Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 999
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 996

Følg bodybuilding.dk på

Reps og sæt i basisøvelser

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey drenge, jeg kører pt KUN basisøvelser, og kører 6 sæt af 8 reps. Hvor jeg stiger hver andet sæt

Fx DB bænk
14x8
14x8
18x8
18x8
22x8
22x8

Er denne metode hul i hovedet

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

De 14 kilo på 8 gentagelser vil kun virke som opvarmning, ja dem på 18 nok også - hvis du kan tage de 22 ca. 8-10 gange.

Ergo laver du sådan ca. 2 sæt med "værdi"

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Din workload med den opstilling du har er: 864

Hvis du nu tog udgangspunkt i en opstilling der hed 6x20x8 i stedet vil din workload blive betydeligt større, altså du får samlet løftet flere kilo i din træning: 960 vil din workload ryge op på.

"Volumen henviser kort fortalt til sæt x reps. Den kan så ganges med de kilo du har løftet, og man får sin såkaldte tonnage/workload. Kan ligeledes relateres til din workcapacity, som er din krops formåen til at (eller ikke) restituere sig fra workloaden."

Mange lette sæt, efterfulgt af nogle enkelte tunge bør ikke være at praktisere i dit tilfælde :)

Ret mig hvis jeg tager fejl anyone, er ikke helt 100 på mine udregninger er korrekte, dog ved jeg at min teori passer meget godt :dance:
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

DonKahle skrev:Din workload med den opstilling du har er: 864

Hvis du nu tog udgangspunkt i en opstilling der hed 6x20x8 i stedet vil din workload blive betydeligt større, altså du får samlet løftet flere kilo i din træning: 960 vil din workload ryge op på.

"Volumen henviser kort fortalt til sæt x reps. Den kan så ganges med de kilo du har løftet, og man får sin såkaldte tonnage/workload. Kan ligeledes relateres til din workcapacity, som er din krops formåen til at (eller ikke) restituere sig fra workloaden."

Mange lette sæt, efterfulgt af nogle enkelte tunge bør ikke være at praktisere i dit tilfælde :)

Ret mig hvis jeg tager fejl anyone, er ikke helt 100 på mine udregninger er korrekte, dog ved jeg at min teori passer meget godt :dance:

Det er korrekt. Derudover vil man oftest have et cutoff-point, altså en grænse for hvornår løftene begynder, at tælle med i den samlede tonnage. Denne grænse vil typisk ligge på 60%, og lidt højere hvis vi snakker VL.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster