Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 763
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 760

Følg bodybuilding.dk på

Piger og muskelmasse?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej...

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvad der er af meninger om, hvordan vi piger kan bygge muskelmasse på, uden at tage for meget fedt på samtidigt?
Jeg er en af de piger der ikke må spise særlig meget over mit stabile kcal tal før jeg tager på - altså fedt!
Er der nogen der har et bud på hvor mange kcal jeg skal "nøjes" med at ligge over for stadigvæk at øge muskelmasse? [-o<

På forhånd tak :)
"Har du ikke tid til motion nu, må du sætte tid af til sygdom senere"
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Squat: 55.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvor høj er du? Hva vejer du? og hvad er dit aktivitets niveau? så kan man beregne et nogleunde tal for hvor meget du skal indtage.

Søg efter, ligevægtsindtags beregner.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog

jo mere lean bulk du kører, jo mindre fedt vil du vel også tage på. Det vil sige du for en mere clean vægtstigning. Man siger at et lean bulk er på 250kcal i overskud.
Hvis jeg var dig ville jeg køre med omkring 250kcal, eller under. Hvis du vil tage så lidt fedt på som muligt. Dog vil det så tage meget længere tid at få bygget muskelmasse.
Tears will get you sympathy,
Sweat will get you results
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 150.00

[quote="Lyngbeck"]Hvor høj er du? Hva vejer du? og hvad er dit aktivitets niveau? så kan man beregne et nogleunde tal for hvor meget du skal indtage.

Søg efter, ligevægtsindtags beregner.[/quo

Jeg har regnet det ud (2833kcal) og synes bare ikke at det tal passer til mig. Synes det ligger for højt og oplever at jeg tager på, specielt hvis jeg skal smide yderligere kcal oven i.
Jeg må have en dårlig forbrænding :(
Sidst rettet af kmc 4. sep 2010, 13:03, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Man kan selvfølgelig ikke ligge på et kcal-overskud på lige 250 kcal - det er umuligt at gøre det så præcist - eller bare nogenlunde præcist.
Så giver det mere mening bare at spise sundt og nærende mad også træne tungt for hende.
Nubretpumper
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

kmc skrev:
Lyngbeck skrev:Hvor høj er du? Hva vejer du? og hvad er dit aktivitets niveau? så kan man beregne et nogleunde tal for hvor meget du skal indtage.

Jeg kender godt mit ligevægtstal (2833 kcal) Men desværre oplever jeg at hvis jeg spiser efter det tager jeg på.

Må have en dårlig forbrændning :(
Brugeravatar

Styrkeliste

kmc skrev:
kmc skrev:
Lyngbeck skrev:Hvor høj er du? Hva vejer du? og hvad er dit aktivitets niveau? så kan man beregne et nogleunde tal for hvor meget du skal indtage.

Jeg kender godt mit ligevægtstal (2833 kcal) Men desværre oplever jeg at hvis jeg spiser efter det tager jeg på.

Du må bare prøve dig frem... Mit ligevægtsindtag ligger også på 2800, men det er nok til at jeg kan bulke. Så min forbrænding må også være dårlig.
Men igen, bare prøv dig frem med dit indtag. En uge af gangen, til du finder et indtag der passer dig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kløver-123 skrev:
kmc skrev:
kmc skrev:

Du må bare prøve dig frem... Mit ligevægtsindtag ligger også på 2800, men det er nok til at jeg kan bulke. Så min forbrænding må også være dårlig.
Men igen, bare prøv dig frem med dit indtag. En uge af gangen, til du finder et indtag der passer dig.

Ja jeg må vel være tålmodig. Takker :)
Brugeravatar

Styrkeliste

[quote="Misterhamper"]Man kan selvfølgelig ikke ligge på et kcal-overskud på lige 250 kcal - det er umuligt at gøre det så præcist - eller bare nogenlunde præcist.
Så giver det mere mening bare at spise sundt og nærende mad også træne tungt for hende.
Sidst rettet af kmc 4. sep 2010, 17:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kløver-123 skrev:
kmc skrev:
kmc skrev:

STOOOOP!! vi skal lige have et par ting på plads. Der er INGEN af jer der ved hvad jeres ligevægtsindtag er! Det tydeligt ud fra hvad i skriver.
at i har brugt en tilfældig beregner på nettet betyder ikke at det er rigtigt det tal i får du. hvis man ikke ved hvilke tal man skal smide ind i en formel, får man også et forkert resultat. og langt størstedelen af dem jeg har set der har skrevet de har beregnet deres ligevægtsindtag har ramt et tal der ud fra hvad de ellers fortæller om sig selv, slet ikke passer.

man kan ikke have et ligevægtsindtag på 2800Kcal også samtidig sige det nok til at man kan tage på. så er dit ligevægtindtag nok kun 2500Kcal eller måske mindre.
Læs disse 2 artikler, og få en lidt bedre basis viden omkring det at bulke og cutte. Samt kost og planlægning generalt.
artikler/bodybuilding/cut-til-sommer.html
artikler/bodybuilding/bulking.html

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg citerer lige mig selv:

At udregne sit energiforbrug:
Vil du gerne vide hvor meget mad du skal spise, er udgangspunktet at finde ud af hvor meget energi du bruger på en dag. Derfor kan det være en god ide at udregne sit hvilestofskifte (i kcal), altså den mængde kalorier du bruger hvis du bare ligger stille på sofaen hele dagen, som du kan udregne ud fra formlen:

Mænd: 66,47 + (13,75 * vægt i kg) + (5 * højde i cm) – (6,76 * alder i år)
Kvinder: 655,1 + (9,56 * vægt i kg) + (1,85 * højde i cm) – (4,68 * alder i år)

Vil du derudover beregne hvor meget energi du har brug for på en almindelig dag når du er aktiv, kan du bruge formlen:

Mænd: 665 – (9,53 * alder i år) + PA * (15,91 * vægt i kg + 539,6 * højde i m)
Kvinder: 354 – (6,91 + alder i år) + PA * (9,36 * vægt i kg + 726 * højde i m)

Hvor PA = hvor aktiv du er:
Sengeliggende = 1,1-1,3
Meget siddestillende = 1,2-1,4
Siddestillende = 1,3-1,5
Let aktivitet = 1,4-1,6
Let til moderat aktivitet = 1,6-1,8
Moderat aktivitet = 1,7-1,9
Hård aktivitet = 1,9-2,3
Meget hård aktivitet = 2,0-2,6

Dette er selvfølgelig ikke helt nøjagtigt, men som udgangspunkt for tilrettelæggelse af energiindtag er det udmærket. Så kan man så justere ud fra de resultater man får.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan

Misterhamper skrev:Man kan selvfølgelig ikke ligge på et kcal-overskud på lige 250 kcal - det er umuligt at gøre det så præcist - eller bare nogenlunde præcist.

Helt enig
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Illisher skrev:
Kløver-123 skrev:
kmc skrev:
kmc skrev:

STOOOOP!! vi skal lige have et par ting på plads. Der er INGEN af jer der ved hvad jeres ligevægtsindtag er! Det tydeligt ud fra hvad i skriver.
at i har brugt en tilfældig beregner på nettet betyder ikke at det er rigtigt det tal i får du. hvis man ikke ved hvilke tal man skal smide ind i en formel, får man også et forkert resultat. og langt størstedelen af dem jeg har set der har skrevet de har beregnet deres ligevægtsindtag har ramt et tal der ud fra hvad de ellers fortæller om sig selv, slet ikke passer.

man kan ikke have et ligevægtsindtag på 2800Kcal også samtidig sige det nok til at man kan tage på. så er dit ligevægtindtag nok kun 2500Kcal eller måske mindre.
Læs disse 2 artikler, og få en lidt bedre basis viden omkring det at bulke og cutte. Samt kost og planlægning generalt.
artikler/bodybuilding/cut-til-sommer.html
artikler/bodybuilding/bulking.html

Det er tydeligt ud fra hvad du skriver, at du kun har et formål med dit indlæg hvilket er at prøve og føle dig klogere end os andre. Dog fejler du fuldstændig. Selvfølgelig ved jeg godt hvad ligevægtsindtag er, ellers ville jeg ikke kommentere på et indlæg omhandlende en persons ligevægtsindtag. Jeg prøvede blot at forenkle min forklaring.
En utrolig ligegyldig og ubrugelig kommentar til indlægget.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kløver-123 skrev:Selvfølgelig ved jeg godt hvad ligevægtsindtag er, ellers ville jeg ikke kommentere på et indlæg omhandlende en persons ligevægtsindtag..

Kløver-123 skrev:Mit ligevægtsindtag ligger også på 2800, men det er nok til at jeg kan bulke.

du skriver jo noget der er decideret forkert. Du skriver at du kan bulke på dit ligevægtsindtag. Enten ved du ikke hvad bulking er, eller også ved du ikke hvad et ligevægtsindtag er.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Altså vi er vel enige om at ligevægtsindtag er den mængde kcal man må indtage pr dag, hvorpå man bibeholder sin vægt. Ja, og så findes der regnemetoder til udregning af dette tal, men det skal vel bruges vejledende? Disse forskellige regnemetoder giver også mange forskellige resultater der kan svinge op til næsten 500 kcal pr dag afhængig af hvilken én man vælge at tro på.
Brugeravatar

Styrkeliste

Ioxer skrev:
Kløver-123 skrev:Selvfølgelig ved jeg godt hvad ligevægtsindtag er, ellers ville jeg ikke kommentere på et indlæg omhandlende en persons ligevægtsindtag..

Kløver-123 skrev:Mit ligevægtsindtag ligger også på 2800, men det er nok til at jeg kan bulke.

du skriver jo noget der er decideret forkert. Du skriver at du kan bulke på dit ligevægtsindtag. Enten ved du ikke hvad bulking er, eller også ved du ikke hvad et ligevægtsindtag er.

Mit ligevægtindtag blev anslået til 2800, så tilfreds? =D>
Brugeravatar

Styrkeliste

kmc skrev:Altså vi er vel enige om at ligevægtsindtag er den mængde kcal man må indtage pr dag, hvorpå man bibeholder sin vægt. Ja, og så findes der regnemetoder til udregning af dette tal, men det skal vel bruges vejledende? Disse forskellige regnemetoder giver også mange forskellige resultater der kan svinge op til næsten 500 kcal pr dag afhængig af hvilken én man vælge at tro på.

yes det rigtigt..
Og ved at der er flere der har prøvet den fra mol og er endt på 4500kcal på trods af de vejer 60kg og er ganske normalt aktive med en skolegang. Så derfor skal man passe på med de udregnere.
Kløver-123 skrev:
Ioxer skrev:

Mit ligevægtindtag blev anslået til 2800, så tilfreds? =D>

men så ved du jo også at det IKKE er 2800 når du skriver at du kan bulke med det.
Når nu man sidder og hjælper en der er helt nybegynder skal man passe på med ikke at blande tingene sammen, for hvis ikke man ved bedre, så kan man jo ikke skilde lort fra rigtigt.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster