Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 900
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 898

Følg bodybuilding.dk på

muskelvækst er gået i stå..

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

som titlen siger er min muskelvæskt mere eller mindre gået i stå, og jeg synes selv jeg bare tager fedt på nu.

har styr på kosten, så det må være træningen der halter efter? men dette forstår jeg ikke rigtigt noget af da jeg er gået fra at træne et 4 split 1 gang om ugen også ned og træne et 3 spilt 2 gange om ugen. og det burde jo være bedre for min muskelvækst :-s

D.1/05 - 60,7 kgBillede

D.29/06 - 64,4 kgBillede

håber der er nogen der kan forklare mig hvorfor jeg er begyndt at tage så meget fedt på istedet for masse?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

svært at sige..træner du alle grundøvelserne og stiger du ligså lansom i vægt .
får du nok kalorie i overskud
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: sydjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (4)

altså med det program jeg kører nu kommer jeg igennem de store øvelser. men har bare svært ved at stige i kg lige for tiden. mon en uges pause ville hjælpe?

som sagt er der styr på kosten, ligger 500 i overskud :wink:

Relax skrev:altså med det program jeg kører nu kommer jeg igennem de store øvelser. men har bare svært ved at stige i kg lige for tiden. mon en uges pause ville hjælpe?

Skriv hele dit program.

Altså hvilke øvelser du kører, hvor mange sæt og reps du kører, samt hvilken progression du bruger.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

Jeg forstår ikke... Der er to måneder mellem billederne, 4 kilos forskel. Hvor stor en forskel havde du regnet med at se? På et år tager en gennemsnitlig hobbybuilder måske 5-6 kilo fedtfri masse på. Det bliver til ca. 500 gram om måneden. Altså har du måske taget ca. 1 kilo muskelmasse på i de to måneder der er mellem billederne, og der er så lige omtrent 3 kilo fedt oven i. Selv hvis du slet ikke havde taget fedt på i de to måneder er det så uendeligt lidt 1 kilos muskel ka ses, og når der så kommer fedt oven i regnskabet er det da klart at du ikke ser den store forskel.

Sørg for konstant progression i de øvelser du kører, spis ordentligt, pas din søvn, og så vent et halvt eller et helt år med at sammenligne billeder, så ska du nok se forskel. Det er absurd at tro, at der skulle være visuel forskel at se efter to måneders træning som ikke begynder, og ikke krudter.

Ud over det kunne jeg forestille mig, at du ville få noget mere ud af et velkonstrueret fullbody eller et upper/lower 2-split med fokus på få men solie basisøvelser ud fra det niveau du ligger på nu :)
With dreams to be a King, first one should be a man

Reputation point: 5

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 175.00

toto_G4M3R skrev:
Relax skrev:altså med det program jeg kører nu kommer jeg igennem de store øvelser. men har bare svært ved at stige i kg lige for tiden. mon en uges pause ville hjælpe?

Skriv hele dit program.

Altså hvilke øvelser du kører, hvor mange sæt og reps du kører, samt hvilken progression du bruger.

kører det her program http://maxer.dk/artikler/3-split-træningsprogram

4 sets med 8-12 rep. stiger når jeg an tage samme vægt 12 gange i alle 4 sets

Relax skrev:men dette forstår jeg ikke rigtigt noget af da jeg er gået fra at træne et 4 split 1 gang om ugen også ned og træne et 3 spilt 2 gange om ugen. og det burde jo være bedre for min muskelvækst :-s

Lad mig gætte... du har selv skrevet programmet?
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

D-D skrev:Jeg forstår ikke... Der er to måneder mellem billederne, 4 kilos forskel. Hvor stor en forskel havde du regnet med at se?

havde da regnet med at der have været bare lidt fremskridt medhensyn til masse, synes nemlig selv at jeg er blevet mindre. har billeder hvor der kun er 1 månedes forskel, hvor man tydeligt kan se at der er kommet mere masse på :)

peter n skrev:
Relax skrev:men dette forstår jeg ikke rigtigt noget af da jeg er gået fra at træne et 4 split 1 gang om ugen også ned og træne et 3 spilt 2 gange om ugen. og det burde jo være bedre for min muskelvækst :-s

nej det har jeg dog ikk ;) hvis du kigger lige over dit indlæg kan du se det program jeg kører

Relax skrev:
peter n skrev:

nej det har jeg dog ikk ;) hvis du kigger lige over dit indlæg kan du se det program jeg kører

Udmærket, problemet er dog, at det kun er en skabelon. Der er ikke nogen fast progression eller periodisering. Jeg vil anbefale dig at finde et mere begyndervenligt program, hvor progression er specificeret mere præcist. Programmeres hovedløftene ikke ordenligt, er det begrænset hvor hurtigt du stiger i dem, og hvor hurtigt du bygger masse.
Brugeravatar

se det er et svar jeg kan bruge til noget ^^

du har selv henvist mig til bill starr 5x5 så det vil jeg da bare gå i krig med :wink: .

det undre mig dog stadig bare lidt, at jeg havde mindre fremgang(eller ingen) da jeg skiftede til 3 split i stedet for det 4 split jeg kørte før. kan det ha noget at gøre med at kroppen ikke var klar til de ekstra trænings dage ?

Hvis man går igang med noget nyt vil man ofte se en kortvarig fremgang. Langvarig fremgang kræver mere velovervejet planlægning :)
Brugeravatar

Overvej dette: Der er en fastlagt progression i hovedøvelserne.

http://news.bodylab.dk/artikler/961-sto ... 5-systemet

Det er også 3 split.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:Overvej dette: Der er en fastlagt progression i hovedøvelserne.

Det er også 3 split.

Selvom jeg selv er stor fortaler for, at man skal træne det man har lyst til, så ville jeg aldrig anbefale højere end et 2-split til en fuldkommen begynder.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:
toto_G4M3R skrev:Overvej dette: Der er en fastlagt progression i hovedøvelserne.

Det er også 3 split.

Selvom jeg selv er stor fortaler for, at man skal træne det man har lyst til, så ville jeg aldrig anbefale højere end et 2-split til en fuldkommen begynder.

Jeg vil også mene der er for mange øvelser i det program, skal man til at lære 5-6 helt nye og tekniske, løft til et program, er det selvsagt ikke optimalt. De tre store er svære nok at blive fortrolige med, selv hvis man kun træner dem.
Brugeravatar

tror jeg gemmer toto`s 3 split og andre 3 split væk til jeg er blevet mere erfarnen, og stærkere i de 3 store. for de er ærlig talt ikke noget jeg praler med :oops: også går jeg igang med bill starr 5x5 full body program.

vil det være en ide at holde en uges pause for jeg går igang med det program eller burde jeg bare gå direkte i krig med det?

Gå direkte igang. Det du kan gøre, er at du starter lavt så du både får deload-effekt og samtidig får noget rum til at øve dig på løftene med lidt lavere intensitet.
Brugeravatar

jamen det vil jeg så prøve ;)

Tilbage til Begynder forum