Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1295
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1292

Følg bodybuilding.dk på

skeptisk overfor planlagt træningscyklus.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hey.

jeg ville bare lige høre om jeg kan få et billede af se af en herinde fra, som er stor og træner clean efter planlagt cyklus.

jeg har selv gjort det, men mener stadigvæk tunge vægte er mest fordelagtig, da man ikke opnår nok via cyklus, i den lave periode og ja selvom jeg ved kroppen skulle reagerer på de lave vægte der.

men vis mig noget at tro på, har endnu ikke set en, som var mere muskuløs clean end jeg selv, som kørte cyklus, (ikke for at hæve mig, men mangler bare noget at tro på)

mvh René

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

ja og hvad er stor?

stor er jo ikke krudt stor, det er clean stor...

så må i selv bedømme hvad det er.

definer stor?

er det en der har trænet i 12 år og vejer 100kg og vejede 80 da han startede?

er det en der har trænet i 5 åt og vejer 75kg og vejede 50 da han startede?

skal han have høj eller lav bf?

muligehedderne er mange.

eller skal det være en som mig selv der er gået fra 102-104kg med en bf på 30+ til 75kg og op til 85kg med en bf på 15% på 3½ år?

du kan nok se at du stiller urimlige krav.. tjek evt. nogen logboøer.. evt. martin g's han har vist et par pics i sit galleri.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tja... løsningen er at starte højere, frem for 70% starter man på 85% og enten kører mindre cyklusser, eller laver mindre spring.

En anden mulighed er den HST inspirerede med faldende reps og stigende intensitet hvor man kører tungt hele tiden (2 uger med 12 reps, 2 uger med 10 reps osv)

Som noget helt tredje kan man bare benytte en simpel "2 skridt frem, 1 tilbage" mentalitet - har du kørt tungt en uges tid, så tag en enkelt dag på 70-75%)

Selv har jeg fået gode resultater ved den HST inspirerede (som dog kun har været benyttet i sideøvelserne)

og overloading programmer som sheiko og smolov har også givet rigtig gode resultater, både styrkemæssigt og massemæssigt!
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Hvis du tvivler på at progressionscyklusser kan give god fremgang, så har du simpelthen ikke forstået konceptet. Ideen er jo at man inden progressionscyklussens start dekonditionerer, så kroppens villighed til at tilpasse sig øges. Man kan derved skabe tilpasninger selv med submaksimale vægte.

Du mener at man opnår større fremgang ved hele tiden at køre med maksimale vægte, og det er bare ikke tilfældet. Kroppen læser lynhurtig en given belastning, og efter et vist antal pas, så vil selv de maksimale vægte ikke længere være nok til at fremtvinge en adaptation.

Kroppen bygger simpelthen ikke styrke hurtigt nok, til at man kan være foran konditioneringskurven hele tiden uge efter uge. Skal man køre med maksimale vægte hele tiden, så skal man være meget dygtig til at variere en lang række andre parametre, for at sikre kontinuerlig fremgang.

Progressionscyklusser er en nem og let måde, hvorpå man kan sikre sig at kroppen hele tiden udsættes for en belastning den ikke er KONDITIONERET til. Det er hele kernen i det her. At udsætte kroppen for en ukonditioneret belastning.

Der er iøvrigt mange som er blevet store og stærke vha. progressionscyklusser. De fleste styrkeløftere rundt omkring i verden gør det på den måde. Og de er ofte ligeså massive som bodybuildere. Du ser bare ikke særligt mange rundt omkring i centrene herhjemme træne sådan, da det herskende princip her stadigvæk er "træne med fuld skrue, og hovedet under armen". Folk tænker slet ikke langsigtet. De skal bare være ømme og ødelagte dagen efter, så de rent psykisk føler der sker noget. Det er bare ikke opskriften på langsigtet fremgang.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

rene-k skrev:hey.

jeg ville bare lige høre om jeg kan få et billede af se af en herinde fra, som er stor og træner clean efter planlagt cyklus.

jeg har selv gjort det, men mener stadigvæk tunge vægte er mest fordelagtig, da man ikke opnår nok via cyklus, i den lave periode og ja selvom jeg ved kroppen skulle reagerer på de lave vægte der.

men vis mig noget at tro på, har endnu ikke set en, som var mere muskuløs clean end jeg selv, som kørte cyklus, (ikke for at hæve mig, men mangler bare noget at tro på)

mvh René
du har fat i noget, fortstået på den måde at progressionsprogrammer ofte bliver brugt på en måde så træningen er meget submaximal i starten, hvilket kan være problematisk hvis man rent faktisk er så trænet at man har behov for en meget stor trænignsbyrde for at øge eller bare bevare sin muskelmasse.
Når det så er sagt så behøves planlagte programmer eller cykler jo ikke være meget submaximale på noget tidspunkt. Man kan sagtens gå fra stor udmattelsesgrad og lav intensitet til lav udmattelsesgrad og høj intensitet eller benytte sig af et program som WSB...

Endelig kan du så ikke bruge sammenligninger med andre personer til noget, da gener, krudt og evnen til at styre sin kost netto betyder meget mere for responset end træningen i sig selv.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

tak for jeres svar.

Ved godt det er svært at definere stor, og var også mere ment som en lille provokation.

Nu siger du Thomas Jagd at der er prof styrkeløftere som er store, som træner efter progressionscyklus, ja men hvor mange prof's tager ikke noget krudt i en eller anden form eller har gjort...??``?
----------------------------------------

appropro krudt
Er der en ting, der undrer mig er at bodybuilding.dk sku være for clean bodybuldere, ret mig hvis det ikke er sandt?

Og man ikke diskuterer krudt osv, ligesom på bodyhoouse.dk

Men men hvorfor er redaktøren på dette forum bland andet GoingBig, har læst flere af hans krudt indlæg på bodyhouse???

lidt mærkeligt en krudtugle skal være med til at give råd og styre et clean forum?

men hvis det ikker er bodybuilding.dk's politik altså det er clean snak, så er det jo falsk undren fra min side :)

du godt nok igang med at krave snavs op om andre.
Hvis goingbig ved en masse om det er der vel ingen grund til at holde det inde. Hvis du er god til noget så blær dig med det

Geografisk sted: aalborg

Jeg må erklære mig enig med Jokeren16! Jeg forstår ikke hvorfor du skal postulere at GoingBig er på krudt, for du har jo intet belæg for det? At han er aktiv på bodyhouse betyder jo ikke nødvendigvis at han selv krudter den. Det vil jo nærmest være det samme som at sige at dem der kender til narkotika og dets virkninger er misbrugere: det tror jeg dog eksperterne vil blive ked af at høre...

Bodybuilding.dk's politik angående politik tager afstand fra vejledning i brug af krudt samt alle former for salg! Men derfor er det stadig muligt at tale om dette herinde under forummet "Doping"...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

fordi GB var en del af "the dark side" af sporten for nogen år siden har han ændret sig. tro mig. han er en clean og fin fyr den dag idag der har fundet ud at der er vigtigere ting i livet end krudt. jeg ville ikke sidde her og udstille hans liv, han må selv kommetere dette nærmere vis han finder det på sin plads. jeg kan kun sige at jeg er glad for at GB er her på siden.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Thomas Jagd skrev: Progressionscyklusser er en nem og let måde....

Hvad er foreskellen på nem og let :)

Jeg var næsten overbevist da jeg læste, at det er nemt, men da jeg så fandt ud af, at det også er let, var jeg slogt :)
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Hmm har ikke nogen billeder her.
Men har på fitness dating..
sommer-invest
træning ca 12 år.

Det meste masse er dog skabt på et 4 split..men den sidste2 mdr har jeg kørt 2 split og træner en uge tungt og en halv uge let.
Det faktisk meget sjovt at køre let fordi det kun så kort tid og det meget afslappende og ledene og sener får hvilet og man undgår skader.
Men det bedste er at man næsten kan øge hver gang når man begynder på den nye cyklus fordi man (link slettet) kroppen hele tiden.
så der ingen undskyldning for ikke at træne let men kun i kort tid da musklerne tilpasser sig belastnig
så hvis du kun træner let bliver du også let..)
Hvis man kun træner tungt får man skader og stagnere efter tiden..når man gør det hele vokser man.
Har dog desværre indset det for sent men sådan træner jeg nu.

tung træning er rep fra 4-12.
let er 12-15 Og jeg skal da lige hilse at sige at man bliver mother fucker stærk på den måde.
har øget 30 kg i sqaut på 1 mdr. og ca 15 % i alle andre øvelser.
Det eneste jeg har ændret er mit program
træn 2 split eller evt et fuldbody.
ikke noget med et 4 split eller andet..dur ikke.

Geografisk sted: slagelse

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00

Happy, det er næsten samme princip som WSB bygger på :wink:
Brugeravatar