Vægtløftning @ Ak Thor 11-09-2007
Where is everybody???
Solonumse-træning
Burgener warmup
20kg
30kg
Stød
1 x 3 @ 60kg
1 x 3 @ 70kg
1 x 2 @ 80kg
1 x 2 @ 90kg
--- Max-to-da-P style spontan maxforsøg ---
2 x 0 @ 105kg :blush:
2 x 2 @ 90kg
- Indrømmet, det var ambitiøst, men hvad sjov er der ved at tangere rekorder? Første forsøg på 105 døde i hullet, bare ikke benpower nok til at komme op. Andet forsøg kom jeg ikke engang rigtigt på plads. Jeg lod vægten styrer showet i stedet for selv at tage kontrol.
Resten kørte dog rigtig udmærket, lidt tunge vendinger, men godt overskud på opadstød.
Man skal altid huske at medbringe passende mængder fanden-i-voldskhed, men huske at lade egoet blive hjemme. Jeg havde muligvis glemt det sidste. :innocent:
Vend
5 x 1 @ 90kg
- Efter den omgang stød var det jo rigelig tungt, så jeg fortsatte bare på de 90kg.
Stød-hiv
4 x 4 @ 100kg
- 1 sæt = gulv / hæng / gulv / hæng
Ganske fornuftigt.
Overhead squat løjer
1 x 2 @ 60kg
1 x 1 @ 70kg
1 x 1 @ 80kg - havde jeg sat kg på???
--- MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAX POWER ---
1 x 3 @ 90kg - Rep PR
1 x 1 @ 100kg - For villos absolute monster PR
- Jæs jæs jæs, hvor er det fedt, og lidt af en milepæl at nappe hunner kilo i træk-benbøj.
De to første reps på 90 var måske ikke nemme, men bestemt heller ikke presset. Skulle lige kæmpe lidt for stabiliteten inden nr 3 og stoppede så pænt derefter. NIIIIICE!!!
Så skulle der satme rykkes. 95kg ville have været den nemme PR, men sådan leger jeg ikke.
De 100 kom rimelig ubesværet op på strakte arme, og stabiliteten var god. Et par skridt baglæns og så var der
Go for launch. Første rep sidder perfekt, tung men nem, så jeg forsøger dælme en mere. Det gik fint ned og så småt på vej op, da min højre albue lige pludselig laver et eller andet mærkeligt og jeg må smide vægten. Ingen smerte, hævelse eller andet stads, men en lidt underlig fornemmelse af at den da vist blev presset til grænsen, og måske lidt over. :blush: Så var det vist også nok OHS.
Det virker pissegodt med at køre den fra platformen og og push-jerke den op med trækgreb. Meningen var jo primært at jeg skulle vænne mig til at stå med vægten deroppe, fordi det sidst virkede som om stabiliteten var et issue, men når jeg nu kan lave
The Real Deal hvorfor så ikke gøre det.
Ben Foran Smolov Jr
1 x 5 @ 60kg
2 x 5 @ 85kg - nej, det er alt for tungt, hvis jeg skal overleve det skidt
5 x 5 @ 80kg
- Nu havde jeg vist fået lagt ego'et væk. Nok skal det være hårdt, men det dur bare ikke at jeg skal kæmpe for sidste rep på andendagen, og jeg senere skal lave samme sæt/rep-combo med 7½kg mere.
Det er muligt jeg slet ikke er klar til smolov, men fuck det.
Så der bliver pillet 5 kg af, og så ser jeg hvordan det går.
Mili og rows blev smidt ind mellem 2., 4. og 6. sæt.
Jeg forsøgte at arbejde med dybden og stilen i øvrigt. Jeg tror det lykkedes godt inde i serien at få fikset den noget, så jeg sidder bedre og ikke har så meget tendens til at ryge fremover når den bliver tung. Eksperimenterede desuden med et løsere greb, hvilket mine albuer bestemt var glade for, så det var toppen.
Military
3 x 5 @ 50kg
- dejligt få reps.
Barbell rows
3 x 10 @ 65kg
- strict Jane Fonda
Kettlebell Figure 8 to a hold
2 x 5+5 @ 24kg
- når ellers hænder er enige om håndskiftet, så er det er fedt flow og dejlig hård.
Kettlebell 2 Hands High Swing
2 x 10 @ 24kg
- lækker at slutte med.
Tid: Cirka 1:25, så der var også fint tempo på.
Ja, og så skylder jeg 2000 meter C2 til i morgen. Var færdig for i dag, og for lige at cementere beslutningen var C2'eren også optaget.
Det er for fedt at smide med jern!