Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1440
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1438

Følg bodybuilding.dk på

Penge til crosser

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej gutter
Situationen er sådan at jeg skal til at gå til cross og skal derfor have en crosser, men mangler penge! Har omkring 1000 kr. Men skal helt op og have omkring 15.000 men aner ikke hvordan jeg skal skaffe de penge? Gider ikke at være avisbud da jeg har dårlige erfaringer med det! (man bliver snydt for mange penge og man skal arbejde mange timer om måneden gratis) nå anyways. Mit spg. Er så om der er nogle der har nogle råd til hvordan jeg kan tjene penge (Jobs og andet) Jeg er forresten 14. Håber nogle har nogle gode råd da jeg virkelig mangler en crosser.
Tak

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg gik med aviser hos Forbrugerkontakt som 14 årig. Der var aldrig problemer med løn eller noget.

Du lyder til du selv godt ved der ikke er så mange jobmuligheder som 14 årig, så jeg ved ikke helt hvad du forventer af svar på hvordan du kan skaffe 14 tusind lige nu og her. Det er altså PÆNT svært at skaffe 14 tusind på stående fod, selvom som voksen og med et godt betalt job medmindre man er drugdealer eller gangsterboss
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Du skulle have brugt din sommerferie lidt mere fornuftigt. Men husk at sporten koster meget mere end de 15.000 crosseren koster. Den skal hele tiden have brændstof, nye (dyre) reservedele, transport og inden længe skal du også have en større crosser.
Alle jeg kender som kører cross har haft forældre, som var villige til at skyde penge og umådelige mængder tid hver weekend i projektet.
Kunne du ikke finde på noget lidt billigere til at starte med, som f.eks. noget BMX-agtigt?
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Dingo skrev:Jeg gik med aviser hos Forbrugerkontakt som 14 årig. Der var aldrig problemer med løn eller noget.

Du lyder til du selv godt ved der ikke er så mange jobmuligheder som 14 årig, så jeg ved ikke helt hvad du forventer af svar på hvordan du kan skaffe 14 tusind lige nu og her. Det er altså PÆNT svært at skaffe 14 tusind på stående fod, selvom som voksen og med et godt betalt job medmindre man er drugdealer eller gangsterboss

Tak for svar. Skal heller ikke skaffe dem lige nu og her. Sæsonen slutter om 1,5 månede og så går der 5 måneder før sæsonen begynder igen og det skal jeg bare have fået 14.000

Det er muligvis ved at være lidt sent ude, men græsslåning, evt. henvend dig ved klubber osv som har større arealer.

Ellers er det jo at høre dit netværk (familie, venner og deres familie) om de har nogle idér. Det er jo tit dem der er i lokalbefolkningen som lige ved om der er en der står og mangler en til at hjælpe.

Ellers er der også muligheden at arbejde for en landmand.

Tja jeg ved ikke lige ellers hvad der er til en 14 årig, selvom jeg virker overrasket over du har så dårlig erfaring med at være avisbud.

Men det afhænger jo af hvad du er god til, har du nogle særlige kompetencer som den typiske 14 årige ikke har, kompetencer som der evt. er nogen som gerne vil betale for. Det er jo bare at finde nogen som gerne vil betale for hvad nu end du kan yde.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

SørenDP skrev:Du skulle have brugt din sommerferie lidt mere fornuftigt. Men husk at sporten koster meget mere end de 15.000 crosseren koster. Den skal hele tiden have brændstof, nye (dyre) reservedele, transport og inden længe skal du også have en større crosser.
Alle jeg kender som kører cross har haft forældre, som var villige til at skyde penge og umådelige mængder tid hver weekend i projektet.
Kunne du ikke finde på noget lidt billigere til at starte med, som f.eks. noget BMX-agtigt?

Hvor meget vil du mene med brændstof, olie ìg nye reservedele vil koste om måneden sådan rundt regnet?

Johannes skrev:Det er muligvis ved at være lidt sent ude, men græsslåning, evt. henvend dig ved klubber osv som har større arealer.

Ellers er det jo at høre dit netværk (familie, venner og deres familie) om de har nogle idér. Det er jo tit dem der er i lokalbefolkningen som lige ved om der er en der står og mangler en til at hjælpe.

Ellers er der også muligheden at arbejde for en landmand.

Tja jeg ved ikke lige ellers hvad der er til en 14 årig, selvom jeg virker overrasket over du har så dårlig erfaring med at være avisbud.

Men det afhænger jo af hvad du er god til, har du nogle særlige kompetencer som den typiske 14 årige ikke har, kompetencer som der evt. er nogen som gerne vil betale for. Det er jo bare at finde nogen som gerne vil betale for hvad nu end du kan yde.

Hvad mener du med specielt ting jeg har som andre 14- årige ikke har? Fåorstår ikke helt hvad du mente med det. Ellers tak for rådene.

savetheworld skrev:
SørenDP skrev:Du skulle have brugt din sommerferie lidt mere fornuftigt. Men husk at sporten koster meget mere end de 15.000 crosseren koster. Den skal hele tiden have brændstof, nye (dyre) reservedele, transport og inden længe skal du også have en større crosser.

Hvor meget vil du mene med brændstof, olie ìg nye reservedele vil koste om måneden sådan rundt regnet?

Aner det ikke. Nu ved jeg ikke lige hvad man kan få af crosser til 15.000, kvalitetsmæssigt osv. Men du skal da nok afsætte yderligere 15.000 til en sæson, for ikke at stå og mangle. Har du tænkt på alt sporten kræver ud over knallerten?
Og den knallert du køber nu kan du max køre på i 2 sæsoner, inden du er vokset fra den, med den alder du har. Så skal du op på en større (Og dyrere).
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

savetheworld skrev:
Dingo skrev:Jeg gik med aviser hos Forbrugerkontakt som 14 årig. Der var aldrig problemer med løn eller noget.

Tak for svar. Skal heller ikke skaffe dem lige nu og her. Sæsonen slutter om 1,5 månede og så går der 5 måneder før sæsonen begynder igen og det skal jeg bare have fået 14.000

2500 om måneden er også ret meget når man tænker på at timelønnen for folk på din alder som regel er på 60 kr.
Og det er som søren også siger kun for selve crosseren. Der skal jo løbende mange penge til. Cross er ik en billig sport.

savetheworld skrev:

Det svinger jo meget i forhold til hvor meget du kører, hvor hårdt du kører til osv... Der skal du nok spørge i din lokale cross klub. Du kunne jo også spørge dem om de har noget arbejde du kan lave, så vil du også komme tættere ind på klubben
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Tak for svarene. Og mine forældre vil godt give et par tusinde til crosseren og betale det meste af brændstof. Hvis i har flere råd omkring Jobs, eller tips til hvordan jeg griber det an er i velkomne til at skrive! Ellers er jeg utrolig taknemmelig for jeres råd og tips!

Først en lille historie:
Da jeg var på din alder gik min bedste kami til cross. Han startede med at købe en ældre kawazaki 80ccm til 8000. Han havde et fejedrengsjob hvor han tjente ca. 4000 i måneden. Skal sige at han virkelig knoklede og vil tro han nok havde ca. 3-4 timer dagligt efter skole 5 dage i ugen. Han brugte alle pengene på reservedele evig og altid plus hans forældre gav lidt en gang imellem. Udover det brugte ham og hans far utallige timer i garagen og de kom sjældent hjem fra crossbanen uden der var noget der skulle skiftes.

Efter et års tid eller lign. købte han en spritny gasgas 125 ccm til 24 kilo. Det næste halve år var der knap så mange udgifter på reperationer, men efter den ene sæson begyndte det ellers at ligne gamle dage. Det endte med han solgte det hele efter 3 sæsoner eller lign da det simpelthen kostede for meget.

Tilbage til topic:
Som 12årig gik mig og min papi ned til den lokale TV/radio forhandler og hørte ham ad om han ikke kunne bruge en lillehjælper. Jeg fik job der og arbejde fra efter skole til lukketid to gange i ugen. Det var et drømmejob i den alder. Så mit bud er at gå rundt i forskellige butikker og forhør dig om de ikke mangler en hjælpende hånd til lidt småøre efter skoletid. Du kan højst få et nej. :)
Alkohol løser ingen problemer!.. Men alligevel, det gør mælk jo heller ik`...
Brugeravatar

Tak for både råd og historie. Jeg skifter dog ikke mening pga. Historien :D

Og kender et godt sted hvor det er rigtig billigt at køre. 500 for forsikring om året ellers ikke noget(pga. Det er noget komune ejet) og så 30 kr. Hver gang man kører hvis man skal låne en maskine. Rigtig billigt!

savetheworld skrev:Og kender et godt sted hvor det er rigtig billigt at køre. 500 for forsikring om året ellers ikke noget(pga. Det er noget komune ejet) og så 30 kr. Hver gang man kører hvis man skal låne en maskine. Rigtig billigt!

Ville det så ikke være smartere at låne en maskine hos dem hver gang? Hvis du kører 3x om ugen bliver en sæson på 6 mdr 2160 kr
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
savetheworld skrev:Og kender et godt sted hvor det er rigtig billigt at køre. 500 for forsikring om året ellers ikke noget(pga. Det er noget komune ejet) og så 30 kr. Hver gang man kører hvis man skal låne en maskine. Rigtig billigt!

Ville det så ikke være smartere at låne en maskine hos dem hver gang? Hvis du kører 3x om ugen bliver en sæson på 6 mdr 2160 kr

Fordi det er noget komune eget og er derfor nogle lorte kineser nogle. Og man skal hve sin egen cross for at køre løn. Når det er kineser er det tit de aldrig kan starte.

savetheworld skrev:
Misterhamper skrev:

Fordi det er noget komune eget og er derfor nogle lorte kineser nogle. Og man skal hve sin egen cross for at køre løn. Når det er kineser er det tit de aldrig kan starte.

Rimelig mange fordomme dér (tip: det er med stor sandsynlighed ikke sådan det rent faktisk er i virkeligheden)
jeg synes nu du burde prøve en sæson med deres crossere, for rent faktisk at se om det er noget for dig. Også kan du jo næste år, hvis du stadig gider at køre cross, købe en stor super-crosser med alle de penge du har sparet sammen, istedetfor at købe en halv-billig crosser nu som du hurtigt vokser ud af også købe en ny halv-billig crosser.
Nubretpumper
Brugeravatar

Min lillebror går derude i klubben og kører på dem og de fungere aldrig! Halvdelen af tiden spilder de på at få den til at starte og bare virke hver gang. Og har selv kørt på dem et par gange og det er ikke noget for mig. Ellers tak for rådet.

Andre med gode råd, tips, Jobs eller ideer??

savetheworld skrev:Andre med gode råd, tips, Jobs eller ideer??

Du har fået en masse råd; De eneste arbejdsmuligheder der er for 14 årige er at gå rundt hos lokale butikker og høre om de mangler en arbejdsdreng, en til at cykle ud med varer eller også skal du høre private eller klubber om du kan slå græs for dem, klippe hæk osv.
Da jeg var yngre slog jeg græs for min morfar hver 14. dag, det gav han mig 200 kr for pr. gang. Sådan lidt kombineret lommepenge / snuse til hvad det vil sige at arbejde for sine penge.

Hvad med pligter i hjemmet? støvsuge, gøre rent, vaske op osv.. Det gør mine søskende da og får så lidt flere lommepenge ud af det. Mange bække små...

Så jeg tror du skal ud af det her forum nu og ud og spørge løs. Du får ingen penge af at sidde her.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Et par af mine venner kører begge cross, og de bruger begge en 4-5000 kr om måneden i reservedele altså bare vedligeholdelse og så hvis de styrter og noget går i stykker så koster det jo ekstra.

Så du skal jo tjene nogle seriøse penge for at kunne gøre det. Men Spørg samtlige steder der hvor du bor, alle steder kan de mangle nogle. Det er bare at spørge, men du skal jo op og have en 80-100 timer om måden til sådan en hobby der.
Brugeravatar

i den alder var jeg opvasker hos en slagter, det gav meget godt! :) og en del sjovere end aviser!
Winners never Quit - Quitters never Win
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre Kbh

Er 4000-5000 kr. Om måneden ikke overdrevet? Hvad bruger de lige dem på? Kan du komme lidt mere detaljeret end bare reservedele?

savetheworld skrev:Er 4000-5000 kr. Om måneden ikke overdrevet? Hvad bruger de lige dem på? Kan du komme lidt mere detaljeret end bare reservedele?

Olie, kæde, tandhjul, dæk, lejer, stempel, stempelringe, pakninger, kabler osv. der er jo meget slitage på sådan en maskine. Derudover hvis du vælter er der skærme, udstødning og greb, nogle gange styr der brækker.

Men ikke nok med crosseren, så skal man jo også ud og have brynje, hjelm, handsker og støvler. Det koster dælme os, samtidig holder det heller ikke evigt.
Alkohol løser ingen problemer!.. Men alligevel, det gør mælk jo heller ik`...
Brugeravatar

Lyder ikke som noget du kan finansiere selv. Hvis du virkelig gerne vil det må du nok desværre satse på at dine forældre primært finansiere gildet og så må du spæde til så godt du kan.

Men tænk over, hvor dyr en sport det er og at det er meget at forlange af dine forældre.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

savetheworld skrev:Er 4000-5000 kr. Om måneden ikke overdrevet? Hvad bruger de lige dem på? Kan du komme lidt mere detaljeret end bare reservedele?

Det er bestemt ik overdrevet... jeg har selv kørt en del, og grunden til jeg ik gav mere var at min far var forhandler og selv smed/mekaniker... og alligevel brugte jeg nok 2k om måneden i dele
“Build up your weaknesses until they become your strong points.”

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Dødløft: 80.00

Nå okay kan godt se problemet i det. Men mine forældre har slet ingen interesse inden for sporten og giver nok ikke mange penge til det. Både pga. Interessen og manglen på penge da min lillebror også næsten lige er begyndt til cross. Hvad koster sådan et stempel ca.? Ìg hvad koster et luftfilter?
Tak

Er der slet ingen måde så jeg selv kan finasere det selv? Eller bare det meste?

savetheworld skrev:Er der slet ingen måde så jeg selv kan finasere det selv? Eller bare det meste?

Hvad er det du regner med at få at vide? Der er ikke en magisk måde at skaffe 15.000-20.000 kroner.

Men hvis de betaler for din bror må de da være lydhøre overfor at gøre det samme for dig :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

De betaler ikke for min lillebror som sådan. De har givet lidt udstyr men ikke mere. Og de kan ikke betale for en af os da de så også skulle betale for mig og de har de ikke penge på. Faktisk ikke engang penge til rigtigt at invistere i bare en af os:D

Bliv pusher, det giver ok.
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

Næste