Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Aagi-e skrev:Hvad med mælk?

Leangains22 skrev:Phil "The Gift" Heath siger at man ikke må få fedt op til en time lige efter at du har trænet.. Så jeg vil på det KRAFTIGSTE fraråde det.. ;-)

Labze skrev:Leangains22 skrev:Phil "The Gift" Heath siger at man ikke må få fedt op til en time lige efter at du har trænet.. Så jeg vil på det KRAFTIGSTE fraråde det.. ;-)
Bullshit.
Du kan sagtens spise nødder efter træning. Ulempen er dog det er en ret kaloriefyldt måde at få proteiner på, og 50gram nødder giver næppe den ønskede mængde protein. Hvorfor ikke bare spise noget kylling, eller andet form for kød? Det er langt billigere.
BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.

MadzP92 skrev:Jeg mener jeg læste engang er fedt folænger optagelsen af protein. Det er sikkert broscience men er der nogen der er 100% sikker på at det ikke passer?

Labze skrev:Leangains22 skrev:Phil "The Gift" Heath siger at man ikke må få fedt op til en time lige efter at du har trænet.. Så jeg vil på det KRAFTIGSTE fraråde det.. ;-)
Bullshit.
Du kan sagtens spise nødder efter træning. Ulempen er dog det er en ret kaloriefyldt måde at få proteiner på, og 50gram nødder giver næppe den ønskede mængde protein. Hvorfor ikke bare spise noget kylling, eller andet form for kød? Det er langt billigere.

Metapod skrev:Labze skrev:Leangains22 skrev:Phil "The Gift" Heath siger at man ikke må få fedt op til en time lige efter at du har trænet.. Så jeg vil på det KRAFTIGSTE fraråde det.. ;-)
Bullshit.
Hint kig på smileyen

Metapod skrev:Labze skrev:Leangains22 skrev:Phil "The Gift" Heath siger at man ikke må få fedt op til en time lige efter at du har trænet.. Så jeg vil på det KRAFTIGSTE fraråde det.. ;-)
Bullshit.
Hint kig på smileyen

Rusten Tampon skrev:Spis alle de nødder du har lyst til. Det fuldstændigt ligegyldigt om protein bliver optaget en smule langsommere.

Almond skrev:Rusten Tampon skrev:Spis alle de nødder du har lyst til. Det fuldstændigt ligegyldigt om protein bliver optaget en smule langsommere.
Nej.

Almond skrev:Rusten Tampon skrev:Spis alle de nødder du har lyst til. Det fuldstændigt ligegyldigt om protein bliver optaget en smule langsommere.
Nej.
Rusten Tampon skrev:Almond skrev:Rusten Tampon skrev:Spis alle de nødder du har lyst til. Det fuldstændigt ligegyldigt om protein bliver optaget en smule langsommere.
Nej.
Fuldstændig ligegyldigt jo. Det gør så lidt at det ingen betydning har. Prøv det et halvt år også uden. Hvis du kan se forskel på din krop, tager jeg det gerne tilbage...

Rusten Tampon skrev:Almond skrev:Rusten Tampon skrev:Spis alle de nødder du har lyst til. Det fuldstændigt ligegyldigt om protein bliver optaget en smule langsommere.
Nej.
Fuldstændig ligegyldigt jo. Det gør så lidt at det ingen betydning har. Prøv det et halvt år også uden. Hvis du kan se forskel på din krop, tager jeg det gerne tilbage...

Almond skrev:Rusten Tampon skrev:Almond skrev:Rusten Tampon skrev:Spis alle de nødder du har lyst til. Det fuldstændigt ligegyldigt om protein bliver optaget en smule langsommere.
Nej.
Det handler jo ikke om resultater på 1 år? Det handler om at optimere de processer man kan, når man ikke benytter sig af præstationsfremmende midler som steroider.
Almond skrev:Rusten Tampon skrev:Almond skrev:Rusten Tampon skrev:Spis alle de nødder du har lyst til. Det fuldstændigt ligegyldigt om protein bliver optaget en smule langsommere.
Nej.
Det handler jo ikke om resultater på 1 år? Det handler om at optimere de processer man kan, når man ikke benytter sig af præstationsfremmende midler som steroider.

Labze skrev:Almond skrev:Rusten Tampon skrev:Almond skrev:Rusten Tampon skrev:Spis alle de nødder du har lyst til. Det fuldstændigt ligegyldigt om protein bliver optaget en smule langsommere.
Nej.
Casein vs. Whey post-workout giver ingen nævneværdig forskel. Intet PWO, eller et PWO giver ingen nævneværdig forskel. Vil du bilde mig ind den milde effekt fedt har på proteinoptagelsen giver en nævnefærdig effekt, endda kun i teorien?

Almond skrev:Det handler jo ikke om resultater på 1 år? Det handler om at optimere de processer man kan, når man ikke benytter sig af præstationsfremmende midler som steroider.

Almond skrev:Labze skrev:Almond skrev:Rusten Tampon skrev:Almond skrev:Rusten Tampon skrev:Spis alle de nødder du har lyst til. Det fuldstændigt ligegyldigt om protein bliver optaget en smule langsommere.
Nej.
Casein vs. Whey post-workout giver ingen nævneværdig forskel. Intet PWO, eller et PWO giver ingen nævneværdig forskel. Vil du bilde mig ind den milde effekt fedt har på proteinoptagelsen giver en nævnefærdig effekt, endda kun i teorien?
Ikke nødvendigvis, men det vil kræve et godt stykke over 100 gram mandler for at opnå en "tilstrækkelig" mængde protein, hvilket er endnu en grund til, at jeg ikke mener, det er hensigtsmæssigt.
Almond skrev:Tag et kig i seneste udgave af Træningsmagasinet. Her testes effekten af sojaprotein vs. valleproteim. Her ses en ret signifikant forskel.

Peter SH skrev:Almond skrev:Det handler jo ikke om resultater på 1 år? Det handler om at optimere de processer man kan, når man ikke benytter sig af præstationsfremmende midler som steroider.
derfor er timing af protein omkring trænings sessioner stadig ligegyldigt. det vil ikke optimere de processor du snakker om.
bare lidt studier der viser dette:
Cribb, Paul J Cribb & Hayes, Alan. Effects of supplement timing and resistance exercise on skeletal muscle hypertrophy. Med Sci Sports Exerc. 2006 November; 38(11): 1918–1925.
Hoffman JR, et al. Effect of protein supplement timing on strength, power and body compositional changes in experienced resistance trained men. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2009 Apr;19(2):172-85.
Verdijk LB, et al. Protein supplementation before and after exercise does not further augment skeletal muscle hypertrophy after resistance training in elderly men. Am J Clin Nutr. 2009 Feb;89(2):608-16.
Wycherley TP, et al. Timing of protein ingestion relative to resistance exercise training does not influence body composition, energy expenditure, glycaemic control or cardiometabolic risk factors in a hypocaloric, high protein diet in patients with type 2 diabetes. Diabetes Obes Metab. 2010 Dec;12(12):1097-105.

Gizminister skrev:Peter SH skrev:Almond skrev:Det handler jo ikke om resultater på 1 år? Det handler om at optimere de processer man kan, når man ikke benytter sig af præstationsfremmende midler som steroider.
derfor er timing af protein omkring trænings sessioner stadig ligegyldigt. det vil ikke optimere de processor du snakker om.
bare lidt studier der viser dette:
Cribb, Paul J Cribb & Hayes, Alan. Effects of supplement timing and resistance exercise on skeletal muscle hypertrophy. Med Sci Sports Exerc. 2006 November; 38(11): 1918–1925.
Hoffman JR, et al. Effect of protein supplement timing on strength, power and body compositional changes in experienced resistance trained men. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2009 Apr;19(2):172-85.
Verdijk LB, et al. Protein supplementation before and after exercise does not further augment skeletal muscle hypertrophy after resistance training in elderly men. Am J Clin Nutr. 2009 Feb;89(2):608-16.
Wycherley TP, et al. Timing of protein ingestion relative to resistance exercise training does not influence body composition, energy expenditure, glycaemic control or cardiometabolic risk factors in a hypocaloric, high protein diet in patients with type 2 diabetes. Diabetes Obes Metab. 2010 Dec;12(12):1097-105.
Ingen af undersøgelserne viser at timing af næring er fuldstændig ligegyldigt, desuden skal du tage højde for undersøgelsernes metode. Eksempelvis er der tilfælde hvor forskerne bag, ikke har taget forbehold for forsøgspersonernes totale kalorie og protein indtag. Meal timing er ikke alpha og omega, men måske kan man få bedre resultater ved det. Er man bare en almen motionist ville jeg personligt ikke være optaget om jeg når at få en protein shake straks efter træning. Men er man som mig selv og vil have 100% udbytte af alt den tid jeg investerer i min træning, kan jeg ikke finde en grund til droppe PREW/PW-meal/shake. Til sidst vil jeg pointere man nok ikke får 10kg ekstra muskel masse ved at sørge for at få næring ved faste intervaller, dog måske er der 0-5% mere hypertrophy og styrke at hente.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster