Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Military aktiverer rigtigt nok brystmuskulaturen, men slet ikke på samme måde som bænkpres. Så nej, man kan ikke erstatte den ene øvelse med den anden.

Jacob skrev:Nej det er rimelig udelukket

BodyBlom skrev:At du kan bruge milipres, frem for bænkpres.

crel22 skrev:BodyBlom skrev:At du kan bruge milipres, frem for bænkpres.
vil gerne have det begrundet ordenligt.
Syns man ser mange herinde som træner styrketræning køre OH pres (mili) self kombineret med noget bænkpres.

Bay skrev:Du kan sagtens køre Sheiko med OH-press - mener Leicht har gjort det![]()
OH-Press er klart mere funktionel end bp, hvilket er grunden til at strongmen kører væsentlig mere OH-press end bp

crel22 skrev:Bay skrev:Du kan sagtens køre Sheiko med OH-press - mener Leicht har gjort det![]()
OH-Press er klart mere funktionel end bp, hvilket er grunden til at strongmen kører væsentlig mere OH-press end bp
okay lyder jo godt, det er nemlig noget jeg godt kunne tænke mig at prøve?
leicht du må gerne lige komme på banen her, vil gerne høre nærmere?

Bay skrev:crel22 skrev:Bay skrev:Du kan sagtens køre Sheiko med OH-press - mener Leicht har gjort det![]()
okay lyder jo godt, det er nemlig noget jeg godt kunne tænke mig at prøve?
leicht du må gerne lige komme på banen her, vil gerne høre nærmere?
Så synes jeg helt klart du skal hoppe ud i det![]()
Smid ham en PM med et link til tropic

Mikkel leicht skrev:Oh pres er mere funktionel end bænkpres da du skal bruge hele kroppen for at udføre dem, og ikke mindst koordination
OH pres kan godt ramme brystet, specielt den øvre del som faktisk er godt aktiveret i military og pushpres, men sammenlignet med Bænkpres blegner den nok en smule, hvis man ser på hypertrofipotentialet for brystmuskulaturen alene!
Jeg har selv udført et sheiko med udelukkende OH pres istedet for BP, og det fungere fint! faktisk lavede jeg cleans med i det tilmed, og det virkede alt sammen efter hensigten!

crel22 skrev:ingen svar på om det er forsvarligt at køre lidt Bp, hvis man kører med OH pres istedet for BP i sheiko?
har ik lyst til at miste ret meget masse/styrke i patterne..

Morrison skrev:crel22 skrev:ingen svar på om det er forsvarligt at køre lidt Bp, hvis man kører med OH pres istedet for BP i sheiko?
har ik lyst til at miste ret meget masse/styrke i patterne..
Det er der slet ikke noget problem iDet er der mange der gør, de fleste faktisk skulle jeg mene.

crel22 skrev:Mikkel leicht skrev:Oh pres er mere funktionel end bænkpres da du skal bruge hele kroppen for at udføre dem, og ikke mindst koordination
OH pres kan godt ramme brystet, specielt den øvre del som faktisk er godt aktiveret i military og pushpres, men sammenlignet med Bænkpres blegner den nok en smule, hvis man ser på hypertrofipotentialet for brystmuskulaturen alene!
Jeg har selv udført et sheiko med udelukkende OH pres istedet for BP, og det fungere fint! faktisk lavede jeg cleans med i det tilmed, og det virkede alt sammen efter hensigten!
okay, det vil jeg helt sikkert prøve i min næste sheiko cyklus. Men mistede du meget masse og styke i bryst efterfølgene ved ik at køre BP?
hvis man kører med OH pres er det vel no go at tage lidt BP med? kan se ud fra din log du træner meget OH pres, men samtigdig har du også bænkpres med?

Mikkel leicht skrev:crel22 skrev:Mikkel leicht skrev:Oh pres er mere funktionel end bænkpres da du skal bruge hele kroppen for at udføre dem, og ikke mindst koordination
okay, det vil jeg helt sikkert prøve i min næste sheiko cyklus. Men mistede du meget masse og styke i bryst efterfølgene ved ik at køre BP?
hvis man kører med OH pres er det vel no go at tage lidt BP med? kan se ud fra din log du træner meget OH pres, men samtigdig har du også bænkpres med?
nu er ekstra masse på brystet for mig ikke end decideret fordel, men har ikke mistet noget masse (syneligt) i den tid jeg kørte programmet, lagde dog en smule pres til bryst ind 1-2 gange om ugen til trods (se loggen)....
Styrkemæssigt kan de OH pres faktisk øge din BP markant! også selvom du ikke nødvendigvis bænker specielt, eller noget overhovedet! lavede selv 160kg BP closegrip for 2 uger siden hvor det ellers kun har været OH pres den stod på.. og det med lethed..
Har læst om en tidligere powerlifter som skiftede til at træne OH istedet for bænkpres i en periode for at skåne skulder efter en operation, han øgede faktisk hans max med 5-10kg, tiltrods for at alt pres blev lavet over-hovedet! Du bør nok være påpasselig med bundpower hvis det bliver noget..
DU kan lave lidt let 5x3 DE bænkpres 1 gang om ugen i dit sheiko for ikke at miste følingen med løftet heller, så er du IMO godt rustet!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster