Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1092
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1090

Følg bodybuilding.dk på

Protein

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB! :)
Hvis man blander 25 gram whey protein pulver fra Bodylab op med 300 ml skummetmælk giver det ca 30 gram protein og 200 kcal. Hvis jeg spiser 300 gram skyr giver det også ca 30 gram protein og 200 kcal. Hvad er bedst efter træning, og hvorfor?
Sååe...

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis man tror på at man skal spise efter træning.. I det der open Window, så vil jeg mene whey protein er.. For mener det optages hurtigere end spiseligt protein..
Synes jeg har læst det et sted..

For mig er 30 gram protein det samme ligemeget hvor det kommer fra..

Reputation point: 50

Kostplan: Vis kostplan

Det er helt og aldeles ligegyldigt hvilken af de to varianter du vælger at indtage.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Som Nieb siger, hvis altså man tror på at meal timing er vigtigt.

Men ellers er rigtig føde altid at foretrække, frem for pulver..
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Nieb skrev: I det der open Window,

Tror det er kaldet anabolic window og gælder i ca. 30 min efter din træning. :)
Årsagen til de fleste foretrækker pulver er at det er let at konsumere. :)
Konstruktiv kritik og hjælp modtages gerne!
Tag også endelig et kig i min logbog: http://www.bodybuilding.dk/littleguy-s-logbog-t60655.html
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Ry

Træner her: Ry Motions Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Proteiner i skyr er kasein, hvilket optages signifikant langsommere end valleprotein. Derfor er det favorabelt at indtage valleprotein i kombination med hurtigt-optagelige kulhydrater, umiddelbart efter træning.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

Fuldstændig ligegyldigt. Spis 2 timer efter din træning hvis det er hvad du lyster. Den eneste grund til at jeg drikker shakes til træning er fordi det er nemme kcal og jeg er som regel meget sulten lige efter træning.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

hjælpervenner skrev:Proteiner i skyr er kasein, hvilket optages signifikant langsommere end valleprotein. Derfor er det favorabelt at indtage valleprotein i kombination med hurtigt-optagelige kulhydrater, umiddelbart efter træning.

Nej, det er hamrende ligegyldigt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
hjælpervenner skrev:Proteiner i skyr er kasein, hvilket optages signifikant langsommere end valleprotein. Derfor er det favorabelt at indtage valleprotein i kombination med hurtigt-optagelige kulhydrater, umiddelbart efter træning.

Nej. Jeg er godt klar over, at det ikke betyder alverden, men det er jo alle de små ting som tilsammen betyder hvor meget muskelmasse man gainer i en given tidsperiode.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

Brugeravatar

hjælpervenner skrev:
Garik skrev:

Nej. Jeg er godt klar over, at det ikke betyder alverden, men det er jo alle de små ting som tilsammen betyder hvor meget muskelmasse man gainer i en given tidsperiode.

Så du gainer mindre muskelmasse, hvis du ikke får kulhydrater og protein lige efter træning?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
hjælpervenner skrev:
Garik skrev:

Så du gainer mindre muskelmasse, hvis du ikke får kulhydrater og protein lige efter træning?

Nej, jeg skrev umiddelbart efter træning. Det er klart at ens muskler ikke falder af, selvom man ikke spiser valleprotein indenfor en halv time efter ens træning afsluttes.

Det er blevet bevist, at valleprotein optages mere end dobbelt så hurtigt af kroppen, end kasein gør.

-Greg Plitt

Brugeravatar

Nej, jeg skrev umiddelbart efter træning. Det er klart at ens muskler ikke falder af, selvom man ikke spiser valleprotein indenfor en halv time efter ens træning afsluttes.

Det er blevet bevist, at valleprotein optages mere end dobbelt så hurtigt af kroppen, end kasein gør.

Du svarede på ingen måde på hans spørgsmål.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

hjælpervenner skrev:Det er blevet bevist, at valleprotein optages mere end dobbelt så hurtigt af kroppen, end kasein gør.

Og det er blevet bevist, at dette er pisse ligegyldigt.
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

hjælpervenner skrev:
Garik skrev:
hjælpervenner skrev:
Garik skrev:

Netop fordi det handler om at få proteiner "umiddelbart efter" (meget vagt begreb desuden), er det også ligegyldigt, om du får kasein eller whey - det er jo i forvejen ligegyldigt at time det, hvorfor det også bliver ligegyldigt at tænke i den tid, optagelsen tager.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

LilleLise skrev:
hjælpervenner skrev:Det er blevet bevist, at valleprotein optages mere end dobbelt så hurtigt af kroppen, end kasein gør.

Og det er blevet bevist, at dette er pisse ligegyldigt.

Hold nu op hvor bliver der fluekneppet... TS ønsker at vide hvilke af de to løsninger han har fundet på, der virker bedst, intet andet.

Hvis I endelig vil diskutere "metabolic window" or not, så smid dog nogle facts på bordet istedet for at skrive: "det er bevist" osv.. HVOR ER BEVISET? Og er kilden reliable?

Srsly...

OT: TS, jeg ville vælge "løsningen" ud fra hvornår på dagen du træner, og hvor tæt det ligger på næste måltid osv. Personligt kan jeg føle mig mere end proppet efter en shake.
I don't have birthdays. I level up!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: 2300 København S

Træner her: Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 150.00

TS efterspørger hvad der ville være mest optimalt, og bevares, det har ingen betydelig forskel om man tager shaken 30 minutter efter træning eller 2 timer senere.

Det betyder dog ikke at det er mest optimalt at sige: "Øh fuck jer, fordi det gør jo alligevel næsten ingen forskel, så derfor vil jeg gerne være en rebel, og vente 4 timer før jeg spiser mit kasein!".

Det er mundhuggeri, Garik, og det er kun fordi du vil diskutere om et eller andet.

-Greg Plitt

Brugeravatar

Svaret på TS' spørgsmål er: Det er lige godt/dårligt.

Ikke noget á la "whey er bedre" eller "spis xx gram protein eller dine arme bliver til propeller".
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

typiske metode fejl, der er på studier som viser en effekt af "the anabolic window". 1) ingen kontrolgruppe. og når der så endelig er en kontrolgruppe, så får de et non-protein placebo. 2) fastede test personener.
her er studier som tester effekten af the anabolic window, hvor kontrol gruppen får den samme mængde protein på et senere tidspunkt.

Hoffman JR, et al. Effect of protein supplement timing on strength, power and body compositional changes in experienced resistance trained men. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2009 Apr;19(2):172-85.

Verdijk LB, et al. Protein supplementation before and after exercise does not further augment skeletal muscle hypertrophy after resistance training in elderly men. Am J Clin Nutr. 2009 Feb;89(2):608-16.

Wycherley TP, et al. Timing of protein ingestion relative to resistance exercise training does not influence body composition, energy expenditure, glycaemic control or cardiometabolic risk factors in a hypocaloric, high protein diet in patients with type 2 diabetes. Diabetes Obes Metab. 2010 Dec;12(12):1097-105.

og nu ved jeg folk ikke læser de studier man poster så here you go:
Verdijk et al. (2009) found that a group consuming protein immediately before and after training at midday did not gain more strength or more muscle than a group consuming adequate protein throughout the day without consuming anything during the ‘anabolic window’.

Wycherley et al. (2010) found that there was no difference in muscle retention, strength gains or fat loss between consuming protein right after training and consuming the same amount of protein 2 hours later during a weight loss diet in which adequate protein was ingested.

Hoffman et al. (2009) found that protein consumption right before and after training yielded the exact same results as consuming that protein several hours before and several hours after training. “Results indicate that the time of protein-supplement ingestion in resistance-trained athletes during a 10-wk training program does not provide any added benefit to strength, power, or body-composition changes.”

more evidence from Alan aragon:
http://www.jissn.com/content/10/1/

lidt bonus info: der går omtrent en time før whey rammer blodbanen, allerede der har man misset de gyldne 30-45 minutter hvor magien ellers ville ske.
Casein rammer også blodbanen efter en time. whey kommer altså ikke hurtigere ind i systemet ind casein. det skal dog nævnes at whey spiker protein syntesen en lille smule mere, men mere bliver også oxideret ind casein. http://www.bodyrecomposition.com/wp-con ... raphic.jpg

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Peter SH skrev:typiske metode fejl, der er på studier som viser en effekt af "the anabolic window". 1) ingen kontrolgruppe. og når der så endelig er en kontrolgruppe, så får de et non-protein placebo. 2) fastede test personener.
her er studier som tester effekten af the anabolic window, hvor kontrol gruppen får den samme mængde protein på et senere tidspunkt.

Hoffman JR, et al. Effect of protein supplement timing on strength, power and body compositional changes in experienced resistance trained men. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2009 Apr;19(2):172-85.

Verdijk LB, et al. Protein supplementation before and after exercise does not further augment skeletal muscle hypertrophy after resistance training in elderly men. Am J Clin Nutr. 2009 Feb;89(2):608-16.

Wycherley TP, et al. Timing of protein ingestion relative to resistance exercise training does not influence body composition, energy expenditure, glycaemic control or cardiometabolic risk factors in a hypocaloric, high protein diet in patients with type 2 diabetes. Diabetes Obes Metab. 2010 Dec;12(12):1097-105.

og nu ved jeg folk ikke læser de studier man poster så here you go:
Verdijk et al. (2009) found that a group consuming protein immediately before and after training at midday did not gain more strength or more muscle than a group consuming adequate protein throughout the day without consuming anything during the ‘anabolic window’.

Wycherley et al. (2010) found that there was no difference in muscle retention, strength gains or fat loss between consuming protein right after training and consuming the same amount of protein 2 hours later during a weight loss diet in which adequate protein was ingested.

Hoffman et al. (2009) found that protein consumption right before and after training yielded the exact same results as consuming that protein several hours before and several hours after training. “Results indicate that the time of protein-supplement ingestion in resistance-trained athletes during a 10-wk training program does not provide any added benefit to strength, power, or body-composition changes.”

more evidence from Alan aragon:
http://www.jissn.com/content/10/1/

lidt bonus info: der går omtrent en time før whey rammer blodbanen, allerede der har man misset de gyldne 30-45 minutter hvor magien ellers ville ske.
Casein rammer også blodbanen efter en time. whey kommer altså ikke hurtigere ind i systemet ind casein. det skal dog nævnes at whey spiker protein syntesen en lille smule mere, men mere bliver også oxideret ind casein. http://www.bodyrecomposition.com/wp-con ... raphic.jpg

Stærkt! Dét der, er noget man kan forholde sig til. Så er diskussionen vel lukket, og noget som TS aldrig har haft efterspurgt, er hermed uddebateret :dance:
Sidst rettet af kjer 18. mar 2014, 09:53, rettet i alt 1 gang.
I don't have birthdays. I level up!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: 2300 København S

Træner her: Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 150.00

Kjer og Hjælpevenner nu må i holde.

Han spørger hvad der er bedst og der er netop absolut ikke noget der er bedst og er helt op til ham hvad han har lyst til.

Derefter begynder du at diskutere og argumentere for window of opportunity hjælpevenner og så snakker du bare om at vi vil diskutere?.

Det er da klart vi går ind og retter når fact er at det er fuldstændigt ligegyldigt.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 175.00

Window of opportunity...Billede

meeen.....vil nu stadig have min shake lige efter træning...er altid pisse sulten og tørstig....
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

viser igen igen hvor smålig og barnlige folk på dette side er blevet,,,
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: sydjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (4)

Tak for svar alle sammen! :)
At det er ligegyldigt om jeg spiser det 15 min eller 3 timer efter er ret godt at vide, det er ikke altid jeg kan nå det.
Og så vil jeg bare spise det protein der er billigst eller lettest den pågældende dag. Mange tak! =D>

Og tak for studierne Peter SH, det ER faktisk noget jeg interesserer mig for.
Sååe...

Reputation point: 0

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster