Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1432
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1430

Følg bodybuilding.dk på

middel-kraftig smertestillende

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

`har kraftigere smertestillende medicin en negativ effekt på kroppen ? altså evt hævet kortisol eller andre katabolske faktore?

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det kommer an på typen af smertestillende. Hvis det er en type smertestillende der kan have en søvndyssende effekt, ville jeg i hvert fald holde mig væk fra centret i den tid jeg tog det, jeg har ikke lyst til at besøge snap city.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog

Længere tids brug af NSAIDS kan have en negativ indvirkning på bindevævets kvalitet.
Det siger lidt sig selv, man ikke skal træne på smertestillende over længere tid.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Kostplan: Ingen kostplan

dornerd skrev:Det kommer an på typen af smertestillende. Hvis det er en type smertestillende der kan have en søvndyssende effekt, ville jeg i hvert fald holde mig væk fra centret i den tid jeg tog det, jeg har ikke lyst til at besøge snap city.

But ay it's just advice.. DO WHATEVER THE FUCK YOU WANNA DO :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 2

Hvad er præparatet og hvorfor tager du det?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Hvad er præparatet og hvorfor tager du det?

Er også interesseret. Man må ikke sidde og spise slik i skolen, uden at dele med de andre børn :´)
Brugeravatar

Poul Haacker skrev:Længere tids brug af NSAIDS kan have en negativ indvirkning på bindevævets kvalitet.
Det siger lidt sig selv, man ikke skal træne på smertestillende over længere tid.

På hvilken måde mener du?? Har jeg aldrig hørt eller læst om.

Reputation point: 65

Der er et par NSAIDs der hæmmer collagenformation in vitro, og det forstyrrer vistnok også bindevævstilpasning efter træning. Generelt er meget syntese af nyt (binde- og muskel) væv delvist afhængigt af inflammation og hvis du hæmmer syntesen af mediatorene får du hæmmet responset.

Men altså, hvad for et medikament og hvorfor blev det taget?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

NSAIDS hæmmer muskelvækst som smeden siger. Har læst at nogle pros bruger det i styrkeløft for at holde en vægtklasse fx :)

Smeden skrev:Der er et par NSAIDs der hæmmer collagenformation in vitro, og det forstyrrer vistnok også bindevævstilpasning efter træning. Generelt er meget syntese af nyt (binde- og muskel) væv delvist afhængigt af inflammation og hvis du hæmmer syntesen af mediatorene får du hæmmet responset.

Ja at NSAID muligvis kunne have indflydelse på heling har jeg hørt om. Ved du om der er lavet in vivo studier?? In vitro kan være fint nok, men har jo sine faldgruber. F.eks. er paracetamol vist at være carcinogent i in vitro forsøg, men aldrig in vivo.

Reputation point: 65

NSAIDS er jo fine i en akut anflammationsfase, da det begrænser den ofte for voldsomme akutte inflammationsrespons, der kan resultere i en overdreven dannelse af dårlig kvalitet arvæv.

Ud over den potentielle risiko for nedsættelse af bindevævsprofilleration og kvalitet, så er der jo også en ikke insignifikant belastning af organer, mavesæk og potentielle langsigtede bivirkninger.

Som med som meget anden medicin, skal nsaids bruges i rette doser, på ret tidspunkt i samråd med egen læge.
Brugeravatar

det er dolol - tramadol og tramadolan jeg sidder og kværner som M&Ms og en enkelt 10mg morfintablet hvis det har trukket lidt i stingenene- tager det efter en biopsi a begge testikler som (for mit vedkommende) er langt over hvad jeg kan klare uden smertestillende

Styrkeliste

Øhh, du skal ikke kværne tramadol som M&M's :-s
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

valget er det eller at jeg ikke kan sove pga det gør nas - og jeg skal sgu bruge min nattesøvn for at kunne arbejde :P

Styrkeliste

G.I Joe skrev:valget er det eller at jeg ikke kan sove pga det gør nas - og jeg skal sgu bruge min nattesøvn for at kunne arbejde :P

Prøv at hold dig til maksimalt at tage 400 mg dagligt.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

tager 300mg pt - ved godt det er meget men ellers er jeg sgu ikke til at være i stue med

Styrkeliste

300 mg er i den høje ende, dog acceptabelt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Du skal ikke spørge om lægelige råd på et træningsforum fyldt med bedrevidende idioter. Du skal tale med din læge.

For helvede du har fået stukket nåle ind i dine klunker og spørger om du skal tage smertestillende. Ville du også logge på bb.dk og spørge om du skulle hælde vand over dig, hvis der var gået ild i dit tøj?

Nogen ting er altså vigtigere end træning, ens testikler og potentiel testikel cancer er 2 af dem. Forl helvede det er brændt af det her ](*,)
Brugeravatar

Jeg kender af gode grunde ikke til proceduren for medicinering efter testikelbiopsier, men jeg er i hvert fald sikker på at du ikke får lov til at tage opioider (især morfin som indikeres for akutte smerter og det derfor undrer mig at du har fået hjem i en større mængde) i længere tid.

Hvis jeg oven i det skal udlede noget af min kendskab til generelle post-op-procedurer, vil jeg da også forvente at du i samme periode skal afholde dig fra fysisk belastende aktivitet. Der vil sikkert være tale om fjorten dage efter udskrivelsen. Derfor er det ikke aktuelt, hvilken effekt tramadol vil have på din styrketræning: du skal i denne periode afholde dig fra det. Derfor skal du som udgangspunkt ikke bekymre dig om tramadolbivirkninger der kan påvirke din træning.

Først og fremmest vil jeg anbefale dig at følge rådet om at afholde dig fra fysiske belastninger som du garanteret har fået. Hvis der er gået de fjorten dage, og du stadigvæk har seriøse gener i form af smerter eller fx manglende heling, skal du nok fortsat følge rådet om at afholde dig fra fysiske belastninger og snarest muligt kontakte en læge, med mindre du har fået andet at vide.

Jeg ønsker dig god bedring og et positivt svar på undersøgelsen.
Sidst rettet af Fredrik Lidström 27. maj 2012, 19:40, rettet i alt 2 gange.

jeg træner ikke - jeg arbejder som opvasker - og dette har min læge sagt at jeg godt kan give mig i kast med - det jeg ville vide herinde var bare effekten af smertestillende medicin og hvad denne gør ved min muskelmasse mens jeg ikke træner.

og til dig der mener jeg er hul i hovedet - hvordan ville du have det hvis jeg lukkede sådan en spand lort ud på dig hvis du spurgte helt uskyldigt om hvad opiod-analgetika gør ved muskelmasse ?

Styrkeliste

G.I Joe skrev:jeg træner ikke - jeg arbejder som opvasker - og dette har min læge sagt at jeg godt kan give mig i kast med - det jeg ville vide herinde var bare effekten af smertestillende medicin og hvad denne gør ved min muskelmasse mens jeg ikke træner.

og til dig der mener jeg er hul i hovedet - hvordan ville du have det hvis jeg lukkede sådan en spand lort ud på dig hvis du spurgte helt uskyldigt om hvad opiod-analgetika gør ved muskelmasse ?
Slap af. Jeg tror kun fyrens kommentar var velment. Det var ikke helt klart med hvad dine intentioner var. Hvis du post-op mente at det var en god idé at æde en masse opioider og tage ud at squatte, så ville det faktisk være ret hul i hovedet. Det troede jeg også selv lidt var det du var ude i.

Jeg kan ikke sige hvad opioider nødvendigvis vil gøre ved dig, men jeg kan fortælle dig hvad de kan gøre af ting der kunne have konsekvenser for din muskelmasse, mens du tager dem. Altså ikke langtsigtet, men kortsigtet. Og kan, men ikke vil.

Det er vel som det ene at forstyrre fordøjelsen og som det andet at sænke testosteronniveauet. Det første er en bivirkning som du sikkert vil have bemærket hvis den altså ramte dig, og det andet sker næppe over kortere tid. Jeg har søgt i lidt videnskabelig litteratur, og iflg. en gennemgang af længere tids forskning (som jeg kun har læst abstractet til: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19333165) rammer det hovedsageligt folk med kronisk forbrug af (kraftigere) opioider, og det er næppe dig. Med andre ord tror jeg ikke at det er meget anerledes end hvis du ikke trænede i et par uger.

I øvrigt har jeg en eller anden forestilling om at der ikke nødvendigvis er blevet forsket så meget i opioiders konsekvenser for styrketræning.

ok :)... altså jeg æder intet stortset - kan tvinge 12-1500 kcal i mig om dagen selvom jeg joller rundt i bedste john wayne stil i køkkenet med tallerkner. men i det mindste har jeg ingen angst anfald..

Styrkeliste

G.I Joe skrev:ok :)... altså jeg æder intet stortset - kan tvinge 12-1500 kcal i mig om dagen selvom jeg joller rundt i bedste john wayne stil i køkkenet med tallerkner. men i det mindste har jeg ingen angst anfald..

Hvorfor har du brug for at tage smertestillende i første omgang?

G.I Joe skrev:ok :)... altså jeg æder intet stortset - kan tvinge 12-1500 kcal i mig om dagen selvom jeg joller rundt i bedste john wayne stil i køkkenet med tallerkner. men i det mindste har jeg ingen angst anfald..
Hvis du ikke kan spise, er det måske en idé at begrænse dit energiforbrug. 1200-1500 kcal dækker jo ikke engang din basale energiomsætning, altså den mængde energi som behøves for at holde dig i live, og du arbejder oveni. Manglende energitilførsel betyder vægttab når din krops energilagre bliver forbrændt, og siden muskelnedbrydning og mere vægttab. Det er nok et større problem mht. at bevare muskelmasse end hvad en smule opioider i udgangspunktet nogensinde kunne give dig. Jeg kan selvfølgelig ikke sige om din manglende appetit skyldes generelt nedsat appetit og kvalme som følge af operationen, eller om det skyldes fx kvalme, fordi du tager tramadol i relativt stor dosis.

Under alle omstændigheder synes jeg at det er en dårlig idé at foretage fysisk arbejde, hvis du er fuldstændig hængt og samtidigt ikke kan spise. Men igen, det her er nok noget du får mest ud af at spørge din læge: om det hindrer din rekonvalescens at du har et betydeligt højere energiforbrug end energiindtag. Det vil jeg forestille mig at det gør, for det gør det i det fleste tilfælde. Din krop er så at sige syg efter indgrebet, og samtidigt får den ikke særlig meget næring, selvom det behøves.

Har du prøvet at kompensere for træthed og svaghed med usædvanlige mængder kaffe, koffeinpiller? Er du ryger?

P.S. Der er mange ubekendte i det her. Hvornår er du blevet udskrevet? Hvor meget arbejder du?

jeg blev udskrevet den 14. jeg er ikke ryger - har prøvet et større indtag kaffe - virker ikke og jeg arbejder 6-12 timer om dagen og Bing Bang jeg tager smertestillede pga 2 store sår i løgposen gør FUCKING nas

Styrkeliste

G.I Joe skrev:jeg blev udskrevet den 14. jeg er ikke ryger - har prøvet et større indtag kaffe - virker ikke og jeg arbejder 6-12 timer om dagen og Bing Bang jeg tager smertestillede pga 2 store sår i løgposen gør FUCKING nas

Jeg tænkte på kaffe som en dårlig idé, når man i forvejen har vigende appetit. Generelt er der næppe grund til at tage stimulanter for at være aktiv, når man de facto er syg og bør hvile sig. Men det er også helt generelt. Ikke desto mindre, kan det have en betydning. Hvor lang tid efter d. 14 begyndte du at arbejde 6-12 timer om dagen? Og hvorfor?
Sidst rettet af Fredrik Lidström 27. maj 2012, 23:53, rettet i alt 1 gang.

Poul Haacker skrev:Du skal ikke spørge om lægelige råd på et træningsforum fyldt med bedrevidende idioter. Du skal tale med din læge.

For helvede du har fået stukket nåle ind i dine klunker og spørger om du skal tage smertestillende. Ville du også logge på bb.dk og spørge om du skulle hælde vand over dig, hvis der var gået ild i dit tøj?

Nogen ting er altså vigtigere end træning, ens testikler og potentiel testikel cancer er 2 af dem. Forl helvede det er brændt af det her ](*,)

Var det aftenens galde? Forhåbentlig.
Brugeravatar

Styrkeliste

begyndte at arbejde 1 uge efter altså den 21. med 6timer om dagen -12 timer sker 1gang hver 3.uge

Styrkeliste

Okay. Mit råd til dig, både hvad angår rekonvalescens og vægtbevarelse, vil være at holde en stabil rytme hvad alting angår.

Hvis du fortsat er udmattet, bør du seriøst overveje at begrænse hvor meget du arbejder og af indlysende grunde droppe 12-timersvagter. Gå en lang tur i stedet for, hvis du føler dig bekymret for at være inaktiv.

Tving dig selv til at spise i hvert fald tre måltider pr. dag og indtage ~2000 kcal eller mere. Prøv at spise på faste tidspunkter.

Måltiderne kan fx være

Morgenmad:
150 gram havregryn (525 kcal) + 150 ml skummetmælk (50 kcal) + en shake (120 kcal) = 690 kcal
Frokost:
100-200 gram carbs (ris/pasta/kartofler) (150 kcal) + 100-200 gram grøntsager (50-100 kcal) + 150-200 gram kød/fisk (180-220 kcal) + stort glas sødmælk (165 kcal) + 20-30 gram honning (60 kcal) = 625 kcal
Aftensmad:
100-200 gram carbs (150 kcal) + 100-200 gram grøntsager (50-100 kcal) + 150-200 gram kød/fisk + mælk (165 kcal) + honning (60 kcal) = 625 kcal

Måltiderne vejer hver især 420 - 700 gram. De er altså ikke alt for store, og du bør kunne tvinge dem ned. Du skal derfor gøre det. Lad være med at lægge ud med at spise ting som du i forvejen kan have svært ved at få ned pga. deres konsistens. Det er fx sådan noget som rugbrød. Det er lettere at spise en kartoffel end en skive rugbrød, hvis man ikke har appetit. Hvis det hjælper dig med at holde dig ude af et for stort kalorieunderskud, spis gerne usunde ting i et eller andet omfang. Hellere spise en pakke Marabou end at holde sig selv underernæret, men det skal naturligvis ikke være sådan at du kun spiser junk.

Drik masser af vand. Post-op sker det ofte at nedsat appetit går hånd i hånd med nedsat tørstfornemmelse. Drik mindst tre liter vand om dagen.

Lad være med at bekymre dig om at tage tramadol, så længe du følger de anvisninger lægen har givet dig, og tager det når du føler at der er et behov for det.

Tal med din læge. Selvom han nok vil fortælle dig meget af det samme, vil han i kraft af bedre kendskab til din situation og klinisk erfaring være i stand til bedre at forholde sig til din konkrete problemstilling.

synes bare det virker mærkeligt - altså at gå op til lægen gang på gang og bede om piller - altså jeg har ondt a helvede til men ved ikke hvad det er - der er bare et eller andet der gør at jeg føler jeg gør noget forkert :S

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online