Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1023
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1020

Følg bodybuilding.dk på

Mangler seriøst træningsprogram.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej folkens! :)

Jeg er en ung gut på 18år, som i løbet af det sidste år har trænet halv-seriøst, med perioder hvor jeg har haft pauser, og har nu besluttet mig for at det må være tid til at give den en ordentlig skalle.
Min højde er 182cm, og jeg vejer 75kg. med en meget lav fedt procent. så i har en nogenlunde idé om hvordan min kropsbygning er.

Jeg er på jagt efter et program der kan øge min muskelmasse mest muligt.
Hvad angår tid/og kræfter jeg vil bruge på det, ville jeg kunne træne hver dag hvis det var det som skulle til. Da jeg nu er helt opsat på at få gjort noget ved det.
Når det kommer til kost/søvn mener jeg selv at der er rimelig godt styr på det, men kom endelig med gode råd og tips til hvordan man opnår maksimal effekt.
Det skal lige siges at jeg har søgt på lidt på forummet, men da jeg er helt ny bruger, og ikke rigtig ved hvordan tingene fungerer herinde har jeg haft lidt svært ved at finde noget der kunne passe til mig.

Så det jeg i bund og grund søger er et detaljeret program, med hvilke øvelser, hvor mange reps/sæt osv. der skal til.

På forhånd mange tak! :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

prøv at ta en kigger på siden :) ved der er en ret god omgang programmer herinde,m kig under artikler :dance:

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Tjek evt dette link ud.

http://www.bodybuilding.com/fun/dorian-yates-blood-guts-6-week-trainer.htm (håber at linket er lovligt nok)

Du kan evt lave din egen version, hvis du ikke har mulighed for at træne alle de øvelser der er beskrevet. Træner selv nogenlunde efter samme program, dog med et par ændringer....

Martin
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

Logbog: Ingen logbog

Det jeg synes du bør gøre at få dig et helt basalt program, med en forholdsvis høj frekvens (fullbody, 2-split eller 3-split) og tilpas volumen. Eksempelvis det "back to basics"-program der er blevet repræsenteret i en artikel på bodylab - eller noget i retning af Bill Starrs Fundament Program.

Derudover kan du samle noget inspiration fra tidligere tråde om diverse programmer. Der er hundredvis af brugere, med stort set samme udgangspunkt som dig, der har oprettet tråde herinde omkring programmer - læs dem :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

MFL skrev:Tjek evt dette link ud.

http://www.bodybuilding.com/fun/dorian-yates-blood-guts-6-week-trainer.htm (håber at linket er lovligt nok)

Du kan evt lave din egen version, hvis du ikke har mulighed for at træne alle de øvelser der er beskrevet. Træner selv nogenlunde efter samme program, dog med et par ændringer....

Martin

Og det er nok ca det dummeste du kan gøre og anbefale til andre.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Start med at gøre op hvor mange gange om ugen du vil træne og så beslut dig for hvilket form for split, som bedst passer til det.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Først of fremmest, tak for de hurtige svar :) !

-Med hensyn til hvor mange gange om ugen jeg vil træne, har jeg det bedst med at skulle træne hver dag, da jeg har svært ved at holde mig fra centret. ved ikke hvad der er af muligheder der?

RasmusStrand skrev:Først of fremmest, tak for de hurtige svar :) !

-Med hensyn til hvor mange gange om ugen jeg vil træne, har jeg det bedst med at skulle træne hver dag, da jeg har svært ved at holde mig fra centret. ved ikke hvad der er af muligheder der?

Lyt til Flamingo og begynd på et basis 2-split eller 3-split: http://www.news.bodylab.dk/artikler/261 ... -to-basics

Ovenstående program kan "sagtens" køres igennem seks gange om ugen. Din største bekymring skal være at holde dig skadesfri. Går du fra lidt træning til seks gange træning om ugen, er der chancer for du bliver ramt af skader. Vil derfor anbefale dig at få hjælp til teknikken i de store øvelser, og søge på nettet omkring skadeforebyggelse i form af udstræk, dynamisk udstræk, soft tissue arbejde mm.

Du kan starte her:

http://www.t-nation.com/free_online_art ... A-hg.hydra

http://www.defrancostraining.com/ask_jo ... question04
"If you want to look somewhat like The Situation, which is gonna be pretty hard, you need to get that protein in your diet."
Brugeravatar

Copah skrev:
RasmusStrand skrev:Først of fremmest, tak for de hurtige svar :) !

Lyt til Flamingo og begynd på et basis 2-split eller 3-split: http://www.news.bodylab.dk/artikler/261 ... -to-basics

Ovenstående program kan "sagtens" køres igennem seks gange om ugen. Din største bekymring skal være at holde dig skadesfri. Går du fra lidt træning til seks gange træning om ugen, er der chancer for du bliver ramt af skader. Vil derfor anbefale dig at få hjælp til teknikken i de store øvelser, og søge på nettet omkring skadeforebyggelse i form af udstræk, dynamisk udstræk, soft tissue arbejde mm.

Du kan starte her:

http://www.t-nation.com/free_online_art ... A-hg.hydra

http://www.defrancostraining.com/ask_jo ... question04

Altså hvordan foreslår du at jeg kører det program? -6 dages træning, 1 dags fri?
Ellers mange tak for linket, det var meget givende.

RasmusStrand skrev:Altså hvordan foreslår du at jeg kører det program? -6 dages træning, 1 dags fri?

Du kan godt køre det seks dage i streg, og også mere hvis du forstår at tilpasse intensiteten og volumen, dvs. at holde igen, hvis du kan mærke kroppen er brugt. Jeg er ikke stor fan af planlagte off-days, da et normalt menneske som regel altid bliver forhindret i at træne en gang imellem. Derfor kan du bare give den gas de dage du kan træne, og de dage du skal til mormors fødselsdag eller har tømmermænd så tag en dag på kontoret. :)
"If you want to look somewhat like The Situation, which is gonna be pretty hard, you need to get that protein in your diet."
Brugeravatar

Copah skrev:
RasmusStrand skrev:Altså hvordan foreslår du at jeg kører det program? -6 dages træning, 1 dags fri?

Du kan godt køre det seks dage i streg, og også mere hvis du forstår at tilpasse intensiteten og volumen, dvs. at holde igen, hvis du kan mærke kroppen er brugt. Jeg er ikke stor fan af planlagte off-days, da et normalt menneske som regel altid bliver forhindret i at træne en gang imellem. Derfor kan du bare give den gas de dage du kan træne, og de dage du skal til mormors fødselsdag eller har tømmermænd så tag en dag på kontoret. :)

Haha okay, tak for rådene! :)

Kan man få "eksperternes" vurdering af om dette er et godt program? Synes det ser meget spændende ud, selvom volumen og frekvensen virker en smule lav. Men Dorian Yates regnes vel som en mand der ved hvad han snakker om?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Det er generelt ikke anbefalelsesværdigt at træne som professionelle bodybuildere, da de er krudtede og (derfor) har helt andre forudsætninger.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster