Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1265
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1262

Følg bodybuilding.dk på

Laptop PC vs stationær power forskel?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej alle på off topic.

Jeg har nu haft en bærbar PC som den første nogensinde i 2½ md og købte denne fordi den gamle stationær PC var blevet for langsom til nye spil.

Min laptop er en Asus A53S m. 8gb ram Intel Core I7 2670QM 2,2Ghz og et Geforce 610M 2GB ram.

Det lød jo rimeligt godt da jeg købte den men er nu i tvivl om hvor god den er i forhold til en stationær da der jo er forskel på bådeprocessor kraft og i grafikkortets kraft på grund af køling og strøm kapacitet.

Jeg spiller FFXIV en del og kan køre det rimeligt med ok grafik noget med 15 til 25 frames mest krævede steder (ved godt det lagger lidt) men hvis jeg nu vil ha en stationær PC der er noget nær dobbelt eller tredobbelt hurtigere hvad skal jeg så gå efter?

Jeg er lidt lost medhensyn til laptop ydelser vs stationær og hvad man kan forvente når man læser specifikationer for begge.

Takker for svarene gerne fra nogle PC nørder, altså nogle der ved meget om emnet ^^

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kan da i hvert fald uden tvivl opnå større køling med en stationær, så er der jo mulighed for overclocking i mængder der giver dig dårlig samvittighed. Og det er trods alt en del nemmere at udskifte dele (især grafikkortet, som nok bliver mest relevant) i en stationær.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Stationær vil jeg helt klart anbefale, det er også billigere og den kan langt mere end en bærbar.
Hvis du selv kan samle kan du købe saml selv sæt inde fra komplett.dk, men de sælger self også samlet stationær :8

Bærbar har også problemer med kølingen, så derfor har de i langt de fleste tilfælde clocket deres gpu, og cpu ned, så den bliver mindre varm.
The body is very important, but the mind is more important than the body.(Arnold)

Reputation point: 5

Geografisk sted: Vemb

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Hej takker for svarene, jeg må overveje om jeg skal ha mig en stationær igen og det ser ud til at der er nogle fede på komplet.dk takker for linket.

Lige et tillægsspørgsmål, jeg har lige købt AVG Internet Security 2013 for 40euro, ved i om jeg kan installere det på en anden PC med samme licens kode som jeg købte?

Pre Big Bang skrev:Hej takker for svarene, jeg må overveje om jeg skal ha mig en stationær igen og det ser ud til at der er nogle fede på komplet.dk takker for linket.

Lige et tillægsspørgsmål, jeg har lige købt AVG Internet Security 2013 for 40euro, ved i om jeg kan installere det på en anden PC med samme licens kode som jeg købte?

Det vil garanteret stå i den mail du har fået om købet. Men som regel vil du kunne bruge den på mere end en maskine samtidigt.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Logbog: Vis logbog

Personligt vil jeg altid tage en stationær fremfor laptop.. Personligt handler jeg på Topdata . dk.. men andre sider som ProShop . dk og PC-lager . dk er også ganske fine steder og billige.. Dog skal det siges at på Topdata for du umidlbart ikke Windows med i første omgang, så skal du tilføje det under sidste specifikationer men det skal du også på PC-lager. ProSHop sælger selve komponenterne, men så skal du selv til at samle.

Styrkeliste
- Squat: 20.00
- Dødløft: 140.00

Ydelse-på-stationær / kr er altid markant højere, end ydelse-på-bærbar pr. kr.

Hvis du har en bekendt, som du kan få lidt hjælp til at samle, vil jeg kraftigt anbefale at surfe på http://www.edbpriser.dk. Find de dele du skal have, tilføj dem til "prisoversigt" (kræver du har logget ind), og så kan du nemlig trykke: find mig den forhandler, som kan sælge mig disse produkter til den laveste pris.

Mht hvad et 610m svarer til, ifht. et grafikkort til en stationær, virker 610m til at være et entry-level kort (http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-610M.63759.0.html), hvorfor du for relativt få penge, kan få en markant ydelsesforbedring. Du vil komme langt for 1000 :)
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Bomberton skrev:Ydelse-på-stationær / kr er altid markant højere, end ydelse-på-bærbar pr. kr.

Hvis du har en bekendt, som du kan få lidt hjælp til at samle, vil jeg kraftigt anbefale at surfe på http://www.edbpriser.dk. Find de dele du skal have, tilføj dem til "prisoversigt" (kræver du har logget ind), og så kan du nemlig trykke: find mig den forhandler, som kan sælge mig disse produkter til den laveste pris.

Mht hvad et 610m svarer til, ifht. et grafikkort til en stationær, virker 610m til at være et entry-level kort (http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-610M.63759.0.html), hvorfor du for relativt få penge, kan få en markant ydelsesforbedring. Du vil komme langt for 1000 :)

For mange år tilbage byggede og opgraderede jeg selv PC men det er noget tid siden men jeg kan sikkert stadig :D

a det skal nok passe at det er et entry-level kort, jeg har lige installeret Crysis 2 og det køre med 22-26 fps stabilt med hard setting hvilket set flot nok ud men klart at det kunne være nice med lidt mere grafik kraft :)

Som udgangspunkt vil du altid få langt mere power for pengene når du køber en stationær i forhold til en bærbar.
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

For omkring 4-4½k kan du få en glimrende stationær at game på, eksklusiv skærm. Har netop købt delene i3 3,3ghz, 2tb HDD, Radeon HD7750, 8gb ddr3 for 4k.
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Bomberton skrev:For omkring 4-4½k kan du få en glimrende stationær at game på, eksklusiv skærm. Har netop købt delene i3 3,3ghz, 2tb HDD, Radeon HD7750, 8gb ddr3 for 4k.

Lyder godt :)

Er det muligt at udskifte grafikkort i en bærbar PC og hvad skal man se efter hvis ja?

Jeg får en benchmark score på P721 i 3dMark11 alm performance opsætning men kan godt se at der er nogle der kan score 10000 hvilket er sygt nok, hvis jeg kunne fordoble min grafikkort kraft ville jeg være glad og da jeg har en god processor og 8gm ram ville det være nice hvis jeg kunne udskifte til et bedre grafikkort :)

Pre Big Bang skrev:
Bomberton skrev:For omkring 4-4½k kan du få en glimrende stationær at game på, eksklusiv skærm. Har netop købt delene i3 3,3ghz, 2tb HDD, Radeon HD7750, 8gb ddr3 for 4k.

Er det muligt at udskifte grafikkort i en bærbar PC og hvad skal man se efter hvis ja?

Jeg får en benchmark score på P721 i 3dMark11 alm performance opsætning men kan godt se at der er nogle der kan score 10000 hvilket er sygt nok, hvis jeg kunne fordoble min grafikkort kraft ville jeg være glad og da jeg har en god processor og 8gm ram ville det være nice hvis jeg kunne udskifte til et bedre grafikkort :)

Det er muligt men ikke besværet værd(hvis du spørger mig). Du kan med lidt god vilje og en sjat penge køre et grafikkort eksternt via din pci-express port til din bærbare, men køb for helvede bare en stationær :D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Pre Big Bang skrev:

Jeg har aldrig set nogle rent faktisk køre med et eksternt grafikkort, selvom det vidst teknisk er muligt. Det med at udskifte et grafikkort - nej, er det korte svar.

Du har minimale muligheder for at opgradere din bærbare - ikke gfx, cpu. Svært, men muligt ville være HDD. Ram er lige til. Men...lad være, det er slet ikke besværet eller pengene værd.

Hvis du vil game, til billig penge, så er stationær svaret :)
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Takker for svarene.

Jeg har set i Bilka de har en ACER Acer Predator G3610 til 6.000

http://actualworldnews.blogspot.dk/2011 ... views.html

Ser sgu nice ud til en god pris.

Pre Big Bang skrev:Takker for svarene.

Jeg tror du ville kunne spare i omegnen af 1000 kr, hvis du selv samlede en med lignende specs. Men det er fuldt ud forståeligt, ud fra et bekvemmelighedsperspektiv, at købe den computer. Når den så en dag begynder at halte, har du et langt bedre udgangspunkt at opgradere dele fra også :wink:
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Pre Big Bang skrev:Takker for svarene.

Med lidt flere ram og en ssd er det en fin billig gamer-pc.
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Den del der oftest er sparet på når man køber samlede computere er faktisk grafikkortet. Mens resten af delene ser fine ud, så vil jeg personligt sige at grafikkortet (Nvidia 545 GT) halter bagefter, og hvis du gerne vil have en ydelse der er 2-3x af de 15-25fps du oplever nu, så vil jeg mene du skal have noget lidt kraftigere.

Nu ved jeg ikke hvor meget du er til at finde fejl selv i dit hardware, men hvis det er noget du kan finde ud af eller kender en der er ferm til det, så er der hvertfald et par tusinde at spare hvis du køber delene enkeltvis via edbpriser, som BomberTon anbefaler.

Hvis du ikke har den store know-how, så vil jeg mene du får mest ud af pengene ved at smide et par tusinde mere efter en stationær, og så f.eks købe en samlet fra komplett.dk: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=742451
Dog er der kun en 128Gb SSD harddisk med, og ingen forud-installeret windows. Men vil dog mene den er mere fremtidssikret end Acer computeren.

Ville bare lige smide mit bud oveni, håber du finder en løsning der passer for dig :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du vil have en laptop så du kan game krævende spil skal du ud efter en ims.

Www.sharkgaming.dk

Når folk køber computer glemme de ofte hvor vigtigt Motherboard, strømforsyning, nedkøling er.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg
Bænkpress 147,5kg / 142,5kg
Dødløft: 255kg / 255kg
Total: 660kg / 440,550 Wilks

Reputation point: 25

Geografisk sted: Næstved (Aalborg)

Træner her: HGVS
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 260.00
- Dødløft: 255.00

One-Eye skrev:Den del der oftest er sparet på når man køber samlede computere er faktisk grafikkortet. Mens resten af delene ser fine ud, så vil jeg personligt sige at grafikkortet (Nvidia 545 GT) halter bagefter, og hvis du gerne vil have en ydelse der er 2-3x af de 15-25fps du oplever nu, så vil jeg mene du skal have noget lidt kraftigere.

Nu ved jeg ikke hvor meget du er til at finde fejl selv i dit hardware, men hvis det er noget du kan finde ud af eller kender en der er ferm til det, så er der hvertfald et par tusinde at spare hvis du køber delene enkeltvis via edbpriser, som BomberTon anbefaler.

Hvis du ikke har den store know-how, så vil jeg mene du får mest ud af pengene ved at smide et par tusinde mere efter en stationær, og så f.eks købe en samlet fra komplett.dk: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=742451
Dog er der kun en 128Gb SSD harddisk med, og ingen forud-installeret windows. Men vil dog mene den er mere fremtidssikret end Acer computeren.

Ville bare lige smide mit bud oveni, håber du finder en løsning der passer for dig :)

Hej mange tak for svarret.

Den de sælger i Bilka har så et Geforce GTX 550TI grafikkort har jeg set men kan så se at det scorre omkring 2600 3dmarks i performance test.

Jeg vil helt sikkert overveje lidt mere før jeg beslutter mig og da jeg lige PT spiller Crysis 2 med laveste indstilling med stabilt 25-30 fps er det egentligt ok.

Jeg har lige læst artiklen

http://www.eurogamer.dk/articles/pc-gam ... -eurogamer

Det er utroligt hvor god en PC de kan bygge sammen for 3000.

Pre Big Bang skrev:
One-Eye skrev:Den del der oftest er sparet på når man køber samlede computere er faktisk grafikkortet. Mens resten af delene ser fine ud, så vil jeg personligt sige at grafikkortet (Nvidia 545 GT) halter bagefter, og hvis du gerne vil have en ydelse der er 2-3x af de 15-25fps du oplever nu, så vil jeg mene du skal have noget lidt kraftigere.

Hej mange tak for svarret.

Den de sælger i Bilka har så et Geforce GTX 550TI grafikkort har jeg set men kan så se at det scorre omkring 2600 3dmarks i performance test.

Jeg vil helt sikkert overveje lidt mere før jeg beslutter mig og da jeg lige PT spiller Crysis 2 med laveste indstilling med stabilt 25-30 fps er det egentligt ok.

Jeg ville overveje at købe en computer med den nyeste generation af hardware... Det virker fjollet at købe et grafikkort fra 5** serien når 6** er overlegen på alle punkter uden at være specielt dyre. Deroudover ville jeg aldrig købe en maskine hvor jeg ikke kan se specifikt hvilken strømforsyning der sidder i, da det er det vigtigste sted ikke at spare for meget.
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Pre Big Bang skrev:

Den er jo så ringe den artikel, gamer pc er nu så meget sagt, stabil fps omkring 60 med alt slået fra, ja måske

BF3 i Ultra 1920x1080, aldrig.....
Brugeravatar

Geografisk sted: swoletown

Galleri: Vis galleri (1)

Din gpu er for svagt til gaming, der skal du kigge efter +650m geforce. Det virker underligt overhovedet at smide et 610m i, siden dit intel cpu har et integreret kort som er performacemæssigt stort set tilsvarende.

ram & cpu er mere end fint.

Youtube har efterhånden mange videoer hvor du kan se forskellig hardwares performance i diverse spil, alternativt kan du tjekke benchmarks.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster