Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 873
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Off dage på let træning ?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Ville lige hører jeres mening om at træne på off dage, jeg har selv gjordt det 3 af off dagene og har planer om at blive ved med at gører det !

ved træning mener jeg, let træning.. 10min på cyklen

flyers 1x20
Laterals 1x20
Mave
osv.

alså et helt fullbody med meget lav vægt, uden at kører til udmattelse ! hvorfor jeg gør det er nok noget jeg har bildt mig selv ind ved ikke om det er helt korrekt men vil da mene det skulle være ok !

alså at træne sine Ben den ene dag, og så overhovedt ikke bruge dem den anden dag ? i stedet tænker jeg det er smart lige at få lidt blod ned til dem og måske kører lidt Leg kicks for at de stadig funger :)

men igen, ingen set er til udmattelse og der er stor energi tilbage ved endt set

træningerne er som regelt under 45min, dvs det er lave 1sæt til bryst 1sæt til skulder osv. så alle muskler er blevet varme og brugt lidt

Mener i at det er ok eller at det er skidt ? kom med nogen reele svar
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !

Reputation point: 0

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Lyder som en dårlig idé i mine ører. Musklerne bliver jo ikke større eller stærkere mens du træner, men mens du restituerer. Kan kun forestille mig at det hurtigt vil føre til overtræning.
Where's the god damn protein!?
Brugeravatar

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

100% enig med Morrison

Hvis du vil træne på dine off dage bør du lave dit program om så du ikke træner samme muskelgruppe 2 dage i træk.
The one and only Patman:)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Galleri: Vis galleri (62)

det du snakker om hedder aktiv restitution.. jeg ved at poliquin (eller hvad han nu kalder sig :) ) har brugt det. det samme har jeg selv i perioder, og det fungere sådan set helt fint.
det er bare meget vigtigt at du ikke kører tungt over hovedet! let træning betyder max 50% af hvad du ellers ville træne med.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00

100 % enig med Kuglen. Det kan sagtens være en god ide, at lave lette pas på sine off-days. Og det er ikke kun fordi de fungerer som aktiv restitution. For hvis man kun ser på den restitutive del, så var det nok bedre bare at slappe helt af. Men de vil også have en work capacity forøgende effekt, så man kan tåle mere træning på sine hårde dage.

Og det med at man ikke må træne den samme muskel 2 dage i streg. Det er noget vås. Det er ikke hensigtsmæssigt for de fleste som kører traditionelle programmer. Men det står absolut ikke skrevet i sten, at det fører til overtræning. Det kommer an på hvordan man gør det. De bulgarske vægtløftere træner squat eller front squat 6 gange i ugen. Fortæl dem at de overtræner :wink:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev: De bulgarske vægtløftere træner squat eller front squat 6 gange i ugen. Fortæl dem at de overtræner :wink:

det vil jeg meget noedigt begive mig i kast med :D
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00

Thomas Jagd skrev:100 % enig med Kuglen. Det kan sagtens være en god ide, at lave lette pas på sine off-days. Og det er ikke kun fordi de fungerer som aktiv restitution. For hvis man kun ser på den restitutive del, så var det nok bedre bare at slappe helt af. Men de vil også have en work capacity forøgende effekt, så man kan tåle mere træning på sine hårde dage.

Og det med at man ikke må træne den samme muskel 2 dage i streg. Det er noget vås. Det er ikke hensigtsmæssigt for de fleste som kører traditionelle programmer. Men det står absolut ikke skrevet i sten, at det fører til overtræning. Det kommer an på hvordan man gør det. De bulgarske vægtløftere træner squat eller front squat 6 gange i ugen. Fortæl dem at de overtræner :wink:

Præcis! Det er sjovt som det dogme med at man ikke må træne den samme muskel to dage i træk er så vedholdende. Folk tror jo nærmest man atroferer øjeblikkeligt og invalideres for livet hvis man gør det :lol: Det hele handler om ordentlig planlægning osv.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

jamen kører utroligt let træning på off dagene, igennem alle muskler grupper med 1sæt ! næsten uden pause mellem sættene fra de forskellige øvelser !

jeg kan "tror" fx ikke det er godt at lade en muskel hvile i 4-5dage, som det jo kan gøres ved et 5split eller lign.

derfor hellere få blodet til at løbe lidt rundt på off dagene ! også rigtig godt når man elsker at træne bare at kunne få brugt kroppen lidt
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Galleri: Vis galleri (2)

Fatmir skrev:jamen kører utroligt let træning på off dagene, igennem alle muskler grupper med 1sæt ! næsten uden pause mellem sættene fra de forskellige øvelser !

jeg kan "tror" fx ikke det er godt at lade en muskel hvile i 4-5dage, som det jo kan gøres ved et 5split eller lign.

derfor hellere få blodet til at løbe lidt rundt på off dagene ! også rigtig godt når man elsker at træne bare at kunne få brugt kroppen lidt

Jeg synes også det er en god idé. Også rent mentalt. Når man har kørt light weights, glæder man sig altid endnu mere til de tunge vægte næste dag :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster