Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1317
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1314

Følg bodybuilding.dk på

Skadeligt for træningen at ryge?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej bodybuilding.dk.

Jeg sad og undrede mig, om en e-cigaret kan have negative effekter på ens træning? Kunne ikke forestille mig at der skulle kunne ske nogen skade (da man jo kun inhalerer damp), men vil gerne have jeres mening omkring det :) .
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hjælpervenner skrev:Hej bodybuilding.dk.

Jeg sad og undrede mig, om en e-cigaret kan have negative effekter på ens træning? Kunne ikke forestille mig at der skulle kunne ske nogen skade (da man jo kun inhalerer damp), men vil gerne have jeres mening omkring det :) .

Hvis du skal tænke i sundhed skal du nok helt lade være med og indtage noget som ikke kommer fra naturens side - det er kemikalier du indånder og er usundt. Om det har nogen effekt i forhold til træning ved jeg ikke, det er der vidst ikke lavet noget studie om - vent og se hvad der sker, måske du får en tredje arm :o
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

DonKahle skrev:...- vent og se hvad der sker, måske du får en tredje arm :o

Hahah, ja det nok lige det han skal være bange for.
"The best activities for your health are pumping and humping." - Arnold Schwarzenegger
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Træner her: Fitness World Husum
Fitness World Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 80.00

Jeg ryger væske der 100% vg (vegetabilsk glycerin) og organisk. I troen om det er sundere, men er jo ikke professor så er ikke 100% sikker. Men min mavefornemmelse siger at det er bedre :).

Geografisk sted: Rødovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 70.00

Kostplan: Ingen kostplan

dschelske skrev:Jeg ryger væske der 100% vg (vegetabilsk glycerin) og organisk. I troen om det er sundere, men er jo ikke professor så er ikke 100% sikker. Men min mavefornemmelse siger at det er bedre :).

Methanol - CH3OH, træsprit -er også organisk, men jeg ville stadig holde mig fra det. Folk aner ikke, hvad begreber som 'kemi' eller 'organisk' dækker over.

Trådstarter: det skader næppe din træning at dampe på en e-smøg.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Logbog: Ingen logbog

hjælpervenner skrev:Hej bodybuilding.dk.

Det har nok ikke nogen direkte indflydelse på din træning, men tænker du på general sundhed, er det nok ikke det smarteste. På sigt, kan det måske være negativt påvirkende.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Jeg er ikke sikker på der er studier der viser at nikotin, og andre kemikalier i tobaksprodukter er skadelige for præcis din træning. Desuden er jeg i tvivl om hvad du mener med dette; at din vækst bliver mindsket? Uddyb gerne.

Men det er jo altså bevist at rygning er skadeligt... også denne alskens el-pibe - det burde du også kunne finde på internettet.

Nuggu skrev:Jeg er ikke sikker på der er studier der viser at nikotin, og andre kemikalier i tobaksprodukter er skadelige for præcis din træning. Desuden er jeg i tvivl om hvad du mener med dette; at din vækst bliver mindsket? Uddyb gerne.

Men det er jo altså bevist at rygning er skadeligt... også denne alskens el-pibe - det burde du også kunne finde på internettet.

En af følgevirkningerne ved rygning er hæmmet iltoptag/nedsat lungekapacitet - om hvordan de specifikke kemikalier isoleret set påvirker din træning skal jeg ikke gøre mig klog på - men mit kvalificerede gæt er, at det ikke fremmer din fysiske formåen.
Er du på et tidspunkt uheldig og får kræft eller KOL, vil det også have en negativ indvirkning på din "vækst" og træning.

Selvfølgelig vil rygning have en negativ indvirkning på din træning. Illuminati.

Logbog: Ingen logbog

Nuggu skrev:Jeg er ikke sikker på der er studier der viser at nikotin, og andre kemikalier i tobaksprodukter er skadelige for præcis din træning. Desuden er jeg i tvivl om hvad du mener med dette; at din vækst bliver mindsket? Uddyb gerne.

Jeg mener mht. skader på lungerne eller måske er der nogen der har oplevet bivirkninger som f.eks. hovedpine.

Jeg har faktisk ikke fundet nogle beviser (endnu) på at "rygning" af e-cigaretter skulle være skadeligt på nogle måder.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster