Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 985
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

ØL

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er det OK og drikke 1-2 flaske/dåse ØL om ugen?
! Low Alchohol !

Har også hørt, at der er nogen bodybuilder som drikker ØL og andre Sprut med lav % Alkohol 1 gang om ugen/måneden.

Er der noget fordel med det?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Copenhagen

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Vis kostplan

Ivan Cyrus skrev:Er det OK og drikke 1-2 flaske/dåse ØL om ugen?
! Low Alchohol !

Har også hørt, at der er nogen bodybuilder som drikker ØL og andre Sprut med lav % Alkohol 1 gang om ugen/måneden.
Er der noget fordel med det?

Selvfølgelig er det ok at drikke et par genstande om ugen. Det kommer selvfølgelig an å hvad du vil med træningen. Er du på stræng diæt, jamen så er det selvfølgelig et NO-GO.
Det værste ved at drikke sig fuld er jo at du et par dage efter har det så dårligt at du ikke er i stand til at træne eller spise optimalt og dét hæmmer jo din fremgang. Og at du kan blive "fake" mæt af de dårlige kulhydrater i øllen istedet for et godt måltid med gode kulh og proteiner osv.

Nogle bb'ere på konkurrence dagen inden de går på scenen drikker et shot whiskey eller lignende da det får de små blodåre frem og altså gør blodårerne en anelse tydeligere. Men at de skulle gøre det en gang om måneden ved jeg ikke. Måske er det rødvin du tænker på. Et glas i ny og næ af dette skulle så hvidt jeg ved ligefrem være sundt (og det samme med mørkt chokolade som der findes antioxidanter i = Det ved jeg at brugeren Champ one herinde fra spiser en del af).
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Galleri: Intet galleri

Mente heller ikke at drikke sig fuldstænding stiv, bare 1-2 flaske/dåse ØL om ugen og 1-2 glas Rødvin om måned.Det med rødvin er godt for blodet, (Har Hørt) I hele taget skulle det mene, lidt Alkohol 1 gang om (Ugen-ØL)/(Måned-Rødvinfor at rense kroppen.
Sidst rettet af Ivan Cyrus 25. nov 2007, 05:12, rettet i alt 2 gange.

Ivan Cyrus skrev:Mente heller ikke at drikke sig fuldstænding stiv, bare 1-2 flaske/dåse ØL om ugen og 1-2 glas Rødvin om måned.Det med rødvin er godt for blodet, (Har Hørt) I hele taget skulle det mene, lidt Alkohol 1 gang om (Ugen-ØL)/(Måned-Rødvin) for at rense kroppen...

Tak for svaret :)

drik du bare et par genstande om ugen/måneden. Men at du lgiefrem renser kroppen tvivler jeg på. I hvert fald ikke med øl. Men hvad der præcist er i rødvin ved jeg ikke, men det skulle have gode egenskaber. Men vil du descideret rense kroppen er det nok vand du skal tænke på.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Skulle skriv blodet i sted for kroppen.

Selvfølgelig, vi ved alle sammen at Alkohol er skadelig for ens helbred.

Hvis nogen af jer mener, lidt Alkohol er godt for blodet, skriv en besked og forklar hvorfor. Hvis I mener det ikk er godt, forklar hvorfor.

MvH. Cyrus

ALtså, Jeg kan også godt drikke en Flaske rødvin, lørdag aften og træne lige så godt og hårdt om Søndagen... Selfølgelig har man forgiftet sin krop lidt.... Men får du tilnavnet benny brækskur, lørdag aften er der kontant afregnining, og du skal kæmpe hårdt den næste uges tid...
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

tja alkohol smadder nok lidt, men var i byen igår også stiv dog normal stiv.. det bare at komme op og få sine havregryn så spiller det, ellers løb en tur meeen hvem gider det:)
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

du kan læse om hvad deet gør ved din træning i denne artikel.
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kostogkosttilskud/AlkohologVaegttraening.php
WE RIDE TOGHER WE DIE TOGEHER BAD BOYZ FOR LIFE

Geografisk sted: Næstved

Kostplan: Ingen kostplan

Hver gang jeg har drukket mig ret så stiv en lørdag aften, så vejer jeg et kg mindre de næste par dage, og mine overarme falder med ca en halv centimeter dagen efter jeg har drukket :?

Logbog: Ingen logbog

skalde skrev:Hver gang jeg har drukket mig ret så stiv en lørdag aften, så vejer jeg et kg mindre de næste par dage, og mine overarme falder med ca en halv centimeter dagen efter jeg har drukket :?

Ja, men selvfølgelig ikke permanent. :) Det har højst formodentlig noget med væske-dræningen at gøre.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Skal du drikke så minimere forbruget så du ikke i en decideret forgiftning (altså er pløre fuld, men istedet bare lettere beruset) så gør alkoholen ikke ligeså stor skade..

Hvis du så samtidig kan vælge alkohol uden en masse sukker som er unødvendig så spare du på kalorierne..

Det bedste at drikke (når vi skal se på hvad der er mindst skadeligt) så er Vin faktisk ikke så ringe, det er naturligt, det indeholder en del reservatrol (en stof som faktisk kan forøge vores levealder, læs illusteret videnskab).. Sørg for at drikke en masse vand ved siden af, så du ikke dehydrere..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Kan ikke anbefales at træner efter

10 Cult Shakers
1 flaske Morgan
og et par hånd bajere :D

så er man helt smadret!! puuha det var hårdt, men ok kørte nu os mest i centeret for at svede ud :P
Brugeravatar

Der er ikke noget i vejen for at drikke en lille smule i ny og næ - faktisk er det en smule sundt.

Alkohol i små mængder, f.eks. 1 glas rødvin eller en pilsner om dagen, forbedrer ret tydeligt blodprofilen og tillader folk at leve en anelse længere.

Desuden er der som mikkel korrekt siger (men staver forkert :D ) en række sunde sekundære stoffer i alkoholiske drikke, som f.eks. polyfenoliske antioxidanter. Et af de bedre er som sagt resveratrol, der er vældig effektivt mod bl.a. cancer.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

method skrev:Kan ikke anbefales at træner efter

10 Cult Shakers
1 flaske Morgan

så er man helt smadret!! puuha det var hårdt, men ok kørte nu os mest i centeret for at svede ud :P

Det lyder squ voldsomt!

method skrev:Kan ikke anbefales at træner efter

10 Cult Shakers
1 flaske Morgan

haha så tager man sgu ikke ned og træner... Så chiller man til noget superliga :8 :mrgreen:

Morgan = mums !
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Hehe, ja Morgan er en gave fra gud sammen med kold cola :D mmmhhhh.. Og så kan man drikke det i spandevis før man blir mindre stiv :D
Brugeravatar

Smeden skrev:Der er ikke noget i vejen for at drikke en lille smule i ny og næ - faktisk er det en smule sundt.

Alkohol i små mængder, f.eks. 1 glas rødvin eller en pilsner om dagen, forbedrer ret tydeligt blodprofilen og tillader folk at leve en anelse længere.

Desuden er der som mikkel korrekt siger (men staver forkert :D ) en række sunde sekundære stoffer i alkoholiske drikke, som f.eks. polyfenoliske antioxidanter. Et af de bedre er som sagt resveratrol, der er vældig effektivt mod bl.a. cancer.

hehe du har sikkert bladet liggende ved siden af dig :D :wink:

Den positive effekt ved små mængder alkohol hver dag, skal måske tages med et gran salt, da denne positive effekt på blodomløbet nok sagtens kunne opnåes gennem træningen, og så kunne man blive fri for alkohol ødelægge ens testosteronbalance (eller sætte den lidt ud af kurs) og sikkert også andre ting.. blandt andet det med ens sukkerdepoter, men det vil jeg ikke rode mig ud i, da jeg er lidt i tvivl om hvori forklaringen ligger, men kan sikkert fremskaffes hvis det er meget vigtigt..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00