Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1127
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1124

Følg bodybuilding.dk på

mind to muscle

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg ville lige høre, hvor mange af jer, der bruger konceptet omkring mind to muscle?

Det er svært at definere lige præcis, hvornår man implementerer mind to muscle, men jeg vil mene, at der er når man tænker sit program igennem et par gangeinden man skal træne, lukker alle andre tanker ude, samt fokuserer på at ramme og spænde musklen mens man kører øvelsen...

artiklen herinde, der hedder noget i retning af fra invalid til mester, snakker han om, hvordan han bruger netop disse metoder for at optimere sin træning, idet han kun kan træne sin ene side. På den måde reagerede hans krop også i den side han ikke kunne træne, grundet en pec. tear...

Det virker umiddelbart som en gang placebo-effekt, men hva'fa'en, hvis det virker:)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 5.00
- Dødløft: 5.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

buono1988 skrev:Jeg ville lige høre, hvor mange af jer, der bruger konceptet omkring mind to muscle?

Det er svært at definere lige præcis, hvornår man implementerer mind to muscle, men jeg vil mene, at der er når man tænker sit program igennem et par gangeinden man skal træne, lukker alle andre tanker ude, samt fokuserer på at ramme og spænde musklen mens man kører øvelsen...

artiklen herinde, der hedder noget i retning af fra invalid til mester, snakker han om, hvordan han bruger netop disse metoder for at optimere sin træning, idet han kun kan træne sin ene side. På den måde reagerede hans krop også i den side han ikke kunne træne, grundet en pec. tear...

Det virker umiddelbart som en gang placebo-effekt, men hva'fa'en, hvis det virker:)

Hvis jeg har masser af tid og skal træne alene, HELT ALENE. Kør jeg programmet igennem hovedet inden og koncentrere mig meget. De få dage jeg har det, er virkelig nogle dage der er fantastiske. JEg fokusere helt og igennem på øvelsen og giver den virkelig gas!!
Lasse Ahrendsen
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Sdr. Felding

Træner her: Videbæk Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 192.50
- Squat: 305.00
- Dødløft: 290.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg koncentrerer mig som regel meget om at få kontrolleret øvelserne så jeg rammer den muskel jeg nu vil. Er blevet god til at gøre det i blandt andet incline DB bænk. Virkelig at lade mine pecs presse hele lortet. Det nice
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Det virker også som om det virker ud fra den udemærkede artikel på forsiden. Jeg tror også selv, at jeg vil prøve at implementere det, også fordi at man, plain and simpel, bliver mere fokuseret på træningen...
Brugeravatar

Styrkeliste

Mind to muscle er noget man gør under selve træningen, mens man løfter fokuserer man på at bruge de rigtige muskler, f.eks. ved at tænke på at bevæge albuerne bagud, ikke at trække med hænderne, når man kører rows.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

Søren W skrev:Mind to muscle er noget man gør under selve træningen, mens man løfter fokuserer man på at bruge de rigtige muskler, f.eks. ved at tænke på at bevæge albuerne bagud, ikke at trække med hænderne, når man kører rows.

Sikke en åbenbaring :D Jeg tror trådstarter ved dette, men egentligt bare vil høre om det er noget vi gør brug af? :mrgreen:

Til topic/trådstarter:

Jeg har selv, under sheiko, 'tænkt' øvelser igennem inden jeg udførte dem - og gerne hjemmefra. Jeg ved ikke om det havde nogen fysisk effekt, men det gav i hvert fald et motivationsboost, forstået på den måde, at man ligesom er klar til at "bænke de der 110kg".. hvis du forstår :D
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Sikke en åbenbaring :D Jeg tror trådstarter ved dette, men egentligt bare vil høre om det er noget vi gør brug af? :mrgreen:

haha:) tak for det -det har du ret i!

Til topic/trådstarter:

Jeg har selv, under sheiko, 'tænkt' øvelser igennem inden jeg udførte dem - og gerne hjemmefra. Jeg ved ikke om det havde nogen fysisk effekt, men det gav i hvert fald et motivationsboost, forstået på den måde, at man ligesom er klar til at "bænke de der 110kg".. hvis du forstår :D

det er egentlig også det med motivationen, som jeg tror at det hjælper mest på. Jeg tror, at jeg vil gøre mere ud af denne metode, både før og under træningen fremover...
Brugeravatar

Styrkeliste

for at være helt ærlig syens jeg at Mind to muscle-princippet er lidt noget bullshit. jeg forstår det vitterligt ikke :-k

hvis det handler om at flytte aktiveringen af forskellige muskler ved at ændre bevægelsesmynsteret, kan jeg ikke se det fantastiske i det.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Zaulich skrev:
Søren W skrev:Mind to muscle er noget man gør under selve træningen, mens man løfter fokuserer man på at bruge de rigtige muskler, f.eks. ved at tænke på at bevæge albuerne bagud, ikke at trække med hænderne, når man kører rows.

Det ved han jo så ikke, da han beskriver det som, at man tænker sin træning igennem inden man udfører den.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

Ændre bevægelsesmønstret? det handler i alt sin enkelthed bare om, at køre med god teknik, og spænde de ønskede muskler i den specifikke øvelse man kører...
Brugeravatar

Styrkeliste

Det ved han jo så ikke, da han beskriver det som, at man tænker sin træning igennem inden man udfører den.

så siger vi det bassemand... så fik du lov at forklare, hvad det i virkeligheden er:) thank you for enlightening us!
Brugeravatar

Styrkeliste

buono1988 skrev:Ændre bevægelsesmønstret? det handler i alt sin enkelthed bare om, at køre med god teknik, og spænde de ønskede muskler i den specifikke øvelse man kører...

Men når nu f.eks. det er biceps, der bøjer armen, hvordan skulle det så gøre fra eller til, at man fokuserer på dette eller hint?
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

Cykelmyggen Egon skrev:for at være helt ærlig syens jeg at Mind to muscle-princippet er lidt noget bullshit. jeg forstår det vitterligt ikke :-k

hvis det handler om at flytte aktiveringen af forskellige muskler ved at ændre bevægelsesmynsteret, kan jeg ikke se det fantastiske i det.

Du har tydeligvis misforstået det. Du skal jo netop ikke ændre bevægelsesmønstret (forudindtaget at din teknik er i orden). Du skal bare øge bevidstheden om hvad du egentligt gør og på denne måde "føle" dine muskler - hvis man kan sige det sådan ? :D Om det virker er vel lidt tvivlsomt, men du kan jo læse denne artikel:

artikler/diverse/fra-sejrsherre-til-sportsinvalid-den-hrde-rejse-retur.html
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste

buono1988 skrev:

så siger vi det bassemand... så fik du lov at forklare, hvad det i virkeligheden er:) thank you for enlightening us!

Ok, så quoter vi lige for at få de mest tykpandede (læs: dig) med.

buono1988 skrev:Jeg ville lige høre, hvor mange af jer, der bruger konceptet omkring mind to muscle?

Så du har jo skrevet det, dit fjols, læs dine egne indlæg inden du begynder at spille smart, det er altid klogt.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren W skrev:

Så du har jo skrevet det, dit fjols, læs dine egne indlæg inden du begynder at spille smart, det er altid klogt.

Se, nu har jeg flyttet din markering en smule - så kan du jo læse andre folks indlæg igennem inden du begynder at spille smart, det er altid klogt, dit fjols!
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren W skrev:Men når nu f.eks. det er biceps, der bøjer armen, hvordan skulle det så gøre fra eller til, at man fokuserer på dette eller hint?
Det viser sig at når man i bevidstheden vil starte en bevægelse som endnu ikke er startet fyrer aktionspotentialer allerede i nervesystemet! - Om det har noget at sige ved jeg ikke

du får jo ikke noget ud af bare at skrive mind to muscle er, hvis du ikke bruger det til noget konstruktivt herinde... så er det jo egentlig bare, at spilde plads, og køre tråden ud ad en tangent... Min tråd var jo ikke for at informere om, hvad mind to muscle egentlig er, men at høre om hvorvidt folk bruger det koncept som jeg forklarede - om det så ér mind to muscle eller ej

Jeg har jo præciseret i oplægget, hvad jeg gerne vil høre folk om. Bruger du det? Jeg mener her, både før og under træningen...
Brugeravatar

Styrkeliste

Altså, buono har brugt længere tid på at skrive sit første indlæg, end det ville tage ham at google "mind muscle", og dermed straks finde ud af, hvad det er. Burde han ikke lige have gjort det, istedet for at blande begreberne sammen i sit første indlæg og derefter håne mig, fordi jeg fortæller, hvad det rent faktisk går ud på?

Klap klap af dette indlæg, når nu du LIGE har vist, at du IKKE vidste hvad det drejede sig om. Du skal nok komme langt med den indstilling om, at folk skal hånes, fordi de ved mere end dig. Heldigvis tænker alle, der blot har lidt at flytte rundt med, at du er en idiot, så fred være med, at du har et par fellow morons, der kan give dig ret i dine tåbeligheder.

Hej buono, du er et fjols, og du er ligeledes tynd og slap, weeee. :)
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

I har alle misforstået det #-o

Mind to muscle er når man tænker på hvordan man gerne vil se ud og derved tvinger hjernen ligesom musklerne til at vokse :shock: :´)
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Klap klap af dette indlæg, når nu du LIGE har vist, at du IKKE vidste hvad det drejede sig om. Du skal nok komme langt med den indstilling om, at folk skal hånes, fordi de ved mere end dig. Heldigvis tænker alle, der blot har lidt at flytte rundt med, at du er en idiot, så fred være med, at du har et par fellow morons, der kan give dig ret i dine tåbeligheder.

Hej buono, du er et fjols, og du er ligeledes tynd og slap, weeee. :)

haha, hvor sødt, men også lidt sørgeligt:) held og lykke med selvværdet i fremtiden, og du må hygge dig i Odense :-({|=
Brugeravatar

Styrkeliste

Er jeg besvimet og vågnet op i en verden hvor bb.dk blev en børnehave?
Styr jeres sprog, det var dog utroligt
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

haha, hvor sødt, men også lidt sørgeligt:) held og lykke med selvværdet i fremtiden, og du må hygge dig i Odense :-({|=

"Tillykke" med dit not so snappy comeback, det ændrer dog ikke på at du er tynd og slap, og mit selvværd fejler absolut intet, men det må dit muligvis gøre eftersom du føler trang til at håne mig og spille smart, fordi jeg retter dine fejlagtige antagelser omkring et arbitrært bodybuilding begreb. Du tog fejl, ikke mig, grow up stickboy.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

Voks dog op Buono. Der er ingen grund til at reagere så kællingefornærmet bare fordi en venlig bruger - i en i øvrigt pæn tone - korrigerer din fejlagtige opfattelse af, hvad et givet styrketræningskoncept går ud på.

Geografisk sted: Århus

The Mind Muscle Connection er noget fis. Når du bænker med korrekt teknik, arbejder dine pecs ikke mere af at du tænker på dem.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:The Mind Muscle Connection er noget fis. Når du bænker med korrekt teknik, arbejder dine pecs ikke mere af at du tænker på dem.

My thoughts exactly !

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

OMG! Det har jeg aldrig tænkt over. Måske det er derfor jeg ikke kan få den til at ramme lats så godt #-o
Brugeravatar

Reputation point: 160

"Tillykke" med dit not so snappy comeback, det ændrer dog ikke på at du er tynd og slap, og mit selvværd fejler absolut intet, men det må dit muligvis gøre eftersom du føler trang til at håne mig og spille smart, fordi jeg retter dine fejlagtige antagelser omkring et arbitrært bodybuilding begreb. Du tog fejl, ikke mig, grow up stickboy.

Men du er jo the comeback-master med kommentarer som 'du er tynd og slap', 'grow up stickyboy'
:dance:
Klud skrev:
Moqensen skrev:The Mind Muscle Connection er noget fis. Når du bænker med korrekt teknik, arbejder dine pecs ikke mere af at du tænker på dem.

My thoughts exactly !

det kan godt være, og jeg kan heller ikke bevise at det hjælper, men det virker bare underligt, at ham fra artiklen havde så gode resultater med hans forberedelse inden -og koncentration mens hans trænede...

Kid skrev:Voks dog op Buono. Der er ingen grund til at reagere så kællingefornærmet bare fordi en venlig bruger - i en i øvrigt pæn tone - korrigerer din fejlagtige opfattelse af, hvad et givet styrketræningskoncept går ud på.

Nu var det ikke mig, der reagerede kællingeagtigt overhovedet, jeg pointerede bare at jeg synes, det var bedre med noget konstruktiv kritik i stedet for demonstrativ kritik...
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er hårdt at få at vide man tager fejl :(

Mind to muscle er traditionelt defineret som man bevidst spænder maksimalt i den muskel man vil træne. Det kan imo give rigtigt god mening og effekt, særligt for muskelgrupper der halter/man har svært ved at spænde i.
Fysioteraputer arbejder med aktiveringsøvelser, taktil feedback (trykke på huden, røre ved huden over musklen etc) for at få mere aktivitet og spænding over en muskel. Dette er for rehab, men det er ganske godt bevist at det virker til at få mere aktivitet i musklerne (EMG målinger).

Jeg er overbevist om at det har en vis effekt og det kan være en del af puslespillet for at få mere tilvækst i "svage muskelgrupper", jeg har også længe gået og tænkt over at lave en serie af artikler omkring weak point træning baseret til dels på dette koncept.

Traditionelt set på f.eks. MOL og blandt de mere styreorienterede, vil der være en tendens til at sige: basis øvelser, tungt, fuck TUT, fuck mind muscle, fuck pump 5x5 er vejen frem!
Desværre er det sådan at Tunge vægte virker (nogen gange bedst), medium vægte med høj volumen virker, og lettere vægte for høje reps under konstant spænding (iskæmi induceret muskeltilvækst) virker. Alle tre metoder virker hver for sig! Anvendt intelligent sammen virker alle tre metoder dog bedst :bodyman:
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Det er hårdt at få at vide man tager fejl :(

slet ikke:) Jeg ved godt at jeg definerede det forkert nu, og tro det eller ej, men det var ikke meningen at Søren W skulle tage det så tungt; Men det gjorde han, og valgte at begynde på lidt mundhakkerri...

Men tak for go info, og jeg tror også at det virker med, at øge spændingen i de givne muskler...
Brugeravatar

Styrkeliste

poul hansen skrev:Det er hårdt at få at vide man tager fejl :(

Mind to muscle er traditionelt defineret som man bevidst spænder maksimalt i den muskel man vil træne. Det kan imo give rigtigt god mening og effekt, særligt for muskelgrupper der halter/man har svært ved at spænde i.
Fysioteraputer arbejder med aktiveringsøvelser, taktil feedback (trykke på huden, røre ved huden over musklen etc) for at få mere aktivitet og spænding over en muskel. Dette er for rehab, men det er ganske godt bevist at det virker til at få mere aktivitet i musklerne (EMG målinger).

Jeg er overbevist om at det har en vis effekt og det kan være en del af puslespillet for at få mere tilvækst i "svage muskelgrupper", jeg har også længe gået og tænkt over at lave en serie af artikler omkring weak point træning baseret til dels på dette koncept.

Traditionelt set på f.eks. MOL og blandt de mere styreorienterede, vil der være en tendens til at sige: basis øvelser, tungt, fuck TUT, fuck mind muscle, fuck pump 5x5 er vejen frem!
Desværre er det sådan at Tunge vægte virker (nogen gange bedst), medium vægte med høj volumen virker, og lettere vægte for høje reps under konstant spænding (iskæmi induceret muskeltilvækst) virker. Alle tre metoder virker hver for sig! Anvendt intelligent sammen virker alle tre metoder dog bedst :bodyman:

Og det virker vildt godt til at skabe opmærksomhed omkring musklen, også under styrketræning. Har bla.a. benyttet det med Telmore fra min klub, for at skabe større opmærksomhed omkring hasespændet under stivbenet dødløft - det gik på ca 10 sekunder fra at være lort til at være nær perfekt. Det er imo et undervurderet værktøj ift korrekt teknik - det er bare en skam at det kan være svært at implementere i store øvelser (og uden at man ligner en klovn :lol: )
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding