Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1517
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1514

Følg bodybuilding.dk på

Larm m. dårlig hørelse

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Davs.

Er en knejt på 18 år, har fundet interesse inden for træning, især inden for styrketræning, stærkmand..

Startede med at løfte jern da jeg gik på en efterskole som havde sagerne, jeg var 16 på det tidspunkt, og det gik jo skide godt.. Så der fandt jeg interessen for at være stærk og bruge styrken til noget sportslig, f.eks vægtløftning, strongman osv :)

Da jeg så blev færdig med efterskolen stod den bare på "hjemme bodybuilding" dvs jeg havde bænk og håndvægte at stå, så jeg kørte igennem forskellige øvelser med det man kunne med dem, det jo fint nok..

Men GLEM alt det der.

For nu ville jeg finde ind til steder for at rigtig kan træne i gang i stede for "for sjov", men jeg har meget dårlig hørelse, og det er selvfølgelig rigtig træls, så jeg passer jo meget godt på det hørerester jeg har tilbage, og f.eks da jeg prøvede at gå til vægtløftningen, hold da FAST som det larmer ad h' til med vægtene og alle de mennesker der løfte og smider osv, og snakken osv, ja det er hyggelig nok, men det går mig meget på, da jeg derefter render rundt med tinitus i en uge.. :(

Hvordan bærer i jer egentlig af, er jeg den eneste der synes det er "træls" at det larmer så frygtelig når man gerne vil træne? :) Men inden for almindelige motionscentre, larmer de dog ikke, men derimod synes jeg ikke det er min smag, da jeg kan lide at træne råt, ligesom strongman sporten gør, hvis i kan følge mig? :)

Men ja, mange tænker sikkert det er noget pjat, men det betyder meget for hørelsen hvis der kommer for meget larm på, og især når man døjer med høretab.

Så ja, for at gøre det lange til kort, er der egentlig flere som står i samme båd som mit situation? :) eller bare i det hele taget nogen gange tænker, hold kæft det larmer? :)

Mvh. Andreas..
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

har du prøvet at bruge ørepropper? det kan godt være det lyder underligt men det kan jo være det virker :D ellers jeg ved ikke hvordan du har det med at høre musik i et headset, det kan nemlig også bruges.
Succes builds on failure Citat: Derek Poundstone
Brugeravatar

Reputation point: 5

haha jeg vidste nok der skulle komme noget hen om ørepropper osv, glemte at nævne at det hjælper IKKE i min tilfælde!! det er netop dét der er noget lort, men altså det har meget at sige hvordan larmen er at det påvirker hørelsen. altså til fester som bar har fuld skrue på det kan jeg næste dag være frisk som en ørn igen, det jo ik så galt, men det her, det noget som virkelig skralder og skringer lige ind i øret.

for at tage op på hvor slem hørelsen er, jeg er døv på den ene øre og har høreapperat i den anden, som i forvejen er skidt, men jeg klarer mig fint i hverdagene, arbejde, race (motorsport) osv, men der er noget specielt ved træningscentre larm ?? :?

mvh
Brugeravatar

Styrkeliste

for i øvrig, der står vist du træner i Ak jyden.. der har jeg også været inde, inden for vægtløftere.. du har vel været en tur derind, så du kan vel godt nikke kende til larm jeg beskriver? ;)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jo det kan godt larme når folk smider en vægtstang fra armene strakt og så ned på gulvet, men udover det syntes jeg ikke det larmer helt vildt når der bliver smidt lidt med vægte.
Succes builds on failure Citat: Derek Poundstone
Brugeravatar

Reputation point: 5

Fatter ikke hvordan ørepropper ikke kan hjælpe?! :? Det må vel være bedre end uden?
Men du skal nok ikke regne med stilhed i disse "rå" steder, det er bla. derfor jeg personligt har opsøgt et sådan sted, netop for at larme og smide med tingene. :)

Så hvis ikke du er til de stille kommercielle centre, så vil jeg anbefale dig at opsøge de strongman udendørs faciliteter der findes rundt om i landet.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Inglewood

Jamen altså så er jeg jo knalddøv, så nytter det ikk at have propper på, for jeg snakker sgu tit med folk, vil jo helst ikke være "ham den sure over i hjørnet" hehe ...

Altså det er svært at forklare sådan noget, jeg er netop også typen, som du siger, det skal larme og kastet rundt, men fordi at der er evt 10 andre på samme tid, så er larmen pludselig noget helt andet ..

men igen det svært at forklare hvordan lige min situation er, men håber ihvertfald folk forstår noglelunde hvad jeg snakker om he he
Brugeravatar

Styrkeliste

aSkyum skrev:Jamen altså så er jeg jo knalddøv, så nytter det ikk at have propper på, for jeg snakker sgu tit med folk, vil jo helst ikke være "ham den sure over i hjørnet" hehe ...

Altså det er svært at forklare sådan noget, jeg er netop også typen, som du siger, det skal larme og kastet rundt, men fordi at der er evt 10 andre på samme tid, så er larmen pludselig noget helt andet ..

men igen det svært at forklare hvordan lige min situation er, men håber ihvertfald folk forstår noglelunde hvad jeg snakker om he he

Der er fandme meget i vejen.. =;

Så må du jo vælge sømand: Vil du træne et ordentlig sted, hvor du kan holde ud af at være, men så med høreværn.

Eller vil du være snakke chatol, hvor det så både går ud og din hørelse/humør og træning.

Det er så enkelt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

hehe, så må man vel sige F. det, og tænk på sin træning i stede for.

Skal lige prøve tænke over dette.. men det var nu alligevel interessant at høre om andres bemærkninger om larm ,eller tænker de nok slet ikke over det?? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis du har pengene til det kunne du jo få lavet et høreværn der dæmper de frekvenser fra som vægtene der smides giver, så kan du jo stadig snakke med folk.
Tjek evt. http://www.phonak.com/dk/b2c/da/products/dot_horevaern/dot_horevaern.html mener de koster omkring 1500kr.
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Der er da intet så motiverende som at når hele centeret bare giver den maks gas

Reputation point: 15

Maskinen skrev:Der er da intet så motiverende som at når hele centeret bare giver den maks gas

Okay?
Men hvad hjælper det TS, hvis det ødelægger han hørelse yderligere og han har tinitus i en uge efterfølgende?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 250.00