Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Ondt af BB curls

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej drenge!

Siden jeg rykkede op til 50kg i BB curls er jeg begyndt at få skide ondt i underarmene af den... smerte der næsten minder om skinnebensbetændelse, selvfølgelig bare i underarmen i stedet.

Derfor har jeg besluttet mig at skrotte det nuværende biceps routine som jeg har... lige nu er det BB curls efterfulgt af hammer curls.

Det jeg har tænkt mig at erstatte øvelserne med er Preacher curls, og Standing DB curls...

Har i andre forslag, og kommer jeg hele vejen rundt med preacher og DB???

På forhånd tak / Nikolaj
Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Dansk Fitness Holstebro

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Undskyld at jeg nu opfører mig som den stereotype og flabbede bb.dk bruger der bare sidder og sviner folk til mens jeg sidder bag min sikre skærm og gnider mig i hænderne.. men..

Søg!

Der var et emne oppe om det igår..
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Kostplan: Vis kostplan

Først og fremmest..... Har du lært at søge? - Der har været en post, for mindre end et par dage siden med præcist samme problem. (Ja, jeg lyder sur, men hvis folk lærte at søge), ville man få hurtigere hjælp og der ville ikke komme præcis samme spørgsmål hele tiden.

viewtopic.php?f=3&t=34185

Du kan sagtens have inflamation / skedehinde betændelse i underarmen, hvilket det med 99,9% sikkerhed er. Det sker ofte for mig og andre, hvis man curler for tungt i en længere periode.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Du behøver ikke mere. Bicep er en ret lille muskel. Giv den gas med nogle rygøvelser derudover, som også rammer bicep. Yates-rows, chinups, pullups osv.
Sidst rettet af S.K 13. mar 2010, 15:42, rettet i alt 1 gang.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Lyngbeck skrev:Undskyld at jeg nu opfører mig som den stereotype og flabbede bb.dk bruger der bare sidder og sviner folk til mens jeg sidder bag min sikre skærm og gnider mig i hænderne.. men..

Søg!

Der var et emne oppe om det igår..

Lyngbeck said it :mrgreen:
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Har ellers lige siddet og søgt i dag :S... men ok jeg søgte ikke på undt i underarmen, søgte bare på biceps øvelser.. det må i undskylde!, men tusind tak for hjælpen :)
Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Dansk Fitness Holstebro

Kostplan: Ingen kostplan

S.K skrev:Du behøver ikke mere. Bicep er en ret lille muskel. Giv den gas med nogle rygøvelser derudover, som også rammer bicep. Yates-rows, chinups, pullups osv.

Det fungerer bare ikke for alle. Jeg trænede i en lang periode ikke biceps på andre måder end diverse trækøvelser. Mine biceps halter gevaldigt.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

SørenDP skrev:
S.K skrev:Du behøver ikke mere. Bicep er en ret lille muskel. Giv den gas med nogle rygøvelser derudover, som også rammer bicep. Yates-rows, chinups, pullups osv.

Det fungerer bare ikke for alle. Jeg trænede i en lang periode ikke biceps på andre måder end diverse trækøvelser. Mine biceps halter gevaldigt.

To øvelser burde være alt rigeligt, omend man sagtens kan tilføje flere øvelser. Nu er min idé med at tilføje diverse trækøvelser til ryggen jo også et supplement til hans bicep træning som jeg skrev.
Min overbevisning er at alt afhænger af set\rep range, så du faktisk vil kunne nøjes med 1-2 bicep øvelser, da det jo kun er en to-hovedet muskel. Så forskellen på om man træner biceps med fokus på styrke eller om man træner for at opbygge masse har i den grad en stor betydning, hvortil jeg ofte har hørt folk måbe over minimum fremgang med 3x5, modsat de over den næste periode køre 3-4x10 får noget mere succes på bb fronten.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

S.K skrev:
SørenDP skrev:

To øvelser burde være alt rigeligt, omend man sagtens kan tilføje flere øvelser. Nu er min idé med at tilføje diverse trækøvelser til ryggen jo også et supplement til hans bicep træning som jeg skrev.
Min overbevisning er at alt afhænger af set\rep range, så du faktisk vil kunne nøjes med 1-2 bicep øvelser, da det jo kun er en to-hovedet muskel. Så forskellen på om man træner biceps med fokus på styrke eller om man træner for at opbygge masse har i den grad en stor betydning, hvortil jeg ofte har hørt folk måbe over minimum fremgang med 3x5, modsat de over den næste periode køre 3-4x10 får noget mere succes på bb fronten.

Sorry. Forstod det sådan at han slet ikke behøvede bicepsøvelser. Mit indlæg er derved ret ligegyldigt.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding