Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

Manglende fremgang anterior delt

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg startede med at træne i starten af oktober 2011, og jeg begyndte at logge den 16. januar. Jeg har lagt mærke til, udfra loggen, at jeg faktisk ikke rigtigt har haft nogen reel fremgang i skulderpres siden jeg begyndte at logge i januar, og det kan ikke blive ved på denne måde så tænkte at det var på tide at spørge til råds herinde.

Hvis man ser min log er det ret tydeligt at pecs og anterior delts ikke er min stærke side, så først og fremmest tænker jeg om min manglende fremgang bunder ud i at jeg er dårlig genetisk stillet? Det håber jeg selvfølgelig ikke, og at jeg blot skal tilpasse mine anterior delt øvelser noget mere.

Men altså, jeg er steget i alle andre øvelser end skulderpres siden januar, samt kropsvægt. Hvis jeg kigger i loggen kan jeg blandt andet se at jeg er steget 20+ kg i dødløft, 10+ kg i DB bent-over rows per arm, ~15 kg i BB bænkpres, fordoblet kg i lateral raises, osv, og gået fra en kropsvægt på ~77 til en kropsvægt på ~82½ uden at fedtprocenten er steget mere end max 2%.

Så det er ikke fordi jeg ikke har fremgang. Den eneste fremgang jeg har haft i skulderpres er bedre rom. Er gået fra at sænke DBs paralel med jorden til at DBs næsten rører skuldrene. Reps og kg er fuldstændigt det samme, og der er alligevel gået 5 måneder efterhånden.

Er helt sikker på at hvis jeg finder en måde at ramme anterior delts godt på, så vil det også hjælpe i bænkpres. Synes bestemt ikke at 6x14kg per arm i skulderpres i working sets er noget at prale af.

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre anderledes?
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ikke ret stærk skulderpress godt nok...

Men du kan prøve at køre military press i et stykke tid istedet.

Jeg var engang gået i stå i military press, så kørte jeg db i et stykke tid, for så at skifte over til military press igen, og nu kører det fint :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:Ikke ret stærk skulderpress godt nok...

Men du kan prøve at køre military press i et stykke tid istedet.

Jeg var engang gået i stå i military press, så kørte jeg db i et stykke tid, for så at skifte over til military press igen, og nu kører det fint :)

Vil prøve det. Ikke fordi jeg kan se hvordan det vil gøre en forskel, det er jo samme bevægelse, men fordi at fortsætte på samme måde som jeg plejer tydeligvis ikke hjælper.
Brugeravatar

Det er ikke samme bevægelse.. Men det er som sagt en god idé at rode lidt rundt med sæt/reps/øvelser hvis man har ramt et plateau, som mange ofte gør i skulder. Eller det er i hvert fald hvad jeg har oplevet.

Måske trænger din krop bare til en gang deload, who knows.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog

Hej!
Jeg tror desværre blot, at du må erkende at skulderpres tager en hel del længere tid end de fleste øvelser.
Da jeg trænede 531 i et lille halvt år, så steg min 1rm i overhead press også kun med sådan 2,5 kg hvor resten dødløft og squat steg med over 10 kg. Men ja, det kan godt være, at du skulle prøve at tage det stille og roligt 1-2 ugers tid og så se om du kommer stærkere tilbage?
Jeg har netop startet en blog om hvordan man kan opsætte en effektiv slankekur.
Kig forbi www.simpelslankekur.dk hvis du har lyst!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Wuping skrev:Hej!
Jeg tror desværre blot, at du må erkende at skulderpres tager en hel del længere tid end de fleste øvelser.
Da jeg trænede 531 i et lille halvt år, så steg min 1rm i overhead press også kun med sådan 2,5 kg hvor resten dødløft og squat steg med over 10 kg. Men ja, det kan godt være, at du skulle prøve at tage det stille og roligt 1-2 ugers tid og så se om du kommer stærkere tilbage?

Du steg kun med 2,5 kg i military på et halv år med wendler ? Du må have gjort noget forkert, eller også military presser du +100 kg...

Til topic starter: Du stiger jo stille og roligt, giv det tid.
Ting du kan gøre for at skabe variation:
ryk din skulderpres højere op i programmet så den ikke kommer efter 3 bryst øvelser, du burde ni kunne tage lidt flere reps/eller flere kg.
Varier din rep ranges lidt så du ikke kun laver 6-7 gentagelser.
Evt. skift til military i en periode.
osv.

Jeg synes dog ikke den halter voldsomt efter når man tænker på du bænker 50 kg. passer det sku meget godt, sø bare fokuser på at blive generelt stærkere ;)

Reputation point: 40

dornerd skrev:Det er ikke samme bevægelse.. Men det er som sagt en god idé at rode lidt rundt med sæt/reps/øvelser hvis man har ramt et plateau, som mange ofte gør i skulder. Eller det er i hvert fald hvad jeg har oplevet.

Måske trænger din krop bare til en gang deload, who knows.

Jeg havde ellers forstået det sådan at military press = stående, og skulderpres = siddende. Du må meget gerne forklare forskellen for mig hvis ikke den er andet end det.

Wuping skrev:Hej!

Det passer fint med at jeg alligevel ikke får trænet så meget indtil den 16. pga eksamener.

lykkestrup skrev:Til topic starter: Du stiger jo stille og roligt, giv det tid.
Ting du kan gøre for at skabe variation:
ryk din skulderpres højere op i programmet så den ikke kommer efter 3 bryst øvelser, du burde ni kunne tage lidt flere reps/eller flere kg.
Varier din rep ranges lidt så du ikke kun laver 6-7 gentagelser.
Evt. skift til military i en periode.
osv.

Jeg synes dog ikke den halter voldsomt efter når man tænker på du bænker 50 kg. passer det sku meget godt, sø bare fokuser på at blive generelt stærkere ;)

Altså jeg kører jo efter progressionsprincippet i B2B, hvor jeg træner efter dagsformen. Dvs 6-8 reps og når jeg kan tage 8 reps i alle set i en øvelse så tager jeg flere kg på. Grunden til at jeg kører de 6-7 reps er fordi dagsformen aldrig har tilladt mere.
Når eksamenræset er overstået regner jeg med at skifte til military press i en periode.

Det kan godt være at de 6x14kg skulderpres passer fint til 6x55 kg bænkpres, men det undrer mig så bare hvordan jeg tilbage i starten af januar kunne tage 6x14kg skulderpres og 6x40kg bænkpres. Man skulle da tro at skulderpres også var steget op mod ca 37% til de 6x18-20 kg? Okay det er måske lidt højt sat, for så ville det betyde at en der bænker 6x100 ville kunne skulderpresse 6x40 kg eller sådan noget, men jeg tænker da stadig at der ville være en eller anden form for sammenhæng i progression.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster