Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

schuermann og træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej forum.. Jeg fik forleden undersøgt min ryg, og lider af en thoracal schuermann (Det er den øvre del af ryggen) og en mindre schuermann i mit læn. Fik en masse øvelser jeg skulle lave, især til lænden da det er det område der har flest tendenser til at give smerter.. Hele formålet er egentlig bare at jeg skal styrke de muskler der støtter op om de områder der er ramt, og en meget træls øvelse jeg skal labe hverdag hvor jeg skal presse mig selv ind i en stol og skubbe mig selv bagover.

Derudover har min fysio sagt at der ingen undskyldning er for ikke at komme igang med at træne igen, så det er jeg begyndt på.. Kører squat hver anden dag og DL 1 gang i ugen, også eller 3/7 FB og snart videre til 2 split, som jeg selv vil sætte sammen.

Til det vil jeg spørge, om der er nogle der har erfaring med øvelser der muligvis er sunde hvis man har en schuermann? Så ville det jo være cool at kunne mixe dem ind i et split..

Bedste hilsner, Neceh

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har selv en Schüermann i lænden. Mærker ikke så meget til den. Good luck med træningen :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Har også Scheuermann eller hvad det nu hedder - i lænden - jeg mærker heller ikke rigtigt noget til det. Bare man er påpasselig når man laver løft og squat - så giver det ikke anledning til problemer. Alt med omtanke.... så klø du bare på med din træning bare du husker du har Scheuermann... Virker for mig. :)

Geografisk sted: Træning og Motion, Ribe Fritidscenter

jeg har selv skoliose (det er vel skævheder det hele), og har ikke oplevet nogle forhindringer mht. træning. det eneste jeg har været nødt til at være ekstra obs på, er at opretholde god teknik under øvelser, og det er vel kun en god ting :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Jeg startede med weighted hyperextension, nu kører jeg dødløft, pullups, og bb bor 3 gange om ugen. Min ryg har aldrig haft det bedre.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Har det også - ingen problemer.
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Hvordan opdagede I jeres Scheuermann? Bare en læge, der lige så det eller? Har fået at vide, jeg har noget, der minder om det, men aldrig af fagpersoner, så hvad er "tegnene"?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Hvordan opdagede I jeres Scheuermann? Bare en læge, der lige så det eller? Har fået at vide, jeg har noget, der minder om det, men aldrig af fagpersoner, så hvad er "tegnene"?

røntgen
£isbeth
Quadratisch, praktisch, gut!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Haslev

Galleri: Vis galleri (3)

Træbenet skrev:
Garik skrev:Hvordan opdagede I jeres Scheuermann? Bare en læge, der lige så det eller? Har fået at vide, jeg har noget, der minder om det, men aldrig af fagpersoner, så hvad er "tegnene"?

røntgen

Hvad var grundlaget for at få foretaget denne røntgen-scanning? :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
Træbenet skrev:

røntgen

Hvad var grundlaget for at få foretaget denne røntgen-scanning? :)

En øm anspændt lænd... Så kiggede lægen på mig og sagde: "der vist noget galt, du ser skæv ud!" Og så henviste han mig til røntgen...

Men min Sheuermann sidder ikk i lænden, men længere oppe...
£isbeth
Quadratisch, praktisch, gut!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Haslev

Galleri: Vis galleri (3)

EmiloMJ skrev:jeg har selv skoliose (det er vel skævheder det hele), og har ikke oplevet nogle forhindringer mht. træning. det eneste jeg har været nødt til at være ekstra obs på, er at opretholde god teknik under øvelser, og det er vel kun en god ting :)

Hvordan er din skoliose?

Har lige fået (semi-)konstateret skoliose på den måde, at min venstre side er "sænket" i forhold til den højre. Derfor trækker jeg skævt i rygøvelser og har ret svært ved at komme det til livs.

Jeg vil ikke begynde på nogle specifikke øvelser, før jeg har været forbi en idrætslæge, eventuel røntgen og/eller fys., men er der andre, der "lider" af det samme?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Jeg har en lille skoliose på de 14/15 grader og "Scheuermaniske forandringer" som lægerne så fint kalder det i to hvirvler nede i min lænd. Det vil sige at to af hvirvlerne er lidt kileformede og kan ikke bevæge sig optimalt, men der skal være tre kileformede led før det kan få betegnelsen Scheuermann. Oven i hatten er jeg hypermobil :roll:

Jeg har milde smerter dagligt, men grundet frekvensen går det mig efterhånden meget på nerverne selvom det bare er milde smerter. Jeg var forbi en reumatolog, da jeg skulle ha' opklaret hvorfor jeg gik og havde ondt, og efter røntgen og fundet af skoliose samt de "Scheuermaniske forandringer" rådede han mig til ikke at squatte samt dødløfte mere.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Jeg har både schuermann, i lænd og thorax og skoliose. Får forholds store smerte i ryggen. Især hvis jeg ligger for meget ned, og desværre også bare af at sidde på studiet. Squat og dødløft går heller ikke. Håber dog at jeg en dag kan komme til det, på et tidspunkt. Dog hjælper det eller godt med noget træning :)

Pøj, pøj med det.
Brugeravatar

Garik skrev:
EmiloMJ skrev:jeg har selv skoliose (det er vel skævheder det hele), og har ikke oplevet nogle forhindringer mht. træning. det eneste jeg har været nødt til at være ekstra obs på, er at opretholde god teknik under øvelser, og det er vel kun en god ting :)

Hvordan er din skoliose?

Har lige fået (semi-)konstateret skoliose på den måde, at min venstre side er "sænket" i forhold til den højre. Derfor trækker jeg skævt i rygøvelser og har ret svært ved at komme det til livs.

Jeg vil ikke begynde på nogle specifikke øvelser, før jeg har været forbi en idrætslæge, eventuel røntgen og/eller fys., men er der andre, der "lider" af det samme?

min rygsøjle er dobbeltkurvet, og begge kurver er på 33-35 grader. er pt igang med behandling med korset som jeg sover med hver nat, indtil jeg er knoglemoden, hvilket jeg gerne skulle være her til sommer :) at jeg begyndte at styrketræne er det bedste jeg har gjort for mig selv og min ryg!

jeg har samme kosmetologiske skavank som dig med, at den ene side er med mere fremtræden end den anden. mit venstre bryst er meget mere fremtrædent end det højre, mens højre siden af ryggen er meget mere fremtræden end venstre.

har umiddelbart ikke samme problem med at trække skævt i rygøvelser, det er i hvert fald ikke noget hverken andre eller jeg selv har lagt mærke til :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Altså rent kosmetisk er der kun den forskel, at min venstre skulder hænger 1-3cm længere nede end den højre - det bemærker man kun, når man ved det. Men træningsmæssigt ødelægger det min squat og resulterer i skævt træk i både DL og rows. Øv.

Er sgu nok desværre blevet "knoglemoden", så må væbne mig med tålmodighed til Idrætslægen skriver. Øv bøv :D
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste