Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1352
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1350

Følg bodybuilding.dk på

NY bærbar?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej. Jeg har tænkt mig at anskaffe mig en ny bærbar her inden for den næste måndes tid.
Den skal bruge til lidt af hvert: Musik, skole ting, Spil, Internet. Ja de mest normale ting.

Jeg har lidt forstand på computer, og alt det der, men er slet ikke nogen ekspert. Hvad ville minimum kravene være til sådan en bærbar, i dag? Regner med at bruge 4000-6000kr. Har kikket på denne bærbar:

http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... 006_(Wupti).html

Ville den ikke være okay? :D Det er vigtigt at den kan køre de forskellige programmer fejlfrit, og have flere programmer kørende på samme tid, uden at fucke op.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Når du spørger om minimumskravene, så er de 2 gb ram mininmumskrav, når den kører vista.
Det er overholdt, og de andre data ser fornuftige ud, så jeg synes det ser ud til at være et godt køb.
Fujitsu Siemens er, så vidt jeg ved, også et godt fabrikat,
så det kan vist godt anbefales :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (25)

Det svarer lidt til at spørge om en Fiat Punto 1.1clx er en god bil... Ja det er sikkert en fin bil - men du kan sagtens få nogen der er meget bedre. Men du har naturligvis et budget du skal holde dig indenfor. Personligt ville jeg dog aldrig købe andet end ibm/lenovo når det kommer til bærbare - men det er jo smag og behag (og pris ;))
176 !
Brugeravatar

Geografisk sted: London

Galleri: Vis galleri (2)

Umiddelbart ser den FS ok ud, og som Henning siger, så er 2 GB minimum når der er Vista på :?

Kan bare ikke lide at der er en AMD i den - så vil jeg faktisk næsten mene at den kunne være billigere.

Men du skal gøre op med dig selv om nøjagtig hvad den skal bruges til, hvor nye spil den skal køre, batterilevetid, kvalitet af skærm, trådløst net, vægt osv. før du køber.

...gør op med dig selv om det er en du skal bruge i skole eller hjemme..og om det kan betale sig med en bærbar i forhold til en stationær :D
__________Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Power Gym
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Kostplan: Vis kostplan

Mr. Jingles skrev:Det svarer lidt til at spørge om en Fiat Punto 1.1clx er en god bil... Ja det er sikkert en fin bil - men du kan sagtens få nogen der er meget bedre. Men du har naturligvis et budget du skal holde dig indenfor. Personligt ville jeg dog aldrig købe andet end ibm/lenovo når det kommer til bærbare - men det er jo smag og behag (og pris ;))

IBM... :lol: :laugh2:
Vi har ikke andet end problemer med dem...
Intern joke : Når du har IBM så virker det jo altid.. NOT... :D

Mr. Jingles skrev:Det svarer lidt til at spørge om en Fiat Punto 1.1clx er en god bil... Ja det er sikkert en fin bil - men du kan sagtens få nogen der er meget bedre. Men du har naturligvis et budget du skal holde dig indenfor. Personligt ville jeg dog aldrig købe andet end ibm/lenovo når det kommer til bærbare - men det er jo smag og behag (og pris ;))

yeah - eller HP :D Total ynglings mærke :D
...har haft 2 forskellige Acer, og de stinker! Kender mange der har haft Dell, FS, Zepto osv. og alle har kørt ok, med enkelte fejl og dårlig service, men sammenlignet med dem jeg kender som har haft HP eller IBM - så rocker det bare så meget bedre :D
Det er kvalitet über alles :D
__________Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Power Gym
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Vil Ha Badboy skrev:

He he - der er fejl på alting det kan ikke undgåes... Men jeg er pt. på min 13. bærbar på knap 10 år... Hvoraf jeg har haft både HP, Acer, Toshiba, Shgnote, og Dell - nååh ja og så naturligvis IBM... Af de nævnte har jeg klart været gladest for Toshibaerne (tecra) og mine ibm's (en R60, og 2 stk. T61) hvoraf den sidste er i brug nu... Og jeg vil vove den påstand at IBM har branchens mest holdbare chassis og tastatur - det er ikke til at slide op... Hvorimod at man efter et halvt års (intensivt) brug på aceren gav keyboardet op....
Men - man lærer af erfaring - så køb du bare en Fujitsu ;) (De fleste bærbare bliver alligevel fremstillet af de samme OEM fabrikanter i østen)
176 !
Brugeravatar

Mr. Jingles skrev:
Vil Ha Badboy skrev:

He he - der er fejl på alting det kan ikke undgåes... Men jeg er pt. på min 13. bærbar på knap 10 år... Hvoraf jeg har haft både HP, Acer, Toshiba, Shgnote, og Dell - nååh ja og så naturligvis IBM... Af de nævnte har jeg klart været gladest for Toshibaerne (tecra) og mine ibm's (en R60, og 2 stk. T61) hvoraf den sidste er i brug nu... Og jeg vil vove den påstand at IBM har branchens mest holdbare chassis og tastatur - det er ikke til at slide op... Hvorimod at man efter et halvt års (intensivt) brug på aceren gav keyboardet op....
Men - man lærer af erfaring - så køb du bare en Fujitsu ;) (De fleste bærbare bliver alligevel fremstillet af de samme OEM fabrikanter i østen)

Jeg arbejder for IBM... :D

Ja - det er jeg klar over... ;)

Men så må du jo rose dine kolleger imorgen hvis de har haft en finger med i T61'eren :)
Må også indrømme jeg har set mig lidt lun på den nye X60'er - men det skal nok lige vente til SSD versionen er faldet et par tusinde...
176 !
Brugeravatar

Mr. Jingles skrev:Ja - det er jeg klar over... ;)

Men så må du jo rose dine kolleger imorgen hvis de har haft en finger med i T61'eren :)
Må også indrømme jeg har set mig lidt lun på den nye X60'er - men det skal nok lige vente til SSD versionen er faldet et par tusinde...

Det er ikke den afdeling jeg sidder i..
Jeg yder kun support...
Og dem vi har er ikke noget at prale af... Derfor den interne joke... :D
Der er tit vores com fryser,får black out eller lukker sig selv ned... :?
Og har ingen ide om hvad det er for modeller.. Er ikke teknisk anlagt.. smil

Aha - troede faktisk at det meste af IBM's support lå i Indien... Synes sq altid de snakker med indisk accent når jeg snakker med IBM, men det er selvf. også mere back office og rma afdelinger når det endeligt er over telefonen...
Men det må da være svært at yde support hvis du ikke ved noget om deres produkter? :D
176 !
Brugeravatar

Mr. Jingles skrev:Aha - troede faktisk at det meste af IBM's support lå i Indien... Synes sq altid de snakker med indisk accent når jeg snakker med IBM, men det er selvf. også mere back office og rma afdelinger når det endeligt er over telefonen...
Men det må da være svært at yde support hvis du ikke ved noget om deres produkter? :D

Nope... De siger deres problem er og så finder jeg det i databasen, forklare dem hvad de skal gøre, hvis det så ikke kan ordnes sådan sender jeg det videre til et team der kan løse det... :wink:

få en bærbar uden Vista og du vil takke mig resten af livet fordi jeg gav dig rådet...

værste program microsoft lavede nogensinde....

xp er bomben :8

Geografisk sted: Vestbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 122.00

Jeg har haft en DELL i halvandet år og har aldrig haft skyggen af problemer med den - ville købe DELL igen uden at blinke...

Men det er jo det samme som at spørge folk hvilken bil der er bedst. Den ene vil sige Citroën, den anden Nissan og den tredje Ford...

Det er anekdotisk bevisførelse og kan ikke bruges til en jarl. Hvis der så foreligger tests, undersøgelse og statistikker er det noget andet, men at spørge folk hvilken bærbar de synes er bedst er nyttesløst...

EDIT: Men kan sagtens hægte mig på aldrig at købe Vista, det lort irriterer mig... #-o
Pull-ups = OVERHÅND
Chin-ups = UNDERHÅND

LOG
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

ville dog aligevelde sige at en KIA kan aldrig blive god hvis koreanerne har bygget den.... :8

Geografisk sted: Vestbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 122.00

Fat skrev:Jeg har haft en DELL i halvandet år og har aldrig haft skyggen af problemer med den - ville købe DELL igen uden at blinke...

Men det er jo det samme som at spørge folk hvilken bil der er bedst. Den ene vil sige Citroën, den anden Nissan og den tredje Ford...

Det er anekdotisk bevisførelse og kan ikke bruges til en jarl. Hvis der så foreligger tests, undersøgelse og statistikker er det noget andet, men at spørge folk hvilken bærbar de synes er bedst er nyttesløst...

EDIT: Men kan sagtens hægte mig på aldrig at købe Vista, det lort irriterer mig... #-o
anekdotisk bevisførelse... :) :)
Vi kan også kalde det andres erfaringer med tingene,
og så mener jeg det kan bruges til rigtig meget.
Specielt hvis folk begrunder deres udsagn :)
Jeg kender efterhånden en del, der har Dell notebooks og er godt tilfredse.
Jeg har ikke hørt om nogen, der ikke har været tilfreds med den.
Jeg har til gengæld hørt flere, der har været utilfreds med deres Acer notebooks.
...og Vista - i 2 af de ialt 3 notebooks, jeg har set på med Vista, virker kortlæseren ikke.
Den tredie har jeg ikke prøvet kortlæseren på.
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Fat skrev:Jeg har haft en DELL i halvandet år og har aldrig haft skyggen af problemer med den - ville købe DELL igen uden at blinke...

Jeg har haft en DELL i snart 2 år og jeg er sååååå træt af den den er langsom og kan ikke køre nogle spil.

Men til topic hvis du ville have en pc kun til skole brug skulle det klart være en mac, mac med linux køre så vanvittigt godt, at jeg næsten ikke kan forstå det, men hvis den også skal kunne klare spil så skal det være windows, husk her ram er din gode ven til spil :D
Brugeravatar

Geografisk sted: svendborg

Tak for hjælpen :D

Geografisk sted: Aalborg

avt tjek min, godt nok 1 år gammel, har kvitering men da jeg ikk er soldat mere bruger jeg den ikke, men inde på min køb salg byt kan du se den..
her er den:

Info:

Processor:
Intel® Core™2 Duo Processor T5200
2mb Cache 1,6 Mhz

Ram:
2048 MB DDR2

Harddisk:
160GB

Minikortlæser:
4 i 1

CD/DVD:
DVDRW Multidrive Dual Layer(8,5 GB)

Grafikkort:
NVIDIA® GeForce® 7300 64MB LFB
512 MB Turbocache

Skærm:
15,4'' WXGA Diamondview

Lydkort:
Realtek ALC260 HD Audio

Kommunikation:
Modem
Network card
WiFi 802.11a/b/g (trådløs)

Tilslutningsmuligheder:
USB 2.0 4 stk
Tv-Out
Skærmtilkobling

Integreret:
WebCam
Microfon
Der medfølger taske cd’er med drivers.
Lille lækker bærbar PC, ca. 12 måneder gammel (har ikke en skramme), kører virkelig godt, er kompatible med Windows Vista, samt de nye spil (WOW og HL 2 er nogle af dem) Sælges PGA opsigelse ved militæret. Nypris 9000 kr.
du kan få den for 4.000 plus porto

kan spille HL2 COD4 crysis dog ikke på high.
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

kqsper skrev:

Jeg har haft en DELL i snart 2 år og jeg er sååååå træt af den den er langsom og kan ikke køre nogle spil.

Men til topic hvis du ville have en pc kun til skole brug skulle det klart være en mac, mac med linux køre så vanvittigt godt, at jeg næsten ikke kan forstå det, men hvis den også skal kunne klare spil så skal det være windows, husk her ram er din gode ven til spil :D

My point exactly - det nytter intet at spørge folk hvilken pc de synes man skal købe, for man vil altid få et hav af forskellige svar...
Pull-ups = OVERHÅND
Chin-ups = UNDERHÅND

LOG
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Processortype: AMD Athlon™ 64 X2 TK57 Mobile Technology

Spørgsmål: Hvordan er denne processor? Den skal bruges i en bærbar med vista. Den bærbare skal ikke køre tunge spil, men mest til skolearbejde, film og musik!

Systembus Op til 1600 MHz systembus, der kører med AC/DC mode 35 Watt

Spørgsmål: Jeg forstår ikke helt det med systembus? svarer det til en Intel Pentium 1,6 GHz?

Cache Level 2-cache 512 KB

Spørgsmål: Cache level ??
Brugeravatar

Træner her: Farum Sol & Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

FitnessFreak skrev:Hej. Jeg har tænkt mig at anskaffe mig en ny bærbar her inden for den næste måndes tid.
Den skal bruge til lidt af hvert: Musik, skole ting, Spil, Internet. Ja de mest normale ting.

Jeg har lidt forstand på computer, og alt det der, men er slet ikke nogen ekspert. Hvad ville minimum kravene være til sådan en bærbar, i dag? Regner med at bruge 4000-6000kr. Har kikket på denne bærbar:

http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... 006_(Wupti).html

Ville den ikke være okay? :D Det er vigtigt at den kan køre de forskellige programmer fejlfrit, og have flere programmer kørende på samme tid, uden at fucke op.

Hvad har du tænkt dig at bruge den til?
Brugeravatar

Træner her: Chandre Fitness

Mac? =D>
Det eneste problem kunne måske blive spillene. Jeg har desværre ikke en selv, endnu! Men har forelsket mig i min kammerats macbook, så er ikke i tvivl, om hvad jeg skal have næste gang.
Brugeravatar

Reputation point: 5

SimonJ skrev:Mac? =D>
Det eneste problem kunne måske blive spillene. Jeg har desværre ikke en selv, endnu! Men har forelsket mig i min kammerats macbook, så er ikke i tvivl, om hvad jeg skal have næste gang.

Man kan også køre både Windåws og div. linux distributioner på mac...
Personligt synes jeg man betaler for meget for at der står mac i nakken af den og designet skriger jo nærmest "Hey-jeg-er-konfirmand-og-nak-min-laptop!"... (No offence to 'de kreative' - jeg ved jo hvor meget I elsker jeres hvide blankpolerede små gizmo's :D)
176 !
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster