jeg er 184 høj, vejer ca. 70kg+
jeg spiser hverdag halv 9, kl.12 og kl.18 fast
også lidt indimellem som frugt osv.
ville gerne høre hvormeget protein pulver jeg skal indtage hverdag og hvornår ? træner fast 2-3 gange om ugen.

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bjørnen skrev:Du skal indtage:
2g protein x kropsvægt
dvs.:
2 x 100kg = 200g protein pr. dag
Hvis du en dag er forhindret i at indtage 200g protein igennem din daglige kost, kan du supplere med proteinpulver.

kuglen skrev:Bjørnen skrev:Du skal indtage:
2g protein x kropsvægt
dvs.:
2 x 100kg = 200g protein pr. dag
Hvis du en dag er forhindret i at indtage 200g protein igennem din daglige kost, kan du supplere med proteinpulver.
det er jo sådanset rigtigt nok.. men lige for at topic starter ikke misforstår det.
du skal have ca 1,8-2g protein pr kg kropsvægt pr dag. dvs en 100kg tung gut skal have 200g protein pr dag. dette skal han have fra sin(e) shake(s) og fra sin kost.
dvs han skal ikke have 200g protein fra sit protein pulver.
en shake er et supplement til den daglige kost. ikke en erstatning. en shake om morgnen og en shake efter træning (begge på ca 20-30g) er helt fint til laaaangt de fleste. husk at i din shake efter træning skal du også have nogen hurtigt optagelige carbs. feks kan du købe disse her: http://www.bodylab.dk/shop/default.asp
du skal have ca ½g carbs i den pwo shake pr kg. 100 kg gut=50g carbs.

flamingopikken skrev:Bjørnen: Ja det var det du skrev. Dit var bare meget kortfattet og knap så uddybende, derfor tror jeg at kuglen valgte at komme med et lidt mere detaljeret svar, så der ikke hersker nogle misforståelser

junjer skrev:gælder carbs i shake også under cut?

kuglen skrev:der var ikke noget ondt eller negativt i mit indlæg bjørn. det var kun for at topic starter ikke fik den ide at han skulle have 2g protein fra en shake pr dag....

skal vi stadig være venner bjørn?

Bjørnen skrev:skal vi stadig være venner bjørn?
Altid!

Kenza skrev:Jeg har hørt et andet sted at man kan tage op mod 2,5 x ens kropsvægt.... Er det total spildt hvis man tager for meget...?
Jeg vejer 56 kilo og indtager ca 140 g protein om dagen... Der er måske forskel på hvad mænd og kvindr bør indtage??

kuglen skrev:Kenza skrev:Jeg har hørt et andet sted at man kan tage op mod 2,5 x ens kropsvægt.... Er det total spildt hvis man tager for meget...?
Jeg vejer 56 kilo og indtager ca 140 g protein om dagen... Der er måske forskel på hvad mænd og kvindr bør indtage??
de eneste der vil få nnoget ud af den ekstar mængde protein er folk på aas. ders krop kan optage opmod 4g protein pr kg. som clean atleth er 1,82g rigeligt.

kuglen skrev:Kenza skrev:Jeg har hørt et andet sted at man kan tage op mod 2,5 x ens kropsvægt.... Er det total spildt hvis man tager for meget...?
de eneste der vil få nnoget ud af den ekstar mængde protein er folk på aas. ders krop kan optage opmod 4g protein pr kg. som clean atleth er 1,82g rigeligt.

man skal se på as som noget der gør din krop istand til at optage og udnytte mere mad... det er den lille detalje der gør den store forskel på dem der vokser og dem der ikke gør....

kuglen skrev:fordi deres evne til at optage protein stiger med flere 100%. hvad tror du ellers de vokser af?man skal se på as som noget der gør din krop istand til at optage og udnytte mere mad... det er den lille detalje der gør den store forskel på dem der vokser og dem der ikke gør....
(dette skal ikke opfattes som en opfordring!!!!)

Smeden skrev:'Nøglen' ved AS er at det accelerer proteinsyntesen, især i muskelvæv - men også i andre væv som f.eks. prostata og evt kræftceller.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 84 gæster