Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1322
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1320

Følg bodybuilding.dk på

Psysyllium Husk giver kræft??

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey bb.
Jeg har købt noget Psysyllium Husk pulver; 1kg.
min mor så det så, og blev rimelig sur. Hun fortalte at det kunne give kræft i tarmene, men jeg troede bare det var BS. Har søgt lidt på google og der var godt nok nogle links mellem husk pulver og kræft.

Kan det virkelig passe? Er der nogen kender nogle studier på området? For jeg har da godt nok ikke lyst til at øge min risiko for kræft.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: FLEXfitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:

Fjols
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis du ikke vil øge din risiko for kræft har du efterhånden et problem :D
man kan jo ikke rigtig spise/drikke noget længere ude nat det øger risikoen for kræft :twisted:

Tror konklusionen må være at så længe du dyrker sport, motion og har en nogenlunde sund livsstil, skal du skyde hul i alt den kræft snak.. Dette er selvfølgelig bare mine 5 cent og jeg er hverken udannet det ene eller andet, men hvad jeg ville gøre hvis jeg var dig :)

-- EDIT

Havde overset du efterspurgte studier, dem kan jeg desværre ikke levere nogen af :(
Brugeravatar

Reputation point: 35

Tilgængelig forskning viser beskyttende eller ingen effekt på risikoen for colo-rektal cancer så vidt jeg ved.

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

Stenalt skrev:Tilgængelig forskning viser beskyttende eller ingen effekt på risikoen for colo-rektal cancer så vidt jeg ved.

Har lige fundet denne her, som siger det samme som dig.
http://umm.edu/health/medical/altmed/su ... t/psyllium

og det er åbenbart bare en kost med høj fiber, nogle mener kan være kræftfremkaldende. Men så skal jeg vel også stoppe med at spise mine gryn? :twisted:

Ivertfald lader jeg psoen forblive lukket til jeg er klogere på området :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Psyllium Benefits Against Colon Cancer
In the Journal of Cancer Letters. November 1993, a study was published that investigated the potential synergism of wheat bran and psyllium husk in the inhibition of colon cancer in murine rats. According the study done in the Institute for Disease Prevention, George Washington University, the rats were fed with experimental diets and were given injections of azoxymethan to induce colon tumors. When fed with psyllium husk and wheat bran fibers the results clearly showed that there is a significantly reduced number of colon tumors. This study suggests that diets that include wheat bran in combination with psyllium husk could benefit human population against colon cancer risk who are addicted to high risk western diets.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det kan også være kræftfremkaldende at gå rundt med konstant forstoppelse, og det hjælper fiber jo imod. Når man i forvejen spiser meget (rødt) kød, som i øvrigt også er kræftfremkaldende, og så skal fravælge fibre fordi det er dødsensfarligt forudser jeg at man kommer til at gå på toilettet en gang hver fjortende dag, og det kan absolut ikke være sundt.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Ingen kostplan

TrexMode skrev:Når man i forvejen spiser meget (rødt) kød, som i øvrigt også er kræftfremkaldende

The fuck is this, først husk og nu rødt kød? Har du links til studier med rødt kød og kræft?

RBA: fLOLs
Brugeravatar

Peter n og Rba: Opfør jer ordentligt, tak.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

TrexMode skrev:Det kan også være kræftfremkaldende at gå rundt med konstant forstoppelse, og det hjælper fiber jo imod. Når man i forvejen spiser meget (rødt) kød, som i øvrigt også er kræftfremkaldende, og så skal fravælge fibre fordi det er dødsensfarligt forudser jeg at man kommer til at gå på toilettet en gang hver fjortende dag, og det kan absolut ikke være sundt.

Du og i andre har nok ret. Tak :)

essensen skrev:Peter n og Rba: Opfør jer ordentligt, tak.

Nu må jeg le. :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

peter n skrev:
TrexMode skrev:Når man i forvejen spiser meget (rødt) kød, som i øvrigt også er kræftfremkaldende

The fuck is this, først husk og nu rødt kød? Har du links til studier med rødt kød og kræft?

Rødt kød der er rødt fordi det er rødt er der intet galt i. Affaldspålæg der er rødt fordi det er farvet med nitrit er muligvis korreleret med øget cancerrisiko. Kød uden branket stegeskorpe: No problem.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
peter n skrev:

Rødt kød der er rødt fordi det er rødt er der intet galt i. Affaldspålæg der er rødt fordi det er farvet med nitrit er muligvis korreleret med øget cancerrisiko. Kød uden branket stegeskorpe: No problem.

Ah okay. Jeg har nemlig stødt på det før, hvor der var tale om et elendigt undersøgelsesdesign, hvor "kød-gruppen" samtidig spiste betydeligt færre grøntsager.
Brugeravatar

Typisk confounder. Ofte tages der heller ikke højde for netop om kødet er rødt naturligt eller pga farvning med nitrit. Ej heller ikke om det er paneret, stegt til døde med stegeskorpe osv.

For nylig kom det også frem at meget kaffe gav en tidlig død. Pladderavisen BTs overskrift med "For meget kaffe dræber" overdævede dog lidt at man ikke havde korrigeret for om de store kaffedrikkere nu ikke også var dem der dyrkede mindst motion, spiste færre grøntsager og røg mest. I får 3 gæt på om det var tilfældet.

Er der egentlig ikke en paragraf et sted der forbyder aviser at skrive så direkte løgnagtige overskrifter, der skaber misviden og nærmest panik blandt befolkningen over for kaffe? Når de endda selv skriver inde i bladet at "høhø det er måske ikke så slemt alligevel"
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Jeg tror allerede der er en paragraf for det Dingo.
De kan vel sagtens blive trukket i journalist klagenævnet(Mener jeg der er noget der hedder). Og der ville de også tabe. Men det kræver selvfølgelig at nogen gider trække dem i retten, bare for at få ret; Jeg tvivler på at de får en nævneværdig straf.
Brugeravatar

Styrkeliste

rba skrev:Jeg tror allerede der er en paragraf for det Dingo.
De kan vel sagtens blive trukket i journalist klagenævnet(Mener jeg der er noget der hedder). Og der ville de også tabe. Men det kræver selvfølgelig at nogen gider trække dem i retten, bare for at få ret; Jeg tvivler på at de får en nævneværdig straf.

Noget med god presseskik eller sådan.
Ja I know, jeg er bare træt af deres dommedagsoverskrifter inde for ernæring... (Og meget andet)
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
rba skrev:Jeg tror allerede der er en paragraf for det Dingo.

Noget med god presseskik eller sådan.
Ja I know, jeg er bare træt af deres dommedagsoverskrifter inde for ernæring... (Og meget andet)

Det tror jeg vi er mange der er :x
Brugeravatar

Styrkeliste

peter n skrev:
Dingo skrev:
peter n skrev:

Ah okay. Jeg har nemlig stødt på det før, hvor der var tale om et elendigt undersøgelsesdesign, hvor "kød-gruppen" samtidig spiste betydeligt færre grøntsager.

Se filmen Forks Over Knives fra 2011 (ligger på Netflix): http://www.imdb.com/title/tt1567233/

De tordner mod animalske produkter, mælk, kød, æg og påstår at man skal leve udelukkende af grøntsager, frugt og nødder.
Interessante synspunkter de fremviser, om man "æder" deres ideologi, må være op til den enkelte. Jeg kender én som er sprunget på at spise dyrenes mad/bordpynten og lader dyrene overleve (sulte).

Så længe der ikke findes en busk som producerer kød, bliver jeg dog ved med at spise døde dyr.
Hvorfor læser du her? Joken er i dine bukser...

Geografisk sted: Ishøj

Træner her: FitnessDK Taastrup
FitnessDK Vallensbæk

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Ingen kostplan

Veganere og vegetarers argumenter er ofte at:
Vegetarer lever længere og sundere end kød spisere. Her defineres en kødspiser aldrig. Det er enten vegetar eller ikke. Dvs. en der spiser 2-300 g kvalitetskød om dagen, kombineret med en pæn mængde grøntsager er det samme som den overvægtige der lever af McD.

Argumentet at man sagtens kan leve uden kød (hvilket man jo sagtens kan) bruges flittigt. Det er dog langt fra det samme som at man bør gøre det.

Generelt synes jeg dog, mest af klimatiske hensyn, at nogle burde skrue ned for deres kødforbrug. At spise 800-1000 g kød om dagen er ikke bare dyrt, frådsende og klimatisk uansvarligt, men også en ligegyldighed i forhold til træningsresultater (medmindre man måske er Jay Cutler).
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online