Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 820
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

Nybegynder

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Yes, som titlen siger er jeg nybegynder. Dog er jeg en utroligt velforberedt nybegynder.

“For every minute spent in organizing, an hour is earned.”

Så til at starte ud med, så lad mig introducere mig selv. Jeg er 19 år gammel fra Jylland, og jeg er overvægtig. Vil skyde på at jeg vejer 110 kilo, er 191 høj cirka. Jeg læser på handelsskolen til hverdag og spiller professionelt computerspil (det er faktisk ikke en joke) i fritiden. For nyligt så jeg på mig selv og tænkte, at det fandme sku' blive nok. Så jeg besluttede mig for at melde mig ind i fitness world og starte så hurtigt som muligt. Meeeeeeeeeen (der er jo altid et men):

Nu kommer den teoretiske del der ligger bag bodybuilding. Alle kan løfte jern, men kunsten er at levere flotte resultater hurtigt. Jeg snakkede derfor med en Finsk (har familie i finland) ven, som sagde han havde haft det på præcist samme måde, og var startet. Over 2 måneder smed han 20 kilo, til dels ved en Nutrition Powder diæt, kombineret med en del supplementer, som jeg gerne lige vil have uddybet.

Det første er rimeligt lige til højrebenet: WHEY Protein pulver 100% gold (fuckede op og bestilte med banan smag, kun 50 serveringer tilbage med pis, hurra!) - Når dette er brugt, så skal der bestilles nyt, og ville bare høre: smager chokolade faktisk som chokolade?

Det andet er lidt mere avanceret: OxyElite (Jack3d i pilleform). Er der nogen der har erfaringer med dette til træning? Er godt klar over der er side effekter som skinburn osv., men man må lide for skønheden en gang imellem. Burde jeg bruge det, ville det være det værd? Egne succeshistorier?

Det tredje er lidt til højrebenet igen: Kreatin. Er dette faktisk et effektivt supplement, hvis jeg allerede anvender proteinpulver? Har aldrig rigtigt forstået forskellen mellem de to.

Og det sidste er en lidt mere avanceret ting igen, nemlig Salbutamol (fundet i astma-inhalers - IKKE bricanyl). Har læst en del om det, og jeg kan ikke umiddelbart finde den logiske forklaring hvorfor dette giver tilskud til vægttab, men ville gerne have det forklaret!

Jeg tænkte personligt også på slankepiller, men blev hurtigt skudt ned af min finske ven som påpegede så flot: "If it's legal, it's not worth using. Legal fatburners usually suck".

Nu mere til det personlige, nemlig et træningsprogram. For at nævne hvad jeg kommer fra, så er jeg gammel fodboldspiller, der tidligere har arbejdet som landmand over somre, så jeg har en del styrke allerede. Men jeg vil gerne have et specificeret træningsprogram til mig, altså en temmelig stor gut, som har lidt "indenunder" hvis i forstår. Hvad jeg selv havde tænkt på var:

Dag 1 (Hoved fokus bænk pres):

Bryst:
1. BB Bench (4*8)
2. DB Chestpress (Hver anden uge med 45 graders hældning) (4*12)
3. Pec-deck flyes (maskine) eller Pec-deck flyes bænk. (4*12)

Skulder:
1. DB Skulderpres (4*12)
2. DB Frontraise (4*12)
3. BB Upright Row (4*8)

Triceps:
1. *SS* BB Skullcrusher (2*6)
2. *SS* BB Closegrip (2*6)
3. DB Tri-extend (4*10)

Opvarmning: Seated row (2*2 minutter)
Afsluttende/cardio: 15 minutters løb

Dag 2 (Hoved fokus: Chin-ups):

Øvre ryg:
1. Seated row (specificeret i opvarmning)
2. Chin-up med assist (4*8)
3. Pulldown (4*12)

Biceps:
1. BB Curl (4*8)
2. DB Concentrated seated curl (4*8)
3. BB Preacher curl (4*8)

Forarm:
1. *SS* DB Seated wrist curl (4*6)
2. *SS* DB Seated reverse wrist curl (4*6)

Mave:
Mavebøjninger til jeg kaster op eller går hjem.

Opvarmning: Seated row (som del af første øvelse) 2*5 minutter
Afsluttende: Maveøvelserne

Dag 3 (Hoved fokus: Deadlift & Squat)

Nedre ryg:
1. Deadlift (3*12)
2. Hyperextension (3*15)

Ben:
1. Squat (4*12)
2. Leg extension (4*15)
3. Calfraise på smith (4*10)
4. 15 minutters medium speed på løbebånd med hældning

Opvarmning: 15 minutter på motionscykel
Afsluttende/cardio: motionscykel til jeg kaster op eller går hjem.

Dette er det første trænings program jeg har lavet, så jeg ville sætte pris på hvis folk kunne hjælpe mig med eventuelt at ændre eller tilføje øvelser. Det er værd at huske på, at dette jo er et opstartstræningsprogram, og ikke et "nu skal jeg fandme ligne Ronnie fra Jersey Shore" program. Og ideologien bag dette, er jo som sagt at jeg skal tabe mig.

Udover bare træningsprogram, supplementer og træning rent generelt, så skal der jo medhøre en seriøs diæt. Min søster er for nyligt begyndt på Nutritional Powder kuren (ikke at hun har brug for det, taget i betragtning hun træner 5 gange i ugen, og er danseinstruktør), hvor hun erstatter sine måltider med pulver, hvilket sænker kalorie indtaget, og "Calorie intake < Calorie burn = Weightloss", så jeg har overvejet det samme. Men igen, nogen succeshistorier? Eller bare generelt gode tips til diæter, ting som måske har hjulpet jer væk fra at spise slik og søde sager?

Hvis du er nået her til i posten, så er jeg dig taknemmelig! Jeg ville sætte stor pris på, hvis der var mulighed for feedback, som kunne hjælpe med at gøre det hele endnu mere klart, før jeg starter min træning for alvor! Husk alt er lavet af en totalt nybegynder, og alt jeg har skrevet her er baseret på løse kilder samt meget løs viden omkring det generelt, men håber ikke det er helt vanvittigt!

På forhånd tak, Keez.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej !

Hvad spiller du :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Offtopic: Hvad spiller du? ;)

Dit træningsprogram ser i mine øjne rigtig fornuftigt ud! Men hvorfor ikke træne mave på samme måde som de andre muskler i kroppen? :) Muskler respondere på vægt, så start med at køre nogle mavebøjninger 3x8-10, derefter hvis dette er "for nemt", så tager du en 1.25kg's om BAG hovedet og prøver at finde frem til det passende antal kg.

Derefter kan du forsøge dig med nogle, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad de hedder, men løft med benene hvor du ligger på gulvet.

Angående slik og søde sager: Prøv og virkelig PRØV at holde dig fra alt der hedder søde sager (inkluderer også sodavand) i en 14 dages tid, "vanen" med at være sukkerhungrende vil være ret fjern her, og du kommer næsten ikke til at tænke over det. Når du så endelig gør, så snup dig en banan, spis et æble eller whatever, det kan sagtens fjerne sliksulten :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

noo meld dig ik ind i fw
Brugeravatar

sorry ^^,

Nå men, du har ikke brug for alle de tilskud :) Især ikke der hvor du er. Fokus på kosten og god tung træning, evt kardio så kan du nå rigtig langt ned i vægt.

Det dine finske ven siger med fatburners er helt rigtigt :)

Dit trænings program er ikke super godt. Jeg ville starte på back to basics hvis jeg var dig. Link:
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

ckp2906 skrev:Hej !

Spillede lidt af hvert. Debuterede på det danske CS landshold i en alder af 15, stiftede Envy som er top5 guild i verden i WoW, stiftede DGS hvor Khezu, Insania, mmbzai og jeg selv spillede et stykke tid, bl.a. sammen med navne som Haxxeren. :) så har været lidt over det hele, spiller wow igen nu, hvor jeg booster folk til ikke at være lort. :)

s0enice skrev:Offtopic: Hvad spiller du? ;)

Dit træningsprogram ser i mine øjne rigtig fornuftigt ud! Men hvorfor ikke træne mave på samme måde som de andre muskler i kroppen? :) Muskler respondere på vægt, så start med at køre nogle mavebøjninger 3x8-10, derefter hvis dette er "for nemt", så tager du en 1.25kg's om BAG hovedet og prøver at finde frem til det passende antal kg.

Derefter kan du forsøge dig med nogle, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad de hedder, men løft med benene hvor du ligger på gulvet.

Angående slik og søde sager: Prøv og virkelig PRØV at holde dig fra alt der hedder søde sager (inkluderer også sodavand) i en 14 dages tid, "vanen" med at være sukkerhungrende vil være ret fjern her, og du kommer næsten ikke til at tænke over det. Når du så endelig gør, så snup dig en banan, spis et æble eller whatever, det kan sagtens fjerne sliksulten :)

Super *scribbles down*, så at tilskrive mave excercises til 3. dagen er vel ikke umiddelbart helt urealistisk. :)

ckp2906 skrev:Hej !

Glemte iøvrigt at nævne at jeg også har spillet StarCraft II, slået navne som IdrA, qxc, Athene etc. :)

Off topic, Keez, spiller du pvp eller pve? Og hvis du spiller PvP hvad er din højeste rating så? :)

Reputation point: 5

RippedInFourWeeks skrev:Off topic, Keez, spiller du pvp eller pve? Og hvis du spiller PvP hvad er din højeste rating så? :)

Rank 1 i Sæson 8, 9 og 10 på Resto/Ele shaman main
Rank 1 i Sæson 9 på min Resto shaman alt
Gladiator på mixed chars som paladin, warlock etcetc med multiple rank2 osv. :)

Dog ville jeg gerne have nogle posts on topic. Ville gerne høre om folk har erfaring med Salbutermol, for det er næsten det jeg har fundet mindst om. :)

Fedt med flere gamere som træner ;)

Det er vel HoN du har spillet så, med nogle af spillerne fra blackfade?

Du skal helt klart fokusere mest på at spise korrekt, og noget som har virket for mig, er at læse en del på leangains.com, og følge intermittent fasting. Har vidst ikke fået postet pics på min blog, men det går frem af. Du kan evt. løbe noget HIT efter træningen, for at forbedre forbrændingen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus C

rnrfshj skrev:Fedt med flere gamere som træner ;)

Du skal helt klart fokusere mest på at spise korrekt, og noget som har virket for mig, er at læse en del på leangains.com, og følge intermittent fasting. Har vidst ikke fået postet pics på min blog, men det går frem af. Du kan evt. løbe noget HIT efter træningen, for at forbedre forbrændingen.

Kender hele Blackfade holdet, Lezzqq er irlmate osv. :)

Men leangains.com, got it!

Keez skrev:

Super. :) Gået på handelsskolen i vejle, så har kun fællesvenner med dem.

Held og lykke med cuttet!
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus C

rnrfshj skrev:
Keez skrev:

Super. :) Gået på handelsskolen i vejle, så har kun fællesvenner med dem.

Held og lykke med cuttet!

Ah nice! Og mange tak skal du have! :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster