Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1440
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1438

Følg bodybuilding.dk på

scooter hjælp

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

hej nu er tiden til at få gang i min scooter.
men kan ik få gang i skidet. har ik den størst viden inden for scooter, men har skiftet en benzinslange men der ik benzin kommer igemmen den, men der er en anden ting tro hvis den hedder en flyder der kommer ihvertfald benzin igemmen der, nogen mente der var luft i så jeg prøvede at puste i den, det ligner der ik er mere luft.

det kan osse være det er fordi der ik er strøm på, men når jeg prøver at starte den kommer der nogen gange røg ud af udstydning

hvis der er nogen kloge hovde ville jeg være meget taknemlig

P.S det er en pgo hot 50
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det jeg ville gøre, var at rense karburatoren og benzin filteret hvis den har sådan et. Og virker det stadig ikke, så prøv at lav en chok start på scooteren (Hvor du tager tændrøret af, kommer benzin direkte ned i cylinderen, også skruer du tændrøret på igen, også prøver du at tænde, kommer man for meget benzin ned i cylinderen, kan der lige gå 10-30 sek før man kan træde i kickstarteren). Evt, start med at lave en chok start inden du renser karburatoren :) Husk at tjekke om der er tænding på tændrøret.
Brugeravatar

Der kan ikke komme luft i en flyder, flyderen ligger i bundkaret af karburatoren, den kan dog hvis den er forkert indstillet (der er en skrue hvor man ændre vinklen på flyderen en lille smule) men hvis du ikke har haft skruet på den, og den har virket er det helt sikkert ikke det der er problemet.
Du siger at der ikke kommer noget benzin ud af benzin slangen, er det så fra tanken og til benzinhanen, eller fra benzinhanen til karburatoren? for mener at en hot 50, har en vacum hane og det kan meget vel, være den der er defekt. Ellers prøv og kig om det er en "manuel" hane, og se om den skulle stå på "off".
En anden mulighed kunne være at hvis den har stået stille længe, at benzin filteret er stoppet til og skal renses eller udskiftes.
Det kan også være nødvendigt at rense karburatoren hvis den her stået længe, da der kan have samlet sig skidt i hoveddyse, og andre steder hvor det løber benzin igennem. Dette kan gøres vedhjælp af trykluft, eller ved hjælp af en sprøjte med benzin. Det er vigtigt at undgå at skidtet uden på karburatoren kommer ind i den når du har åbnet den, da det så bare forværre problemet.
Ellers kan du prøve og se om den "gnister" ved at skruet tændrøret ud, lad det sidde i tændhætten, sætte tænding på ved at dreje på nøglen, læg gevindet af tændrøret på på noget metal som er strømførende, det kunne evt. være topstykket af din cylinder mener at hot kører med støbejern som er strømledende.

Logbog: Ingen logbog

er det gnist? får den benzin, tjek også om der er kompression. Prøv og start den med kickstarter istedet for el-starteren, og giv den noget (link slettet).

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 150.00

jeg har startet den ca 4 gange nu men hver gang tar det 5min, sidst jeg fik chekket var der gnist på
Brugeravatar

det her er det luft i
Vedhæftede filer
IMAGE_171.jpg
Brugeravatar

livebig55 skrev:det her er det luft i

Det er benzin filteret.. prøv at skille det ad og skyl det i benzin.
og husk at luk for benzinen så det ikke køber ud, det kan løbe i ret lang tid hvis tanken er fuld #-o

EDIT: tag evt. ned i den lokale thansen og køb et nyt, tror det koster 20 kr og så slipper man for besværet ved at skulle rense det.

ominator skrev:

og husk at luk for benzinen så det ikke køber ud, det kan løbe i ret lang tid hvis tanken er fuld #-o

har det indflydese på om der er lluft i eller ej? er det derfor det tar så lang/slet starter?

og hvordan lukker jeg for benzinen?
Brugeravatar

livebig55 skrev:
ominator skrev:

har det indflydese på om der er lluft i eller ej? er det derfor det tar så lang/slet starter?

Ja, det er jo der benzinen løber igennem og at komme til karburatoren og ned til cylinderen.
Hvis den har en manuel benzinhane, kan du følge slangen op til tanken og der vil så være en ting du kan dreje på så den står på off. Men mener at der en vaccum hane på en hot, den ser formeligt sådan her ud, du kan finde den ved at følge benzin slangen: http://www.google.dk/imgres?q=vacuum+be ... qCw&zoom=1.
For at lukke for benzinen, kan du fjerne benzin filteret og meget hurtigt sætte et stykke gaffatape for hullet, eller stoppe noget i hullet så det bliver lukket. Bare vær sikker på at der ikke kommer skidt en i slangen når du gør det

Du

ominator skrev:
livebig55 skrev:
ominator skrev:

Ja, det er jo der benzinen løber igennem og at komme til karburatoren og ned til cylinderen.
Hvis den har en manuel benzinhane, kan du følge slangen op til tanken og der vil så være en ting du kan dreje på så den står på off. Men mener at der en vaccum hane på en hot, den ser formeligt sådan her ud, du kan finde den ved at følge benzin slangen: http://www.google.dk/imgres?q=vacuum+be ... qCw&zoom=1.
For at lukke for benzinen, kan du fjerne benzin filteret og meget hurtigt sætte et stykke gaffatape for hullet, eller stoppe noget i hullet så det bliver lukket. Bare vær sikker på at der ikke kommer skidt en i slangen når du gør det

Du

vil lige gå ud og prøve det
Brugeravatar

hjalp ikk, det ligner der stadig er luft i

det lyder næsten som om den starter i hvert forsøg men den gør det ik
Brugeravatar

livebig55 skrev:hjalp ikk, det ligner der stadig er luft i

Prøv og skift filteret så, der ser i hvertfald ret beskidt ud inden i. og så skal det jo lige have tid til at løbe igennem systemet, så det kommer nok til at tage 20+ spark at få den igang bagefter hvis det var det, der var problemet.

ominator skrev:
livebig55 skrev:hjalp ikk, det ligner der stadig er luft i

Prøv og skift filteret så, der ser i hvertfald ret beskidt ud inden i. og så skal det jo lige have tid til at løbe igennem systemet, så det kommer nok til at tage 20+ spark at få den igang bagefter hvis det var det, der var problemet.

og lige ud igen så brb
Brugeravatar

Lagde lige mærke til luftfilteret på dit billed, tror problemet ligger der, powerluftfilter er utroligt dårligt til at filtrere luften, så der kan godt have samlet sig en masse skidt i karburatoren.

ominator skrev:Lagde lige mærke til luftfilteret på dit billed, tror problemet ligger der, powerluftfilter er utroligt dårligt til at filtrere luften, så der kan godt have samlet sig en masse skidt i karburatoren.

er det den der skumgummi bold?

har lige været ude 150+ virkede ik + opdaget at den skumgummi bold stod og dryppet med benzin og nu er tanken tom :(
Brugeravatar

Hvid du aldrig får liv i den kan du da lige smutte over de 2 broer til langeland, og købe min speedfight jeg satte til salg her for et par dage siden ;)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 170.00

Kostplan: Ingen kostplan

jonasstig skrev:Hvid du aldrig får liv i den kan du da lige smutte over de 2 broer til langeland, og købe min speedfight jeg satte til salg her for et par dage siden ;)

fik den startet tidliger i dag 4gange men det tog sygt langt tid + den er næstem ny købt og har slet ik så mange penge
Brugeravatar

Sælg din og køb min :) - min den starter alti' alti' :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 170.00

gjorde min os i starten
Brugeravatar

Hej.

Har du kørt med karburatorsprit i benzinen, ellers er der chance for at der kommer kondensvand i tanken, det er et meget almindeligt problem når man glemmer det. Hvis det ikke hjælper, så tag eventuelt ned i thansen og køb noget æter, eller som der står på dåsen "Quick starter", så kan du tvinge motoren til at starte, da æter er ekstremt brandfarligt. Hvis du ikke vil det kan du eventuelt prøve at give den en lille 'snaps' hvor du tager tændrøret af og hælder lidt benzin ned i motoren, og håbe på at den starter. Tjek eventuelt om der er nogen lækager rundt omkring i motoren, det kunne sagtens være en pakning der er gået i stykker :-)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Lemvig

Træner her: Lemvig Motions og Solcenter
Lemvig Styrkeløft

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 160.00

jeg fatter ik en dyt af alle de fine ord i kan. tro bare jeg må køre den til mekaniker og betale for det
Brugeravatar

Tjek eventuelt om dit tændrør er gennemblødt, hvis det er så sprøjt lidt æter på tændrøret og sæt det i igen, det plejer at hjælpe. Du kan også tage tændrøret af og så lade den stå lidt, så prøv igen :-)

Hvilke af ordene forstår du ikke, så kan jeg eventuelt uddybe dem.
Brugeravatar

Lemvig Styrkeløft

Styrkeliste

Tag luftfilter af, put benzin i flasker med sprøjter på. Giv gas, og sprøjt benz ind..
også prøv at start.. Eller få en anden til at sprøjte ind mens du træder kickstarter og gasen nede..

