Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Muscle Shark skrev:Jeg kan ikke se hvad der skulle være i vejen med at træne på tom mave, det gør jeg altid, da jeg konsekvent får kvalme hvis jeg spiser før jeg træner.

flockit skrev:Jeg laver en shake med 40 gr. whey protein og 31 gram kulhydrat i pulverform, fordi jeg er for doven til at spise noget.
Så blander jeg den med vand, og drikker halvdelen inden træning og den anden halvdel efter.

MadsJustesen skrev:This is weird.. Du stiller et spørgsmål men belærer folk som svarer dig?
Jeg har det også bedst med at træne på relativ tom mave, 1-2 timer efter sidste måltid. Nogen gange spiser jeg en banan eller lign inden. Jeg får det nemlig også rigtig dårligt hvis jeg har for meget i dunken.

MadsJustesen skrev:Hvordan kan du vurdere hvem der har "styr på det" hvis du ikke har det selv?
Spis nogle hurtige kulhydrater inden træning og sørg ellers for at få godt med proteiner dagen igennem. Jeg tror det er mere vigtigt at have det rigtige mad i kroppen når man restituerer, end under selve træningen.

HerreBred skrev:flockit skrev:Jeg laver en shake med 40 gr. whey protein og 31 gram kulhydrat i pulverform, fordi jeg er for doven til at spise noget.
Så blander jeg den med vand, og drikker halvdelen inden træning og den anden halvdel efter.
Slet ikke optimalt
HerreBred skrev:MadsJustesen skrev:Hvordan kan du vurdere hvem der har "styr på det" hvis du ikke har det selv?
Spis nogle hurtige kulhydrater inden træning og sørg ellers for at få godt med proteiner dagen igennem. Jeg tror det er mere vigtigt at have det rigtige mad i kroppen når man restituerer, end under selve træningen.
hehe havde taget fejl af dig og en anden bruger
Det kan jeg nok heller ik, men nu er det jo ikke sådan at jeg er blank på området som det lyder til nogle af de andre er udfra deres svar.
Det tror jeg skam du har ret i, men det betyder jo ikke maden/shaken skal droppes inden træning. Jeg nupper bare en shake med protein pulver og en form for carbs.

HerreBred skrev:MadsJustesen skrev:Hvordan kan du vurdere hvem der har "styr på det" hvis du ikke har det selv?
hehe havde taget fejl af dig og en anden bruger
Det kan jeg nok heller ik, men nu er det jo ikke sådan at jeg er blank på området som det lyder til nogle af de andre er udfra deres svar.
Det tror jeg skam du har ret i, men det betyder jo ikke maden/shaken skal droppes inden træning. Jeg nupper bare en shake med protein pulver og en form for carbs.

HerreBred skrev:Takker for svar, det var noget der kunne bruges!
Har godt nok hørt kreatin skal indtages i sin post workout shake, så de kommer der i istedet også fordi energi niveauet ikke er det store problem så længe jeg træner efter arbejde.

malte-8900 skrev:Formålet med at tage kreatin er at højne det naturlige indhold af kreatin i dine muskler, og det er mig bevidst ligegyldigt hvornår man tager det på døgnet. Og undskyld, men det virker meget provokerende og noobet at du retter på folk som tydeligvist har en mere praktisk erfaring på emnet end du har. Det virker som om du har læst lidt her og der, og konkluderer det som aktuel fakta. Der er ikke noget der hedder endelig fakta når det handler om kost og fysiologi, det afhænger af hvem du er. Prøv dig frem, gør dine egne erfaringer og find ud af hvad der virker bedst for dig. Hvis du træner bedst på tom mave så gør det, og hvis det træner bedst med lidt carbs loadet så gør det, virkningen ligger alligevel i restitutionen

HerreBred skrev:Muscle Shark skrev:Jeg kan ikke se hvad der skulle være i vejen med at træne på tom mave, det gør jeg altid, da jeg konsekvent får kvalme hvis jeg spiser før jeg træner.
Så har du da ikke styr på tingene, sorry to say. ALDRIG træn på som mave, det er en tommelfinger regel

splintie skrev:Jeg får kvalme i løbet af træningen hvis jeg tager en shake lige inden jeg tager afsted. Er det fordi jeg putter mælk i ?

PUTANGHERO skrev:splintie skrev:Jeg får kvalme i løbet af træningen hvis jeg tager en shake lige inden jeg tager afsted. Er det fordi jeg putter mælk i ?
Hvis det sker hver eneste gang du putter mælk i og aldrig nogensinde, når du ikke putter mælk i, så er det nok derfor. Du er den eneste der kan svare på dit eget spørgsmål. Hvis det kun er sket 2-3 gange, så kan det jo bare være et sammenfald - dvs. en kvalme du havde fået uanset indtagelse af mælk eller ej.
Konklusion: Prøv uden mælk

splintie skrev:PUTANGHERO skrev:splintie skrev:Jeg får kvalme i løbet af træningen hvis jeg tager en shake lige inden jeg tager afsted. Er det fordi jeg putter mælk i ?
Hvis det sker hver eneste gang du putter mælk i og aldrig nogensinde, når du ikke putter mælk i, så er det nok derfor. Du er den eneste der kan svare på dit eget spørgsmål. Hvis det kun er sket 2-3 gange, så kan det jo bare være et sammenfald - dvs. en kvalme du havde fået uanset indtagelse af mælk eller ej.
Har kun drukket shake med mælk. Vil vand ikke smage ringe, eller skal der bare en mindre mængde vand i?

Merodium skrev:Min morgenmad falder altid sammen med pre-workout meal;
En dåse tun fordelt på to stykker rugbrød, med mayonnaise, krydderier og evt. et æg, en time inden træning..
Ingen kvalmeproblemer eller noget andet, selv hvis jeg træner hård mave...
Men det varierer nok fra person til person..

splintie skrev:PUTANGHERO skrev:splintie skrev:Jeg får kvalme i løbet af træningen hvis jeg tager en shake lige inden jeg tager afsted. Er det fordi jeg putter mælk i ?
Har kun drukket shake med mælk. Vil vand ikke smage ringe, eller skal der bare en mindre mængde vand i?

s0enice skrev:Jeg kunne da egentlig forestille mig at grunden til at mange får kvalme hvis de spiser lige inden træning, er fordi at det "blod"/kraft kroppen skulle bruge i tarmsystemet på at fordøje, bliver flyttet ud til musklerne der arbejder.. Er jeg helt galt på den med den "teori" ?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster