Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1397
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1394

Følg bodybuilding.dk på

Skal tage på!! WG eller P-pulver?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Nu gider jeg ikke mere, der skal ske noget! Jeg æder og æder men min vægt ændrer sig ikke det store. Jeg er 19 somre gammel, vejer 65.4 om morgenen og er 1.80 høj.

For 2 år siden var jeg en tynd skid, vejede 55 kg og var 1.73cm høj. Så skød jeg i vejet (1.78) og endte på 60kg. Det gad jeg ikke (var stadigvæk tynd jo) så jeg begyndte at træne on / off som hobby i 1 års tid, det var sku sjovt! Det stoppede jeg med for 5 måneder siden, skulle rejse.

Er lige begyndt at træne igen. Har ingen kostplan for spiser alt hvad jeg kan komme i nærheden af men der sker intet med vægten! Tager fiskepiller, spiser godt med grønt/frugt og kød/fisk, varierer kosten, spiser vitaminpiller.
Er træt af at spise til jeg knækker mig og er endnu mere træt af at yogurt/havregryn/æg ikke længere er en nydelse for mig fordi jeg har kværnet den ene liter ned efter den anden flere dage om ugen for at tage på!
Jeg taber mig ikke men tager heller ikke på, dog føler jeg mig meget træt til daglig. Jeg har prøvet at regne mig frem til hvor meget protein jeg får om dagen og det ligger en smule under det anbefalede (hvis man går ud fra at jeg skal bruge 1.8 gr protein per kg kropsvægt) - og jeg kan simpelthen ikke spise mere end jeg gør, det er ulækkert!

Så der skal et kosttilskud til - tydeligvis. Det ville være optimalt hvis jeg kunne få noget med 50% protein og 50% kulhydrat men som jeg kan se det har jeg kun to muligheder for at tage på:
Proteinpulver, der næsten udelukkende består af protein og weight-gainer der består af en smule protein og en masse kulhydrat.

Hvad skal jeg vælge? Som jeg ser det er det nemmere at finde noget kulhydrat i kosten (rugbrød, havregryn) end det er at finde protein men omvendt er den hurtige vej til 'masse' via kulhydrat.
so...? (har søgt, men vi er alle forskellige og mit stofskifte er fucked).
Sidst rettet af Apollo 25. jan 2010, 11:20, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du er FULDSTÆNDIGT galt på den, hvis du er af den overbevisning, at et kosttilskud er svaret på dine problemer - Det er det ikke!

Du skal spise ordenligt - med eller uden kosttilskud. Du må på en kostplan; du skal forsøge dig frem og tilbage med kalorie indtaget og selvfølgelig indtage rigelige mængder protein. Jeg spiser lige nu mellem 4-5000kcal, så jeg tror ikke du bør klage over mad mængderne. Der er virkelig ikke andet for, end at æde endnu mere - ulækkert eller ej :´)

Jeg spiser morgen, kl. 10.40, kl 12,35, kl 15, kl 18 (shake), aftensmad kl 19, natmad kl. 22... Alle måltid omkring 700kcal...
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Zaulich skrev:Du er FULDSTÆNDIGT galt på den, hvis du er af den overbevisning, at et kosttilskud er svaret på dine problemer - Det er det ikke!

Du skal spise ordenligt - med eller uden kosttilskud. Du må på en kostplan; du skal forsøge dig frem og tilbage med kalorie indtaget og selvfølgelig indtage rigelige mængder protein. Jeg spiser lige nu mellem 4-5000kcal, så jeg tror ikke du bør klage over mad mængderne. Der er virkelig ikke andet for, end at æde endnu mere - ulækkert eller ej :´)

Jeg spiser morgen, kl. 10.40, kl 12,35, kl 15, kl 18 (shake), aftensmad kl 19, natmad kl. 22... Alle måltid omkring 700kcal...

Jeg spiser så meget som jeg kan.. føler jeg. Små måltider hele tiden, mest yogurt, havregryn, tun/makrel og æg. Spiser 8 - 12 gange dagligt og det er ikke fordi jeg kan li det, det er jo netop tværtimod.
Men tak for tippet.. jeg ved bare ikke hvordan jeg skal indtage mere med end jeg gør. Desuden har jeg ingen planer om at bodybuilding skal overtage mit liv, 2-3 gange træning om ugen og så nogle gode måltider indenbords er hvad jeg har i tankerne.. det rækker bare ikke gør det? :/

Ind i en kostplan. Svært at vurdere ud fra hvad du fortæller :wink:
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Du gider jo ikke.
Brugeravatar

Træner her: OBBC
Fitness World Odense
Fitness World Assens

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (16)

Apollo skrev:
Zaulich skrev:Du er FULDSTÆNDIGT galt på den, hvis du er af den overbevisning, at et kosttilskud er svaret på dine problemer - Det er det ikke!

Jeg spiser så meget som jeg kan.. føler jeg. Små måltider hele tiden, mest yogurt, havregryn, tun/makrel og æg. Spiser 8 - 12 gange dagligt og det er ikke fordi jeg kan li det, det er jo netop tværtimod.
Men tak for tippet.. jeg ved bare ikke hvordan jeg skal indtage mere med end jeg gør. Desuden har jeg ingen planer om at bodybuilding skal overtage mit liv, 2-3 gange træning om ugen og så nogle gode måltider indenbords er hvad jeg har i tankerne.. det rækker bare ikke gør det? :/

At tage på er ikke raketfysik, du skal ganske enkelt bare ligge i kalorieoverskud. Find dit ligevægtsindtag og tilføj en små 500 kcal dagligt, hvorefter vægten stille og roligt vil stige. Hvis vi lige hurtigt smider den givne info ind i en beregner (Uden at kende dit eksakte aktivitetsniveau) vil dit totale energiforbrug/ligevægtsindtag ligge lige omkring 3000 kcal dagligt. Tilføj 500 kcal yderligere dagligt, og vægten vil stige stille og roligt.

At dit stofskifte er fucked, bruger mange som undskyldning for ikke at tage på trods de hævder at æde som sindsyge, få dig en fast kostplan og lad os se om kiloene ikke kommer stille og roligt :wink:

Beregner:
http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 155.00

Hvis du spiser 12 gange om dagen og ikke tager på så vil jeg gerne se HVAD du spiser.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Begyndt at træn ordentlig, så skal sulten nok selv melde sig.
Har været MEGET tyndere end dig, men det var først da jeg begyndte at træne fast, at der begyndte at ske noget

Kostplan: Ingen kostplan

Nu synes jeg at du har da en rimelig god form på det sidste billed. Men det tager tid at opbygge muskler så tålmodighed er vejen frem.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Ingen logbog

kinky_fætter skrev:Nu synes jeg at du har da en rimelig god form på det sidste billed. Men det tager tid at opbygge muskler så tålmodighed er vejen frem.

Ikke for at rakke topicstarter ned, men det er da en fuldstændig almindelig "form"
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Almindelig protein pulver mikset sammen med en helvedes masse blendet havregryn er vejen frem for dig!

1 stk morgen

1 stk efter træning (evt sammen med druesukker eller lign)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Prøv at smide en kostplan op af hvad du spiser. For som de andre er jeg overbevist om du ikke spiser nok.
Billede
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster