Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

BANGER skrev:Bigoreksi? Jagten på evigt større muskler. Nu vi er ved træning. Lidt modsat spiseforstyrrelser. Hehe bulkoreksi

Flexotronen skrev:Overspringshandlinger...

A.L.P.H.A skrev:tusind tak for svarende lige nu står jeg og tipper lidt mellem
Konkurrence mentalitet
og
Megareksi
måske er det 2 sider af samme sag. vil lige bruge den næste time på, skriver lige tilbage hvad jeg finder ud af. Forresten, er det noget i er intrasseret i den færdige rapport?

A.L.P.H.A skrev:på hhx er en kæmpe aflevering 10sider :p
Grunden til jeg betegner den kæmpe er at vi har fået over 1 månede til den, vi skal læse meget matriale. osv..
Krang det lidt ala den vej jeg går

Flexotronen skrev:Med overspringshandlingerne mener jeg, det man gør i stedet for de ting man burde gøre.
Op til afleveringer, deadlines m.m. ser man ofte folk se en masse ligegyldigt tv, onanerer 4 gange i timen, laver husarbejde, sover el. lign. Lige pludselig bliver trivielle ting meget vigtigere end det, der egentlig er vigtigt. Det hedder også prokastination på et lidt mindre mundret dansk.
Hvis du vil have en træningsvinkel på den, så det som folk undskylder med, når de "vælger" ikke at træne, selv om de godt ved, det er det bedste for dem. Selv synes jeg, at deadlinevinklen er mere interessant

Flexotronen skrev:Med overspringshandlingerne mener jeg, det man gør i stedet for de ting man burde gøre.
Op til afleveringer, deadlines m.m. ser man ofte folk se en masse ligegyldigt tv, onanerer 4 gange i timen, laver husarbejde, sover el. lign. Lige pludselig bliver trivielle ting meget vigtigere end det, der egentlig er vigtigt. Det hedder også prokastination på et lidt mindre mundret dansk.
Hvis du vil have en træningsvinkel på den, så det som folk undskylder med, når de "vælger" ikke at træne, selv om de godt ved, det er det bedste for dem. Selv synes jeg, at deadlinevinklen er mere interessant

Omerta skrev:Det kan altså både kaldes mega- og bigoreksi. Jeg har skrevet opgave om det, og der er masser af materiale til det. På engelsk går det også under navnet The Adonis Complex (da det kan ses som en higen efter 'mandeidealet', der så kommer til udtryk ved den græske (?) gud Adonis), så hvis du er klar til at læse på engelsk, så er den bedste bog på market IMO, "The Adonis Complex" af bl.a. Harrison Pope. Dér får du en god, allround gennemgang af emnet. Du skal dog være opmærksom på, at der er en del samfundsfag i emnet (sociologi) og også noget biologi, så hvis du ikke har mulighed for at inddrage samfundsfag, i hvert fald, så kan de opgave godt blive lidt mangelfuld, da det for en stor del går op i de kropsidealer, som samfundet sætter i dag.

Moody skrev:var en pige fra min skole der skrev en ualmindelig god opgave om narcissisme, er også et bud.

Fatboy skrev:Moody skrev:var en pige fra min skole der skrev en ualmindelig god opgave om narcissisme, er også et bud.
Narcissisme er også et ret spændende emne. Det tror jeg faktisk man ville kunne score point på, hvis man vel og mærke skrev en god opgave, naturligvis.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster