Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

ErikaMaria skrev:Hvad er hendes mål?

Colonel skrev:Det er nok meget smart ikke at smide hende direkte ud i squat, når hun er nybegynder, men alligevel planlægger du en del øvelser som kræver en vis teknisk kunnen. Jeg ville bare nøjes med benpress og leg-curl, og så efter 1-2 måneder smide noget squat ind.

Colonel skrev:Virker som om at bentræning er meget opprioriteret i forhold til de andre muskelgrupper. Det er nok meget smart ikke at smide hende direkte ud i squat, når hun er nybegynder, men alligevel planlægger du en del øvelser som kræver en vis teknisk kunnen. Jeg ville bare nøjes med benpress og leg-curl, og så efter 1-2 måneder smide noget squat ind.
Du har en skæv fordeling i mellem pres og træk øvelser. Jeg havde nok også smidt cable row ind før skulder for ikke at have to pres i træk, men det er måske mere en personlig holdning.

R.L. skrev:Colonel skrev:Det er nok meget smart ikke at smide hende direkte ud i squat, når hun er nybegynder, men alligevel planlægger du en del øvelser som kræver en vis teknisk kunnen. Jeg ville bare nøjes med benpress og leg-curl, og så efter 1-2 måneder smide noget squat ind.
Men du lærer jo ikke at squatte gennem benpres og leg curls?

Benjamin Reilly skrev:
andreas7074 skrev:Jeg ville sige, at det er en god idé at starte med air-squats, og så kan i evt. arbejde Jer hen mod et goblet squat og bagefter et back squat.
BloodJunkie skrev: En sund og flot krop.

Nick9000 skrev:Det er et dårligt program, med en masse unødvendige øvelser, særligt for en nybegynder. Hun skal have træning i basisøvelser, så teknikken kan komme på plads med det samme. Så kan man adressere svagheder i hendes bevægelser fra dag 1 - ved fx. at introducere front squat, eller goblet squat i stedet for almindelige squat, som det allerede er nævnt. De svagheder viser sig IKKE ved at sætte hende til at lave leg curls, og benpres - tværtimod håndterer hun bare tungere vægte med dårligt teknik, når hun avanceret til basisøvelser med større stabilitetskrav. Det kræver selvfølgelig en del arbejde at få lært hende at træne rigtigt, og så man indse hvis man ikke gider lægge så meget tid i det - du kunne i så fald evt. introducere hende til den atlet klub jeg kan se du træner i, hvor der forhåbentligt er en masse kompetente mennesker der også kan hjælpe.
Der findes massere af gode begynderprogrammer (Bill Starr, Sheiko fx), som evt. kan modificeres lidt, hvis der er behov for det. Der er ingen grund til selv at skulle sætte noget sammen, når du selv erkender at du er på lidt bar bund i forhold til det.
De svagheder viser sig IKKE ved at sætte hende til at lave leg curls, og benpres

ErikaMaria skrev:BloodJunkie skrev: En sund og flot krop.
Så antager hun skal have bygget noget masse på, som primære mål, samt opbygget en god grundstyrke?
I så fald ville jeg tage udgangspunkt i et ganske almindelig begynderprogram. Sørge for at hun får lært en habil teknikken i squat, dødløft, bænkpres, og smide kvalitets støtteøvelser ind.

BloodJunkie skrev:Nick9000 skrev:Det er et dårligt program, med en masse unødvendige øvelser, særligt for en nybegynder. Hun skal have træning i basisøvelser, så teknikken kan komme på plads med det samme. Så kan man adressere svagheder i hendes bevægelser fra dag 1 - ved fx. at introducere front squat, eller goblet squat i stedet for almindelige squat, som det allerede er nævnt. De svagheder viser sig IKKE ved at sætte hende til at lave leg curls, og benpres - tværtimod håndterer hun bare tungere vægte med dårligt teknik, når hun avanceret til basisøvelser med større stabilitetskrav. Det kræver selvfølgelig en del arbejde at få lært hende at træne rigtigt, og så man indse hvis man ikke gider lægge så meget tid i det - du kunne i så fald evt. introducere hende til den atlet klub jeg kan se du træner i, hvor der forhåbentligt er en masse kompetente mennesker der også kan hjælpe.
Der findes massere af gode begynderprogrammer (Bill Starr, Sheiko fx), som evt. kan modificeres lidt, hvis der er behov for det. Der er ingen grund til selv at skulle sætte noget sammen, når du selv erkender at du er på lidt bar bund i forhold til det.
Jeg overvejde også at kaste hende direkte ud i de 4 store, men da hun kun kan få medlemskab i et lortecenter hvor der ikke er nogle der kan vejlede hende tør jeg ikke anbefale død squat bænk og SP 3 gange om ugen.
Jeg tror heller ikke at de vejledere der arbejder deroppe ved noget som helst om hvordan man adresserer svagheder, da de plejer at give nybegyndere programmer der udelukkende sammenstår af cardio og maskin-træning.
Jeg kommer til at tage hende med op i RAK nogle gange for at vise hende Squat da et af hendes primære mål er en velformet bagdel.
Af hensyn til hendes mål, og ovenstående taget i betragtning valgte jeg Squat som hovedøvelse, suppleret med øvelser jeg ved hun kan udføre med nogenlunde god teknik så hun ikke komer galt af sted i Død.De svagheder viser sig IKKE ved at sætte hende til at lave leg curls, og benpres
Jeg havde ikke tænk mig at have ben-pres med, og leg-curls smidte jeg ind fordi hun har brug for at styrke sine hams, men igen så tør jeg ikke sige til hende at hun skal lave f.eks SLDL da det kan gå helt galt for en uvidende pige.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster