Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1278
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Leangains FTW

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

precision nutrition har en fin artikel omkring IF.

Her forslår de at man starter med en ugentligt dag hvor man faster, hele dagen. Som en start inden man prøver den strategi du beskriver

Reputation point: 50

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ja, jeg har læst den! Jeg har i det hele taget læst rigtig meget omkring emnet :) Den der 1-dags faste er ikke noget jeg har lyst til- jeg er røget lige på i stedet :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Er der ikke flere der har en kommentar til opsætningen? Skyd løs :=)

Anyways, dagens program har set således ud:
Stod op kl 10 og spiste lille måltid kl 12.

Træning kl 13.45-15.00:
BB Lunges @ 52.5kg: 5-5-6. Havde en mærkelig smerte i inderlåret, hvorfor jeg ikke gik allin
Weighted chins: 6 reps @ 5kg, 8 reps @ 2.5kg, 7 reps @ BW
DB Press: 8 reps @ 18kg, 10 reps @ 16kg, 11 reps @ 14kg
Rear Lateral Raise @ 9kg: 9-9-9
Abwheel på knæ: 7-7-7

HIIT:
30 sek on (level 8)/off (level 15) x 10 på cyklen
Nåede 4,2km el. 134 kcal

Efter træning fik jeg en shake med havregryn og whey og 3 rugbrødsmadder med tun, hytteost og et æble.

Aftensmad skal spises lige om lidt, og kommer til at bestå af wok med fuldkornspasta. Den skal ha' hele armen!

Over and out!

Hej Christopher! Glad for, jeg har kunnet være en kilde til fremgang for dig - forhåbentlig da ;-)

Lige kort:

Du vælger naturligvis en model ift. Leangains, der passer din hverdag og dit temperament, og selvfølgelig skal der være plads til nogle carbs. Det er dog stadig værd at have in mente, at carbs ikke skal være fundamentet i din kost! Berkhan fx er meget opmærksom på at betone vigtigheden af et højt proteinindtag; også fordi det maksimerer følelsen af mæthed.

Fortænk dig ikke i, hvor fx dine carbs kommer fra. Jo, selvfølgelig er det fint at få størstedelen ned fra 'whole foods', men ellers vil en fornuftig og afbalanceret kostplan som kontekst sagtens kunne klare lidt udskejelser. Der er altså isoleret set intet galt i også at spise fx noget hvidt brød (carbs), chokolade (fedt) eller whatever.

Håber, du får succes med modellen. Giv det en ærlig chance og evaluér - det er ikke for alle, men det er der få ting, der er :hihi:
Brugeravatar

Hej Jens,

Tak for dit svar, jeg håber også at resultaterne væter ind over mig de kommende måneder :)

Mht carbs, skal jeg så fortolke din mente som, at du synes at jeg indtager for mange carbs? Umiddelbart tænker jeg at det er svært at ramme 2500 fedtfattige kalorier ved mindre end de 220 carbs på træningsdage.

christophert skrev:Hej Jens,

Tak for dit svar, jeg håber også at resultaterne væter ind over mig de kommende måneder :)

Mht carbs, skal jeg så fortolke din mente som, at du synes at jeg indtager for mange carbs? Umiddelbart tænker jeg at det er svært at ramme 2500 fedtfattige kalorier ved mindre end de 220 carbs på træningsdage.

Nu er det jo også begrænset, hvor fedtfattig din kost bør være! Fedt er er vigtigt :)

Carbs er fine, og principielt bør du få så mange ind, som du kan komme til. De er fremragende brændstof. De mætter bare ikke nær så godt som fx protein, og fedtets mere latente indflydelse på mæthedsfornemmelsen er også vigtig. Du kan derfor med fordel sørge for, at du i hvert fald får nok protein til at holde dig mæt og tilfreds, nok fedt til at holde hormonproduktion og cravings nede og så ellers fylde på med carbs - i et eller andet omfang også styret af din træningsvolumen, da der, som sagt, er tale om en art brændstof.

Carbs er gode, men rent hierarkisk bør du ikke prioritere dem alt for højt, hvis mæthedsfornemmelsen betyder meget... men dén kan du selvfølgelig også optimere ved at lade en god del af dine carbs komme fra grøntsager :)
Brugeravatar

Ser frem til at følge din fremgang?
Hvad er dine max løft pt?
Hvordan ser din træningsplan ud?

Umiddelbart synes jeg dit carb-indtag på træningsdage ligger lidt lavt..
War against broscience!

Logbog: Ingen logbog

Mine løft er ikke værd at snakke om, da jeg pga skade i lænden ikke kan dødløfte eller squatte, ligesom at jeg lige er kommet mig over en større skulderskade. ellers går det meget godt :)
Jeg starter derfor stille og roligt, og så må vi se om styrken går op af- det skulle den meget gerne!!

Mit program er inspireret af greyskull linear progression, men har ændret på reps og sæt i en del af øvelserne.

Jeg vejer mig på torsdag, så må vi se mht carbs. Målet er at smide max 0,5kg pr uge.

Og fedt at du også følger med :) Har du selv kørt IF?

Personligt ville jeg uppe mit fedtindtag gevaldigt. Jeg vejer en 6-7kg mere end dig, men får omkring 2-3 gange så meget fedt indenbords hver dag.

Derudover ville jeg uppe mit BCAA-indtag inden løbetur, hvis du absolut vil dyrke lavintens cardio over lang tid fasted :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Hej Garik,

Tak for dit input!

Sådan som jeg har forstået det, skal fedtindtaget være lavt på træningsdage og carbs-indtaget skal være højt.

På hviledage, eller cardio dage, sænker man kalorieindtaget væsentligt ved at skære de fleste carbs ud, og fylder op med fedt indtil man når sit kalorie-target.

Jeg kan ikke rigtig finde plads til mere fedt?

Mht fasted cardio, så drikker jeg 10g BCAA før og efter. Holder desuden tempoet relativt lavt, så det er så lidt belastende for kroppen som muligt. Feks. forbrænder jeg 430kcal på 40 min på crosstraineren i dag. Virker det ikke meget passende?

Det er så der, jeg er uenig med leangains. Alt det med at holde dit og dat højt klokken 05.03 lørdag nat i fuldmånens skær strider lidt imod min opfattelse af ideen bag IF.

I mine øjne skal man spise naturligt (og selvfølgelig sundt), men uden at holde øje med alt muligt. Hvis man vil tælle kalorier, er det fint - gør det selv i et vist omfang - men at begynde at planlægge kostplaner for mandag, tirsdag, [...] er overkill.

Fokuser på at få nok protein og masser af sundt fedt. Du skal nok få masser af carbs, og hvis du ikke gør, dør du ikke af det. Danskerne indtager en overflod af carbs, så vær ikke bekymret for det.

Når du dyrker så meget lavintensitetscardio, som du gør, kan det sagtens blive hårdt for systemet. Tag 20g inden, så det ikke bliver direkte katabolsk og få så et måltid bagefter. Altid et måltid efter træning.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Jeg kan jo kun være enig med dig i, at man skal spise sundt! Jeg har bare virkelig optur over at man kan "snyde" i den grad som Martin fremlægger det. Husk på at jeg kommer fra en Paleo-inspireret kost, men det var ikke noget for mig, da jeg savnede carbs, og især det associale ved ikke at spise disse.
Jeg er helt vild med tanken om at jeg kan spise med gutterne og familen 3x om ugen, oven i købet med god samvittighed :)
Med det kræver vel at jeg rent faktisk følger carb/fat cyklussen nogenlunde, for stadigvæk at opnå resultater.
På hviledage kan jeg sagtens leve uden carbs, og vil på disse dage fokusere på kun at spise grøntsager, kød og sundt fedt (hovedsageligt fra fisk og avocado). Alle carbs der ikke kommer fra grønt el frugt er bandlyst!

Kan du følge mig? :)

Gariks pointe er jo netop, at det skal være nemt og fungere FOR DIG. Hvis dit setup ikke forbryder sig mod disse kriterier, så er der jo selvsagt ikke noget problem!
Brugeravatar

christophert skrev:Jeg kan jo kun være enig med dig i, at man skal spise sundt! Jeg har bare virkelig optur over at man kan "snyde" i den grad som Martin fremlægger det. Husk på at jeg kommer fra en Paleo-inspireret kost, men det var ikke noget for mig, da jeg savnede carbs, og især det associale ved ikke at spise disse.
Jeg er helt vild med tanken om at jeg kan spise med gutterne og familen 3x om ugen, oven i købet med god samvittighed :)
Med det kræver vel at jeg rent faktisk følger carb/fat cyklussen nogenlunde, for stadigvæk at opnå resultater.
På hviledage kan jeg sagtens leve uden carbs, og vil på disse dage fokusere på kun at spise grøntsager, kød og sundt fedt (hovedsageligt fra fisk og avocado). Alle carbs der ikke kommer fra grønt el frugt er bandlyst!

Kan du følge mig? :)

Jenslyn87 skrev:Gariks pointe er jo netop, at det skal være nemt og fungere FOR DIG. Hvis dit setup ikke forbryder sig mod disse kriterier, så er der jo selvsagt ikke noget problem!

Jens og jeg snakker ofte om netop ovenstående, og giver ham ret. Det skal fungere for dig.

Personligt har ingen af os fulgt nogen fat/carb-cyklus - det er for omsonst og det er overkill. Jeg følger selv en 80% paleo-inspireret kost og kan sagtens indtage +200g carbs på en dag udelukkende gennem paleo. Det er selvfølgelig fair nok, hvis du gerne vil have brød, pasta, ris etc., men det er ikke asocialt at lade dem være.

Jeg har det meget svært med fravalg, så kan ikke helt følge dig. Spis, som du lyster - det er efter min mening IF. Et opgør med "6-8 meals a day".
Personligt ville jeg ikke carb/fat-cycle, men i stedet holde protein- og fedtindtag højt ugen igennem. Carbs kommer. Men gør det, der passer dig bedst :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Det er jo super interessant emne vi bevæger os ud i her!
Grunden til at du/I vælger en paleo-inspireret kost, skyldes det troen på at det skaber bedre resultater (lavere fedt % og/eller større muskler), eller er det simpelthen fordi I bedre kan lide at spise sådan? If so, hvorfor?

Jeg tror umiddelbart at det der virker for mig er, at have disse 3 "carb-heavy"-dage om ugen, så bliver det jo spændende om resultaterne følger. I teorien skulle de jo meget gerne, jf. Leangains.com.

christophert skrev:Det er jo super interessant emne vi bevæger os ud i her!
Grunden til at du/I vælger en paleo-inspireret kost, skyldes det troen på at det skaber bedre resultater (lavere fedt % og/eller større muskler), eller er det simpelthen fordi I bedre kan lide at spise sådan? If so, hvorfor?

Jeg tror umiddelbart at det der virker for mig er, at have disse 3 "carb-heavy"-dage om ugen, så bliver det jo spændende om resultaterne følger. I teorien skulle de jo meget gerne, jf. Leangains.com.

Lidt af hvert. Prøvede det en overgang og kombination af et højt protein- og fedtindtag samt masser af gode fødevarer, var med til at rykke mig det sidste stykke under mit cut. Derudover har jeg en irriterende tendens til at crave carbs mere og mere, når jeg spiser masser af gryn og brød - hvilket min kost bestod hovedsageligt af. Jeg blev simpelthen ikke mæt.

Og så kan jeg godt lide at lave rodfrugter, salater, æde masser af kød og nødder :wink:
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

I dag startede af helvede til, da jeg følte mig sløj og måtte krybe tilbage i min seng. Fik sovet et par timer ekstra og havde det nogenlunde da jeg tog ned og trænede kl 14.30.

Dagens træning:

DB bænk
8 @ 26 kg
10 @ 24 kg
12 @ 22 kg

Skrå DB bænk
8 @ 22 kg
8 @ 22 kg

DB BOR
8 @ 32 kg
10 @ 28 kg
12 @ 26 kg

Hip Thrusters
10 @ 60
10 @ 60
10 @ 60

DB Curls
10 @ 14kg
10 @ 14kg
8 @ 14kg

Dips
10 @ BW
10 @ BW
10 @ BW

Abwheel: 8-7-7

Sluttede af med lidt interval cykling.

PWO-måltiddet var hytteost og tun på rugbrød og lidt slik i biffen.
Til aftensmad fik jeg mexikanske pandekager, og de var skide gode :)

I dag skulle der trænes igen, og det var en rigtig go træning!

BB Lunges
5 @ 20kg
3 @ 40kg
5 @ 55kg
7 @ 50kg
10 @ 45kg

DB stående Pres
10 @ 12kg
5 @ 14kg
8 @ 20kg
9 @ 18kg
9 @ 16kg

Chinups
7 @ BW + 5kg
7 @ BW
6 @ BW

Rear leteral raises
10 @ 9kg
10 @ 9kg
10 @ 9kg (lidt skidt form)

WG Pulldowns
10 @ 55kg
10 @ 55kg
10 @ 55kg

1-arm Cable pushdown
9 @ 7,5kg
7 @ 7,5kg

Roning 30 sek on/off i 10 min:
144kcal og 2274m

Har vejet mig og foretaget fedtmåling i dag. Vægten sagde 78,3 så den første uge med IF har resulteret i 700g vægttab og i følge 3-punktsfedtmålingen har jeg oven i købet taget en smule på i muskler! uha dada.. ved dog ikke hvor meget man skal ligge i de målinger. den foreslår at jeg har en fedt% på 10,5 og det har jeg ikke!! Men målingerne giver et meget godt billede af om man rykker sig i den rigtig retning, så jeg fortsætter med at foretage dem en gang om ugen!

Jeg har siddet og stenet lidt i dag, og har arbejdet lidt på et program jeg vil bruge, når der skal tilføjes noget masse til min tynd-fede krop :)
Har tænkt mig at køre et upper/lower 2-split program, men har overvejet at gøre det således, for ekstra fokus på det der vikelig betyder noget ;):
Søndag: Upper
Mandag: Lower
Tirsdag: Hvile
Onsdag: Upper
Torsdag: Lower
Fredag: Upper (Spicy!!)
Lørdag: Hvile
Forfra

Altså 3x upper og 2x lower

Et mere specifikt program er vedhæftet!

Hvad synes I? Er det helt hul i hovedet? Skulle jeg droppe den 3. upper, og bare tilføje 2-3 øvelser til de andre 2 upper-dage?

Skyd mig ned!!
Vedhæftede filer
2 split.xlsx
(9.62 KiB) Downloadet 93 gange

Var i byen i går, men fik hevet mig selv op til en omgang crosstrainer på tom mave. (15g BCAA)
Fik forbrændt 467kcal på 40min, så det var udmærket!

Lidt tanker omkring byture og cut:
Det er bemærkelsesværdig hvad det rette mindset kan gøre, selv når man er under påvirkning af alkohol. Kan ikke huske hvornår jeg sidst er gået hjem fra en bytur uden at spise et eller andet, men i går og sidste weekend havde jeg ikke rigtig lyst til mad :O
Udover det rette mindset får den rigtige kost op til drukturen også æren for dette!
Inspireret af Martin Berkhans artikel "the truth about alcohol", kom næsten alle mine kalorier i går fra protein. Fik en stor hakkebøf og et æble til frokost, Større hakkebøf med lidt broccoli kl 16 og en kæmpe portion tun og hytteost kl 18. (2 dåser tun og 450g hytteost)
Jeg var til koncert hvor jeg drak 3 fadøl, og ellers fik jeg MANGE drinks med light sodavand. kl 1.00 spiste jeg et æble, men mon ikke det går :)
Et minus ved denne metode er, at det er vanvittigt dyrt at købe drinks i stedet for bajere! Desuden gloede gutterne noget på mig når jeg bestilte skinny bitches og rum med cola zero, men hva faaan..

Tilbage til træning:
Det er ærgeligt at der ikke er kommet respons på mit 2-split, men jeg har læst lidt rundt omkring, og der er bred engihed om at sådan en model kan lade sig gøre, om ikke andet så i en kortere periode (2 måneder) Jeg har sågar valgt at lade bryst træningen bestå af DB bænk, DB skrå bænk og Cable flyes alle 3 dage. Kører DB pga højre-venstre krise og konstante problemer i skulderen ved BB bænk. Har meget svært ved at få det rigtige opspænd, guderne må vide hvorfor.

MEN, der er jo lang tid til, skal først nå mit mål om den lave fedt-%, som jeg håber at nå inden for en måndes tid. FOKUS!!!!!!

God weekend :)

Udmærket søndagstræning i dag, om end at den varede for lang tid. (1t 45m)

Brød fasten med 35g Whey og 10g BCAA kl 13 og var i centeret 30min efter.

BB Lunges
10 @ 20kg
6 @ 30kg
3 @ 40kg
7@ 55kg
8 @ 50kg
10 @ 45kg

Jeg bouncer lidt for meget når det bliver rigtig tungt, så tror jeg kører 55kg som ME sæt næste gang igen, og fokuserer på lidt bedre teknik!

DB Bænk
10 @ 12kg
8 @ 20kg
8@ 26kg
10 @ 24kg
12 @ 22kg

DB Skrå Bænk
8 @ 22kg
8 @ 22kg

DB BOR
10 @ 16kg
5 @ 22kg
6 @ 34kg (Holy shit det var svært at holde grebet!)
8 @ 30kg
10 @ 28kg

Stående DB Pres
8 @ 12kg
10 @ 16kg
7 @ 16kg
7 @ 14kg :S

CG Pulldowns
10 @ 55kg
10 @ 60kg
7 @ 65kg (mistede grebet igen)

Dips
12 @ BW
10 @ BW

Curls
10 @ 14kg
7 @ 14kg

Abwheel: 8-7-7

Rotator cuff m elastik

Interval cykling 30 sek on/off i 10 min
136 kcal

PWO måltid:
Shake m havregryn og 1 æble
3 mexikanske pandekager m 400g kylling og masser af salat

Aftensmad er med familien, og tror at den står på Shepards pie.

Tænker for meget over kalorier, men jeg har meget svært ved at lade vær'! Det er meget nyt for mig at spise på denne måde, så skal lige vænne mig til det, og så tror og håber jeg at spisningen bliver mere automatiseret.
Når det så er sagt: Hold da kæft hvor er det nice med de store måltider! Morgen-sulten bliver desuden mindre og mindre for hver dag der går, og det virker mere naturligt at skippe morgenmaden!

Hvad er det du tænker der skulle kunne være problematisk omkring dit 2- split?

Derudover en spændende tilgang til kosten :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Det er bare min opfattelse at man sædvanligvis kører 4 x om ugen i et 2-split. Men der burde ikke være noget problem ved ovenstående model? (læs. er det en bedre løsning end de 4 x om ugen?)

Spændende tilgang til kosten, ja det kan jeg jo kun være enig med dig i! Fornemmer jeg spor af ironi/skepsis?

Der var bestemt ikke nogen ironi. Jeg synes det er ret interessant at folk går så meget ud af deres fremgangsmåde til kosten, og der er efterhånden rigtigt mange herinde der kører specielle "metoder" i forsøget på at optimere træningen :) Det er kun fedt at læse folks forskellige reaktioner og resultater!

Mht træningen så opbygger man i løbet af sin træningskarriere en større og større træningstolerance/workcapacity. Kroppen kan tåle meget træning hvis man tilvænner den langsomt. Både mht split, antal pas, volumen osv. 5 gange om ugen er bestemt ikke overdrevet på nogen måde :) Umiddelbart er det jo lidt mere avanceret end 4 uger, og om du kan holde til det finder du ud af. Der er mange der kører 2 split med 6 pas om ugen også.

Hvordan kan det være du fokusere mest på overkroppen?
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Velkommen til logland og IF - har selv kørt IF siden nytår :)

Har lige kigget på dit excel-ark. Kører du øvelserne i den rækkefølge?
#TeamSjonas
Brugeravatar

Reputation point: 35

Friche skrev:Der var bestemt ikke nogen ironi. Jeg synes det er ret interessant at folk går så meget ud af deres fremgangsmåde til kosten, og der er efterhånden rigtigt mange herinde der kører specielle "metoder" i forsøget på at optimere træningen :) Det er kun fedt at læse folks forskellige reaktioner og resultater!

Mht træningen så opbygger man i løbet af sin træningskarriere en større og større træningstolerance/workcapacity. Kroppen kan tåle meget træning hvis man tilvænner den langsomt. Både mht split, antal pas, volumen osv. 5 gange om ugen er bestemt ikke overdrevet på nogen måde :) Umiddelbart er det jo lidt mere avanceret end 4 uger, og om du kan holde til det finder du ud af. Der er mange der kører 2 split med 6 pas om ugen også.

Super! Jeg er også selv spændt på om det optimerer mine resultater, og jeg skal nok melde tilbage!

Mht overkroppen, så har jeg tidligere erfaret, at det tager mine ben en del tid at restituere. Det skyldes nok at jeg i mange af mine tidligere programmer maxer et par gange om ugen. Hvordan er det med max effort og 2-split?! Skal man gå allin hver gang, eller holde sig et par reps fra failure?

Desuden så skyldes overkropsfokussen, at 5 træningsdage om ugen er hvad jeg kan presse ind, og der vinder gunz altså over lårbasser ;)

minihebs skrev:Velkommen til logland og IF - har selv kørt IF siden nytår :)

Har lige kigget på dit excel-ark. Kører du øvelserne i den rækkefølge?

Tak skal du ha'! Hvad er dine erfaringer med IF?

Ja, jeg havde tænkt mig at køre dem i den rækkefølge, er det noget du er uenig i? Tænker at det er meget godt at veksle mellem skub og træk igennem træningspasset?!

christophert skrev:
Friche skrev:Der var bestemt ikke nogen ironi. Jeg synes det er ret interessant at folk går så meget ud af deres fremgangsmåde til kosten, og der er efterhånden rigtigt mange herinde der kører specielle "metoder" i forsøget på at optimere træningen :) Det er kun fedt at læse folks forskellige reaktioner og resultater!

Super! Jeg er også selv spændt på om det optimerer mine resultater, og jeg skal nok melde tilbage!

Mht overkroppen, så har jeg tidligere erfaret, at det tager mine ben en del tid at restituere. Det skyldes nok at jeg i mange af mine tidligere programmer maxer et par gange om ugen. Hvordan er det med max effort og 2-split?! Skal man gå allin hver gang, eller holde sig et par reps fra failure?

Desuden så skyldes overkropsfokussen, at 5 træningsdage om ugen er hvad jeg kan presse ind, og der vinder gunz altså over lårbasser ;)

Indenfor træningsterminologien benytter man max effort som et udtryk for at man kører med få reps og høj intensitet (over 80 procent af 1rm), og typisk en lidt mindre volumen. Det du har i dit program er mere præget af volumen end intensitet, sådan som bb-programmer som oftest er bygget op :) Jeg ville nok stoppe en enkelt eller to før teknisk failure i de store øvelser og så kører lidt mere allout i isolationsøvelserne.

Mht benene så er det sikkert også et spørgsmål om tilvænning i forhold til hvordan de restituerer, men ja, prøv at se om du bliver glad for programmet og resultaterne :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Gårdagens træning gav desværre tegn på tabt styrke! Har desuden vejet mig her til morgen, og har tabt 1,2kg siden i torsdags. Nu gælder vejningen først i morgen, så jeg håber at den kommer lidt op, så jeg ikke har tabt mere end 1kg.. Hvis det ikke er tilfældet må jeg jo oppe mit kalorieindtag en smule!

Well træningen foregik kl 17 oven på frokost og en meget lille snack kl 16.

Benpres
10 @ 100
10 @ 100
10 @ 100

DB Pres
6 @ 20 kg (GAL!!! fik 8 sidst!)
9 @ 18kg
10 @ 16kg

Lateral raises
10 @ 9kg
10 @ 9kg
10 @ 9kg

Pullups
7 1/2 @ 5kg (snød lidt på den halve)
7 @ BW
5 @ BW

Lidt bænk teknik

BOR-maskine
10 @ 60kg
10 @ 70kg
10 @ 75

Fransk pres
10 @ 22kg
10 @ 22kg
10 @ 22kg

Leg raises: 12-12-12

Cardio:
Cykling 30sek on/off i 10 min
130 kcal

I dag skal jeg ud og løbe 10km med nogle venner, og det blir noget af en udfordring, eftersom jeg ikke har løbet hverken hurtigt eller langt i 100 år!

Hej igen,

jeg har haft lidt krise de seneste par dage, da jeg føler at tingene går den forkerte vej. Min styrke går nedaf i mange øvelser, fedttabet er gået lidt i stå, synes jeg. Dette er i takt med at jeg har dyrket meget cardio (10km løb, HIIT, Lange gåture fastet). Er der nogen af jer (IF'ere eller generelt) der har erfaringer med at øget cardio faktisk hindrer optimalt fedttab, pga øget stress på kroppen? Jeg har lidt mistanke for netop dette.

Burde jeg holde mig til gåture om morgenen (til arbejde ca 30 min, og meget gang på arbejdet), og droppe eftermiddags-cardio? Så de dage hvor jeg læser derhjemme, og dermed ikke får rørt mig, kan jeg spice det op med lidt jogging eller crosstrainer inden frokost?!

Og hvad med HIIT på træningsdage? Indtil nu har jeg kørt dem slavisk mellem 10-15 min, enten i forbindelse med træning eller senere på dagen!

Hvad siger I? Hjælp en frustreret mand med nogle gode råd :)

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 76 gæster