Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1510
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1508

Følg bodybuilding.dk på

Natmad

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Ja, jeg vil egentlig bare høre hvad i vil anbefale at jeg spise til natmad? Jeg er meget i tvivl om hvor meget jeg skal indtage (i kcal) inden sengetid for at have optimal restitution natten i gennem?

Jeg hører gerne forslag til retter, som i syntes egner sig rigtig godt til natmad! :-)

Kan lige sige at jeg ikke kan lide alle de der produkter som hytteost, græsk yoghurt, skyr, kvark osv. :-)

Lige pt. spiser jeg bare en skive skovmandrugbrød med 2 skiver hamburgerryg til samt nogle gange et glas mælk til. (RET KEDELIGT!)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Fromage Frais, skyr eller kvark med en smule proteinpulver og hindbær/blåbær
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Der er allerede +/- 1000 tråde med samme emne, jeg vil foreslå du kigger lidt i dem :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Hvorfor går du overhovedet op i det på det niveau, du er på? Ikke for at virke ond eller nedladende, men det er virkelig begrænset hvor meget du får ud af at fokusere på hvad du spiser lige før sengetid. Hold styr på dine daglige makronæringsstoffer, det er det, der giver resultater.

Ellers ville anbefalingen være kasein (langsom optageligt protein), som der bl.a. findes en del af i mælk. Så drik noget mælk. Det er fint.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Hvis du bulker kan jeg anbefale en ORNLI skive lagkage. Hvis du ikke er så meget til søde sage vil jeg anbefale en gang pomfritter, evt. med ost på. Der er MASSER af kcal i!
/Malte

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg vil bare gerne have det optimale ud af min træning? Hvis jeg kan forbedre bare en lille smule ved at skifte min natmad, så vil jeg da gøre det?

Mit spørgsmål lyder også meget på hvor mange kcal. man gerne skal have? Nogle gange står jeg og mangler at indtage 600 kcal. inden sengetid. Så laver jeg ofte en shake af yoghurt, banan og mandler. Problemet med dette er at jeg har meget svært ved at sove efterfølgende. Kan det have noget at gøre med at jeg indtager så mange kcal. eller er det bare i mit hoved den er gal? :-)

malte-8900 skrev:Hvis du bulker kan jeg anbefale en ORNLI skive lagkage. Hvis du ikke er så meget til søde sage vil jeg anbefale en gang pomfritter, evt. med ost på. Der er MASSER af kcal i!

Super, det vil jeg prøve! Jeg regner med at gaine 2 kilo muskelmasse i løbet af den næste uge, så jeg skal vel have en del kalorier? Hvad siger i til at jeg spiser 2 bakker pommes med en masse remoulade til natmad? Så vil jeg rammer mit mål om at ligge 2000 kcal. i overskud pr. dag?

s0enice skrev:Der er allerede +/- 1000 tråde med samme emne, jeg vil foreslå du kigger lidt i dem :)

Problemet er bare at alle foreslår alle de der mejeriprodukter, som jeg ikke kan lide... :-)

kasperroed skrev:Jeg vil bare gerne have det optimale ud af min træning? Hvis jeg kan forbedre bare en lille smule ved at skifte min natmad, så vil jeg da gøre det?

Mit spørgsmål lyder også meget på hvor mange kcal. man gerne skal have? Nogle gange står jeg og mangler at indtage 600 kcal. inden sengetid. Så laver jeg ofte en shake af yoghurt, banan og mandler. Problemet med dette er at jeg har meget svært ved at sove efterfølgende. Kan det have noget at gøre med at jeg indtager så mange kcal. eller er det bare i mit hoved den er gal? :-)

Drik en liter sødmælk. 600kcal præcis. Ellers er sødmælksyoghurt også noget du kan drikke
Brugeravatar

Hvis du mangler at spise 600 kcal inden sengetid, så er det dit daglige indtag, du skal kigge på, ikke dit indtag lige før sengetid. Spis mere om dagen, så du ikke pludselig mangler så mange kcal. Og drik 1L mælk inden sengetid. Det er guf.

Jeg viil tro, at grunden til, du ikke kan sove efter en shake med yoghurt og banan, skyldes det høje indhold af "hurtige" kulhydrater i både banan og yoghurt, hvilket booster dit insulinniveau.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Personligt indtager jeg 20g peanutbutter, 1 dåsetun og 25g mandler. Det er noget der holder.

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Skal i ikke tisse, hvis i drikker så meget mælk inden sengetid? ^^

kasperroed skrev:Skal i ikke tisse, hvis i drikker så meget mælk inden sengetid? ^^

Selvfølgelig. Men så står du op og pisser, hvorefter du smider korpusset under dynen igen. Not that hard....
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

kasperroed skrev:Skal i ikke tisse, hvis i drikker så meget mælk inden sengetid? ^^

Jeg skal altid pisse ufatteligt meget både før og efter sengetid. Jeg pisser som regel to gange inden jeg sover og igen 2 minutter uafbrudt om morgenen. Og det er uanset om jeg drikker væske inden sengetid - hvor al den væske kommer fra er et kæmpe mysterium for både mig og mine roommates.
Brugeravatar

kasperroed skrev:
malte-8900 skrev:Hvis du bulker kan jeg anbefale en ORNLI skive lagkage. Hvis du ikke er så meget til søde sage vil jeg anbefale en gang pomfritter, evt. med ost på. Der er MASSER af kcal i!

Super, det vil jeg prøve! Jeg regner med at gaine 2 kilo muskelmasse i løbet af den næste uge, så jeg skal vel have en del kalorier? Hvad siger i til at jeg spiser 2 bakker pommes med en masse remoulade til natmad? Så vil jeg rammer mit mål om at ligge 2000 kcal. i overskud pr. dag?

Undlad at gøre dette.
Brugeravatar

Reputation point: 55

kasperroed skrev:

Du joker forhåbentligt?

Og 2000 kcal i overskud pr dag??...du kommer til at skulle cutte ret heftigt, når du engang er færdig med at bulke.. :oops:
---

Udstyrsløft
Bænk: 130 kg Squat:222,5 kg Dødløft: 245 kg
Brugeravatar

Reputation point: 60

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC
Horsens Styrkeløfter Klub

Jeg regner med at gaine 2 kilo muskelmasse i løbet af den næste uge

2*4 = 8kg muskelmasse om måneden.
8*12= 96kg muskelmasse på et år

Synes du skal stille op til Mr. Olympia til næste år hvis din progres fortsætter sådan ! Du er jo den ledeste easyergainer!
"They say if it is not broken, don't fix it. Well, if it could be better, it is as good as broken."
- Greg Plitt
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

OMG, its a ******* joke...

Altså nu er jeg selv på den kur som jeg beskrev (fritter og kage kuren), og jeg er altså gået fra at være et skvat på 72kg til at veje godt og vel 125kg på KUN 3 mdr, så jeg kan da dokumentere at det virker :twisted:
/Malte

Styrkeliste

malte-8900 skrev:Altså nu er jeg selv på den kur som jeg beskrev (fritter og kage kuren), og jeg er altså gået fra at være et skvat på 72kg til at veje godt og vel 125kg på KUN 3 mdr, så jeg kan da dokumentere at det virker :twisted:

Du får sgu ikke nogen til at tro på at du har taget 53 kg på på 3 mdr.

Reputation point: 65

Men det har jeg altså, jeg er total stor og buff nu de andre i FW er mega bange for mig :s
/Malte

Styrkeliste

malte-8900 skrev:Men det har jeg altså, jeg er total stor og buff nu de andre i FW er mega bange for mig :s

Billede

Reputation point: 65

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster