Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1248
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1246

Følg bodybuilding.dk på

Pæn overkrop.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle sammen.

Jeg er en ung mand som har en OK pæn overkrop, slet slet ikke bodybuilder men rimlig markeret. Jeg har altid været rimlig tynd men er nu 'endelig' begyndt at tage lidt på, efter pause fra fitness og af at proppe mig med mad. Jeg er 185 cm høj og vejer ca. 70 kg, mine bryster er bleven lidt større men alt i alt mener jeg at jeg nu har nok fedt på kroppen til at arbejde med og forhåbenligt blive flottere.

Så faldt jeg lige over denne video på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=pArLmSakOYI.
Disse 3 mænd har efter min mening en rigtig flot krop, så er mit spørgsmål hvordan kan det lade sig gøre? Jeg har ikke særlig meget tid i min hverdag til at gå ned og træne i 2 timer 3-7 gange ugentlig og det tror jeg simpelthen heller ikke på, at de har. Så nogen der ved hvad de har gjort? Har de simpelthen bare trænet, er det steroider? Eller hvordan og hvorledes?

Med venlig hilsen Nichlas_H.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Der blev spåede at dette ville ske på det her topic : viewtopic.php?f=3&t=39872&start=0
Brugeravatar

Træner her: FitnessDK Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Der er faktisk en helt tråd, om det klip.

Sååå trænede er de nu heller ikke igen. Lav fedt% og træning et par gange i ugen, så tror jeg du på sigt ville kunne opnå det samme.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Nichlas_H skrev:Hej alle sammen.

Jeg er en ung mand som har en OK pæn overkrop, slet slet ikke bodybuilder men rimlig markeret. Jeg har altid været rimlig tynd men er nu 'endelig' begyndt at tage lidt på, efter pause fra fitness og af at proppe mig med mad. Jeg er 185 cm høj og vejer ca. 70 kg, mine bryster er bleven lidt større men alt i alt mener jeg at jeg nu har nok fedt på kroppen til at arbejde med og forhåbenligt blive flottere.

Så faldt jeg lige over denne video på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=pArLmSakOYI.
Disse 3 mænd har efter min mening en rigtig flot krop, så er mit spørgsmål hvordan kan det lade sig gøre? Jeg har ikke særlig meget tid i min hverdag til at gå ned og træne i 2 timer 3-7 gange ugentlig og det tror jeg simpelthen heller ikke på, at de har. Så nogen der ved hvad de har gjort? Har de simpelthen bare trænet, er det steroider? Eller hvordan og hvorledes?

Med venlig hilsen Nichlas_H.

Du har ikke behov for fedt på kroppen for at tage på i muskler. Tværtimod gør det dig bare mindre markeret - det er en af de største myter, at du kan bygge muskler af fedt. De tre dudes er ikke store på nogen måde, og det er bestemt muligt at opnå sådan en form. 70 kg på 185 cm er meget lidt, så jeg vil råde dig til at bulke nogle kg på og derefter cutte. Med hård træning og den rette kostsammensætning, så vil du kunne nå deres resultat.

NB: Forsøm ikke ryggen, benene eller noget andet for primært at træne bryst og abs (og traps, som Burhan helt sikkert har gjort en del). Det vil du fortryde. :)

Derudover vil du helt sikkert have godt af at læse lidt i artikelarkivet.

Træner her: OBBC

jeg er stadig forbavset over at nogle overhoved kan tro at disse 3 popdrenge er på steroider? Mig en uløslig gåde :-k
Brugeravatar

Styrkeliste

Thorsen skrev:jeg er stadig forbavset over at nogle overhoved kan tro at disse 3 popdrenge er på steroider? Mig en uløslig gåde :-k

+ 1
Hvis man ikke har sat sig ind i træning, kost etc., så tror jeg, at de ser voldsomt store ud :lol:

Thorsen skrev:jeg er stadig forbavset over at nogle overhoved kan tro at disse 3 popdrenge er på steroider? Mig en uløslig gåde :-k

De er idioter, har ikke sat sig ind i noget som helst og har aldrig set trænede folk. Læg mærke til jeg lige skrev det samme 3 gange
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

JannikB skrev:

+ 1
Hvis man ikke har sat sig ind i træning, kost etc., så tror jeg, at de ser voldsomt store ud :lol:

Enig, må være derfor!
sund skrev:

De er idioter, har ikke sat sig ind i noget som helst og har aldrig set trænede folk. Læg mærke til jeg lige skrev det samme 3 gange

Igen må jeg være enig! Fatter hat af det, jeg er 17 år, og har allerede en bedre fysik end dem efter min egen mening. Sørgeligt... Kunne godt tænke mig at se deres træning :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Thorsen skrev:...Kunne godt tænke mig at se deres træning :)

Disko disko :lol:

Recept skrev:Du har ikke behov for fedt på kroppen for at tage på i muskler. Tværtimod gør det dig bare mindre markeret - det er en af de største myter, at du kan bygge muskler af fedt. De tre dudes er ikke store på nogen måde, og det er bestemt muligt at opnå sådan en form. 70 kg på 185 cm er meget lidt, så jeg vil råde dig til at bulke nogle kg på og derefter cutte. Med hård træning og den rette kostsammensætning, så vil du kunne nå deres resultat.

NB: Forsøm ikke ryggen, benene eller noget andet for primært at træne bryst og abs (og traps, som Burhan helt sikkert har gjort en del). Det vil du fortryde. :)

Jeg er ikke interesseret i at blive bodybuilder - Det har jeg hverken tid, lyst eller byggelse til. Men jeg vil meget gerne have en trimmet krop, som foreksempel Nik som i mine øjne har en flot krop. Jeg har altid fået afvide "en ordenlig kost" så skal jeg til at kokkere et eller andet fancy hver gang jeg skal spise :(? Min kost kunne dårlig blivere værre.

Måltid i dag:

Morgen 7:00 - 2 styks halve flutes (1 med makrelsalat og 1 med tunsalat)
Kaffepause 9:00 - Et ½ stykke flute med snitchel og massere af Mayonaise
Frokost 11:30 - Mac Donald (Mc Chicken menu stor)
Drikke: 1 liter sort kaffe, ½ liter vand, Stor milkshake fra Mac Donald tror det er ½ liter.

Også skal jeg ha' pitabrød i aften og drikker nok 1-1½ liter sodavand inden jeg går i seng.

Nå ja btw. hvordan træner jeg den der trusse eller hvad i kalder den :oops:?
Min kæreste er helt vild med det..

Jeg er ikke interesseret i at blive bodybuilder - Det har jeg hverken tid, lyst eller byggelse til. Men jeg vil meget gerne have en trimmet krop, som foreksempel Nik som i mine øjne har en flot krop. Jeg har altid fået afvide "en ordenlig kost" så skal jeg til at kokkere et eller andet fancy hver gang jeg skal spise ? Min kost kunne dårlig blivere værre.

Måltid i dag:

Drikke: 1 liter sort kaffe, ½ liter vand, Stor milkshake fra Mac Donald tror det er ½ liter.

Også skal jeg ha' pitabrød i aften og drikker nok 1-1½ liter sodavand inden jeg går i seng.

For det første, så vil jeg godt lige høre hvad fanden du har gang i? Du spørger om hvordan du får en trimmet kost, og så skriver du den her kostplan ind + at du enda vil indtage 1½ litter cola senere og æde pitabrød + en stor miklshake på ½ litter?

For det andet så burde du tage dig selv i røven hvis du ikke kan tage dig sammen til at lave noget lidt sundere mad, istedet for flutes så tag for fanden da rugbrød, og drop alt den mayonaise.
](*,)

EDIT: Okay, jeg er overbevidst om at dette topic er fake. Hvorfor så jeg ikke det før?
Brugeravatar

Styrkeliste

Thorsen skrev:EDIT: Okay, jeg er overbevidst om at dette topic er fake. Hvorfor så jeg ikke det før?

Tror desværre det for real :gay2:
Alkohol løser ingen problemer!.. Men alligevel, det gør mælk jo heller ik`...
Brugeravatar

Slazper skrev:
Thorsen skrev:EDIT: Okay, jeg er overbevidst om at dette topic er fake. Hvorfor så jeg ikke det før?

Tror desværre det for real :gay2:

Håber jeg virkelig ikke for den gut ](*,)
Brugeravatar

Styrkeliste

Først og fremmest har jeg ikke lyst til din hjælp hvis vi ikke kan tale pænt til hinanden.

Derudover er jeg ked af, at sige at jeg ikke tager pis på nogen angående min nuværende kost. Jeg spiser hvad der er og hvad der er nemt.
Normalt spiser jeg ikke på Mac Donald.

En general kost lyder på:

Morgen 7:00 - Et ½ stykke flute med tunsalat
Frokost 11:30 - 1 helt flute delt i 2 - En halvdel med makrelsalat og en anden med skinke, mayonaise og iceberg salat.
Aftensmad 19:00 - Et eller andet, foreksempel: Pasta, Ris, Kød, Frossen pizza, Burger what ever.

Kan jo ikke spise rugbrød både til morgenmand, frokost og aftensmad.

Hvad lyder jeres kost på?

En ung mand der er atletisk bygget og har sine test-niveauer i orden ser sådan ud bare ved at spille fodbold eller lign.. :hihi:

Reputation point: 5

Nichlas_H skrev:Først og fremmest har jeg ikke lyst til din hjælp hvis vi ikke kan tale pænt til hinanden.

Derudover er jeg ked af, at sige at jeg ikke tager pis på nogen angående min nuværende kost. Jeg spiser hvad der er og hvad der er nemt.

Frokost 11:30 - 1 helt flute delt i 2 - En halvdel med makrelsalat og en anden med skinke, mayonaise og iceberg salat.
Aftensmad 19:00 - Et eller andet, foreksempel: Pasta, Ris, Kød, Frossen pizza, Burger what ever.

Hvor kan du dog ikke spise rugbrød der?

Min kost?

Okay:

Morgenmad: 1 dåse tun, 1 dåse makral på rugbrød + en proteinshake

Formiddag/skolen: 1 fiberbolle med 1 æg, 1 rugbrød med en stor fiskefrikadelle

Middag: 2 stk rugbrød med 200g torske rogn

Før træning: 1 dåse tun

efter træning: 1 dåse tun+ proteinshake, 200 ml mælk

Aftensmad: hvad der bliver lavet derhjemme, dog kun kød og grøntsager, altså ingen kartofler eller carbs, 200 ml mælk

Natmad: 2 knækbrød med hytteost + 1 stor mundfuld mælk

Det er min kost lige for tiden... ;)

Din kost er lige til at lukke op og skide i, stop med alt det hvide brød, og få rugbrød istedet for! og drop alt macD mad! ;)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tak for det, andre der vil dele deres kost? :-({|=

MacD mad? Ja tak du, der går 5 minutter så er det i kloaken..

Nichlas_H skrev:Først og fremmest har jeg ikke lyst til din hjælp hvis vi ikke kan tale pænt til hinanden.

Du spiser satme som en fugl.

Geografisk sted: København

Nichlas_H skrev:
Recept skrev:Du har ikke behov for fedt på kroppen for at tage på i muskler. Tværtimod gør det dig bare mindre markeret - det er en af de største myter, at du kan bygge muskler af fedt. De tre dudes er ikke store på nogen måde, og det er bestemt muligt at opnå sådan en form. 70 kg på 185 cm er meget lidt, så jeg vil råde dig til at bulke nogle kg på og derefter cutte. Med hård træning og den rette kostsammensætning, så vil du kunne nå deres resultat.

Jeg er ikke interesseret i at blive bodybuilder - Det har jeg hverken tid, lyst eller byggelse til. Men jeg vil meget gerne have en trimmet krop, som foreksempel Nik som i mine øjne har en flot krop. Jeg har altid fået afvide "en ordenlig kost" så skal jeg til at kokkere et eller andet fancy hver gang jeg skal spise :(? Min kost kunne dårlig blivere værre.

Måltid i dag:

Sørg for at få nok fibre og fuldkorn.

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Hvad skal jeg drikke, som kan holde mig vågen hvis ikke kaffe :)?
Hvordan træner jeg trussemusklen? Som man bestemt ikke bare får af at spille fodbold :P.

Mrsloth: Hvordan ved jeg hvad er nok :D?

Nichlas_H skrev:Hvad skal jeg drikke, som kan holde mig vågen hvis ikke kaffe :)?
Hvordan træner jeg trussemusklen? Som man bestemt ikke bare får af at spille fodbold :P.

Mrsloth: Hvordan ved jeg hvad er nok :D?

Prøv at sigt mellem 50-70g . Og det er sten sikkert med den kost du har kastet op at du ikke engang er i nærhedne af det :)

Tager du pis på mig?

Læs nu nogle artikler som nogle af de andre siger, du kan jo passende starte her: artikler/kost-kosttilskud/grundlaeggende-ernaering.html

Selv tak..
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 205.00
- Dødløft: 215.00

Kosten skal ikke undervurderes, hvilket det lader til at den bliver, i dit tilfælde :)

Selv går jeg ikke fanatisk op i den, men tænker på at spise en hel del, og selvfølgelig af det rigtige. Det er en tre-fire måneder siden, at jeg begyndte at fokusere mere på det, og fremgangen synes at være ganske stor.

Det skal så selvfølgelig krydres med at træne hårdt.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Fejer skrev:Du spiser satme som en fugl.

Tja not quite, en fugl spiser ret meget i forhold til hvad den vejer... :mrgreen:

Nichlas_H skrev:Jeg har altid været rimlig tynd

Jeg er 185 cm høj og vejer ca. 70 kg

Ud fra de to tal lyder du stadig meget tynd medmindre du har den vilde cuttede muskelmasse, hvilket jeg desværre tvivler på.
Smid et ordentligt billede op.

men er nu 'endelig' begyndt at tage lidt på, efter pause fra fitness og af at proppe mig med mad.

Dvs. du tog ikke på eller noget mens du trænede, men først bagefter fordi du er begyndt at spise en masse cola og slik eller hvad?

jeg nu har nok fedt på kroppen til at arbejde med.

Dit fedt kan bruges til sådan ca. ingenting når det handler om at bygge musklerne op. Muskler består af proteinvæv, nærmere bestemt myofibrilier og myofilamenter og fedtvæv er lipider. 2 vidt forskellige slags væv der på ingen måde kan blive "lavet om" til hinanden.

nu siger du at du ikke har tid til at træne "3-7 gange om ugen". 3-7 er fandme er stort interval. Jeg har heller ikke tid til at træne 4-7 gange om ugen, for jeg har kun tid til 4. Kan du se det ikke giver mening?
Find ud af hvad du har tid til og hvis du ikke har tid nok så har du 3 muligheder:

1. Se din tidsplan igennem igen og se om du VIRKELIG ikke har tid 1½ time, 3 gange om ugen. Hvis du ikke har (hvilket jeg tvivler på du ikke har), se punkt 2

2. Du kan garanteret stå lidt tidligere op i weekenden, droppe noget fjernsyn om aften, rykke rundt på noget eller andet. Kan du ikke det (hvilket jeg ikke tror er tilfældet hvis du gerne vil), se punkt 3

3. Sige "nå øv bøv jeg har ikke tid" og så blive ved med at udskyde din træning med denne undskyldning, men så til gengæld lade være med at blive ved med at snakke om "hvor meget du gerne vil men bare ikke har tid"

Og til dette vil jeg knytte et citat fra denne glimrende artikel:
http://www.t-nation.com/free_online_art ... atomic_dog

"You want to know what it is we do? We overcome. We're too busy to train, too, but we overcome. We're too busy to prepare healthy meals and eat them five or six times a day, but we overcome. We can't always afford supplements, our genetics aren't perfect, and we don't always feel like going to the gym. Some of us used to be just like you, Bob, but guess what? We've overcome"
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo - Det lyder som om du ved hvad du snakker om :).

Der er jo ikke andet for end at finde et par frie dage i kalenderen ugenligt også komme igang..
Hvad spiser du? Og hvordan træner man den trussemuskel?

fisken skrev:En ung mand der er atletisk bygget og har sine test-niveauer i orden ser sådan ud bare ved at spille fodbold eller lign.. :hihi:

Aaaargh - det er måske liiige at sætte tingene lovlig meget på spidsen. Trods alt har de tre flødedrenge dog markeringer, som du i hvert fald ikke kan spille dig til i fodbold. Da jeg var 22 og havde spillet semi seriøs fodbold i 16 år, så jeg i hvert fald ikke sådan ud og ingen af holdkammeraterne heller.

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

Nichlas_H skrev:Dingo - Det lyder som om du ved hvad du snakker om :).

Der er jo ikke andet for end at finde et par frie dage i kalenderen ugenligt også komme igang..

Det er de færreste mennesker der okser så meget rundt at de ikke kan rive fra 20.30-22 ud af kalenderen 3 gange om ugen. Hvis man ikke kan, så er det dovenskab eller forkert prioritering (læs: man sidder og glor fjernsyn istedet). Man behøver ikke en hel fri dag til det :) det handler om at få skrevet træningen ind i kalenderen så man tilpasser sin dag efter hvornår man skal træne, fuldstændig som hvis man gik til håndbold, fodbold, basket, skak, judo, kurveflet eller whatever.

Havregryn, mælk, A38, andet sukkerfrit youghurt, kylling, oksekød, hytteost, blandet grønt, kartofler, ris, pasta osv.. intet specielt i det.. :)

trussemuskel? Se nu må jeg krybe til korset og sige at jeg ikke aner hvilken muskel vi snakker om

men eftersom mange piger kan lide store arme (rettelse: ALLE piger kan lide store arme), så vil jeg kalde biceps for trussemusklen, så jeg vil foreslå nogle bicep curls :mrgreen:

Billede
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Nichlas_H skrev:Dingo - Det lyder som om du ved hvad du snakker om :).

Det er de færreste mennesker der okser så meget rundt at de ikke kan rive fra 20.30-22 ud af kalenderen 3 gange om ugen. Hvis man ikke kan, så er det dovenskab eller forkert prioritering (læs: man sidder og glor fjernsyn istedet). Man behøver ikke en hel fri dag til det :) det handler om at få skrevet træningen ind i kalenderen så man tilpasser sin dag efter hvornår man skal træne, fuldstændig som hvis man gik til håndbold, fodbold, basket, skak, judo, kurveflet eller whatever.

Havregryn, mælk, A38, andet sukkerfrit youghurt, kylling, oksekød, hytteost, blandet grønt, kartofler, ris, pasta osv.. intet specielt i det.. :)

trussemuskel? Se nu må jeg krybe til korset og sige at jeg ikke aner hvilken muskel vi snakker om

men eftersom mange piger kan lide store arme (rettelse: ALLE piger kan lide store arme), så vil jeg kalde biceps for trussemusklen, så jeg vil foreslå nogle bicep curls :mrgreen:

Vel en muskel kvinderne har imellem benene?:p

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Næste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster