Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1102
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

nogle der kan hjælpe mig?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej med jer..

vil super gerne have strammet kroppen op efter at have været gravid 2 gange og ved ikke helt hvad for nogle øvelser jeg skal bruge for at stramme op??

håber der er nogle der kan hjælpe mig.. :D tak på for hånd :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

Stramme op? Altså tabe fedt?

Begynd at løb :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 90.00

Markusse skrev:Stramme op? Altså tabe fedt?

nej stramme op og tabe fedt er ikke det samme......

lootte skrev:

vil du forklare hvad det så vil betyde?
vil du gerne have noget mere muskelmasse?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

Hvad er at stramme op så? At få en mere tonet og markeret krop?

Se Mesomorfs link.

Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Som udgangspunkt bør du træne ligesom alle andre. På grund af din situation, kan du dog med fordel have nogle særlige fokuspunkter. Dem jeg kender som har født vil alle gerne stramme op på især numse, lår, mave og arme. Jeg formoder du sidder med ca. samme ønsker :-)

Fordi din krop har været udsat for graviditeterne er det ekstra vigtigt for dig at træne din core, da træning af den i sig selv vil få din mave til at se pænere ud (det forhindrer den i at bule ud på samme måde). Da det er rigtigt hårdt for de fleste i din situation, foreslår jeg at du starter ud med nogle lidt lettere øvelser. Planken er din nye favorit øvelse, men den kan være ret hård. Start derfor med at lave den på knæene. Suppler gerne med sit-ups eller noget i den stil.
Når det kommer til træning af understellet har jeg kun en ting at sige: Squat! Din nye yndlingsøvelse nr. 2. Den rammer lige præcis alle de steder du gerne vil have, og er tilmed også god core træning.
Med hensyn til armene synes jeg du skal lave en øvelse eller to, også for det mentale, men hold fokus de andre steder - så kommer armene med af sig selv.

Hvad du ellers vælger at lave, afhænger af personlige præferencer. Jeg mener dog at ethvert godt program er bygget op omkring squat, bænkpres og dødløft. Alt andet fungerer som støtteøvelser til at nå ens specifikke mål (det er her planken kommer ind i dit billede).

For øvelsesvejledning (VIGTIGT), se da http://www.maxer.dk. Min dejlige ven Jacob har her udgivet mange utroligt brugbare kvalitets instruktionsvideoer.

Held og lykke med det! Jeg ved det til tider synes hårdt, nærmest umuligt, men husk på at hårdt arbejde betaler sig.
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

lootte skrev:

Jo det er det.

"At stramme op" vil, for stort set alles vedkommende, sige at de vil være mine "slaskede", være en smule mere faste i kødet og se lidt mere markerede ud. Det opnår man ved at tabe fedt og samtidig stimulere sine muskler via træning.

"At stramme op" er ikke et fysiologisk begreb, men bare noget daglig tale som bliver slynget rundt omkring uden at nogen egentlig har defineret hvad de mener med det
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

ØbroMorten skrev:Som udgangspunkt bør du træne ligesom alle andre. På grund af din situation, kan du dog med fordel have nogle særlige fokuspunkter. Dem jeg kender som har født vil alle gerne stramme op på især numse, lår, mave og arme. Jeg formoder du sidder med ca. samme ønsker :-)

Fordi din krop har været udsat for graviditeterne er det ekstra vigtigt for dig at træne din core, da træning af den i sig selv vil få din mave til at se pænere ud (det forhindrer den i at bule ud på samme måde). Da det er rigtigt hårdt for de fleste i din situation, foreslår jeg at du starter ud med nogle lidt lettere øvelser. Planken er din nye favorit øvelse, men den kan være ret hård. Start derfor med at lave den på knæene. Suppler gerne med sit-ups eller noget i den stil.
Når det kommer til træning af understellet har jeg kun en ting at sige: Squat! Din nye yndlingsøvelse nr. 2. Den rammer lige præcis alle de steder du gerne vil have, og er tilmed også god core træning.
Med hensyn til armene synes jeg du skal lave en øvelse eller to, også for det mentale, men hold fokus de andre steder - så kommer armene med af sig selv.

Hvad du ellers vælger at lave, afhænger af personlige præferencer. Jeg mener dog at ethvert godt program er bygget op omkring squat, bænkpres og dødløft. Alt andet fungerer som støtteøvelser til at nå ens specifikke mål (det er her planken kommer ind i dit billede).

For øvelsesvejledning (VIGTIGT), se da http://www.maxer.dk. Min dejlige ven Jacob har her udgivet mange utroligt brugbare kvalitets instruktionsvideoer.

Held og lykke med det! Jeg ved det til tider synes hårdt, nærmest umuligt, men husk på at hårdt arbejde betaler sig.

Fine råd. Vil bare lige supplere med, at før, under og efter en graviditet, er det vigtigt at træne sin bækkenbund. Den har været udsat for ekstraordinært stort pres under fødslen, så derfor skal den "genoptrænes".

Squat, bænkpres og dødløft er alle gode basisøvelser, som bør være førstevalgs øvelser i alle programmer, men det er også øvelser der giver et højt intraabdominale tryk, og dermed øget pres ned mod bækkenbunden.

Derfor er det vigtigt, at aktivere og "spænde op" i bækkenbunden under disse øvelser. Hvis du efter din fødsel ikke længere kan aktivere bækkenbunden, så ville jeg nok starte med at træne dette. De fleste centre tilbyder pilates hold, hvor der er fokus på bækkenbunden.

God fornøjelse.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 185.00

Galleri: Vis galleri (1)

Dingo skrev:
lootte skrev:

Jo det er det.

"At stramme op" vil, for stort set alles vedkommende, sige at de vil være mine "slaskede", være en smule mere faste i kødet og se lidt mere markerede ud. Det opnår man ved at tabe fedt og samtidig stimulere sine muskler via træning.

"At stramme op" er ikke et fysiologisk begreb, men bare noget daglig tale som bliver slynget rundt omkring uden at nogen egentlig har defineret hvad de mener med det

igen jeg har ikke ligefrem fedt på kroppen for vejer kun 49,6 kg.. lægen siger jeg skal strammes op i mine muskler efter at have været gravid og ja min fed masse er der ikke noget at giv af.. desuden spurgte jeg om gode råd og ikke andet.. vil ikke mene det er pænt at i siger det er fedt når i ikke ved hvem jeg er og hvordan jeg ser ud Tak..

ØbroMorten skrev:Som udgangspunkt bør du træne ligesom alle andre. På grund af din situation, kan du dog med fordel have nogle særlige fokuspunkter. Dem jeg kender som har født vil alle gerne stramme op på især numse, lår, mave og arme. Jeg formoder du sidder med ca. samme ønsker :-)

vil da helt klart tage de øvelser med og se hvad jeg kan :D tak for hjælpen

toto_G4M3R skrev:
lootte skrev:

vil du forklare hvad det så vil betyde?
vil du gerne have noget mere muskelmasse?

vejer 49.6 kg så spørgsmålet er ikke omkring fedt men muskel opstramning samt lidt letter løst hud..

lootte skrev:vejer 49.6 kg så spørgsmålet er ikke omkring fedt men muskel opstramning samt lidt letter løst hud..

Muskelopstramning findes ikke. Hold op med at påstå det. Det er forkert og dumt.

Tab noget fedt og opbyg noget muskel. (Så kan du så kalde det opstramning eller hvad du nu vil).

lootte skrev:desuden spurgte jeg om gode råd og ikke andet.. vil ikke mene det er pænt at i siger det er fedt når i ikke ved hvem jeg er og hvordan jeg ser ud Tak

Det er også synd. Shame on dem for at drage en så nærliggende konklusion. BMI er i øvrigt en elendig målestok for nogetsomhelst.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Hvis du så gerne vil have råd der skal passe 100% på dig, så er det en god ide at skive højde, vægt, BMI, taljemål, hoftemål og evt poste et billede. Du skriver 'hej jeg vil strammes op', og regner med at alle ved hva du mener med det , og hvordan dine mål er? Kom nu, help me to help you.

Selvom du ikke vejer så meget, kan du stadig have en god sjat subkutant fedt (underhuds fedt). Derudover skal du også, som jeg faktisk skrev i første post, stimulere musklerne med styrketræning.

Selv tak
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Tilbage til Begynder forum