Forord:
Mit navn er Simon Jakobsen og formålet med denne logbog, er først at bruge det, som et værktøj til at vise fremgang i mit program og min træningsperiode over 8 uger. jeg har samtidig valgt at lave denne logbog for at presse mig selv til at overholde træningen og yde det ekstra, det kræver, men også for at få nogen inputs fra andre erfarne "idrætsudøvere".
- Så skulle nogen få lyst til at følge min logbog, skal de være velkomne til at stille spørgsmål og eller kommentere
Kort om mig:
Jeg er 19 år
Bor i Aalborg
Har tidligere trænet i 3 år on/off
Vejer ca 79kg
Går på Aalborg Universitet - Naturvidenskabelig linje
Præstationer:
1x 110 bænkpres
1x 150 dødløft
1x 90 squat
Træningsprogram:
Jeg har et stykke tid været frustreret over ikke at have trænet. Det er faktisk ved at være 5 måneder siden, så om ikke andet, så er jeg udvilet og klar til at prøve noget nyt.
Som mange andre har jeg prøvet adskillige programmer og har sjællendt set fremgang, da jeg aldrig har taget mig tid til at køre en given periode, men har ofte være tilbøjelig til at springe på det nyeste og bedste program fra andre professionelle.
'Men nu skal det være slut!
Jeg har valgt at prøve kræfter med program, som fornyeligt har været taget op her på Bodybuilding.dk -> nemlig George Turners 10x10 program, det skal dog siges at det er den fornyede version, med bent over barbel rows, i stedet for det originale.
Programmer løber over 8 uger, hvorefter man normalvis tager en pause og starter igen.
Jeg har samtidig valgt at lave at inkludere noget cardio-træning på 3. og 5. dagen, som et supplement til styrketræningen.
Lokation og træningspartner:
Atletklubben Jyden, Skydebanevej 12
Har lige indgået en aftale med en gammel kammerat fra folkeskolen og han følger samme program. Dette skal for det første sikre at jeg kommer ned at træne, men også at man altid har en til at spotte sig, så man lige kan give de sidste 10%.
Kostplan og kosttilskud:
Jeg har lige indkøbt et mindre lager fra Bodylab.dk bestående af:
1x Whey 80 fersken/appelsin protein pulver
1x Whey 80 jordbær protein pulver
1x Kreatin (http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-krea ... -188p.html)
1x Bodylab L-Leucin (http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-l-le ... -542p.html)
1x Body lab BCAA (http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-bcaa-500-541p.html)
De sidste 3 produkter har jeg købt efter at have læst en del artikler, selvom der er stor uvished om de virker, har jeg fra en ven hørt at han synes det giver noget. Om det virker er usikkert, men de var relativt billige så det prøver jeg også.
Jeg har samtidig valgt at droppe alt fastfood fra dagsdato og alkohol så vidt muligt. ;)
Jeg har samtidig lagt en kostplan med et kalorieoverskud på ca. 1000 kalorier om dagen.
- Jeg har en tendens til, nemt at tage på, så vil ikke lave for stort et kalorieoverskud, men er klar over at hvis ikke jeg får tilstrækkeligt med kalorier, vil vægten stå stille, så jeg vil prøve mig lidt frem.
Mål med min træning:
Mit mål med min træning er at komme op på ca. 85 kg når de 8 uger er omme. Jeg fik tre uger tidligere lavet en test, som skulle fastslå fedtprocent osv. vha. elektroder og den viste på daværende tidspunkt en fedtprocent på 15.5%.
Dette indledende træningsprogram, har som det primære mål ikke at sænke fedtprocenten, men at få nogen ekstra kilo på, i form af muskler, men det skal da ikke udelukkes, at jeg stræber efter at få en fedt procent omkring 9-11% til sommer.
- Samtidig vil jeg gerne op og køre med de vægte, som jeg tidligere på året har kunnet.
Træningsprogrammet:
Dag 1: bryst og ryg
Bænkpres 10 sæt x 10 reps
Bent over barbell rows 10 sæt x 10 reps
Cardio:
2-3km løb
Core-øvelser:
Sit ups 3 sæt til failure eller 3 x 15
Captain's Char Leg Raise 3 sæt til failure eller 3 x 15
Plank on Elbows and Toes 3 sæt så længe jeg kan
Ab Roller combi-øvelse 3 x 3 x 15
Dag 2: ben og dødløft