Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 835
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

MaxPower: Vægtløftning / Astanga - Sharpening mind and body

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Max P's logbog

Tja, hvorfor ikke. :mrgreen:
Nogen kender mig måske fra MOL som MaxPower. Det navn var desværre optaget her, så jeg må nøjes med MaxP.

Nu vil jeg prøve at føre log her også i håb om at blive inspireret og forhåbentlig også inspirere lidt til knap så udbredt kropslig udfoldelse.

Jeg har efterhånden været lidt rundt træningsmæssigt siden starten af 2002. Overvejende styrketræning / bodybuilding de første år, så røg der noget yoga, spinning, løb og kettlebells på banen og seneste skud på stammen er vægtløftning. :cool:

Mig:
Navn: Jesper
Født: 1981
Højde: 184cm
Vægt: ca 87kg

Min træning pt:
...ser nogenlunde således ud med forbehold for alle mulige ændringer og omrokeringer:
Mandag: VL
Tirsdag: Astanga yoga
Onsdag: Astanga yoga
Torsdag: VL
Fredag: off eller yoga
Lørdag: VL
Søndag: Astanga yoga

Derudover får jeg kastet lidt med Kettlebells en gang i mellem, og det hænder at jeg lader mig inspirere kraftigt af dagens Crossfit.

Mål:
Deadline 1-11-07
vægt under 85kg (pt ca 87)
fedtprocent under 10 (pt 11+)

Deadline 1-1-08
Ben foran, 15 reps med kropsvægt (delmål til overhead squat) (pt ukendt, men sikkert 6-8 stykker)

Deadline 1-2-08
Vægtløftning to-kamp 200kg (pt 80+100=180)

Ubestemt
Lotus-stilling (dog gerne i år)
"Bestå" resten af primary series
Overhead squat, 15 reps med kropsvægt (pt 3x90, 1x100)
Træk 100kg (pt 80)

Det var vist rigeligt til en start. Tyvstarter også lige med de seneste par træningspas.
Sidst rettet af MaxPower 13. sep 2007, 08:44, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kanon at du også har fundet vej herind!!

Har fulgt din log på MOL, virkelig inspirerende - vil helt sikkert følge med på sidelinien herinde nu :D
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Vægtløftning @ Ak Thor 11-09-2007

Where is everybody???
Solonumse-træning

Burgener warmup
20kg
30kg

Stød
1 x 3 @ 60kg
1 x 3 @ 70kg
1 x 2 @ 80kg
1 x 2 @ 90kg
--- Max-to-da-P style spontan maxforsøg --- :superman:
2 x 0 @ 105kg :blush:
2 x 2 @ 90kg
- Indrømmet, det var ambitiøst, men hvad sjov er der ved at tangere rekorder? Første forsøg på 105 døde i hullet, bare ikke benpower nok til at komme op. Andet forsøg kom jeg ikke engang rigtigt på plads. Jeg lod vægten styrer showet i stedet for selv at tage kontrol. :devil:
Resten kørte dog rigtig udmærket, lidt tunge vendinger, men godt overskud på opadstød.
Man skal altid huske at medbringe passende mængder fanden-i-voldskhed, men huske at lade egoet blive hjemme. Jeg havde muligvis glemt det sidste. :innocent:

Vend
5 x 1 @ 90kg
- Efter den omgang stød var det jo rigelig tungt, så jeg fortsatte bare på de 90kg.

Stød-hiv
4 x 4 @ 100kg
- 1 sæt = gulv / hæng / gulv / hæng
Ganske fornuftigt.

Overhead squat løjer
1 x 2 @ 60kg
1 x 1 @ 70kg
1 x 1 @ 80kg - havde jeg sat kg på???
--- MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAX POWER ---
1 x 3 @ 90kg - Rep PR :devil:
1 x 1 @ 100kg - For villos absolute monster PR
- Jæs jæs jæs, hvor er det fedt, og lidt af en milepæl at nappe hunner kilo i træk-benbøj. :superman:
De to første reps på 90 var måske ikke nemme, men bestemt heller ikke presset. Skulle lige kæmpe lidt for stabiliteten inden nr 3 og stoppede så pænt derefter. NIIIIICE!!!
Så skulle der satme rykkes. 95kg ville have været den nemme PR, men sådan leger jeg ikke.

De 100 kom rimelig ubesværet op på strakte arme, og stabiliteten var god. Et par skridt baglæns og så var der Go for launch. Første rep sidder perfekt, tung men nem, så jeg forsøger dælme en mere. Det gik fint ned og så småt på vej op, da min højre albue lige pludselig laver et eller andet mærkeligt og jeg må smide vægten. Ingen smerte, hævelse eller andet stads, men en lidt underlig fornemmelse af at den da vist blev presset til grænsen, og måske lidt over. :blush: Så var det vist også nok OHS.

Det virker pissegodt med at køre den fra platformen og og push-jerke den op med trækgreb. Meningen var jo primært at jeg skulle vænne mig til at stå med vægten deroppe, fordi det sidst virkede som om stabiliteten var et issue, men når jeg nu kan lave The Real Deal hvorfor så ikke gøre det. :cool:

Ben Foran Smolov Jr
1 x 5 @ 60kg
2 x 5 @ 85kg - nej, det er alt for tungt, hvis jeg skal overleve det skidt
5 x 5 @ 80kg
- Nu havde jeg vist fået lagt ego'et væk. Nok skal det være hårdt, men det dur bare ikke at jeg skal kæmpe for sidste rep på andendagen, og jeg senere skal lave samme sæt/rep-combo med 7½kg mere.
Det er muligt jeg slet ikke er klar til smolov, men fuck det.
Så der bliver pillet 5 kg af, og så ser jeg hvordan det går.

Mili og rows blev smidt ind mellem 2., 4. og 6. sæt.

Jeg forsøgte at arbejde med dybden og stilen i øvrigt. Jeg tror det lykkedes godt inde i serien at få fikset den noget, så jeg sidder bedre og ikke har så meget tendens til at ryge fremover når den bliver tung. Eksperimenterede desuden med et løsere greb, hvilket mine albuer bestemt var glade for, så det var toppen.

Military
3 x 5 @ 50kg
- dejligt få reps.

Barbell rows
3 x 10 @ 65kg
- strict Jane Fonda

Kettlebell Figure 8 to a hold
2 x 5+5 @ 24kg
- når ellers hænder er enige om håndskiftet, så er det er fedt flow og dejlig hård.

Kettlebell 2 Hands High Swing
2 x 10 @ 24kg
- lækker at slutte med.

Tid: Cirka 1:25, så der var også fint tempo på.

Ja, og så skylder jeg 2000 meter C2 til i morgen. Var færdig for i dag, og for lige at cementere beslutningen var C2'eren også optaget.

Det er for fedt at smide med jern!
Brugeravatar

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore v. Peter @ yogamudra

Det' dælme rar... :laugh:

Kørte fin fin på de stående, og yogamor havde lært mig et tip i Prasarita Padottanasana C, så jeg bedre kan få armene ned, og det spiller bare. Mon ikke snart Peter kan få mine hænder ned og røre.

Den første halvdel siddende stillinger kørte også ganske smooth, men vinyasa jump backs var ikke-eksisterende. Der var vist så mange ting galt jeg dårligt kunne overskue det. Det er også 100% nymåne, så det er sikkert derfor. :lol: Men jeg kæmpede og efter padden begyndte der at komme styr på den igen. Min Mula Bandha er godt nok længe om at blive bootet op sådan tidlig morgen. :laugh:
Nu er det også på tide jeg kommer op på fuld serie igen og ikke stopper efter Baddha Konasana, så det blev til hele pivtøjet i dag, og de sidste stillinger jeg ellers har udeladt tog kun 10 min ekstra. Alt i alt inkl. Shavasana (hvilestillingen) holdt jeg mig også under 1½ time, så absolut ingen problemer.

Prasarita Padottanasana C
Billede

Baddha Konasana C
Billede
Brugeravatar

Hey Mr.Bulletproof

Super fedt at se dig lave log herinde, har fulgt din log af og til på mol. Lige et par spørgsmål.
Hvorfor VL, bare af interesse ?
Hvad giver Yoga dig. I Hverdagen som til træning ?

Bliver spændende af følge noget VL, for det er der vidst ikke for emget af her på siden =D>

S.K :strong:
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Rigtig fedt at du er begyndt at logge her. Er en af de mange som også har fulgt lidt med i din log på MOL. Du skulle aldrig ligge inde med nogle videoer af dine overhead squat? For det er da for vildt at du fyrer den af med 100 kg :twisted:
Brugeravatar

Reputation point: 5

S.K ->
Hvorfor VL? Fordi man kan kaste meget mere med vægtene end man kan som BB'er/SL'er :P
BB/SL sagde mig ikke så meget mere og jeg var sådan efterhånden blevet interesseret i at prøve VL, for det havde jeg aldrig haft mulighed for sådan for alvor.
Jeg blev så inspireret til at nå målet der hedder 15 reps med kropsvægt i overhead squat, men manglede et sted at træne det. Jeg regnede ikke med at den lokale FitnessWorld ville være så glade for den slags. Der kom VL-klubben AK Thor, som ligger 5 min fra min hytte, ind i billedet, og da jeg først fik prøvet det var VL super fedt.

Yoga, som jo er astanga yoga for mit vedkommende, giver en masse som styrketræning ikke kan. Smidighed, balance, håndstandstræning og anden "omvendt" balance, "indre styrke" som jeg kalder det, man kan sige det er evnen til at flytte rundt på egen kropsvægt let og elefant. Man kan bare mærke når man er igang med det, at det er noget din krop er rigtig glad for.

SimonJ ->
De 100kg er indtil videre ganske udokumenterede :) , men jeg har postet et par videoer bla. af OHS på youtube, et sæt fra siden med 50kg og et forfra med 70.
http://youtube.com/profile?user=maxpowerdk
Brugeravatar

HepHey

Så fik jeg lov at hedde MaxPower alligevel =D>
Brugeravatar

MaxPower skrev:HepHey

Så fik jeg lov at hedde MaxPower alligevel =D>

The way we all know u :)
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Blandede løjer @ AK Thor

En bette rotur der greb om sig

Concept 2 roning - Rowing Man uge 2
opvarmning 500m @ lvl 2, ca 2:10
4x500m @ lvl 6, 90 sek pause
1: 1:42.2, 328W
2: 1:45.0, 302W
3: 1:44.8, 304W
4: 1:45.0, 302W
"nedkøling" 500m @ lvl 1, 2:10.5
- temmelig hårdt udlæg. Pauser forsvandt hurtigt og den sidste trak tænder ud. Men det er så fristende at holde sig over de 300 watt.

Hop til platform
3 x 92 cm
3 x 103 cm
3 x 110,5 cm
2 x 114,5 cm
1 x 118,5 cm PR
1 x 122 cm PR
3 x 125,5 cm PR

- springfarlig sprængfrø

Kettlebell 2 hands high swing
2 x 10 @ 24kg
Video: http://uk.youtube.com/watch?v=sXH_1RSJMns

Kettlebell Figure 8 to a hold
2 x 10 @ 24kg
Video (ikke mig): http://uk.youtube.com/watch?v=YQgKhis8Y64

Kettlebell Combo: Snatch -> Windmill -> Overhead Squat ... anchored!!!
1 x 5+5 @ 24+16kg
- Jeg lavede denne lækre combo forleden og tænkte hvordan jeg kunne lave den hårdere uden en tungere kugle.
Jeg kom i tanke om Steve Cotters "anchored snatches", hvor en kugle holdes i den "døde" hånd imens han snatcher med den anden. Det kunne jeg da også prøve her.
Så var det bare op på vores 30cm bokse og gå i krig.
Nøøøøøøj det grillede madkassen for vildt, og jeg turde slet ikke tænke på at skulle lave et sæt mere.

Kettlebell Combo: Snatch -> Windmill -> Overhead Squat
1 x 5+5 @ 24kg
- Det er så den "milde" udgave af samme combo
Brugeravatar

Hva dælen er du også kommet ind på BB.dk... :8

btw. hvordan kan det være du er blevet så vild med yoga..??
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Galleri: Vis galleri (2)

Ashtanga Yoga

Morgen-Mysore @ yogamudra

Fuld serie ligesom sidst i fin tid selvom jeg tager mig lidt pauser (dvs 1-2 ekstra åndedræt) inden vinyasaer en gang i mellem.
Vinyasa'erne kørte også ret godt i forhold til de seneste dage, ikke mindst taget i betragtning så ristet dunken er pt.
Brugeravatar

Nillepige skrev:Hva dælen er du også kommet ind på BB.dk... :8

btw. hvordan kan det være du er blevet så vild med yoga..??

Det er egentlig meget simpelt: Jeg prøvede det :8

Det startede jo med en lidt mildere yogaform, Hatha, hvilket sådan set var rart og afslappende nok, meeen sådan lidt gammel-kone tempo :P . Første gang jeg prøvede Astanga blev jeg blæst af måtten over hvor hårdt men også fedt det var, og jeg svævede rundt på en fluffy lyserød sky i timerne efter. Så der var slet ikke nogen tvivl i mit hoved om at det stads var rigtig rigtig godt og noget jeg måtte fortsætte med.
Brugeravatar

Fedt at se din log herinde, jeg har læst mange af dine indlæg på MOL og har ligeledes smugkigget i din træningslog.

Glæder mig til at du spreder lidt guldkorn i forummet.
Always try to see it from both sides or you will miss that an Evangelist can be Evil's agent
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 140.00

Vægtløftning @ Ak Thor

Mange mennesker i hulen, hvilket medfører at træningen tager liiiidt længere tid. :oops:

Burgener warmup
20kg

Træk
1 x 3 @ 50kg
1 x 3 @ 60kg
9 x 1 @ 70kg (og 4x miss)
1 x 3 @ 60kg
- Mærkelig runde. Jeg har lidt for meget tendens til at trække den længere op af lårene end man bør, før andet-hivet for alvor starter - og bøje armene for tidligt. Så er der kortere vej at sætte fart på stangen, og det er skidt. På de løft hvis jeg gjorde det mindre slemt fløj stangen nærmest bare derop. Mangler kun ca 10000 træk siger coach, så har jeg nok styr på det. Hvis jeg også tæller de lidt lettere sæt med og lørdagstræningen, så tager det nok kun 8-10 år. Wicked. :twisted:

Træk-hiv
1 x 4 @ 80kg
3 x 4 @ 90kg
- easy. Godt fokus på eksplosivt andet-hiv

Vend
0 @ 90kg - WHAT!!!
5 x 1 @ 70kg
- lignede lort og jeg havde verdens langsommeste albuer. #-o
Som Thyge også kommenterede, så var vægten lige i den lette ende, for jeg kunne uden problemer frivende skidtet.

OH squat
1 x 2 @ 70kg
1 x 2 @ 80kg
1 x 1 @ 90kg
1 x 2 @ 90kg
2 x 10 @ 70kg Rep PR (+2)
- Jeg blev drillet af Thyge og Christian. Det er dælme ikke smart at stå og fortælle jokes når jeg har 80+ over hovedet.
De første sæt var lidt shaky, men da jeg først havde haft 90 deroppe var 70 som at stå med en nærmest tom stang. Nice :8

Ben foran Smolov dag 3
8½ x 4 @ 85kg
- Jeg fik ført empirisk bevis for Heisenbergs ubestemthedsrelationer, der jo beskriver, at man aldrig kan være helt sikker på hvor mange sæt squat man egentlig har taget. Nemli'
Tungt, men solidt. Jeg overlever helt sikkert første trappe, og jeg er ved godt mod til de næste to.

Military
1 x 5 @ 50kg
2 x 8 @ 50kg
- Der må puttes lidt mere på og jeg skal være mindre nærig med reps.

Barbell rows
3 x 10 @ 70kg
- Den tøffer lige så stille op, det er fint.

Concept 2 roning
2000m @ lvl 4, 7:48.9, 217watt

Det tog så kun 2½ time alt inkl. :mrgreen:
Brugeravatar

300 workout

En venlig tanke til Arne og MZ (fra MOL) for inspirationen til dette næsten spontane vanvid.

Man kommer satme godt rundt

Pullups
25 reps
- Juhuu, vi starte med hadeøvelse nr 1. Det bliver godt. Taget som 1x4 + 7x3
ca 4 min

Dødløft
50 @ 60kg
- Taget med mixed greb, det var trods alt mange reps, 5 af gangen og grebskift evt et par vejrtrækninger imellem. Så var pulsen ligesom godt oppe.
ca 4 min

Armstrækkere
50 reps
- Taget som 10,10,10,5,5,5,5
Letteste øvelse, god pre-exhaustion for pattøjet
ca 2½ min

Boxjumps 60cm
50 reps
- Havde faktisk lavet et setup på 70cm først, fordi det passede med vores platform og så nogle mindre boxe til landing, men efter de første 5 reps kunne jeg godt mærke det var ledt, og ikke så fedt at skulle lande på en stabel.
Så i stedet stillede jeg vores to 30cm ovenpå hinanden, de var ellers stillet klar til næste øvelse.
Opdagede hurtigt at det galt om at hoppe i serier og udnytte spændingen. Det ville have været meget hårdere som 50 enkeltstående hop.
Så var benene godt ristet.
ca 6 min

Floor wipers
50 reps
- Video viser det bedst: http://uk.youtube.com/watch?v=VQLtfH9clx4
Kun moderat hård for maven, men alt det statiske arbejde sugede godt og grundigt kraften ud af pattøjet.
Kørte blandet 5-10 reps pr sæt
ca 6 min

Kettlebell clean and press
25+25 @ 16kg
- Tænk at 16kg kan være så tunge. Jeg skulle lige overbevise mig selv om at de bare var jævnt hårde hele vejen, og så ellers køre derudaf.
Kørte 5+5, kort pause, 2x5+5, kort pause, 2x5+5.
4½ min

Pullups
25 reps
- Shit, jeg var slidt nu. Tog 10x2 og 5x1, formentlig nogle af de grimmeste pullups jeg har lavet ever.
små 4½ min

Totaltid: 31:18

Satme led! :twisted:
Brugeravatar

Hey Max..
Godt at se du er kommet herover..
Og for lækkert at se endnu en som træner VL. Go stil!
lækker træning!

-Fenger

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 172.00

Vægtløftning @ Ak Thor

OBS - Oplysning til Borgerne om Styrketræning
I seng halv 4, 6 timers søvn og lidt tømmermænd er pudsigt nok ikke optimale forhold for en energisk og effektiv træning.
Der kan man bare se.

Christian var også i hytten.

VL-delen om lørdagen er/bør være relativt lette vægte og så både træk og stød

Burgener warmup
20kg
30kg

Træk
2 x 3 @ 50kg
3 x 3 @ 60kg
- Bras, puha det var slemt. Fik dog bekræftet vigtigheden af et langsomt (provokeret langsomt) førstehiv. Det bør altså gøre det lettere at sætte sig rigtigt op til andethivet, og fyre eksplosionen af.

Stød
1 x 3 @ 60kg
2 x 3 @ 70kg
- pissehårdt, men opadstødene er sådan set lette nok. Muligvis lidt kort udfald.

Ben foran Smolov Jr Dag 4
1 x 3 @ 60kg
1 x 3 @ 80kg
10 x 3 @ 90kg
- Denne gang er jeg meget sikker på jeg fik taget alle sæt, men jævnfør Heisenberg kan jeg så ikke være helt sikker på hvor jeg var henne.
Jeg fik kommentarer fra "bestyrelsen" (aka Christian) at mine pauser virkede meget korte, men det endte med at tage ca 25 min, så det var vist passende.
Jeg føler rent faktisk der er en rimelig chance for at jeg gennemfører denne smolov.

Overhead squat
1 @ 80kg - kun support/balance
1 x 10 @ 60kg
1 x 15 @ 60kg - Tangering af 15RM
1 x 11 @ 70kg - Rep PR (+1)
- Skide godt! :twisted: Jeg tror faktisk der er styrke til en 15'er på 70, hvis ellers forholdende bare er lidt bedre end idag. Den begyndte også at kunne mærkes i stængerne, og da jeg nærmede mig 10 reps på 70 sagde skuldrene også at nu havde de ikke så meget styr på sagerne mere.

Military
3 x 6 @ 55kg
- Dejligt tunge

Barbell rows
2 x 10 @ 70kg
- Udmærket

Concept 2 roning - (Slow) Rowing Man
4 x 500m @ lvl 5
1: 1:51.6, 252watt
2: 1:55.6, 227watt
3: 1:59.9, 203watt
4: 2:06.7, 172watt
- Det kunne jo se ud som om at jeg var ved at gå helt i stå, men det var såmænd en glimrende undskyldning for at være lidt videnskabelig. Jeg vil nemlig gerne se sammenhængen mellem watt og tid. Jeg kan se at det er ikke en lineær sammenhæng, men en rimelig god tilnærmelse fra 170-330watt (R^2 = 0,98) siger at der skal trækkes 6½watt mere for hvert sekund man vil være hurtigere på, og det tal er stigende jo højere belastning man kommer op i. 1:45 kan jeg lave med 300watt. For at komme ned på 1:30 kunne jeg se der skulle ca 470watt til, altså ca 11watt ekstra pr sekund skåret af.
:D
Brugeravatar

Ashtanga Yoga

Formiddags-Mysore @ yogamudra

Tjaa, taget i betragtning at jeg har godt med DOMS i cirka alle større muskelgrupper, så gik det nu meget godt. Det var dog ret tydeligt at især i Prasarita Padottanasana C strammede det ret voldsomt over brystet. Vinyasas var generelt var helt skudt, men det lykkedes da at få hevet nogle rimelig igennem hen imod slutningen. Når der ikke er power i Mula Bandha (rodlåsen), så føles det bare ganske umuligt at få trukket stængerne igennem armene.

Prasarita Padottanasana C
Billede
Brugeravatar

Hey Max.

Dejligt at se du er kommet herover, har fulgt dig en del og skrevet med dig lidt ovre på MOL, og skal helt sikkert også følge dig her.

Det er nogle solide træninger du fyrer af, jeg kunne godt selv tænke mig at træne lidt mere VL inspireret, men jeg er nu desværre BB'er når det kommer til stykket.

Jacob.
Ps. skal man lave OHS for at kunne modstå kugler?

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Squat: 105.00

Jacob skrev:Ps. skal man lave OHS for at kunne modstå kugler?

Jeg har kun lavet OHS sådan nogenlunde seriøst her efter jeg begyndte med VL, og jeg har heldigvis ikke haft lejlighed til at teste hvad det giver af bullet-dodging skills. Men vi kan da godt sige at man bliver usårlig når man kan lave de 15 reps med kropsvægt. Tænk hvis det passer...

Jeg tror egentlig hellere jeg ville sætte større lid til yogaen på det punkt, hvis det endelig skal være. :D

Og bare lige for at slå det helt fast, så er der absolut ingen chance for at jeg forlader MOL, men nu er jeg også her. :)
Brugeravatar

MaxPower skrev:
Jacob skrev:Ps. skal man lave OHS for at kunne modstå kugler?

Jeg har kun lavet OHS sådan nogenlunde seriøst her efter jeg begyndte med VL, og jeg har heldigvis ikke haft lejlighed til at teste hvad det giver af bullet-dodging skills. Men vi kan da godt sige at man bliver usårlig når man kan lave de 15 reps med kropsvægt. Tænk hvis det passer...

Jeg tror egentlig hellere jeg ville sætte større lid til yogaen på det punkt, hvis det endelig skal være. :D

Og bare lige for at slå det helt fast, så er der absolut ingen chance for at jeg forlader MOL, men nu er jeg også her. :)

Ha ha, yoga er også en fed ting. Har aldrig prøvet det, men i de seneste par år, har jeg gået og puslet med ideén om at prøve det.

- Og jeg ved godt du ikke smutter fra MOL, du er jo også rimelig vel set der :)

Styrkeliste

Jacob skrev:- Og jeg ved godt du ikke smutter fra MOL, du er jo også rimelig vel set der :)

Haha, ja jeg håber jeg dælme også. Ellers er jeg virkelig blank. :P
Brugeravatar

MaxPower skrev:
Jacob skrev:- Og jeg ved godt du ikke smutter fra MOL, du er jo også rimelig vel set der :)

Haha, ja jeg håber jeg dælme også. Ellers er jeg virkelig blank. :P

:wink:

- Men der er jo heller ikke noget galt i at være på begge sites :) - er jeg jo også selv.