Hvis ikke dette virker. så kan det være mange ting..
Giver den gnist?

Geografisk sted: Helsingør

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Vis galleri (4)

xxkoldsq skrev:Tjek eventuelt om dit tændrør er gennemblødt, hvis det er så sprøjt lidt æter på tændrøret og sæt det i igen, det plejer at hjælpe. Du kan også tage tændrøret af og så lade den stå lidt, så prøv igen :-)

Hvilke af ordene forstår du ikke, så kan jeg eventuelt uddybe dem.

alle de der mortor scooter ord men det er lige meget jeg må få en til at lave den a jeg hverken har værktøj eller forstanden til det
Brugeravatar

livebig55 skrev:
ominator skrev:Lagde lige mærke til luftfilteret på dit billed, tror problemet ligger der, powerluftfilter er utroligt dårligt til at filtrere luften, så der kan godt have samlet sig en masse skidt i karburatoren.

har lige været ude 150+ virkede ik + opdaget at den skumgummi bold stod og dryppet med benzin og nu er tanken tom :(

Ja det er luftfilteret. har du købt den med det på, eller har du selv skiftet det?
hmm.. så er det inde i selve karburatoren problemet er, prøv at vask skidtet af den, mens den stadig sidder på scooteren. og så pil den af og rens den og se om det hjælper. tag et billed hver gang du fjerner en skrue, eller gør noget så kan du altid gå baglæns i billederne hvis du har glemt hvordan du skal samle det hele igen.
ps. det er karburatoren der sidder forenden af den studs fra luftfilteret. På dit billede er der også et kabel der sidder fast på karburatoren, det er dit gas kabel.

Mht. karburatorsprit, det er ikke nødvendigt om vinteren mere, da der er blandet 5% bioethanol i ALT benzin, dette giver samme effekt.

ominator skrev:
livebig55 skrev:

Mht. karburatorsprit, det er ikke nødvendigt om vinteren mere, da der er blandet 5% bioethanol i ALT benzin, dette giver samme effekt.

når karburatorsprit nu kan jeg læse det havde forstået det som karburator spilt men ja det var der i benzinen
Brugeravatar

Mht. til 5% bioethanol i benzin, så er det ikke tilfældet, arbejder i en thansen butik i Lemvig, og vi ser af og til folk som har problemet med kondensvand i tanken :-)
Brugeravatar

Lemvig Styrkeløft

Styrkeliste

xxkoldsq skrev:Mht. til 5% bioethanol i benzin, så er det ikke tilfældet, arbejder i en thansen butik i Lemvig, og vi ser af og til folk som har problemet med kondensvand i tanken :-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/06/21/073728.htm
http://www.eof.dk/Viden/Temaer/Introduk ... hanol.aspx
http://ve.dk/anden-vedvarende-energi/it ... ske-benzin

Måske ligger fejlen i at kondensen er opstået fordi de har glemt at skrue låget på tanken fast? :)
Jeg har kørt på scooter i 2 vintre nu. Både på nye scootere og gamle knallerter og jeg har ikke haft nogle problemer, ved ikke at bruge karburatorsprit i hvert fald.

Pil luftfilteret af, stop en finger i kaburatoren så er jeg sikker på den vil starte.
Fordi jeg kan!
Brugeravatar

Træner her: Studie 7

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.30
- Squat: 10.20
- Dødløft: 1.10

Mr Stiff skrev:Pil luftfilteret af, stop en finger i kaburatoren så er jeg sikker på den vil starte.

Hvis den starter sådan, så kan du indsnævre problemet til benzin tilgang, falsk luft eller din membran :D

Træner her: SportsClub Viborg
DIT Studie

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 115.00

Næste

Tilbage til Off topic