Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Kardon93 skrev:Jeg elsker at læse authentiske bøger så her er dem jeg vil anbefale.
Ondskab-Jan Guillou
Den bedste bog jeg nogensinde har læst den er virkelig vildt god.
Lance Amstrong 1og2
Syntes det er vildt fedt at læse om hans kamp imod kræften.
Brian Holm
En god bog om Brian Holms liv, hvor han indrømmer brug af doping.
Jan Ullrich
En rigtig god bog også meget interessant.
Green Mile
Meget god bog, filmen er også særdeles god.

Monkeyjuice skrev:Kardon93 skrev:Jeg elsker at læse authentiske bøger så her er dem jeg vil anbefale.
Ondskab-Jan Guillou
Lance Amstrong 1og2
Syntes det er vildt fedt at læse om hans kamp imod kræften.
Brian Holm
En god bog om Brian Holms liv, hvor han indrømmer brug af doping.
Jan Ullrich
En rigtig god bog også meget interessant.
Green Mile
Meget god bog, filmen er også særdeles god.
Er Ondskab af Jan Guillou ikke blevet filmatiseret?

Derudover har jeg aldrig læst en bog færdig, med mindre det er skolerelateret.

Gaxe skrev:B.S' selvbiografi.. Eneste bog man reelt behøver i sin bog reol. Alle andre bøger bør kun være der for at hygge om B.S' bog, så den ikke står alene...![]()

Kardon93 skrev:Ondskab-Jan Guillou

Gaxe skrev:B.S' selvbiografi.. Eneste bog man reelt behøver i sin bog reol. Alle andre bøger bør kun være der for at hygge om B.S' bog, så den ikke står alene...![]()

Spo skrev:Jeg har skrevet en stil om hvor latterlig den bog er, for den er godt nok lam![]()
Sry hvis du kan lide den, men imo er det bare en bunke selvfed ragelse

TheFatboy skrev:Spo skrev:Jeg har skrevet en stil om hvor latterlig den bog er, for den er godt nok lam![]()
Sry hvis du kan lide den, men imo er det bare en bunke selvfed ragelse
Hvis du kun går op i hvordan BS har valgt at formulere sig i bogen, er det jo klart at du intet får ud af den. Hvis en jægersoldat skriver en selvbiografi, kan det ikke undgås at det kommer til at lyde som "en bunke selvfed ragelse" visse steder. Lad være med at tage dig af hans ego-trip. Det er ikke det bogen handler om.

Spo skrev:Bogen handler jo netop om hans ego trip![]()
Hvordan han har valgt at gå igennem livet fordi han er så sej som han er

madein89 skrev:Spo skrev:Bogen handler jo netop om hans ego trip![]()
Jantelov ftw.

madein89 skrev:Spo skrev:Bogen handler jo netop om hans ego trip![]()
Jantelov ftw.

TheFatboy skrev:Kardon93 skrev:Ondskab-Jan Guillou
Nu skal det hele ikke blive til en diskussion om hvilken bog der er bedst osv., men hvis du oprigtigt synes at Ondskab er den bedste bog du nogensinde har læst, bør du læse nogle af Guillou's lidt senere værker. Han har udviklet sig meget som forfatter siden da
Gode bøger:
Røde Orm af Frans Bengtsson.
Arn-trilogien af Jan Guillou.
Cæsar-serien (på 4 bøger) af Conn Iggulden.
Så er der jo en masse klassikere som fx 'Den Gamle Mand og Havet' af Hemingway...
Generelt læser jeg kun udvalgte eller anbefalte bøger. Men det hænder, at jeg hiver en bog ud af reolen som virkelig rammer mig, som fx 'Seeren fra Andalusien' af Lars Muhl.

Bygningen af en katedral i Kingsbridge i 1100-tallets kaotiske England danner ramme om skildringen af en lang række af tidens mennesketyper, de spændende historiske begivenheder, samfunds- og klosterliv samt arkitektur og byggeteknik

Sixx skrev:Monkeyjuice@ Jeg kom lige i tanke om nogle bøger som jeg tror passer perfekt til din smag:Bygningen af en katedral i Kingsbridge i 1100-tallets kaotiske England danner ramme om skildringen af en lang række af tidens mennesketyper, de spændende historiske begivenheder, samfunds- og klosterliv samt arkitektur og byggeteknik
Jeg har læst de fleste af bøgerne fra din liste og ville faktisk have anbefalet dig "Som Landet Lå" og de andre i serien før jeg googlede Svend Pindehugger og fandt ud af, at det var det samme. Jordens Søjler er dog mindst lige så gode IMO og er vidst også ved at blive filmatiseret

TheFatboy skrev:Kardon93 skrev:Ondskab-Jan Guillou
Nu skal det hele ikke blive til en diskussion om hvilken bog der er bedst osv., men hvis du oprigtigt synes at Ondskab er den bedste bog du nogensinde har læst, bør du læse nogle af Guillou's lidt senere værker. Han har udviklet sig meget som forfatter siden da

Monkeyjuice skrev:Tror faktisk jeg har læst den der, noget med at en eller andens far deri er murer eller sådan oget ikk?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster