Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

massivt angreb skrev:Fed fisk, olivenolie, oliven, kokosolie, nødder, avocado..

Thegame skrev:Sødmælk, æg, olie i dine shakes, nødder (jeg spiser ca. 100 g hasselnødder dagligt)

Moose skrev:Thegame skrev:Sødmælk, æg, olie i dine shakes, nødder (jeg spiser ca. 100 g hasselnødder dagligt)
der er ikke sundt fedt i sødmælk eller æg

Moose skrev:Thegame skrev:Sødmælk, æg, olie i dine shakes, nødder (jeg spiser ca. 100 g hasselnødder dagligt)

Pre Big Bang skrev:Altså under cut er "sundt fedt" måske lidt overvurderet for du forbrænder jo skidtet anyway så om du putter lidt mør på dit brød hvad kan det så skade?
Dit kolesterol tal stiger ikke så længe at du har en fornuftig fedt procent og at du cutter vil jeg mene.

Oliverg skrev:Pre Big Bang skrev:Altså under cut er "sundt fedt" måske lidt overvurderet for du forbrænder jo skidtet anyway så om du putter lidt mør på dit brød hvad kan det så skade?
Dit kolesterol tal stiger ikke så længe at du har en fornuftig fedt procent og at du cutter vil jeg mene.
Hvad fabler du om...

Pre Big Bang skrev:Oliverg skrev:Pre Big Bang skrev:Altså under cut er "sundt fedt" måske lidt overvurderet for du forbrænder jo skidtet anyway så om du putter lidt mør på dit brød hvad kan det så skade?
Hvad fabler du om...
OP spørger om sund fedt for hans cut og jeg pointere at han evt kan bruge fedt typer som smør, plantemargarine og lignende for da han cutter vil de kcal blive forbrændt så sætter sig ikke som usundt fedt på kroppen.. Desuden er smør og animalsk fedt ikke så usundt som mange tror.

Oliverg skrev:Pre Big Bang skrev:Oliverg skrev:Pre Big Bang skrev:Altså under cut er "sundt fedt" måske lidt overvurderet for du forbrænder jo skidtet anyway så om du putter lidt mør på dit brød hvad kan det så skade?
Hvad fabler du om...
OP spørger om sund fedt for hans cut og jeg pointere at han evt kan bruge fedt typer som smør, plantemargarine og lignende for da han cutter vil de kcal blive forbrændt så sætter sig ikke som usundt fedt på kroppen.. Desuden er smør og animalsk fedt ikke så usundt som mange tror.
Jeg forstår det ikke.
Du mener han forbrænder det sunde fedt under cut, fremfor at bruge det til de givne processer, det giver ingen mening.
Under cut forbrænder man jo blot lagret fedt, og man har da stadigvæk brug for samme mængde sund fedt osv.

Stenalt skrev:Moose skrev:Thegame skrev:Sødmælk, æg, olie i dine shakes, nødder (jeg spiser ca. 100 g hasselnødder dagligt)
Det er langt fra klarlagt hvad der er sundt og usundt fedt. Normalt tænker de fleste på de umættede fedttyper som sunde. Som du kan se her indeholder æg en del umættet fedt: http://www.foodcomp.dk/v7/fvdb_details.asp?FoodId=0340

Pre Big Bang skrev:Oliverg skrev:Pre Big Bang skrev:Oliverg skrev:Pre Big Bang skrev:Altså under cut er "sundt fedt" måske lidt overvurderet for du forbrænder jo skidtet anyway så om du putter lidt mør på dit brød hvad kan det så skade?
Hvad fabler du om...
Jeg forstår det ikke.
Du mener han forbrænder det sunde fedt under cut, fremfor at bruge det til de givne processer, det giver ingen mening.
Under cut forbrænder man jo blot lagret fedt, og man har da stadigvæk brug for samme mængde sund fedt osv.
Jo selvfølgelig vil fedtstoffer som fiskeolie og andre ha nogle positive egenskaber udover bare kcal og man er selvfølgelig ikke altid under katabolsk tilstand under cut så det har mulighed for at sætte sig og blive forbrændt senere men det er nok meget begrænset hvor stor en sundhedsmæssig forskel det gør om fedtet kommer fra olivenolie eller andet fedtstof.
Du fik mig lige til at tænke lidt mere over det og selvfølgelig har du ret i at de såkaldte gode fedtstoffer også vil forbrændes og der er forskel på indholdet, jeg tror bare ikke det gør den helt store forskel om man bruger olivenolie eller smør for at tage et eksempel.
Til OP du kunne evt overveje at supplere med ost hvis det ikke er med i din kostplan.

Oliverg skrev:Pre Big Bang skrev:Oliverg skrev:Pre Big Bang skrev:Oliverg skrev:Pre Big Bang skrev:Altså under cut er "sundt fedt" måske lidt overvurderet for du forbrænder jo skidtet anyway så om du putter lidt mør på dit brød hvad kan det så skade?
Hvad fabler du om...
Jeg forstår det ikke.
Jo selvfølgelig vil fedtstoffer som fiskeolie og andre ha nogle positive egenskaber udover bare kcal og man er selvfølgelig ikke altid under katabolsk tilstand under cut så det har mulighed for at sætte sig og blive forbrændt senere men det er nok meget begrænset hvor stor en sundhedsmæssig forskel det gør om fedtet kommer fra olivenolie eller andet fedtstof.
Du fik mig lige til at tænke lidt mere over det og selvfølgelig har du ret i at de såkaldte gode fedtstoffer også vil forbrændes og der er forskel på indholdet, jeg tror bare ikke det gør den helt store forskel om man bruger olivenolie eller smør for at tage et eksempel.
Til OP du kunne evt overveje at supplere med ost hvis det ikke er med i din kostplan.
Jeg forstår det stadigvæk ikke.
Mener du der ikke findes essentielt fedt, og man blot kan leve af rent smør f.eks.?
Jeg giver dig ret i, at der ikke er den store forskel i at forbrænde smør kontra olivenolie, ift. den fysiologiske brændværdi. Men at mene, at man behøves essentielle fedtsyrer, umættet fedt osv. er da hul i hovedet.

Pre Big Bang skrev:
Nej jeg siger bare at det ikke skader at tage en smule smør med i sin kostplan eller bruge plantemargarine som smør på brødet, det smager fint.
Kroppen er god til selv at danne fedtstof fra mange forskellige slags fødevare men kroppen kan ikke danne omega 6 fedtsyrer, som overvejende findes i vegetabilske olier og i animalske fødevarer fremavlet på landbaseret næring , og omega 3 fedtsyrer, som især findes i fisk og skaldyr samt i enkelte planter og frø så det er selvfølgelig godt at tænke på at få disse ting med i sin kostplan.
Så produkter med essentielle fedtsyrer kan betragtet som "sund fedt" da kroppen ikke selv kan danne det.
Her er en lang smøre angående sandheden om fedt.
http://www.alun.dk/sund-kost/stor-fed-loegn.html
Pre Big Bang skrev:... ,men det er nok meget begrænset hvor stor en sundhedsmæssig forskel det gør om fedtet kommer fra olivenolie eller andet fedtstof.

Oliverg skrev:Pre Big Bang skrev:
Nej jeg siger bare at det ikke skader at tage en smule smør med i sin kostplan eller bruge plantemargarine som smør på brødet, det smager fint.
Kroppen er god til selv at danne fedtstof fra mange forskellige slags fødevare men kroppen kan ikke danne omega 6 fedtsyrer, som overvejende findes i vegetabilske olier og i animalske fødevarer fremavlet på landbaseret næring , og omega 3 fedtsyrer, som især findes i fisk og skaldyr samt i enkelte planter og frø så det er selvfølgelig godt at tænke på at få disse ting med i sin kostplan.
Så produkter med essentielle fedtsyrer kan betragtet som "sund fedt" da kroppen ikke selv kan danne det.
Her er en lang smøre angående sandheden om fedt.
http://www.alun.dk/sund-kost/stor-fed-loegn.html
Stop nu bare dig selv.
Der findes massere omega 3 i rapsolie og jo, kroppen kan godt danne omega 6 fedtsyrer, men der findes 2 essentiele fedtsyrer, herunder en n-3 og en n-6.
Desuden bør man være en smule kildekritisk overfor alun, når de ikke engang kan redegøre for en transfedtsyrer...
Og din første sætning er jo løgn i henhold til:Pre Big Bang skrev:... ,men det er nok meget begrænset hvor stor en sundhedsmæssig forskel det gør om fedtet kommer fra olivenolie eller andet fedtstof.

Morten Nielsen skrev:Jeg har selv samme problem, skal til at have noget mere fedt, men hvis jeg skal "bruge" en masse kalorier på fedt, så skal det sgu være noget der smager godt, så jeg føler at jeg får noget ud at det.
Jeg har selv kigget på peanutbutter, fuldfed dressing, fuldfed youghurt (selv om det er mejeriprodukt), ost (igen, mejeriprodukt).
Ellers er der jo mandler og nødder, som jeg desværre ikke bryder mig om( og ja, er ganske klar over at peanut er en nød :-) )

Crashie skrev:bananer er også et fremragende supplement for sundt fedt

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster