Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1508
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1506

Følg bodybuilding.dk på

Selvforsvar

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Kunne godt tænke mig at begynde til selvforsvar, men det skal helst være en form for selvforsvar, hvor der er del kamptræning, og en del hård fysisk træning. Ville derfor hører lidt om jeres erfaringer, eller om der er nogen former for selvforsvar i kan anbefale, eller endnu bedre hvis noget af jer kender til selvforsvar i Næstved, da det er der jeg bor.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg havde også tit problemer med at forsvare mig selv indtil jeg købte den her. Det er de bedste penge jeg nogen sinde har spenderet. Nu tør folk ikke røre mig mere.

http://www.budosport.dk/product_info.ph ... ntal23aub0
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

JB skrev:Jeg havde også tit problemer med at forsvare mig selv indtil jeg købte den her. Det er de bedste penge jeg nogen sinde har spenderet. Nu tør folk ikke røre mig mere.

hahahaha fuck hvor genialt! :-D

Geografisk sted: København

marlo skrev:Kunne godt tænke mig at begynde til selvforsvar, men det skal helst være en form for selvforsvar, hvor der er del kamptræning, og en del hård fysisk træning. Ville derfor hører lidt om jeres erfaringer, eller om der er nogen former for selvforsvar i kan anbefale, eller endnu bedre hvis noget af jer kender til selvforsvar i Næstved, da det er der jeg bor.

Judo

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

ludo

Geografisk sted: København

Fejer skrev:ludo

Wing Tsun/Chun og Krav Maga (findes der godt nok ik så mange af) er mit umiddelbart bedste bud hvis fokus er selvforsvar, altså scenarier hvor du bliver overfaldet af mere end 1 og lign.

Ellers så er der ved at være den del steder med MMA og BJJ som er ganske hæderligt - men i mindre grad det jeg vil kalde selvforsvar.

Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

marlo skrev:Kunne godt tænke mig at begynde til selvforsvar, men det skal helst være en form for selvforsvar, hvor der er del kamptræning, og en del hård fysisk træning. Ville derfor hører lidt om jeres erfaringer, eller om der er nogen former for selvforsvar i kan anbefale, eller endnu bedre hvis noget af jer kender til selvforsvar i Næstved, da det er der jeg bor.

Meld dig dog ind i Næstved Bokseklub. Flere af gutterne træner desuden i HGVS, som er en styrke- og vægtløfterklub med solidt udstyr, fed atmosfære og et ekstremt billigt kontingent. Der skal du også være velkommen til at kigge forbi, selv om jeg personligt blev forpustet bare af at se på boksernes programmer :)

Mzg skrev:HG Vægtløftning og Styrkeløft

http://hgvs.dk/

En superfed og hyggelig klub i Næstved :)
Der er både eleiko skiver af gummi og af metal - dvs. både til vægtløftning og styrkeløft!
Der er også plads til den almene motionist, men klubben tiltrækker for det meste folk der elsker den stemning der er og det hardcore miljø. Alle hjælper hinanden, både med teknik og med at give god og højlydt opbakning, når der skal løftes tungt!
Ydermere har vi sauna på bestemte tidspunkter :mrgreen:
Vi har racks til squat og bænkpres, standere til opadstød/pushpress, håndvægte, eleikostænger og meget mere :)
Og så koster det kun 150 kr om måneden at være medlem!

Styrkeløftere, vægtløftere, bodybuildere og andre der bare vil træne er alle velkomne i HG :)

DSCN1744.JPG

DSCN1741.JPG

DSCN1743.JPG
Brugeravatar

mener der ligge en mma klub i næstved mma er alle kampsporter i en mega efketiv
Brugeravatar

Hvis det skal være topklasse skal du starte dig eget, med eget udstyr. Hvor teknikkerne er lært over nettet. Find en ven der også er interesseret.

Se på hvad Kelly McCann har lavet, især Combatives for street survival.

Min holdning.

JB skrev:Jeg havde også tit problemer med at forsvare mig selv indtil jeg købte den her. Det er de bedste penge jeg nogen sinde har spenderet. Nu tør folk ikke røre mig mere.

kan de godt se dig? jeg har aldrig set en ninja før, så de må jo virke ;)

men jeg er selv begyndt til mma, og det er både sjovt og du lærer en masse :)
MR. Jensen! Is Out!

Geografisk sted: Nordborg

Træner her: Klub Herkules Nordborg

Der er også Yo In Kan, de udbyder en del forskellige kampsporter.

http://www.yik.dk/

Det er en meget god klub, har selv trænet der i en del år før jeg forfaldt til VL :mrgreen:
Der er jo både Karate, Kungfu(den jeg gik til, meget anvendelig og fed stil) og BBJ, for blot at nævne noget af det.
Ellers er der AK Rolf, som er en bryderklub - der underviser de også i MMA.

Men hvis dine krav er meget kamptræning og hård fysisk træning, ville jeg vælge boksning i Næstved Bokseklub(som du, som nævnt før, kan kombinere med styrketræning hos os i HG) eller MMA.

Håber at du finder noget der falder i din smag :wink:
"DON'T HATE ME CUZ I'M STRONG & PRETTY"
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Vælg noget MMA eller boksning, Judo dur ikke på gaden, Jeg går selv til Judo, det er baserret over at hive i tøjet, så måder du en vred pirat i bar overkrop, så får du sikkert tæv.

.. tror faktisk jeg har set dig til en demo, der er et eller andet der ringer en klokke.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Nu skriver TS, at han vil gå til en form for selvforsvar, hvorfor jeg ikke forstår, at mma & boksning bliver foreslået? Skal det være en kampsport der skal minde bare en smule om selvforsvar ville jeg vælge Ashihara Karate som jeg selv har gået til. Mht. selvforsvar, har jeg gået til Wing Tsun som jeg klart vil anbefale dig. Eventuelt en kombination af Wing Tsun og Brasiliansk Jiu Jitsu ville være oplagt. Men det kommer self. an på hvor meget du vil gøre ud af det.
Somewhere in China a little girl is warming up with your max
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:

.. tror faktisk jeg har set dig til en demo, der er et eller andet der ringer en klokke.

Det var ham der stod bag dette:

Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

Jamesgoingstrong skrev:Nu skriver TS, at han vil gå til en form for selvforsvar, hvorfor jeg ikke forstår, at mma & boksning bliver foreslået? Skal det være en kampsport der skal minde bare en smule om selvforsvar ville jeg vælge Ashihara Karate som jeg selv har gået til. Mht. selvforsvar, har jeg gået til Wing Tsun som jeg klart vil anbefale dig. Eventuelt en kombination af Wing Tsun og Brasiliansk Jiu Jitsu ville være oplagt. Men det kommer self. an på hvor meget du vil gøre ud af det.

Måske er det fordi at mange ved at man ikke lærer en skid effektivt af ting som ikke indeholder fuld komtakt træning, Wing chun er nærmest en joke, hvis man møder en overfaldsmand som aldrig har trænet kampsport før, så virker det nok tildels, men imod en som har rigtig kamptræning, så får de virkelig tæsk.

Køb et knojern :)
Havde nok valgt boksning,ikke så meget fancy der, du lærer at give og tage et par på hovedet, hvilket nok er meget godt hvis du vil forsvare dig selv.

Krav maga... kan anbefales ,

samt er jeg også glad for Muay thai

Boksning, kickboksning, MMA, kung fu og jiu jitsu. Jeg ville foretrække MMA, men ellers er de andre sporter også gode. Judo, karate, taekwondo osv. sucks. Hvis du vil være god til at slås, så bliv så hjernedød, du ikke ville have problemer med at kaste en mursten i hovedet på en person, så skal folk nok løbe skrigende fra dig. Generelt handler det om at få det første slag ind, da et slag i hovedet med fin teknik er nok til at slå en ud. Evt. bliv god til at løbe.

Geografisk sted: Aalborg

Jamesgoingstrong skrev:Nu skriver TS, at han vil gå til en form for selvforsvar, hvorfor jeg ikke forstår, at mma & boksning bliver foreslået? Skal det være en kampsport der skal minde bare en smule om selvforsvar ville jeg vælge Ashihara Karate som jeg selv har gået til. Mht. selvforsvar, har jeg gået til Wing Tsun som jeg klart vil anbefale dig. Eventuelt en kombination af Wing Tsun og Brasiliansk Jiu Jitsu ville være oplagt. Men det kommer self. an på hvor meget du vil gøre ud af det.

mere fordi der er "regler" og sådan lidt du behøver opstilleing mma er mere som en rigtig fight f.eks fot 2 uger siden var der en på min skole der rigtig nok skulle spille smart han fik godt nok os en takedown p mig men jeg havde os træsko på men han troede så han var stærk og havde mig men i løbt at 2sek havde jeg ham i en armbar mma er mest effktiv
Brugeravatar

Af de ting jeg selv har trænet har jeg været gladest for Vale Tudo, primært fordi der ikke var for meget snik-snak, men mere hands on. Men du kan finde en liste over klubber i Danmark her: http://martialarts.dk/klubber.asp?stilart=0

Dengse skrev:

Måske er det fordi at mange ved at man ikke lærer en skid effektivt af ting som ikke indeholder fuld komtakt træning, Wing chun er nærmest en joke, hvis man møder en overfaldsmand som aldrig har trænet kampsport før, så virker det nok tildels, men imod en som har rigtig kamptræning, så får de virkelig tæsk.

TS spurgte om selvforsvar, ikke kampsport. Derudover lyder det ikke til du har synderligt meget forstand på det? Har du nogensinde mødt en der har været dygtig til Wing Tsun? Det er en værre omgang vrøvl, at en der træner WT ikke kan klare sig imod en given kampsport og at du så tilmed siger, at det til dels kunne virke imod en der ingen erfaring har vidner blot om du ikke ved hvad du snakker om. Nu kender jeg selv mange indenfor de kredse og har også selv kæmpet imod en masse forskellige både indenfor Karate, WT, Shootfighting mm. og WT virker særdeles godt når man ved hvad man laver. Især som en supplering til, i mit tilfælde Karate. Blot for, at nævne en som de fleste nok kender, så gik bruce lee eksempelvis til både Wing Tsun, kinesisk boksning samt Brasiliansk Jiu-jitsu, men han kunne jo heller ingenting vel?
Brugeravatar

mrjz95 skrev:

mere fordi der er "regler" og sådan lidt du behøver opstilleing mma er mere som en rigtig fight f.eks fot 2 uger siden var der en på min skole der rigtig nok skulle spille smart han fik godt nok os en takedown p mig men jeg havde os træsko på men han troede så han var stærk og havde mig men i løbt at 2sek havde jeg ham i en armbar mma er mest effktiv

Jamen halløj, alt credit til dig da, han fik dig ned og så lavede du lige en armbar! Hør nu her. MMA er muligvis en meget effektiv kampsport, MEN det er stadigvæk selvforsvar TS snakker om. Det er ikke blot mht. at hamre modstanden ned så hurtigt som muligt, men hvad hvis personen har en kniv, hopper du så bare ind i ham og ruller rundt? WT som jeg selv anbefaler er uhyre direkte og går i sidste ende ud på, at få din modstander uskadeliggjort så hurtigt som muligt. Selvforsvar gælder netop om, at UNDGÅ en "rigtig" kamp . Få din angriber ned inden der sker nogen egentlig skade hvor, at du ved kampsport netop træner efter at "opsøge" kampen så at sige. Men fair, hvis det er en straf du skal ende med så er det da bare sådan man skal gøre. Der er ingen grund til at gennemsmadre nogen når du kan nøjes med effektive 20-30 sekunder vel? Inden du kommer med sådan noget vrøvl, så find du en der er bare lidt dygtig til WT og tag en svingom.
Brugeravatar

jeg siger jo bare min mening men ja der er mega forskel på kampsport og selvforsvar jeg sys bare mma er mere efftivt for mig en selvforsvar var der er jo osse mange måder at bruge mma på det handler jo ik bare om at hoppe i hovdet på hinanden
Brugeravatar

mrjz95 skrev:jeg siger jo bare min mening men ja der er mega forskel på kampsport og selvforsvar jeg sys bare mma er mere efftivt for mig en selvforsvar var der er jo osse mange måder at bruge mma på det handler jo ik bare om at hoppe i hovdet på hinanden

Nu er du ved at forstå det. Der er nemlig en verden til forskel. Fint hvis det virker for dig, men hvor mange kampsporte/selvforsvars typer har du overhovedet prøvet? At ligge en person i en armbar hjælper dig ikke meget i den virkelige verden. Hvad vil du gøre derefter? Brække armen og selv ryge i brummen? Eller hvad hvis der ikke er én men flere, så hjælper det ikke synderligt at rode rundt nede på jorden vel?
Brugeravatar

Jamesgoingstrong skrev:
mrjz95 skrev:jeg siger jo bare min mening men ja der er mega forskel på kampsport og selvforsvar jeg sys bare mma er mere efftivt for mig en selvforsvar var der er jo osse mange måder at bruge mma på det handler jo ik bare om at hoppe i hovdet på hinanden

Nu er du ved at forstå det. Der er nemlig en verden til forskel. Fint hvis det virker for dig, men hvor mange kampsporte/selvforsvars typer har du overhovedet prøvet? At ligge en person i en armbar hjælper dig ikke meget i den virkelige verden. Hvad vil du gøre derefter? Brække armen og selv ryge i brummen? Eller hvad hvis der ikke er én men flere, så hjælper det ikke synderligt at rode rundt nede på jorden vel?

Hvor mange har du prøvet ?

Hvis du havde lyttet efter ville du foreslå ultrarun istedet for en mulighed for at blive og slås.
De der er stærkere end dig, er dine venner.

Træner her: Harboøre Fitness
Fitness World (Viborgvej)

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00

3 judo karate og jitisu er der kampsport/selvforsvar jeg har prøvet
Brugeravatar

Jamesgoingstrong skrev:
Dengse skrev:

TS spurgte om selvforsvar, ikke kampsport. Derudover lyder det ikke til du har synderligt meget forstand på det? Har du nogensinde mødt en der har været dygtig til Wing Tsun? Det er en værre omgang vrøvl, at en der træner WT ikke kan klare sig imod en given kampsport og at du så tilmed siger, at det til dels kunne virke imod en der ingen erfaring har vidner blot om du ikke ved hvad du snakker om. Nu kender jeg selv mange indenfor de kredse og har også selv kæmpet imod en masse forskellige både indenfor Karate, WT, Shootfighting mm. og WT virker særdeles godt når man ved hvad man laver. Især som en supplering til, i mit tilfælde Karate. Blot for, at nævne en som de fleste nok kender, så gik bruce lee eksempelvis til både Wing Tsun, kinesisk boksning samt Brasiliansk Jiu-jitsu, men han kunne jo heller ingenting vel?

Jeg har nu rimelig forstand på det, jeg trænede sammen med Igor i slagelse bokseklub, han vandt det ene mesterskab efter det andet, og der lå en wing thung klub lige ved siden af, tit kom de ind og ville prøve sig med boksningen i ringen, det endte altid vildt ydmygene for whing thun udøverne, selv træneren som gik og kaldte sig Danmarks bedste kæmper, de kavde hverken forsvar eller slagkræft, var var sådan noget børne pjat de havde lært, intet af det de havde lært virkede, lidt sørgeligt, især når flere af dem havde trænet 10år +.

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster