Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

toto_G4M3R skrev:En øvelse som du i hvert fald ikke føler du spilder tiden med, er lateral raise supersetted med standing db press. Den brænder virkelig skuldrene af. Den teknik hedder pre exhaust og giver et rigtig fedt pump
Hvordan træner du i øvrigt selv skulder?taler skrev:Tom: Tak for linket, det var meget interessant og altid godt med noget der er videnskabeligt funderet.toto_G4M3R skrev:En øvelse som du i hvert fald ikke føler du spilder tiden med, er lateral raise supersetted med standing db press. Den brænder virkelig skuldrene af. Den teknik hedder pre exhaust og giver et rigtig fedt pump
Det lyder fed, den skal jeg prøve næste gang.Hvordan træner du i øvrigt selv skulder?

Tom Hedegaard skrev:Det vi søger er vel det bedste opskrift til hypertrofi. Jeg har svært ved at se, at den opskrift ikke skal indeholde presseøvelser, og også gerne tunge presseøvelser.
taler skrev:Tom Hedegaard skrev:Det vi søger er vel det bedste opskrift til hypertrofi. Jeg har svært ved at se, at den opskrift ikke skal indeholde presseøvelser, og også gerne tunge presseøvelser.
Men føler du ikke også, at de fleste presseøvelser bare går i forsiden af skulderne? Gode forskuldre er fint, men jeg vil trods alt hellere have bredde på skuldrene, og her "føler" jeg bare at de slet ikke rammer?
Mine forskuldre er klart min stærke side når det kommer til skuldre, så mere af det står ikke øverst på listen.

Tom Hedegaard skrev:taler skrev:Tom Hedegaard skrev:Det vi søger er vel det bedste opskrift til hypertrofi. Jeg har svært ved at se, at den opskrift ikke skal indeholde presseøvelser, og også gerne tunge presseøvelser.
Men føler du ikke også, at de fleste presseøvelser bare går i forsiden af skulderne? Gode forskuldre er fint, men jeg vil trods alt hellere have bredde på skuldrene, og her "føler" jeg bare at de slet ikke rammer?
Mine forskuldre er klart min stærke side når det kommer til skuldre, så mere af det står ikke øverst på listen.
Ja, det kender jeg godt til. Men du kunne eksperimentere lidt med behind the neck presses. Jeg kører dem kun semi tunge, da skulderen er i en sårbar position, og du derfor skal have god kontrol gennem hele løftet. De rammer mere hele skulderen IMO og også trapz.

Jmt skrev:16 reps i lateral raises med cheat... hardcore? Lol.
Fokuser på at blive stærk i the basics. DB og BB presses. Siddende, stående, bag nakken, armene tæt på eller væk fra kroppen, prøv lidt af hvert og find ud af hvad der fungerer. Det er fint nok at have en subjektiv fornemmelse af hvad der rammer bedst, så længe det ikke overskygger det grundlæggende; at du bliver stærkere. Du kan eventuelt supersætte dine presseøvelser med high rep, strict lateral raises, så er du sikker på at være dækket ind.

Jmt skrev:Fokuser på at blive stærk i the basics. DB og BB presses.
Du kan eventuelt supersætte dine presseøvelser med high rep, strict lateral raises, så er du sikker på at være dækket ind.
Efterfølgende kører jeg DB lateral hvor fokus er på at aktivere musklen fremfor at bruge tunge vægte.
taler skrev:Hvorfor ved du, at det er det mest effektive til at få brede skuldre? Er det ikke bare en bodybuilding myte, måske er sandheden jo at alle de presseøvelser over hovedet er en dårlig investering af sin tid i centeret

taler skrev:Denne video taler også om at overhead press er overvurderet. Jeg ved ikke hvad I siger til den?

Jmt skrev:Hvis du presser 40 kg strict i DB presses for 10'ere, så er dine skuldre sandsynligvis også OK hypertroferet.

taler skrev:Jmt skrev:Hvis du presser 40 kg strict i DB presses for 10'ere, så er dine skuldre sandsynligvis også OK hypertroferet.
Helt enig, hvis man kan køre 10 reps med 40 kilo i DB skulder pres har man helt sikkert relativt gode skuldre. Det tager dog også rigtig lang til at komme til at køre 10 reps med 40 kilo og fuld ROM. Min undren (som måske er forkert) går bare på, om det ikke var bedre at bruge alt den tid på at lave noget andet for skulderne. En del mindre pres over hovedet og så langt, langt flere laterals. Mon ikke det ville være en bedre investering af sin tid, hvis formålet er at få flotte runde og brede skuldre?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster