Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Garik skrev:Din forbrænding går ikke i stå, hvis du ikke får morgenmad. Det er smag og behag, hvorvidt man spiser morgenmad eller ej.
Det sidste år er jeg gået fra almindelig morgenmad (lige når jeg står op; masser af havregryn + mælk) til ingen mad før efter træning (altså efter 15-17 stykker) til "flydende" morgenmad, fordi jeg ikke har tid til at spise om morgenen.
Så gør det, der passer dig bedst - din forbrænding går ikke i stå før efter et par dages faste (hvis det overhovedet er "nok").

Sprinto skrev:Garik skrev:Din forbrænding går ikke i stå, hvis du ikke får morgenmad. Det er smag og behag, hvorvidt man spiser morgenmad eller ej.
Det sidste år er jeg gået fra almindelig morgenmad (lige når jeg står op; masser af havregryn + mælk) til ingen mad før efter træning (altså efter 15-17 stykker) til "flydende" morgenmad, fordi jeg ikke har tid til at spise om morgenen.
Så gør det, der passer dig bedst - din forbrænding går ikke i stå før efter et par dages faste (hvis det overhovedet er "nok").
Så du mener ikke, at undvære morgenmaden påvirker forbrændingen? synes bare at have læst flere steder at kroppen sætter forbrændingen ned hvis man undgår at spise morgenmad, normalt spiser jeg mit sidste måltid ved 20 tiden også først igen næste dag kl. 12

Poul Haacker skrev:Det er BS at måltidshyppighed eller timing påvirker forbrændingen positivt.

Sprinto skrev:Poul Haacker skrev:Det er BS at måltidshyppighed eller timing påvirker forbrændingen positivt.
Hvad så med negativt ?

Poul Haacker skrev:Sprinto skrev:Poul Haacker skrev:Det er BS at måltidshyppighed eller timing påvirker forbrændingen positivt.
Hvad så med negativt ?
Nah, det eneste der sandsynligt er negativt er hvis du ikke har lange nok pauser mellem protein indtag. Det er typen og mængden af makronutrienter du indtager der påvirker din forbrænding.

Linealba skrev:Alle måltider, uanset tid på døgnet, sætter gang i forbrændingen, siden kroppen pludselig får noget at lave. Mht til morgenmad, så ved man at personer som spiser morgenmad, har signifikant bedre insulinfølsomhed og mindre bugfedme, end dem der ikke gør, dette også efter fjernelse af co-faktorer.
Hvorfor det er sådan, kan muligvis forklares af at kortisol og adrenalin forbliver forhøjt, hvis man springer morgenmaden over. Jo, kortisol og adrenalin øger skam forbrændingen, men ikke til den heldige side, hvis det får stå på længe nok...
Det vigtigste er at finde et spisemønster du kan leve med, ellers kommer du aldrig holde det alligevel. Men glem alt om måltidsfrekvens og hysterisk tajming, valget af makronutrienter er, som sagt, vigtigere.

mikkel_baech skrev:Linealba skrev:Alle måltider, uanset tid på døgnet, sætter gang i forbrændingen, siden kroppen pludselig får noget at lave. Mht til morgenmad, så ved man at personer som spiser morgenmad, har signifikant bedre insulinfølsomhed og mindre bugfedme, end dem der ikke gør, dette også efter fjernelse af co-faktorer.
Hvorfor det er sådan, kan muligvis forklares af at kortisol og adrenalin forbliver forhøjt, hvis man springer morgenmaden over. Jo, kortisol og adrenalin øger skam forbrændingen, men ikke til den heldige side, hvis det får stå på længe nok...
Det vigtigste er at finde et spisemønster du kan leve med, ellers kommer du aldrig holde det alligevel. Men glem alt om måltidsfrekvens og hysterisk tajming, valget af makronutrienter er, som sagt, vigtigere.
Så er det da derfor jeg har fået en kugle rund mave!!

Poul Haacker skrev:mikkel_baech skrev:Linealba skrev:Alle måltider, uanset tid på døgnet, sætter gang i forbrændingen, siden kroppen pludselig får noget at lave. Mht til morgenmad, så ved man at personer som spiser morgenmad, har signifikant bedre insulinfølsomhed og mindre bugfedme, end dem der ikke gør, dette også efter fjernelse af co-faktorer.
Så er det da derfor jeg har fået en kugle rund mave!!
Det er din gaviditet. Det forklarer også humørsvingningerne og den fede røv

Poul Haacker skrev:@Mikkel Bolol
Verdens ondeste joke!

thaden skrev:Hvordan kan man ikke have tid til at spise morgenmad? - Det er vist ikke mangel på tid, men mangel på prioriteter..

Garik skrev:thaden skrev:Hvordan kan man ikke have tid til at spise morgenmad? - Det er vist ikke mangel på tid, men mangel på prioriteter..
Det er lige netop et spørgsmål om prioritering. Jeg vil ikke stå op 5.50, stresse morgenmaden i mig og så fare rundt i hele huset for at nå toget 06.48. Så hellere lave en shake og tage den på vejen og få det mere søvn. Her prioriterer jeg altså søvn + energi > mad en time tidligere.

thaden skrev:Garik skrev:thaden skrev:Hvordan kan man ikke have tid til at spise morgenmad? - Det er vist ikke mangel på tid, men mangel på prioriteter..
Det er lige netop et spørgsmål om prioritering. Jeg vil ikke stå op 5.50, stresse morgenmaden i mig og så fare rundt i hele huset for at nå toget 06.48. Så hellere lave en shake og tage den på vejen og få det mere søvn. Her prioriterer jeg altså søvn + energi > mad en time tidligere.
Nu kan det vel heller ikke tage en time at spise morgenmad. Jeg har lige spist gryn med mælk på 3-4 minutter, og det var i et stille og roligt tempo. Men det er nu heller ikke dig "jeg var ude efter", men mere dem som siger at de ikke har tid til at spise. Og spise ser jeg som værende få noget mad indenbors, flydende såvel som fast føde

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster