Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

WhiteHousePotential skrev:Når man bulker ligger man i kalorieoverskud og når man cutter ligger man i kalorieunderskud og det er du helt sikkert med på siden du har påbegyndt et cut. For at tage på og øge muskelmassen skal du indtage flere kalorier end du forbrænder og det er jo stik modsat ved et cut. Der skal du forbrænde, eller indtage færre, kalorier for at komme under dit ligevægtsindtag. Du kan altså ikke både give det musklerne skal have til hypertrofien og ligge i kalorieunderskud. Du kan ikke både blæse og have mel i munden på samme tid

OscarMadrid skrev:Det var også det jeg havde regnet med, men eftersom der er et par stykker som siger det modsatte, blev jeg da lige i tvivl
Det vil sige, at det er direkte dumt at træne efter masse, og derfor vil det være smartest at løfte tungt og få reps. ?

WhiteHousePotential skrev:OscarMadrid skrev:Det var også det jeg havde regnet med, men eftersom der er et par stykker som siger det modsatte, blev jeg da lige i tvivl
Det vil sige, at det er direkte dumt at træne efter masse, og derfor vil det være smartest at løfte tungt og få reps. ?
Undskyld hvad? mener du om man skal løfte tungt og med få reps under cut? Hvis jeg selv skulle påbegynde et cut nu, ville jeg køre høje setsxreps. Men det er jo selvfølgelig bare mig

SienZ skrev:Der foregår hele tiden anabolske (opbyggende) og katabolske (nedbrydende) processer i kroppen, det handler bare om hvad der sker mest. Det er det du kan manipulere med mad. Ligger du i kalorieoverskud, så vil der være et overskud af anabolske processer i kroppen, hvilket fører til øget muskel- og fedtmasse. Det er så det modsatte ved kalorieunderskud.
Du skal træne på samme måde som da du bulkede. Din træning skal ikke ændre sig fordi du går på diæt.

OscarMadrid skrev:SienZ skrev:Der foregår hele tiden anabolske (opbyggende) og katabolske (nedbrydende) processer i kroppen, det handler bare om hvad der sker mest. Det er det du kan manipulere med mad. Ligger du i kalorieoverskud, så vil der være et overskud af anabolske processer i kroppen, hvilket fører til øget muskel- og fedtmasse. Det er så det modsatte ved kalorieunderskud.
Du skal træne på samme måde som da du bulkede. Din træning skal ikke ændre sig fordi du går på diæt.
Ja, det forstår jeg.
Men eftersom jeg ikke ligger i kalorieoverskud, vil der jo for det meste ikke være særlig mange anabolske processer i kroppen, hvilket jo vil resultere i det modsatte.

SienZ skrev:OscarMadrid skrev:SienZ skrev:Der foregår hele tiden anabolske (opbyggende) og katabolske (nedbrydende) processer i kroppen, det handler bare om hvad der sker mest. Det er det du kan manipulere med mad. Ligger du i kalorieoverskud, så vil der være et overskud af anabolske processer i kroppen, hvilket fører til øget muskel- og fedtmasse. Det er så det modsatte ved kalorieunderskud.
Ja, det forstår jeg.
Men eftersom jeg ikke ligger i kalorieoverskud, vil der jo for det meste ikke være særlig mange anabolske processer i kroppen, hvilket jo vil resultere i det modsatte.
Lige præcis. Det resulterer i at du ikke øger muskelmassen, men derimod bliver den lidt mindre.
- Carbcycling gør ikke nødvendigvis at massen øges. Zig-Zag diæt ville være bedre her, men det er trådstarter vidst slet ikke klar til.

SienZ skrev:
Lige præcis. Det resulterer i at du ikke øger muskelmassen, men derimod bliver den lidt mindre.
- Carbcycling gør ikke nødvendigvis at massen øges. Zig-Zag diæt ville være bedre her, men det er trådstarter vidst slet ikke klar til.

holstc skrev:SienZ skrev:OscarMadrid skrev:SienZ skrev:Der foregår hele tiden anabolske (opbyggende) og katabolske (nedbrydende) processer i kroppen, det handler bare om hvad der sker mest. Det er det du kan manipulere med mad. Ligger du i kalorieoverskud, så vil der være et overskud af anabolske processer i kroppen, hvilket fører til øget muskel- og fedtmasse. Det er så det modsatte ved kalorieunderskud.
Ja, det forstår jeg.
Hvad er forskellen på Zig-Zag diæt og carb cycling? Princippet er vel det samme... right?

SienZ skrev:holstc skrev:SienZ skrev:OscarMadrid skrev:SienZ skrev:Der foregår hele tiden anabolske (opbyggende) og katabolske (nedbrydende) processer i kroppen, det handler bare om hvad der sker mest. Det er det du kan manipulere med mad. Ligger du i kalorieoverskud, så vil der være et overskud af anabolske processer i kroppen, hvilket fører til øget muskel- og fedtmasse. Det er så det modsatte ved kalorieunderskud.
Ja, det forstår jeg.
Hvad er forskellen på Zig-Zag diæt og carb cycling? Princippet er vel det samme... right?
Hmm, carbcycling er et vidt begreb. Det kan både være at du koncentrerer størstedelen af dine carbs omkring din træning f.eks, men det kan også være at du kører f.eks. no carbs mandag - torsdag eller fredag og så kører refeed lørdag, og så ligevægt søndag (som Lyle McDonald's Ultimate Diet 2.0).
Zig-Zag derimod, er at du på træningsdage ligger i overskud, og på hviledage ligger i underskud. Det er ikke helt det samme princip, men det minder lidt om det
OscarMadrid, nej. Du skal træne på samme måde som da du bulkede. Den metode som lettest har givet dig muskelmasse er også den metode som lettest holder på den

OscarMadrid skrev:Eftersom jeg ikke øger massen, ville det da være smart at køre på styrken i stedet?

Pind skrev:OscarMadrid skrev:Eftersom jeg ikke øger massen, ville det da være smart at køre på styrken i stedet?
Jo det vil være en god idé. Netop fordi du ikke kan øge massen under cut, vil det være en fordel at skifte fokus til noget andet.
Du skal nok holde på massen med et solidt styrkeprogram. Så den der med at du skal træne på samme måde om du bulker eller cutter giver jeg personligt ikke meget for.
Det er muligt at øge styrken under cut. Du skal dog tage højde for at du trods alt ligger i underskud, så energien vil ikke være der til at give den 100 %.
Jeg ville finde et godt styrkeprogram der passer til dit niveau og så skære lidt af toppen på dine max løft. Det vil efterlade lidt ekstra i banken til de dage hvor du har mindre energi.

OscarMadrid skrev:Du er den eneste som er enig i det jeg siger; at fokusere på styrken under cut i stedet for den "normale" træning.
Men eftersom alle de andre siger det modsatte, bliver man da i tvivl.
Men i følge dig, så simpelthen minimere den normale træning ift. sæt og reps. og så køre nogle få øvelser - pga. den manglende energi - med få reps. og tunge vægte på?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster