Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 690
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 688

Følg bodybuilding.dk på

Mål og boksning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej

Jeg bokser omkring 2-3 gange i ugen. Også træning jeg med vægte/cirkel træning 2 dage. Jeg vil gerne hører om i kunne sige mig, om mit vægt program er helt henne i vejret.

dødløft 5x5
Bænkpress 5x5
Squat 5x5

Samt 2 mave øvelser, 2 skulder, to arme. Alt sammen i cirkel træning 30 sek af hver øvelse.

Jeg vejer 76 og skal gerne holde mig imellem 75-79 kg, med en højde på 185 og alder på 19.

Jeg håber på at ende op sådan her :
image.jpg
image.jpg (8.25 KiB) Vist 778 gange

Mvh

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du må få defineret dig selv. Hvad vil du være? Bodybuilder eller bokser... Du kan godt være begge dele, men du bliver aldrig god til hverken eller...
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du gerne vil se ud som på billedet, frem for at bygge videre på din masse, kunne du evt. træne øvelser som:

Flyes
Crunches
Landmine 180's
Bicep Curls

- oven i de øvelser du laver nu. :-)
KETO LOGBOG http://www.bodybuilding.dk/keto-log-t85693.html
TRÆNING LOGBOG http://www.bodybuilding.dk/logbog-for-tobias-t83964-60.html
Be regular and orderly in your life, so that you may be violent and original in your work.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

b000t skrev:Du må få defineret dig selv. Hvad vil du være? Bodybuilder eller bokser... Du kan godt være begge dele, men du bliver aldrig god til hverken eller...

Nu styrketræner de fleste boksere jo og en stor del af dem præsentere en flot fysik. Så man kan vel diskutere om begge mål ikke fungere i synergi, så længe at målet er en sportslig fysik som fremvist på billedet.

Bokseren skrev:Jeg vejer 76 og skal gerne holde mig imellem 75-79 kg, med en højde på 185 og alder på 19.

Jeg håber på at ende op sådan her [jacked fyr.jpg]

Jeg tvivler stærkt på at han vejer 77 kg med en højde på 185. Deraf skal du nok revurdere hvor jacked du kan blive med en vægt på 75- 79kg...

Som bokser er jeg ikke helt med på hvorfor at du squatter?

Jeg tror at jeg ville holde mig til mine speed drills, bodybuilde din torso/ gunz og så lave flere speed drills.

Men hvor højt i niveau er din boksning på? Jeg ville nok forfine mine skillz og så først efter en årrække forsøge at maxe vægtklassen ud, hvis at det ikke er sket naturligt. Du kan selvfølgelig altid lave skades forebyggende BB.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

o_O

Hvorfor skulle han ikke squatte som bokser? Slagstyrke/hurtighed kommer ikke udelukkende fra overkroppen.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Styrkeliste

b000t skrev:

Hvorfor skulle han ikke squatte som bokser? Slagstyrke/hurtighed kommer ikke udelukkende fra overkroppen.

Hvis at du får det jeg skriver til kun at omhandle overkroppen i forbindelse med boksning, så misforstår du det.

Han stiller et konkret spørgsmål der omhandler det at få en fysik som fremgår af billedet, kombineret med at han stadig gerne vil bokse i en lille vægtklasse*

Boksning er en vanvittig teknisk sport og de boksere jeg kender der er på højt konkurrenceplan, koncentrere sig ikke om squat - det er Teknik > Eksplosivtet > Udholdenhed.

Slag styrke oprinder fra rotation i hoften, ikke dine hjul. Hurtigt fodarbejde, rotation, ekstension, bam og så alt indimellem.

Deraf foreslaget om at koncentrere sig om teknik + hurtighed (speed drills) og hvis at man så gerne vil have store gunz og pecs - ja så kan man træne det udover.
Brugeravatar

Styrkeliste

Selvsagt skal en bokser træne mest boksning.

Men det er forkert at sige en bokser ikke skal træne squat. Når du træner squat, med relativ høj belastning, får man kontakt med fasttwitch muskelfibrene i den muskelkæde der sættes igang. Ved at træne tung squat kan man øge fiberdiameteren i disse fibre, og de vil kunne trække sig sammen hurtigere. Man får selvsagt også denne tilpasning ved plyometriske øvelser, men begrænset ved det jeg anerkender som speeddrills.

I min optik bør alle boksere, især i offseason, træne bade dødløft og squat.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
Brugeravatar

Styrkeliste

b000t skrev:
Men det er forkert at sige en bokser ikke skal træne squat. Når du træner squat, med relativ høj belastning, får man kontakt med fasttwitch muskelfibrene i den muskelkæde der sættes igang. Ved at træne tung squat kan man øge fiberdiameteren i disse fibre, og de vil kunne trække sig sammen hurtigere. Man får selvsagt også denne tilpasning ved plyometriske øvelser, men begrænset ved det jeg anerkender som speeddrills.

I min optik bør alle boksere, især i offseason, træne bade dødløft og squat.

Den reaktion får du ved alle submaxiale belastninger med høj anstrengelse, hvori at du vedholder træningen frekvent over tid...

Manden vil gerne holde en vægtklasse der hedder sub 79 og han er 185. Han vil gerne have KÆMPE pecs og gunz og så vil du råde ham til at squatte og dl hele tiden?

Jeg kan godt se grunden til din logiske analogi slutning, men hvilke gode bokser kender du, der squatter tungt?

Niels Holstein squattede på et tidspunkt, men det kan ikke ligefrem siges at være et fokuspunkt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Nu er vi gået lidt væk fra det egentlige topic ja. Hvis man vil ha en fysik som han poster, så bør han træne målrettet bodybuilding.

At han vil holde sub 79, viser vel egentlig at han ikke satser noget særligt på boksning. Hvor klassen går fra 75-81 kg. (mellem/letsvær)

Alle boksere på landsholdet træner squat. Muligvis ikke kontinuerligt, men alle træner tidsvis squat. Mange har dog større focus på DL. Simon Strongman som var fysisk træner hos en af Århus klubberne fik alle til at dødløfte. Har også set video af Dennis Ceylan "pop"squatte.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
Brugeravatar

Styrkeliste

b000t skrev:Nu er vi gået lidt væk fra det egentlige topic ja. Hvis man vil ha en fysik som han poster, så bør han træne målrettet bodybuilding.

At han vil holde sub 79, viser vel egentlig at han ikke satser noget særligt på boksning. Hvor klassen går fra 75-81 kg. (mellem/letsvær)

Alle boksere på landsholdet træner squat. Muligvis ikke kontinuerligt, men alle træner tidsvis squat. Mange har dog større focus på DL. Simon Strongman som var fysisk træner hos en af Århus klubberne fik alle til at dødløfte. Har også set video af Dennis Ceylan "pop"squatte.

Præcis.

Hvad er pop squat?
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er squat med meget lille ROM. Udføres på jerkbokse.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har altid været fascineret af at kombinere boxing med bodybuilding. Når man boxer i et bestemt vægtklasse, så burde man også forsøge at at udnytte de kilo man må veje mest effektivt ved at holde fedt% relativt langt nede. Med dit udgangspunkt og antaget, at dit fedt % lige nu ikke er meget høj, så burde du kunne veje 75-79 med et lav fedt% på et års træning. Men det kræver et seriøst træningsplan og kostplan, da det du viser ind til videre er noget lort. Husk især at træne din bagben. Den træner du ikke under squat og den del er meget vigtigt når det kommer til dit performance i boxing.

Galleri: Vis galleri (31)

Jeg spiser når jeg er sulten, så nok 3 måltider om dagen.

Jeg bokser 3 gange i ugen, hvor der er sparring alle 3 gange. Så laver jeg 3 x max i armbøjninger samt mavebøjninger og Australian pullups 2 gange i ugen, samt en løbe tur hver lørdag. Jeg vil bare gerne være mere tilfreds med min krop, være i god form.

Er det en okay plan jeg følger?

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster