Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bork skrev:Har kigget rundt på nettet omkring military pres. Og folk laver dem både foran og bagi.
Military pres skal laves bag nakken, right?

ninjagrenen skrev:Jeg så da lige styrkeløfteren Mariuz P tager skulderøvelsen til ryggen. Men det er nok fordi han har så stærke skuldre. Måske Mikkel Leich kan give os en forklaring?

Thomas Jagd skrev:ninjagrenen skrev:Jeg så da lige styrkeløfteren Mariuz P tager skulderøvelsen til ryggen. Men det er nok fordi han har så stærke skuldre. Måske Mikkel Leich kan give os en forklaring?
Tror ikke det var skulderpres. Det var nok push-press fra nakken. Det er ikke nær så hårdt for skulderleddet, da stangen skubbes fra nakken med benene, og skulder og arme tager først over når man er fordi den problematiske range.
Det er iøvrigt fordi man fra tid til anden konkurrerer i netop push-press fra nakken. Det gjorde man blandt andet i WSM 1995 i Bahamas, hvor Gary Taylor vandt disciplinen.

mikey skrev:Der er nogle i mit center der laver den skiftevis forfra og bagfra - altså i samme sæt - de tager først en forfra, en bagfra, en forfra..osv...
Det er da ikke den fedeste måde at gøre det på, er det? Når I snakker om skader osv?

mikey skrev:Der er nogle i mit center der laver den skiftevis forfra og bagfra - altså i samme sæt - de tager først en forfra, en bagfra, en forfra..osv...
Det er da ikke den fedeste måde at gøre det på, er det? Når I snakker om skader osv?

Andersbr skrev:mikey skrev:Der er nogle i mit center der laver den skiftevis forfra og bagfra - altså i samme sæt - de tager først en forfra, en bagfra, en forfra..osv...
Nej det er det da umiddelbart ikke, har selv set et par der trænede "military" (eller hvad de så vil kalde det) på den måde. Heldigvis er vi jo ikke tvunget til at gøre dem "kunsten" efter - hehe![]()
Men som de andre siger, military pres er skulderpres foran stående.

mikey skrev:Andersbr skrev:mikey skrev:Der er nogle i mit center der laver den skiftevis forfra og bagfra - altså i samme sæt - de tager først en forfra, en bagfra, en forfra..osv...
Nej det er det da umiddelbart ikke, har selv set et par der trænede "military" (eller hvad de så vil kalde det) på den måde. Heldigvis er vi jo ikke tvunget til at gøre dem "kunsten" efter - hehe![]()
Men som de andre siger, military pres er skulderpres foran stående.
Cool nok...ja, jeg syns også det er lidt sært, og bestemt ikke noget jeg vil efterligne..kan ikke rigtig se meningen med det
Så den står på gammeldaw milli fra mig - den er også hård nok

Thomas Jagd skrev:ninjagrenen skrev:Jeg så da lige styrkeløfteren Mariuz P tager skulderøvelsen til ryggen. Men det er nok fordi han har så stærke skuldre. Måske Mikkel Leich kan give os en forklaring?
Tror ikke det var skulderpres. Det var nok push-press fra nakken. Det er ikke nær så hårdt for skulderleddet, da stangen skubbes fra nakken med benene, og skulder og arme tager først over når man er fordi den problematiske range.
Det er iøvrigt fordi man fra tid til anden konkurrerer i netop push-press fra nakken. Det gjorde man blandt andet i WSM 1995 i Bahamas, hvor Gary Taylor vandt disciplinen.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster