Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1253
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1250

Følg bodybuilding.dk på

Rate my 6-week programme

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har prøvet at lave et 2-split program som jeg vil følge de næste 6 uger inden jeg skal afted på div. ferier osv.

Det ser sådan ud:

Dag 1: Bryst, Skulder, Triceps og mave
Dag 2: Ben, Ryg og Biceps
Dag 3: Off/Cardio
Forfra

Jeg kører ikke efter systematisk progression, men forsøger at stige regelmæssigt..

Jeg vil kører ugerne sådan her:

Uge 1: 4-7 reps / 3-5 sæt
Uge 2: 9-15 reps / 1-2 sæt
Uge 3: 4-7 reps / 3-5 sæt
Uge 4: 9-15 reps / 1-2 sæt
Uge 5: 4-7 reps / 3-5 sæt
Uge 6: 9-15 reps / 1-2 sæt

Hvordan synes i det ser ud? Er der hypertrofi potentiale? :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Sydney, Australien

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Din opdeling ser fornuftig ud mht 2-splittet.. Afhængig af hvordan programmet for de to dage ser ud, er det sikkert muligt at gaine okay da du vist er relativ ny i gamet.. Ret mig hvis jeg tager fejl..?

Personligt ville jeg aldrig gå over 12reps, men hvis du vil have udholdenheden med, er det vel okay.. Tror du skal passe på med at varierer så meget med set og repetitioner, du får ganske enkelt for stor spredning på din workload.. Ville hellere minimum tage 2 uger af gangen med samme set/rep-kombination..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

sniper skrev:Din opdeling ser fornuftig ud mht 2-splittet.. Afhængig af hvordan programmet for de to dage ser ud, er det sikkert muligt at gaine okay da du vist er relativ ny i gamet.. Ret mig hvis jeg tager fejl..?

Personligt ville jeg aldrig gå over 12reps, men hvis du vil have udholdenheden med, er det vel okay.. Tror du skal passe på med at varierer så meget med set og repetitioner, du får ganske enkelt for stor spredning på din workload.. Ville hellere minimum tage 2 uger af gangen med samme set/rep-kombination..

Jeg har trænet i cirka et år efterhånden, så jeg er vel relativt ny stadigvæk :wink:

Modellen jeg har lavet med at skifte sæt/rep er kommet fra Kingkongs log, hvor jeg mener han gør nogenlunde det samme.. Og han virker da som en mand med forstand på det :D
Brugeravatar

synes det ser meget godt ud, hvad med øvelserne?
reps og sæt passer meget godt. er det til bulk eller cut?

sniper: over 12 reps er nødvendigvis ikke udholdenhed, du kunne læse artiklen med dogmerne hvis du vil høre lidt om det, mener det står deri.

Geografisk sted: aalborg

Kostplan: Ingen kostplan

Jokeren16 skrev:synes det ser meget godt ud, hvad med øvelserne?
reps og sæt passer meget godt. er det til bulk eller cut?

sniper: over 12 reps er nødvendigvis ikke udholdenhed, du kunne læse artiklen med dogmerne hvis du vil høre lidt om det, mener det står deri.

Det er bulk. Jeg bulker stille og roligt året rundt :twisted:

Øvelserne jeg vil kører er disse:

Dag 1: Bænkpres, Incline DB pres, Dips, DB skulderpres, lateral raise, tricep pushdown.

Dag 2: Squat, Lægpres Dødløft, BOR, Chins, EZ-curl, DB hammercurl.
Brugeravatar

Jokeren16 skrev:sniper: over 12 reps er nødvendigvis ikke udholdenhed, du kunne læse artiklen med dogmerne hvis du vil høre lidt om det, mener det står deri.

Nej 15+ er.. Men øh, nå.. Den vil jeg meget gerne have kilder på..! Og nej det står ikke i dogme... Ik så vidt jeg ved i alt fald...
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

læs i dogmer, træning til udmattelse.
Jeg læser lige senere skal have noget mad nu.

med alt respekt for TJ's artikler, så er der andre løsninger end hans. Har læs en diskussion inde på MOL om det finder den lige senere, hvor ptpoul vidst skrev om det..

sniper skrev:
Jokeren16 skrev:sniper: over 12 reps er nødvendigvis ikke udholdenhed, du kunne læse artiklen med dogmerne hvis du vil høre lidt om det, mener det står deri.

Nej 15+ er.. Men øh, nå.. Den vil jeg meget gerne have kilder på..! Og nej det står ikke i dogme... Ik så vidt jeg ved i alt fald...

Ja, normalt siger man at reps mellem 6-12 giver masse, og det er på en måde også korrekt! Der er dog andre ting der har noget at sige, hvorfor "20 breathing squats" også giver rigtig meget masse. Nu har du jo selv haft fat i Thomas Jagd, så her forklarer han selv lidt om det meget kort...

ikke for at være krakiler, men der er et par fejlagtige udtalelser i din rep opdeling. Det kan diskutteres om reps over 12 er udholdenhedsfremmende, da udholdenhed kan defineres forskelligt (det er jo klart at det kræver mere udholdenhed at tage 12 reps end 1 rep. Du får dog ikke nogen forbedring i den udholdenhed som kræves til et marathonløb, hvis du kører sæt af 12-20 reps). Det er dog forkert at sige at kører man over 12 reps, så aktiverer man de langsomme fibre (jeg går udfra du med langsomme mener type I fibre). Du skal meget langt op i reps, før du aktivere udelukkende type I fibre. Kører man sæt af 15 reps, så vil du stadigvæk primært aktivere type II fibre. Klart, du vil pga. vægtens størrelse ikke aktivere de helt store motoriske enheder, da de først aktiveres ved meget kraftfulde og eksplosive aktiviteter (såsom når man tager en 1RM).
En anden ting, som er blevet diskutteret herinde før, er den skarpe opdeling af hvor muskelmasse stimuleres. Det er rigtigt at du nok ikke får super muskelmasse af at kører singles, ligesom du heller ikke vil få det af at kører sæt af 100 reps. Det er dog ikke korrekt at bodybuilding træning kun optimeres ved at kører mellem 6-12 reps. 20 rep breathing squats stimulere voldsom god hypertrofi, så højere reps kan anvendes, specielt i ben. Går vi lavere, så kan vi tage en bodybuilder som Skip LaCour. Han kører næsten udelukkende mellem 4-6 reps. Dog mellem 6-8 reps i nogen øvelser. Han er efter sigende endda "drug-free". Så 4-6 reps kan være udemærket hvis man vil have større muskler. Som sagt, så er det ikke for at være krakiler, men jeg hader bare kategoriske opdelinger, som ikke tager hensyn til at intet står skrevet i sten. Når jeg ser sådan en opdeling, så kan jeg ikke lade være med at tænke på at det får folk til at tro, at rep egenskaber skifter så drastisk, når man skifter fra 5 til 6, og fra 12 til 13 reps. Det er jo ikke tilfældet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

sniper skrev:

Ikke nødvendigvis. MASS fra MOL(vandt dm i bb sidste år), træner utroligt meget med 15-20 reps, og han er da blevet godt masiv af det :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 182.00

Jeg har også hørt og læst mange steder at 12+ reps kan være yderst effektivt mht. hypertrofi. Jeg kunne dog fristes til at tro at det typisk er folk på krudt der siger det, fordi det nok ikke gør den store forskel for dem.
Men tror nu også på at det kan være rigtig godt, selvom man ikke krudter den..
Brugeravatar

J-S-O: Dvs. han modsiger sine egne artikler..?!

For lige at runde en anden kilde som jeg har respekt for (Christian Thibaudeau):
http://www.t-nation.com/findArticle.do? ... 5-training

Sets are normally performed either in the total hypertrophy zone (8-12 reps) or functional hypertrophy zone (6-8 reps). Around 3-4 sets of 2 to 5 exercises per muscle group are used with this form of training: larger, more complex muscle groups (chest, back, quads) being trained with more exercises (4-5) than smaller muscle groups (shoulders, triceps, biceps, hamstrings, calves) which are trained with 2-3 exercises.

Og

a) During a relative or absolute strength session:

• Regular lifting with 85-100% of your max (1-3 and 4-6 rep ranges)

• Clusters: Use 87-92% of your maximum and perform sets of 5 reps with 10 seconds of rest between reps.

• Rest-pause: Perform a 4-6RM set; when you reach failure, rest for 10-12 seconds and then perform a few more reps.

• Alternate sets: Alternate sets of two exercises working different muscle groups with 60-90 seconds of rest between each exercise (not a superset).

b) During a functional hypertrophy session:

• Regular lifting with your 6-8RM

• Rest-pause: Perform a 6-8RM set; when you reach failure, rest for 10-12 seconds and then perform a few more reps.

• Double rest-pause: Perform a 4-6RM set; when you reach failure, rest for 10-12 seconds and then perform a few more reps, then rest 10-12 seconds and perform a few more reps again.

• Single drop set: Perform a 4-6RM set, then reduce the load by 25% and perform reps to failure.

c) During a total hypertrophy session:

• Regular lifting with your 8-12RM

• Rest-pause: Perform a 8-12RM set; when you reach failure, rest for 10-12 seconds and then perform a few more reps.

• Double rest-pause: Perform a 6-8RM set; when you reach failure, rest for 10-12 seconds and then perform a few more reps, then rest 10-12 seconds and perform a few more reps again.

• Single drop set: Perform a 6-8RM set, then reduce the load by 25% and perform reps to failure.

d) During a strength-endurance and/or endurance-strength session:

• Regular lifting with your 12-15RM or 15-20RM

• Double drop set: Perform a 8-12RM set, then reduce the load by 25% and perform reps to failure, then reduce the load by 25% again and perform a few more reps.

• Pre-fatigue: Superset one isolation (8-12 reps) with one compound exercise (6-8 reps) for the same muscle group.

• Post-fatigue: Superset one compound (6-8 reps) with one isolation exercise (8-12 reps) for the same muscle group.

• Pre and post-fatigue: Superset one isolation (8-12 reps), one compound (6-8 reps), and one more isolation exercise (8-12 reps) for the same muscle group.
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

J-S-O: Dvs. han modsiger sine egne artikler..?!

Altså, det kan man jo godt sige han gør, men så alligevel ikke! Der er flere faktorer man skal tage højde for udover antallet af reps, bland andet TUT:

Thomas Jagd skrev:Hvor bred rep-rangen skal være afhænger af 2 ting. Der er nemlig 2 ting som skal være opfyldt, hvis en muskel skal stimuleres til vækst. Spændingen på musklen skal være stor nok til at nedbryde muskelvæv. Det kræver tunge vægte. Hvor tunge afhænger af ens dekonditioneringsgrad, men ligegyldigt hvor dekonditioneret man er, så er der en grænse for hvor let vægten bør være. Derudover skal den påførte spænding opretholdes i et vist tidsrum. Det er det som kaldes ?time under tension? eller TUT. Hvis TUT bliver for lille, så bliver den totale muskelprotein degradation ikke stor nok, og så udebliver hypertrofi-responset. TUT kan i princippet ikke blive FOR stor, men jo større den bliver, jo mindre bliver spændingen på musklen (da vægten af naturlige årsager bliver mindre), og derfor sætter det også en grænse for hvor høj TUT vi bør køre med. Men hvor mange gentagelser er så for lidt, og hvornår er det for mange ?? Det er så her det bliver småkompliceret, for man kan i realiteten ikke opstille en hovedregel som gælder i alle tilfælde. Godt nok kan man sige at en rep-range omkring 5-15 reps er mest optimal i bodybuilding henseende, da man her har det bedste forhold mellem TUT og spænding over musklen. Men det er ikke helt så simpelt endda. For laver man tilstrækkeligt mange sæt, så kan 1-5 reps også give forøget muskelmasse (læs evt. artiklen ?Alternativ Hypertrofi-Træning?), og høje reps er ikke altid skidt.
Brugeravatar

Styrkeliste

lige præcis det jeg mener J-S-O. tid under spænding er lige så vigtig som spændingen?
selvfølgelig siger man 6-12 som du sagde sniper, men det er alt for firkantet. Nu har jeg ikke kigget efter kilder, undersøgelser eller lignende.
Men archie kom vel med en meget fint kilde hvis man kan sige det sådan.

Archi, skal vi ik' blive enige om at der er forskellige klasser mht. BB. Samtidig skal du jo lige henholde dig til at mange af dem som stiller op er blevet udviklet gennem krudt.. Og så er træningsformen ikke altid afgørende for resultatet.. Kender ikke fyren og hans træningsbaggrund, men kan også finde andre som netop intet er nået på høje gentagelser og mange som er nået lige så langt ved få reps.. :roll:

Mht. TUT, så ja det har da en betydning, men vil du påstå at de samme folk generelt træner anderledes ved 8reps som ved 20. Tror ikke TUT ændres, men derimod intensiteten.. Så det har reelt ingen indflydelse medmindre man specifikt fokuserer på det.. Den holder ikke generelt.. Hvis der skal stilles nogle generelle krav for gain op, så vil jeg hellere definere dem som jeg fik svar på af ovennævnte kilde tidligere idag:

Any form of progression in the nature of the load that forces the body to adapt potentially increases muscle mass. This could mean:

1. increasing the average weight lifted on each repetition... for example if you perform the following for the bench press 1 x 8 with 120kg, 2 x 6 with 130kg and 1 x 4 with 140kg you lifted an average weight of 128kg per rep... if the week after you perform 1 x 8 with 130kg, 2 x 6 with 135kg and 1 x 4 with 140kg the average would be 134kg *even though your mx weight (140kg) stayed the same.

2. increase the top weight used. If your top set goes from 4 x 140kg to 4 x 145kg there is a progression, even if the average weight of the workout stayed the same.

3. increase the number of reps without lowering the average weight... simply put if you can perform a few more reps without having to lower the weight used, there is a progression. Adding volume but resorting to a significant decrease in the average weight lifted *might not* represent a progression.

4. increase the number of sets for an exercise/muscle group without having to lower the intensity might also puts more stress on your body which could stimulate more adaptation. HOWEVER ... performing more sets is like working overtime: it can leads to a better pay over a short period of time, but if used in excess it could cause too much fatigue which would result in you not being able to work as much in the future = less pay over the long run.

5. increase the density of the workout without having to significantly reduce the average weight lifted. If you are able to perform more physical work per unit of time (by reducing rest intervals without reducing the load) the session is harder because you have to recruit more muscle fibers since the ones primarily used cannot fully recover from set to set.

6. increase the eccentric stress during an exercise. If the other loading parameters (sets, reps, weight, density) stay the same, you can still increase the difficulty of the workout by lowering the weight more slowly.

7. use advanced methods such as supersets, drop sets, rest/pause, etc. These methods also increase the difficulty of the workout. But overdoing them might lead to CNS overload and fatigue over time.

8. switch to more demanding exercises

The bottom line is that AS LONG AS YOU INCREASE THE DEMANDS ON YOUR BODY *WITHOUT EXCEEDING ITS RECOVERY CAPACITIES* YOU WILL STIMULATE PROGRESS.

So yes, increasing the amount of work being performed COULD stimulate progress AS LONG AS IT CONSTITUTES AN INCREASE IN THE DEMANDS OF THE WORKOUT... AND THAT IT DOESN'T EXCEED YOUR RECOVERY CAPACITIES.

a) doing more volume generally also means lowering the average weight lifted. Doing more volume = progression; lowering the average weight = regression. For added volume to be beneficial its benefit must surpass the downside of the reduction in the average weight used.

b) your body has a limited capacity to recover from physical stress. If simply doing more and more work was the magical solution then we would simply have to do 50 sets per muscle and we'd all be Mr.Olympia! Doesn't work that way. If the volume is higher than what you can tolerate and recover optimally from, than it will not lead to progression.
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

TUT er længere ved 20 reps end ved 8 reps, det er vel ren logik?? :roll: ja undskyld måden det bliver skrevet på...

Nu har jeg ikke læst hele dit citat igennem sniper, da jeg ser engelsk som lektier.
Men for mig ligner det bare snak om planlagt progression og naturlig (ret mig hvis det er forkert)

Sniper, jeg har blot taget et hurtig kig på dit citat, men det omhandler jo overhovedet ikke reprangen, men derimod progression for at få øget masse. TUT ændres selvfølgelig, hvis man i stedet for 8 reps tager 20 reps: det er jo den samlede tid under spænding, og ikke for hver enkelte rep!
Brugeravatar

Styrkeliste

Min fejl.. TUT er self større ved flere reps, men så kan man jo bare tage færre og langsommere reps.. Men fair nok TUT bliver større og intensiteten mindre...

Mit citat beskriver nemlig de områder som føre til muskel-adaption (muskel-gain) som netop er det vi snakker om. Nemlig hypertrofi-respons.. Der omtales hvorledes de forskellige progressioner vil lede til øget hypertrofi og hvilke aspekter som er afgørende på dette område.. Meningen var at der er mange aspekter som kan pilles ved og som vil føre til muskelgains generelt uanset antallet af reps vi snakker. Jeg kan ikke umiddelbart se noget forkert i dette. Selvsamme forfatter skrev det nævnte tidligere omkring hvor de forskellige antal repetitioner burde ligge for at fokuserer på styrke, hypertrofi eller udholdenhed og hvor der er overlaps.. I mine øjne er kilden yderst brugbar.. Men jeg er da self modtagelig overfor troværdige kilder som mener det modsatte eller artikler udfra undersøgelser..
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

lyder meget klogt at der er mange måder at gøre det på.
Kan også se det du mente, og det havde jeg ikke tænkt over før nu. Men selv har jeg erfaring med jeg vokser bedst på reps på 10+ og gerne mellem 15-20 os. men jeg er vist os lidt underlig bygget (thanks mom and dad :mrgreen: ).

men hvordan ville du mene et program med fokus på hypertrofi skulle bygges op, med ens reps og sæt med planlagt progression eller hvordan?

Jokeren16 skrev:lyder meget klogt at der er mange måder at gøre det på.
Kan også se det du mente, og det havde jeg ikke tænkt over før nu. Men selv har jeg erfaring med jeg vokser bedst på reps på 10+ og gerne mellem 15-20 os. men jeg er vist os lidt underlig bygget (thanks mom and dad :mrgreen: ).

men hvordan ville du mene et program med fokus på hypertrofi skulle bygges op, med ens reps og sæt med planlagt progression eller hvordan?

Du kan gøre det på adskillige måder.. Der er ikke noget der kan siges at være det bedste.. Der er også mange individuelle foreskelle som tæller ink. cns, restitutionstid og udholdenhed. Som erfaren indenfor gamet vil en form for progression self. være at foretrække. Det kan ske som følge af de ovenstående faktorer hvor intensiteten for mange har højst priotet. Du kan ligeledes gøre det ved stigende volumen i form af flere sæt eller repetitioner og samtidig sigte på større workload som jeg også mener har stor indflydelse. En kombination kunne også være at foretrække hvor færre sæt/reps blev opvejet med flere øvelser eller intensitet.. Eller omvendt større volumen og mindre intensitet.. Derudover er det også væsentligt at skifte væk fra hvad man plejer for at stille nye og anderledes krav til kroppen..
Det er også derfor cyklus'er er så udbredt hvor du efter decon vil presse kroppen til mere end den er konditioneret til selv ved lavere ydelse end du rent faktisk er i stand til. Derefter kan du trappe op mod dit max og konstant udfordre til hypertrofi-udvidelse pga. stigende krav til kroppen.. Dog skal man huske på at kosten er den altafgørende faktor..

Tilbage til dit spørgsmål. Der findes mange programmer som gør det på forskellige måder, men dem jeg foretrækker er pt progressionsprogrammer som stiger i intensitet med nogenlunde fast volumen. Mit forrige, som jeg havde stor succes med, var et progressionsprogram med fokus på intensitet pr. ugebasis og volumen på træningsbasis.. Varierede mellem 6-8 reps ugens tre dage og steg i intensitet hver uge. Det betød et konstant stigende workload og samtidig konstant udfordrende for den aktuelle kondition.. Glæder mig til mit næste hst som er lidt anderledes, men som forhåbentlig også giver gode resultater..
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

men så er det hvad betyder 1 reps til eller fra?
tænker på effekten af at man tager 3x8 mandag og så onsdag tager 3x9 ?
Nu ved jeg selvfølgelig godt det er lidt klodset stillet op da man skal se det over hele cyklussen. Men alligevel. Derfor jeg er mere til dagsform og så have en uge hver 4. uge hvor man træner lettere eller sådan.

Jokeren16 skrev:men så er det hvad betyder 1 reps til eller fra?
tænker på effekten af at man tager 3x8 mandag og så onsdag tager 3x9 ?
Nu ved jeg selvfølgelig godt det er lidt klodset stillet op da man skal se det over hele cyklussen. Men alligevel. Derfor jeg er mere til dagsform og så have en uge hver 4. uge hvor man træner lettere eller sådan.

en enkelt rep på hver set pr. øvelse betyder 3reps pr øvelse som i DL f.eks. er 120kgx3 = 360kg mere i WL + de andre rygøvelser.. Så det er da alligevel lidt.. :wink: :wink: Hvorfor jeg ikke valgte 2reps mere pr. set (6-8-10) er et overstigende WL om fredagen i forhold til den kommende uge. Dvs. en nedgang i WL, hvilket jeg ikke var interesseret i.. Der har været en diskussion om det er nok med så lille procentvis fremgang pr pas, men resultaterne var overbevisende for mig. Tog 4kg muskelmasse på, faktisk 6 da jeg omkring uge 3 var syg og tabte mig til -1,5 til -2 før startvægt.. Det må da betegnes at være meget pænt når min BF stort set ik' steg. Så det virkede i alt fald på mig.. Men som sagt er der jo individuelle forskelle.. :wink:
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

btw.. Sorry lassah for hijacking af tråden, dine reps fik vist debatten til at rulle.. :wink:

Dine øvelser er fornuftige dog minus den ene øvelse til biceps.. En øvelse til biceps er rigeligt.. Hvordan træner du maven..?
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

sniper skrev:btw.. Sorry lassah for hijacking af tråden, dine reps fik vist debatten til at rulle.. :wink:

Dine øvelser er fornuftige dog minus den ene øvelse til biceps.. En øvelse til biceps er rigeligt.. Hvordan træner du maven..?

Det går nok :wink:

Ja, det er rigtigt nok med biceps.. Jeg skifter bare mellem de to, derfor!

Jeg træner maven med almindelig weighted crunch og så nogle lying hipraises..
Brugeravatar

lassah skrev:
sniper skrev:btw.. Sorry lassah for hijacking af tråden, dine reps fik vist debatten til at rulle.. :wink:

Det går nok :wink:

Ja, det er rigtigt nok med biceps.. Jeg skifter bare mellem de to, derfor!

Jeg træner maven med almindelig weighted crunch og så nogle lying hipraises..

Okay, lyder fornuftigt begge dele..
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

det ser fornuftigt ud !
det med 15, for hælvede det er 3reps fra 12...
du kan ikke op dele det sådan

hvad med øvelses valget?

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

Pumperh skrev:det ser fornuftigt ud !
det med 15, for hælvede det er 3reps fra 12...
du kan ikke op dele det sådan

hvad med øvelses valget?

Jeg har skrevet øvelsesvalget i en post højere oppe i den her tråd..

Kan du finde det? :D
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster