Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

kvaaen skrev:Men her syntes jeg tit at mine traps går ind og hjæper eller tager over.

når du udfører lateral raises kan du ikke undgå at involvere trapezius en lille smule da den øvre del af din trapezius hjælper serratus en smule med at skabe et opadrettet momentum før skulderbladet går ind i en decideret opadrotation. Biomekanisk vil du jo tættere du kommer på vandret involvere trapezius en lillebittesmule........du kan dog minimere dette ved ikke at klemme skulderbladene sammen og holde din skulder i neutral position, ligesom du ville gøre hvis du lavede en lateral raise uden vægt........for tung vægt komprimerer øvelsen så man har tendens til enten at løfte vægten for meget fremad i stedet for lateral eller bøje virkelig meget i albuen eller trække for meget bagud og får for meget assistance af musklerne omkring skulderbladet. Så alt i alt sørg for at bruge en vægt du kan kontrollere bøj nok i albuerne til at det ikke går udover dit albueled og stil dig med siden til et spejl så du kan tjekke at du bevæger overarmsknoglen lateralt.........undgå at trække skuldrene tættere på midten af kroppen ved at trække skulderbladene sammen............................................iøvrigt synes jeg ikke man skal vende lillefingeren opad tilsidst i løftet men det er en anden diskussionkvaaen skrev:Hej alle,
Jeg står med den udfordring at jeg syntes mine side delts mangler masse.
Jeg kørte på et tidspunkt lateral raises med DB. Men dette begyndte at gøre ondt i højre skulder. Inden det blev for slemt sørgede jeg for at skifte til Cabel lateral istedet. Dette har hjulpet på problemet med smerten samt hjulpet en smule med massen.
Men her syntes jeg tit at mine traps går ind og hjæper eller tager over.
Udover det har jeg læst et sted at DB giver bedre iflg. EMG målinger. Så jeg vil da gerne prøve igen. MEN, jeg har prøvet hvor problemet med smerten var der igen.
Så tænkte om nogen i bedste pædagogiske stil kan forklare trin for trin hvordan en lateral raise skal udføres med DB.
Skal man ligesom bænkpres samle skulderbladende og skyde bryst frem. Skal man læne sig en lille smule forover. Skal man kører dem fra foran skridtet og op eller fra hofterne og op. Hvor bøjet skal ens arme være etc.
På forhånd, tak.

Jigsaw skrev: når du udfører lateral raises kan du ikke undgå at involvere trapezius en lille smule da den øvre del af din trapezius hjælper serratus en smule med at skabe et opadrettet momentum før skulderbladet går ind i en decideret opadrotation. Biomekanisk vil du jo tættere du kommer på vandret involvere trapezius en lillebittesmule........du kan dog minimere dette ved ikke at klemme skulderbladene sammen og holde din skulder i neutral position, ligesom du ville gøre hvis du lavede en lateral raise uden vægt........for tung vægt komprimerer øvelsen så man har tendens til enten at løfte vægten for meget fremad i stedet for lateral eller bøje virkelig meget i albuen eller trække for meget bagud og får for meget assistance af musklerne omkring skulderbladet. Så alt i alt sørg for at bruge en vægt du kan kontrollere bøj nok i albuerne til at det ikke går udover dit albueled og stil dig med siden til et spejl så du kan tjekke at du bevæger overarmsknoglen lateralt.........undgå at trække skuldrene tættere på midten af kroppen ved at trække skulderbladene sammen............................................iøvrigt synes jeg ikke man skal vende lillefingeren opad tilsidst i løftet men det er en anden diskussion

kvaaen skrev:Hej alle,
Jeg står med den udfordring at jeg syntes mine side delts mangler masse.
Jeg kørte på et tidspunkt lateral raises med DB. Men dette begyndte at gøre ondt i højre skulder. Inden det blev for slemt sørgede jeg for at skifte til Cabel lateral istedet. Dette har hjulpet på problemet med smerten samt hjulpet en smule med massen.
Men her syntes jeg tit at mine traps går ind og hjæper eller tager over.
Udover det har jeg læst et sted at DB giver bedre iflg. EMG målinger. Så jeg vil da gerne prøve igen. MEN, jeg har prøvet hvor problemet med smerten var der igen.
Så tænkte om nogen i bedste pædagogiske stil kan forklare trin for trin hvordan en lateral raise skal udføres med DB.
Skal man ligesom bænkpres samle skulderbladende og skyde bryst frem. Skal man læne sig en lille smule forover. Skal man kører dem fra foran skridtet og op eller fra hofterne og op. Hvor bøjet skal ens arme være etc.
På forhånd, tak.
.ved selvfølgelig ikke om det er en skade, men jeg kan lave lateral raises nu

Kidd skrev:Jigsaw skrev: når du udfører lateral raises kan du ikke undgå at involvere trapezius en lille smule da den øvre del af din trapezius hjælper serratus en smule med at skabe et opadrettet momentum før skulderbladet går ind i en decideret opadrotation. Biomekanisk vil du jo tættere du kommer på vandret involvere trapezius en lillebittesmule........du kan dog minimere dette ved ikke at klemme skulderbladene sammen og holde din skulder i neutral position, ligesom du ville gøre hvis du lavede en lateral raise uden vægt........for tung vægt komprimerer øvelsen så man har tendens til enten at løfte vægten for meget fremad i stedet for lateral eller bøje virkelig meget i albuen eller trække for meget bagud og får for meget assistance af musklerne omkring skulderbladet. Så alt i alt sørg for at bruge en vægt du kan kontrollere bøj nok i albuerne til at det ikke går udover dit albueled og stil dig med siden til et spejl så du kan tjekke at du bevæger overarmsknoglen lateralt.........undgå at trække skuldrene tættere på midten af kroppen ved at trække skulderbladene sammen............................................iøvrigt synes jeg ikke man skal vende lillefingeren opad tilsidst i løftet men det er en anden diskussion
Så skal man samle skulderbladene eller holde sig neutralt, hvis hensigten er at ramme delts og minimere involvering af traps?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster