Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Sheva skrev:Hej drenge
Jeg er lige begyndt i et træningscenter.. Jeg har ingen erfaring med styrketræning, og er lidt i tvivl om nogle ting. Jeg har fået at vide fra en træningsvejleder, at jeg skal vente med at øge min vægt i de forskellige øvelser efter omkring 3 uger, så der sker en indkøringsperiode, der gør, at mine scener og led er godt rustet imod skader. Er det et råd, der skal følges? Er altid godt med a second view.
Men samtidigt er mit mål med min træning at tage på i muskler. Kan jeg stadig bulke uden at jeg øger vægten i mit træningsprogram?

Thegame skrev:Som din træner nok har ment, er det vigtigt ikke at starte alt for hårdt ud, og smide alt for mange kilo på i starten. Men selv efter 1-2 uger vil du mærke at du har fået større styrke, og kan derved tage flere kilo på vægtene/flere gentagelser, så den med de 3 uger, er nok lidt fail af din træningsvejleder.
Ja du kan godt bulke og samtidig blive ved samme vægt i træningsprogammet, det vil du bare ikke få større muskler af, da de vægte du bruger nu, på et tidspunkt ikke er nok til at stimulere muskelvækst.

Maskinen skrev:Thegame skrev:Som din træner nok har ment, er det vigtigt ikke at starte alt for hårdt ud, og smide alt for mange kilo på i starten. Men selv efter 1-2 uger vil du mærke at du har fået større styrke, og kan derved tage flere kilo på vægtene/flere gentagelser, så den med de 3 uger, er nok lidt fail af din træningsvejleder.
Ja du kan godt bulke og samtidig blive ved samme vægt i træningsprogammet, det vil du bare ikke få større muskler af, da de vægte du bruger nu, på et tidspunkt ikke er nok til at stimulere muskelvækst.
Modsiger du ikke lidt dig selv der?
Jeg synes din træningsvejleder har fat i noget.. Brug de 3 uger til at lære teknikken i de forskellige øvelser(her tænker jeg især på squat, dødløft og bænk).

Sheva skrev:Det skal lige siges, at jeg her i starten ikke træner med frie vægte. Så squat, bænkpres, dødlift osv. træner jeg ikke.

Sheva skrev:I det træningsprogram jeg fik "anbefalet" var det ikke med. Jeg fik at vide, at jeg skulle vente omkring halvanden måned, og så skulle jeg booke en tid med træningsvejlederen igen, og så skulle der være mulighed for at begynde med de frie vægte, altså øvelser som squat, dødlift osv.

FKBS skrev:Inden du begynder at bulke så få det basale omkring kost på plads, så din kost er sund og tilpasset din krops behov. Du kan bulke her fra og til jul, og ikke tage en skid på i muskelmasse, hvis ikke din krop får dækket sine behov:-)
Du kunne starte her: http://www.fitnews.dk/default.asp?Actio ... &Item=1098
NGS skrev:Sheva skrev:I det træningsprogram jeg fik "anbefalet" var det ikke med. Jeg fik at vide, at jeg skulle vente omkring halvanden måned, og så skulle jeg booke en tid med træningsvejlederen igen, og så skulle der være mulighed for at begynde med de frie vægte, altså øvelser som squat, dødlift osv.
Betaler du for at snakke med en træningsvejleder?

Sheva skrev:Tjaa, i forvejen er jeg ret slap.. (172 cm, 58 kg, 17 år) Lettere tyndfed, så ville ikke rigtig kunne løfte så meget i frivægte alligevel.

Sheva skrev:Tjaa, i forvejen er jeg ret slap.. (172 cm, 58 kg, 17 år) Lettere tyndfed, så ville ikke rigtig kunne løfte så meget i frivægte alligevel.

FKBS skrev:Begynd også at træne dine rotator cuffs her fra start af, så du ikke kommer til at døje med dem i fremtiden. De vokser nemlig ikke særlig godt med skuldrene, og kan volde mange problemer - specielt hvis ikke man har lavet arbejde eller træning, der har belastet dem.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster