Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Smeden skrev:Inden tråden bliver oversvømmet at artikler fra Alun.dk, vil jeg understrege at mælk, udfra alle seriøse ernæringsforskeres betragtninger er sundt i de rette mængder.
Mælk er en fortrinelig kilde til højkvalitetsprotein, kalk og et hav af vitaminer og mineraler.
Kan man ikke tåle laktose eller er allergisk, skal man naturligvis holde sig væk.

Smeden skrev:Ihvertfald ikke de der 4 liter nogen hælder i sig.
Man anbefaler jo omkring den halve liter, bl.a. for kalkens skyld, så det er der jeg ligger.

.

heli0z- skrev:Smeden - Ikke derfra jeg har hørt det ... bl.a. en IFBB Pro, en helseekspert, en landstræner + andre...

Næh hov - du påstår "..at mælk er usundt for den menneskelige krop, og vi egentlig ikke burde drikke mælk.", så det er dig der står med bevisbyrden. Jeg kan godt underbygge mine påstande; jeg har så at sige bare referet den videnskabelige konsensus, men jeg orker ikke at finde artikler frem før jeg har fået nogen jeg kan svare på.Smeden - kan du underbygge noget af det du siger ?
ved godt jeg ikke selv har, men ogsaa mig der stiller spoergsmaalet ....
Først og fremmest drikker de ikke mælk, fordi de ikke kan tåle det. For det andet er de tyndere fordi de ikke får særligt meget mad - fordi de ikke har penge til det - og den mad de får er overvejende baseret på planter og ris. I den vestlige verden er fede mælkeprodukter formentlig en årsag til overvægt, men det kan man hurtigt komme uden om, når man vælger skummetmælk.Det med at de reagerer med D-vitamin er jeg godt klar over, men hvis du ser paa folk fra fx. dele af asien, saa drikker de ikke maelk, og de har en meget lavere fedtprocent, fordi de ogsaa holder sig til fisk, groentsager og ris ...

Smeden skrev:Næh hov - du påstår "..at mælk er usundt for den menneskelige krop, og vi egentlig ikke burde drikke mælk.", så det er dig der står med bevisbyrden. Jeg kan godt underbygge mine påstande; jeg har så at sige bare referet den videnskabelige konsensus, men jeg orker ikke at finde artikler frem før jeg har fået nogen jeg kan svare på.Smeden - kan du underbygge noget af det du siger ?
ved godt jeg ikke selv har, men ogsaa mig der stiller spoergsmaalet ....Først og fremmest drikker de ikke mælk, fordi de ikke kan tåle det. For det andet er de tyndere fordi de ikke får særligt meget mad - fordi de ikke har penge til det - og den mad de får er overvejende baseret på planter og ris. I den vestlige verden er fede mælkeprodukter formentlig en årsag til overvægt, men det kan man hurtigt komme uden om, når man vælger skummetmælk.Det med at de reagerer med D-vitamin er jeg godt klar over, men hvis du ser paa folk fra fx. dele af asien, saa drikker de ikke maelk, og de har en meget lavere fedtprocent, fordi de ogsaa holder sig til fisk, groentsager og ris ...
Ingen af delene kan bortforklares ved at mælk som sådan skulle være usundt.

incognito skrev:vand?

Thomas Jagd skrev:incognito skrev:vand?
Der er pesticider i

Pind skrev:Thomas Jagd skrev:incognito skrev:vand?
Der er pesticider i
Og fisk boller i det!

R0mme1 skrev:Pind skrev:Thomas Jagd skrev:incognito skrev:vand?
Der er pesticider i
Og fisk boller i det!
Men vand er også vanddrivende!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster