Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1211
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1208

Følg bodybuilding.dk på

Øvelser til fedtforbrænding

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB''ere

Som et nytårsfortsæt er jeg begyndt på programmet "Back To Basics" for at få en mere veltrænet krop, dertil hvis jeg os gerne få smidt nogen kilo eller få det omdannet til muskler. problemet er fedtprocenten er for høj og den vil jeg gerne have ned på 8-10% så jeg kan vise en six-pack frem.

derfor håber jeg i har nogen øvelser som vil være gode til at få en til at svede så fedtprocenten ligeså stille kunne falde

Reputation point: 0

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Stepmaskinen, romaskinen og løbebåndet.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Logbog: Vis logbog

Træning, cardio og kcal underskud.

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

salt skrev:Stepmaskinen, romaskinen og løbebåndet.

så bliver det Crosstrainer, romaskine og løbebånd i stedet.

Men er det nok hvis jeg kun tager de her øvelser 1 gang om ugen?
eller skal jeg tage dem før eller efter styrketræning?

jeg ligger allerede i kcal underskud

Styrkeliste

Høj intens cardio/intervaltræning er det bedste. Og som du selv siger, så skal din fedtprocent betragteligt ned før du kan vise noget som helst frem. Og det er såmen ikke øvelserne, der får din mavemuskler frem, men blot at ligge i kalorieunderskud, i lang nok tid.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

MortenFF skrev:Høj intens cardio/intervaltræning er det bedste. Og som du selv siger, så skal din fedtprocent betragteligt ned før du kan vise noget som helst frem. Og det er såmen ikke øvelserne, der får din mavemuskler frem, men blot at ligge i kalorieunderskud, i lang nok tid.

havde overvejet at tage 10 min interval på løbebånd + 15 min Crosstrainer de dage jeg ikke træner ben (mandag + onsdag + fredag)
hvis jeg skulle lave noget i stil med det de dage jeg træner ben (tirsdag+torsdag) skulle jeg så tage cardio før eller efter styrktræning?
Sidst rettet af Necok 3. jan 2012, 23:15, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

Necok skrev:
MortenFF skrev:Høj intens cardio/intervaltræning er det bedste. Og som du selv siger, så skal din fedtprocent betragteligt ned før du kan vise noget som helst frem. Og det er såmen ikke øvelserne, der får din mavemuskler frem, men blot at ligge i kalorieunderskud, i lang nok tid.

havde overvejet at tage 10 min interval på løbebånd + 15 min Crosstrainer de dage jeg ikke træner ben (mandag + onsdag + fredag)
hvis jeg skulle lave noget i stil med det de dage jeg træner ben (tirsdag+torsdag) skulle jeg så tage øvelserne før eller efter styrktræning?

Kan du ikke please lade værd med at kalde former for cardio for en øvelse. Det lyder dumt. (:

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Alex789 skrev:
Necok skrev:

hvis jeg skulle lave noget i stil med det de dage jeg træner ben (tirsdag+torsdag) skulle jeg så tage øvelserne før eller efter styrktræning?

Kan du ikke please lade værd med at kalde former for cardio for en øvelse. Det lyder dumt. (:

så er det rettet :)

Styrkeliste

Det mest optimale vil være at ligge din kredsløbstræning på ikke-træningsdage, da du naturligvis vil have mere energi de dage du ikke styrketræner. Men ellers kan man vel godt køre cardio efter styrketræning. Det er som regel min fremgangsmåde, men igen, så er der UTROLIG mange delte meninger omkring dette.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

MortenFF skrev:Det mest optimale vil være at ligge din kredsløbstræning på ikke-træningsdage, da du naturligvis vil have mere energi de dage du ikke styrketræner. Men ellers kan man vel godt køre cardio efter styrketræning. Det er som regel min fremgangsmåde, men igen, så er der UTROLIG mange delte meninger omkring dette.

jeg vil ligge mit cardio på de dage jeg ikke træner ben så de ikke bliver overtrænet. ja alle folk har jo en mening til det.

Styrkeliste

Necok skrev:Hej BB''ere

Som et nytårsfortsæt er jeg begyndt på programmet "Back To Basics" for at få en mere veltrænet krop, dertil hvis jeg os gerne få smidt nogen kilo eller få det omdannet til muskler.

Jeg er nok ikke den første som fortæller dig dette, men du kan altså ikke omdanne fedt til muskler. når det så er på plads så træn du bare kardio på din ben dag også, du kommer ikke til at overtræne dem af den grund.

held og lykke med projektet :D

naturallygifted skrev:
Necok skrev:Hej BB''ere

Som et nytårsfortsæt er jeg begyndt på programmet "Back To Basics" for at få en mere veltrænet krop, dertil hvis jeg os gerne få smidt nogen kilo eller få det omdannet til muskler.

Jeg er nok ikke den første som fortæller dig dette, men du kan altså ikke omdanne fedt til muskler. når det så er på plads så træn du bare kardio på din ben dag også, du kommer ikke til at overtræne dem af den grund.

held og lykke med projektet :D

jeg ved godt du ikke kan omdanne fedt til muskler da det er forskellige ting, så meget ved jeg, det jeg mente med det var enlig at jeg vil smide nogen kilo og derefter tage kiloene på igen men som muskelmasse :)

mange tak

Styrkeliste

Prøv at læse den her artikel. Det er en fyr, som har samlet en masse videnskabelige artikler og rangerer træningsformer efter deres evne til at fremme fedtforbrændingen.

http://www.t-nation.com/free_online_art ... f_fat_loss
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Anker skrev:Prøv at læse den her artikel. Det er en fyr, som har samlet en masse videnskabelige artikler og rangerer træningsformer efter deres evne til at fremme fedtforbrændingen.

mange tak, det vil jeg prøve at tage en kigger på :)

Styrkeliste

Necok skrev:
Anker skrev:Prøv at læse den her artikel. Det er en fyr, som har samlet en masse videnskabelige artikler og rangerer træningsformer efter deres evne til at fremme fedtforbrændingen.

Ganske informativ artikel.

Jeg ved ikke om det står der, men når du så endelig er i gang med din styrketræning og cardio så fyr den af! Giv den alt hvad den kan trække så du er ved, at falde om af udmattelse. Så får du mest ud af det :)
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Anker skrev:
Necok skrev:

Ganske informativ artikel.

Jeg ved ikke om det står der, men når du så endelig er i gang med din styrketræning og cardio så fyr den af! Giv den alt hvad den kan trække så du er ved, at falde om af udmattelse. Så får du mest ud af det :)

det ved jeg godt og fuld belastning hvis det crosstrainer, cykel eller roning. normalt tager jeg 10 min på et løbebånd hvor hastigheden stiger 1,5 km/t per minut hvor jeg starter på 6 km/t så er jeg helt udmattet bagefter

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster