Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 888
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 886

Følg bodybuilding.dk på

Nybegynder - Et par spørgsmål

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

Mit navn er Jacob, jeg er 20 år, og har pt taget et år fra skolen, for at prøve noget andet, og tjene nogle penge.

Jeg har en kammerat som for et par måneder siden startede på at træne for alvor, og han har haft stor success med det.

Jeg vil prøve noget af det samme, så jeg har lavet lidt research her på siden, og er kommet frem til denne artikel http://(link slettet)/vis_artikel.php?id=31

Jeg har læst en masse om hvilke faldgrupper der er, hvad nybegyndere ofte misforstår mm. og er rimelig sikker på at jeg har det vigtigste på plads, inklusiv kostvaner.

Jeg har bare et par enkelte spørgsmål ang. det program der fremlægges i artiklen:

------------------------------------

Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps
Bænkpres 5 sæt x 5 reps
Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps
Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps
Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps
Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps
Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps
Dips 5 sæt x 5 reps

-----------------------------------

De 2 øvelser markeret med mørkerødt er jeg i tvivl om hvordan de skal udføres. Jeg har ikke været i stand til at finde dem i denne sides øvelsesbibliotek. Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh Jmp.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Næstved

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Velkommen til

Stående skulderpres med stang = Military pres - http://www.exrx.net/WeightExercises/Del ... Press.html

Chinup med reverse grip - http://www.exrx.net/WeightExercises/Lat ... hinup.html
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Mange tak!

Shit det bliver svært at lave Reverse Grip Chin Ups 5x5 - kan jo kun lave 3 lige pt og så er jeg helt færdig! :oops: ja jeg er desværre en splejs, det er det jeg vil lave om på!

Mvh Jmp.

Den kan jeg også selv have det lidt svært med. Men så plejer jeg at skube et stepbræt el lignende ind, som jeg så kan bruge som afsæt. På den måde "hopper" jeg halvvejs op, og sænker mig så langsomt ned. Det er jo også den fase hvor du sænker dig ned der er den vigtige...
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

TheCzech skrev:Velkommen til

Stående skulderpres med stang = Military pres - http://www.exrx.net/WeightExercises/Del ... Press.html

Hvad er det nu lige Military Press træner helt nøjagtigt? Har aldrig lavet den :roll:
Brugeravatar

Muscles

Target

* Deltoid, Anterior

Synergists

* Pectoralis Major, Clavicular
* Triceps Brachii
* Deltoid, Lateral
* Trapezius, Middle
* Trapezius, Lower
* Serratus Anterior, Inferior Digitations

Dynamic Stabilizers

* Triceps, Long Head
* Biceps Brachii, Short Head

Stabilizers

* Trapezius, Upper
* Levator Scapulae

Den rammer primært forskulderen, men giver også en god aktivering af bryst og triceps.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Den træner i særdeleshed det forreste af skuldrene plus en lang række stabilisator-muskler..

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00

Chinup med reverse grip - vil det sige, at man skal have håndfladerne vendt mod én selv?

Monze1984 skrev:Chinup med reverse grip - vil det sige, at man skal have håndfladerne vendt mod én selv?

Chinups udføres med hænderne mod én selv - reversed er altså med hænderne væk fra én selv...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

hmm.... Hvorfor lave et split program her? Hvorfor ikke bare bruge et full body program? Det ville jeg da klart hellere andbefale nybegyndere eller andre for den sags skyld. Kan du evt. sige hvad dit mål med træningen er: Kropsmæssigt, styrkemæssigt osv.? Er det: vægttab, mere styrke, større muskelmasse, markeringer, hvad helt præcis er du ude efter?

Mit mål er primært større og pænere muskler, over det hele, biceps, brystmuskler, ryg...

Mvh Jmp.

J-S-O skrev:
Monze1984 skrev:Chinup med reverse grip - vil det sige, at man skal have håndfladerne vendt mod én selv?

Chinups udføres med hænderne mod én selv - reversed er altså med hænderne væk fra én selv...

hænderne væk fra en selv :? ? der skal da vist stå håndvfladerne? :)

Geografisk sted: aalborg

Mike2468 skrev:hmm.... Hvorfor lave et split program her? Hvorfor ikke bare bruge et full body program? Det ville jeg da klart hellere andbefale nybegyndere eller andre for den sags skyld. Kan du evt. sige hvad dit mål med træningen er: Kropsmæssigt, styrkemæssigt osv.? Er det: vægttab, mere styrke, større muskelmasse, markeringer, hvad helt præcis er du ude efter?
¨

jeg er helt enig med det du skriver. Det er rimelig vigtigt for en nybegynder at lige starte stille og roligt ud med træningen. Men skal helt klart træne basisøvelserne. Også er det god ide at drik en protein shaker eller kakaomælk lige efter træningen fordi kroppen har brug for proteiner efter kulhydrater på grund af muskel nedbrydelse. Husk også en sund kost er også vigtig for at få større muskler og en god nattesøvn.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Jokeren16 skrev:
J-S-O skrev:

Jaja, I ved vel hvad jeg mener...
Brugeravatar

Styrkeliste

J-S-O skrev:
Jokeren16 skrev:
J-S-O skrev:

Jaja, I ved vel hvad jeg mener...

jo jo men man kan jo ikk gøre for man er perfektionist

Geografisk sted: aalborg

Jeg har også tænkt mig at lave om på mine spise og søvnvaner. Lige pt står jeg op 5:30 om morgenen, og førhen da jeg gik i skole gik jeg gerne i seng kl 12, ofte senere, og den vane har ligesom fulgt med. Ifølge artiklen her på siden skal man have 8 timer, for at kroppen kan restituere ordentligt, så jeg skal klart have mere søvn. Ud over det spiser jeg slet ikke nok måltider om dagen. Det overrasker mig faktisk lidt at det er så vigtigt at spise så ofte, selvom det jo giver mening.

Forresten, hvor mange af jer bruger protein pulver og den slags, og er det ikke pænt dyrt?

Mvh Jmp.

jmp skrev:Jeg har også tænkt mig at lave om på mine spise og søvnvaner. Lige pt står jeg op 5:30 om morgenen, og førhen da jeg gik i skole gik jeg gerne i seng kl 12, ofte senere, og den vane har ligesom fulgt med. Ifølge artiklen her på siden skal man have 8 timer, for at kroppen kan restituere ordentligt, så jeg skal klart have mere søvn. Ud over det spiser jeg slet ikke nok måltider om dagen. Det overrasker mig faktisk lidt at det er så vigtigt at spise så ofte, selvom det jo giver mening.

Forresten, hvor mange af jer bruger protein pulver og den slags, og er det ikke pænt dyrt?

Mvh Jmp.

overhovedet ikke. Det er en relativ billig måde at få proteiner på.

Mike2468 skrev:overhovedet ikke. Det er en relativ billig måde at få proteiner på.

Ok, jeg så en reklame her på siden, 600 kr for 5 kg, hvor meget bruger man normalt om dagen?

Mvh Jmp.

jmp skrev:
Mike2468 skrev:overhovedet ikke. Det er en relativ billig måde at få proteiner på.

Ok, jeg så en reklame her på siden, 600 kr for 5 kg, hvor meget bruger man normalt om dagen?

Mvh Jmp.

1-2 shakers om dagen? Hvad er det? 60g højest eller lign. Det er betydeligt billigere end kakao eksempel vis. Og der er meget mere protein i 30g protein pulver, end der er i 30g kakao. Du skal drikke utrolige mængder kakao for at få bare 1 omgang protein pulver med vand.

Mike2468 skrev:
jmp skrev:

Mvh Jmp.

1-2 shakers om dagen? Hvad er det? 60g højest eller lign. Det er betydeligt billigere end kakao eksempel vis. Og der er meget mere protein i 30g protein pulver, end der er i 30g kakao. Du skal drikke utrolige mængder kakao for at få bare 1 omgang protein pulver med vand.

Der er omkring 35 gram protein i en liter kakao, så det svarer til omkring lidt under to liter kakao, hvis man ønsker at indtage 60 gram ekstra protein i form af dette produkt..
Brugeravatar

Styrkeliste

Hmm ja ok, det er faktisk ikke så galt. Jeg vejer bette 63 kg så hvis vi siger 50g pulver om dagen for mig, og vi tager den 5kg spand til 600 kr., så vil den kunne række i 100 dage, eller 3 måneder og en uges tid, og det er hvis man spiser det HVER dag, så det er faktisk en hel del billigere end jeg havde forventet :D

Spiser i det også på dage hvor i ikke træner?

Kunne være jeg faktisk skulle tage at gøre det her, hvor mange af jer træner alene, altså ikke sammen med en ven i træningscenteret?

Mvh Jmp.

jmp skrev:Hmm ja ok, det er faktisk ikke så galt. Jeg vejer bette 63 kg så hvis vi siger 50g pulver om dagen for mig, og vi tager den 5kg spand til 600 kr., så vil den kunne række i 100 dage, eller 3 måneder og en uges tid, og det er hvis man spiser det HVER dag, så det er faktisk en hel del billigere end jeg havde forventet :D

Spiser i det også på dage hvor i ikke træner?

Kunne være jeg faktisk skulle tage at gøre det her, hvor mange af jer træner alene, altså ikke sammen med en ven i træningscenteret?

Mvh Jmp.

Proteinpulver er efterhånden blevet rigtig billigt, så det er bestemt ikke penge ud af vinduet!

Jeg træner alene - dog ikke i center, men hjemme :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg træner, som udgangspunkt, alene og det passer mig ganske fint da jeg bedre kan fokusere på træningen og mindske spildtiden..
Det sker dog, at der er et par stykker man kender i centret og så træner vi sammem, snakker osv.. :D
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Ok, jeg bliver nemlig også nødt til at træne alene, da der ikke er nogle af mine kammerater der gider at træne seriøst :cry: Men det går nok også, håber bare at jeg ikke bliver kanøflet af de brød man engang imellem ser :|

Mvh Jmp.

De store brød i centrene passer oftest sig selv :) Mange af dem er også flinke til at hjælpe hvis man har brug for råd..

Jeg træner også mest selv, og det er jeg sku glad for, der er ingen spildtid, og man kan gå rundt og passe sig selv :D
(\__/)
(O.o )
( > < ) This is Bunny. Copy Bunny and this attached message into your signature to help him on his quest for world domination.

Hej igen!

Jeg har læst og læst som en gal her på siden om kost nu, og har gennemgloet en masse af i andres forslag, og udfra artikler, og jeres(mest J-S-O's kostplan), har jeg strikket min egen sammen. Det ville være super hvis i gad tage et kig på det!

Jeg er 20 år, vejer 64 kg, og er 180 cm høj. Eftersom jeg ikke vejer ret meget, er jeg gået ud fra at jeg ikke skal spise nær så meget som jer andre. Jeg kan se at flere af jer når over 3000 kcal, og nogle meget over. Det kan godt være jeg skal spise mere, hvad siger i?

Billede

Mvh Jmp.

Måltid 1) Fornuftigt morgenmåltid: pas dog på med at få for mange kulhydrater på én gang! Jeg går selv lidt med tanken om at smide lidt proteinpulver i min morgenshake, og mindske havregryn indtaget lidt mere...

Måltid 2) Spiser du din rugbrød uden noget til? Jeg ville nok gerne have lidt mere protein på dette tidspunkt, hvis jeg vælger at få noget valle protein til morgenmaden...

Måltid 4) Er det efter træning?

a) Jeg synes du skal prøve at få lidt mere grønt med ind i din kostplan! Jeg er ikke selv så god til det, men det skal jo ikke afholde dig fra det!

b) Du skal have noget sundt fedt: prøv at få lidt fed fisk, nødder, olier, advocado og dets lige...
Brugeravatar

Styrkeliste

Mange tak for hjælpen! Jeg har prøvet at gøre som du sagde:

Jeg har taget noget af havregrynet af, og putter i stedet en smule proteinpulver i.

Jeg spiser ikke rugbrød alene nej, der er ofte en slice salat og noget kød i, mest skinke eller spejepølse.

Måltid 4(der hvor jeg spiser en banan, en pære og 30g proteinpulver) er lige efter træning ja.

Jeg har smidt lidt grønt ind. Ikke meget, men jeg kan godt putte en gulerod ind i måltid 2 eller 3 hvis du mener det er klogt?

Jeg har 20 valnødder til måltid 2, og har smidt 10g olivenolie på måltid 3, hvis det er nok?

Billede

Mvh Jmp.

Hvad siger i til det kostprogram jeg har strikket sammen?

Der er ialt 60g proteinpulver i, hvor meget skal jeg spise på ikke-træne dage?

Mvh Jmp.

Er kalorieindtaget ikke umiddelbart ret lavt?
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Næste