Så kan man både komme med noget konstruktivt og lære noget konstruktivt begge steder - i dit tilfælde vil det nok mest være at komme med noget her på sitet, meeeen hvem ved, måske kommer der en dag noget nyt for selv dig :laugh:

Styrkeliste

Vægtløftning @ Ak Thor

Minimalistisk VL med bestyrelsen.
Jeg må indrømme jeg følte mig som en slatten karklud da jeg tog fra arbejde, og jeg fik til nøds overbevist mig selv om at jeg alligevel skulle tage til træning, og se hvordan det gik. Så ville jeg til gengæld skære lidt fra og nøjes med det vigtigste.

Burgener warmup
20kg
30kg

Stød
2 x 3 @ 50kg
1 x 3 @ 60kg
1 x 3 @ 70kg
4 x 3 @ 80kg
1 x 2 @ 80kg
- Kørte rigtig solidt og kun skønhedsfejl hist og her. Krebsen var også meget gavmild med ros.
F.eks. lignede jeg rent faktisk en vægtløfter som jeg trak stangen op af skinnebenene i første-hivet, og om en måneds tid laver jeg åbenbart 110 i stød. Store sager. :twisted:

Ben foran Smolov dag 5
6 x 6 @ 80kg
- Lækkert overskud. En heeeelt anden følelse end da jeg tog samme vægt på dag 1.

Dertil lidt små-hopperi og et en-hånds barbell-træk med stangen.
Selvom det jo egentlig gik ganske godt, så var jeg ikke lige mentalt klar på resten af programmet, og de 300 sidder stadig i kroppen.

Roningen skal jeg nok få taget i løbet af ugen, men jeg havde muligvis alligevel en snert af dårlig samvittighed over at have skippet den.

Så derfor var det på med løbetøjet efter aftensmad og ud på en 7,8km tur i rask gang. Det ville være en fornærmelse imod folk der powerwalker at kalde det powerwalk. Det tog 70 min, så et tempo på ca 6,7km/t. Det dryppede hele turen, men det gjorde kun turen bedre. Virkelig sjovt som tankerne kan flyve rundt om stort og småt, alt og intet på sådan en tur. Mine fødder er ikke helt tilfredse med mig nu, men så kan de lære det - eller også kan jeg.

Indholdet af dagens kost er fortroligt :redninja: , totalen lander dog ind på pæne 2625kcal fordelt på 124g prots, 361g carbs og 76g fedt.

Lidt eksplosivt og en masse langsomt og fedtforbrændende - træning vi er designet til.
Brugeravatar

Ashtanga Yoga

Godt og hårdt som sædvanlig. Pudsige vinyasas i dag - enten var de temmelig pæne eller også var de der bare slet ikke. Jeg må i lidt skarpere træningslejr, for det kan da ikke passe jeg ikke kan noget så simpelt som at trække benene ind gennem armene.
Brugeravatar

MaxPower skrev:Ashtanga Yoga

Godt og hårdt som sædvanlig. Pudsige vinyasas i dag - enten var de temmelig pæne eller også var de der bare slet ikke. Jeg må i lidt skarpere træningslejr, for det kan da ikke passe jeg ikke kan noget så simpelt som at trække benene ind gennem armene.

Hvad :afraid: ?

Styrkeliste

Jacob skrev:

Var det ikke til at forstå? :P

Det er såmænd bare dette lette move:
http://youtube.com/watch?v=AeqWCw-SfCM

Når en svag gammel mand som Lino på videoen kan, så kan jeg vel også. :D
Brugeravatar

MaxPower skrev:
Jacob skrev:

Var det ikke til at forstå? :P

Det er såmænd bare dette lette move:
http://youtube.com/watch?v=AeqWCw-SfCM

Når en svag gammel mand som Lino på videoen kan, så kan jeg vel også. :D

Ja, det ser da let ud :shock: :D

Og velkommen til Maxpower - yderst interessant log, spændende kombinering :wink:

Hvordan kom du igang med Yoga ?
Brugeravatar

ja, ik - superlet, indtil man prøver :mrgreen:

Den korte udgave af min intro til yoga var at jeg prøvede det (dvs hatha, en noget mildere form end astanga), og opdagede det faktisk var ret lækkert for kroppen. Det hyggede jeg mig så med i kombi med "alm" styrketræning i godt et ½ år indtil Astanga dumpede ned foran fødderne på mig, og der blev jeg temmelig hurtig hooked.
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster