Jeg er en dreng på 18 år, som for 3 uger begyndte at træne i fitness center. Jeg har et højt stofskifte, og har altid været tynd, men har før i tiden høvlet chips og mange andre usunde ting ind i kroppen, uden at blive decideret tyk. Nu ville jeg gerne være strandløve til sommer, få større muskler og vise maven frem, og kunne godt tænke mig lidt hjælp på alle de forskellige begreber..
Styrketræning - Jeg går ikke efter at blive seriøst stor, blot at få større muskler, pænere krop og stærkere. Nu ved jeg at mange herinde tager det seriøst, men er det nødvendigt for mig at 'bulke' osv., hvis mine mål ikke er Bodybuilding, men blot en pæn krop og muskler?
Kost - Nu spiser jeg sundt osv. og har gjort det i 3 måneders tid for alvor. Jeg gider virkelig ikke regne ud hver eneste dag hvor mange kcal jeg skal spise, da det jeg spiser kommer meget instinktivt.. Men af ting jeg spiser på en typisk dag kan jeg nævne; 100 g havregryn, skummetmælk, rosiner, skorper med fedtfattig leverpostej + agurk, vand, frugt (bananer/pærer for det meste) og så hvad der nu bliver serveret til aftensmad.
Dog har jeg købt proteinpulver (bodylab whey 80) som jeg tager efter træning, og her kommer mit spørgsmål så: Er min kost i orden, og kan jeg nøjes med at spise som jeg gør og stadig bygge muskler og få en pæn krop, og er bulking virkelig nødvendigt? Og hjælper proteinpulveret noget, når man ikke "bulker" ?
På forhånd tak..