Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Ondt i lænden under SQUAT!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Som titlen siger.. så har jeg her i løbet af sidste uge haft problemer med at squatte.. så snart jeg kommer i udgangsposition, kan jeg mærke det sindsygt meget i lænden og det gør ondt. Kan også mærke det, når jeg dødløfter, men ikke så meget som i squat...
- Jeg er 15 år og har trænet seriøst i ½ år cirka...

- Skal jeg bare tage en uges pause fra squat eller??? Hvad skal jeg gør?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du har sansynligvis dårlig teknik. Find en der kan lære dig at squatte med god teknik.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

Din lænd er sandsynligvis udbrændt, og trænger til lidt hvile et par dage, specielt hvis du laver mange reps i dine squats, så pas på din ryg et par dage, så burde det gå over af sig selv, dog er det kun min mening, og jeg er ikke ekspert på området.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

RisingStar skrev:Som titlen siger.. så har jeg her i løbet af sidste uge haft problemer med at squatte.. så snart jeg kommer i udgangsposition, kan jeg mærke det sindsygt meget i lænden og det gør ondt. Kan også mærke det, når jeg dødløfter, men ikke så meget som i squat...
- Jeg er 15 år og har trænet seriøst i ½ år cirka...

- Skal jeg bare tage en uges pause fra squat eller??? Hvad skal jeg gør?

Det kan muligvis have noget at gøre med at din core er for svag, ellers er den sikkert også helt gal med din teknik.
Men en god ide vil være at træne lidt planke og diverse core øvelser, (lidt mere fokus på lænden) så du kan få din core bygget godt og grundigt op :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

toto_G4M3R skrev:Du har sansynligvis dårlig teknik. Find en der kan lære dig at squatte med god teknik.

min teknik fejler intet... Har de sidste 4-5 måneder kørt både squat og dødløft og havde lidt problemer med det i starten, men selve teknikken er helt iorden nu og har været det de sidste 3 måneder! Så jeg tror ikke det er det?

RisingStar skrev:
toto_G4M3R skrev:Du har sansynligvis dårlig teknik. Find en der kan lære dig at squatte med god teknik.

min teknik fejler intet... Har de sidste 4-5 måneder kørt både squat og dødløft og havde lidt problemer med det i starten, men selve teknikken er helt iorden nu og har været det de sidste 3 måneder! Så jeg tror ikke det er det?

Har du haft en kompetent dude til at se på din teknik? Hvis ikke, så er din teknik højest sandsynligt meget ringe, selv om du selv tror, at den er god. No offense.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

RisingStar skrev:

Og det er du sikker på fordi??

Jeg vil næsten vædde på det er din teknik den er gal med...
Kan du uploade en video??
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

RisingStar skrev:

Jeg har squattet i 15 år med - troede jeg - god teknik. For ikke så længe siden begyndte jeg at træne VL og fik i den forbindelse en særdeles kompetent herre til at kigge min teknik efter i sømmene. Havde min squat været en dansk stil, så ville der være røde streger over alt.
Brugeravatar

Reputation point: 55

RisingStar skrev:

Næsten alles teknik fejler noget.
Proverbs 16:18 - Pride goes before destruction, and haughtiness before a fall.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

RisingStar skrev:min teknik fejler intet... Har de sidste 4-5 måneder kørt både squat og dødløft og havde lidt problemer med det i starten, men selve teknikken er helt iorden nu og har været det de sidste 3 måneder! Så jeg tror ikke det er det?

Du er 15 år gammel, har trænet i 6 måneder, og mener allerede at din teknik er picture-perfect?

... Riiiiight
Brugeravatar

Reputation point: 15

Anker skrev:
RisingStar skrev:min teknik fejler intet... Har de sidste 4-5 måneder kørt både squat og dødløft og havde lidt problemer med det i starten, men selve teknikken er helt iorden nu og har været det de sidste 3 måneder! Så jeg tror ikke det er det?

Du er 15 år gammel, har trænet i 6 måneder, og mener allerede at din teknik er picture-perfect?

... Riiiiight

Ja forstår ikke hvad han laver herinde så...
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Anker skrev:

... Riiiiight

Nej, jeg siger ikke min teknik er picture perfect, men jeg tror skam heller ikke den er så gal, som i hentyder til !!

Jeg har skade i lænden og hvis jeg ikke sørger for at min core er stærk (dvs både ryg og mavemuskler) så kan jeg mærke det med det samme nå jeg squater eller laver dødsløft. Får du ondt i lænden er det enten teknik eller mangel på balance af muskelmasse i ryg og mave (kilde: min fysioterapeut).

Håber denne her video også kan give dig lidt insight

https://www.youtube.com/watch?v=ERjDEfO ... tg&index=8
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 21.00
- Squat: 45.00
- Dødløft: 40.00

Hvis du ønsker at få opklaret hvorfor du får ondt hjælper det ikke noget at være stædig med at teknikken er god før det er bevist. Det er simpel fejlfinding, hvis du oploader en video med din teknik er det hurtigt at vurdere om din teknik er god, middelmådig eller stinker. At tro at ens teknik ikke behøver at blive set i sømmene fra tid til anden er naivt. Selv folk der har trænet seriøst i 15 år har godt af en gang imellem lige at få tjekket deres teknik.
Hvis du ikke ønsker at få opklaret problemet så er der ingen grund til at spørge om hjælp. Så bare kør med lavere vægt i en uges tid og håb at det ikke gør ondt indtil næste gang det sker.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster